Side 2 av 5 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 81
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Mye bra du skriver her Frankieboy, men igjen ser jeg bortimot ingen referanser til at dette har gitt sportslige resultater. Og det at du hevder at vi er på i topp 8 om et år i eliuteserien vil jo tiden vise. Til ditt spørsmål, jeg er positiv til alt som er bra for Start, mitt poeng er at Start gjenno den samme tiden som du referer til kommet med så mye bullshit, pm full kontroll på økonomi osv. Og budsjetter som ikke ligner noen ting. Du sierjeg er negativ,, jeg veldger å kalle meg realist, så får tiden fremover vise om jeg blir gledelig sjokkert. Men man skal forresten lete lenge etter en her inne som ser ting med så gule briller som deg frankie, være seg ting som har skjedd i klubben, resultater, dommer avgjørelser osv. Du har stort sett vridd det til at det er alt annet enn Start sin skyld at ting har skjedd.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    TKK var min favoritt, men trodde han var langt over vår liga. Grunnen til dette er både det han tidligere skrev i sine blogger, samt diverse uttalelser i media. Han har vært i diverse klubber, og dratt fra de igjen relativt fort. Slik jeg har forstått det skyldes dette er at han har lagt sin egen integritet og ønske om klubbens utvikling gå foran ønske om å sitte i sin posisjon. Jeg synes alt dette taler for en mann som heller slutter enn å utføre en jobb han ikke tror på. Han er heller ikke typen som sitter på trass og venter på sluttpakke, men følger egen overbevisning og vil heller lønnes for en god jobb, en betales for å slutte å utføre den.
    Det som han har utført nå synes jeg virker veldig fornuftig. Han viser tydelig vilje til å hente unge spillere med potensiale, ikke middelmådigheter som går rett inn på laget og utfører noe litt bedre enn et talent kunne gjort. At Steinar mister jobben mener jeg var høyst nødvendig. Kan ikke se at han i løpet av sin tid har utviklet noen spiller i stor grad. Verken system, spillestil eller aller viktigst spillerne har hatt positiv utvikling. Greit nok at han ikke har hatt edelstener å forme, men selv gråstein er mulig å forme hvis rett mann jobber med de.
    At en klubblegende på over 70 år slutter siden han synes sønnen er urettferdig behandlet er naturlig, men neppe problematisk. På bakgrunn av alder er det naturlig at et skifte kommer snart uansett, og jeg kan ikke se at han er umistelig.

At ei dame kan trene Start ser jeg ikke noe problem med så lenge hun er rett person. Men å ansette ei dame på bakgrunn av nettopp det blir helt feil. Nå finns det veldig få, om noen, kvinnelige kandidater med erfaring som tilsier at de bør bli Starts trener. Jeg tviler sterkt på st TKK går for et forsøksprosjekt, kvinne eller ei. Jeg tipper han går for en kandidat som har vist vilje og evne til å bruke og utvikle spillere. Dette er også viktigste kriterie siden hele Starts filosofi er lagt på at dette er viktigst. Så jeg tror det kommer en unorsk type, med erfaring fra et annet land enn Norge. Forhåpentligvis leverer denne også litt brød og sirkus så publikum atter strømmer til kampene...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Eneste norske kandidaten jeg umiddelbart kan se er Dag Eiliv Fagermo, som har vist seg som en meget dyktig trener, og som har vært flink til å slippe til og utvikle unge spillere. Får vi han skal vi være meget fornøyd. Men har mest tro på at en av kompisene til TKK hentes

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Mye bra du skriver her Frankieboy, men igjen ser jeg bortimot ingen referanser til at dette har gitt sportslige resultater. Og det at du hevder at vi er på i topp 8 om et år i eliuteserien vil jo tiden vise. Til ditt spørsmål, jeg er positiv til alt som er bra for Start, mitt poeng er at Start gjenno den samme tiden som du referer til kommet med så mye bullshit, pm full kontroll på økonomi osv. Og budsjetter som ikke ligner noen ting. Du sierjeg er negativ,, jeg veldger å kalle meg realist, så får tiden fremover vise om jeg blir gledelig sjokkert. Men man skal forresten lete lenge etter en her inne som ser ting med så gule briller som deg frankie, være seg ting som har skjedd i klubben, resultater, dommer avgjørelser osv. Du har stort sett vridd det til at det er alt annet enn Start sin skyld at ting har skjedd.
    Må nesten svare på et par ting her (selv om det ikke handler om hvem som blir ny trener):

...men igjen ser jeg bortimot ingen referanser til at dette har gitt sportslige resultater.
    Som jeg skrev tidligere. Jeg synes ikke vi skal forvente de store sportslige resultatene med en gang. Det er ikke bare å hente 5 nye spillere, som skal snu opp ned på spillet umiddelbart. Disse skal bli kjent med medspillere, trener og spillestil så for meg er det ingen bombe at man ikke ser veldig endringer umiddelbart. Jeg tror derimot at vi fra og med neste sesong vil se en klar forbedring, med ytterligere forsterking av stallen, ny trener og tid til å spille inn et lag... Synes du forventer litt mye hvis du trodde alt skulle skje "over natta".

Og det at du hevder at vi er på i topp 8 om et år i eliuteserien vil jo tiden vise.
    Jeg har IKKE skrevet at vi er topp-8 om ett år...

Her er akkurat det jeg skrev: Jeg er rimelig sikker på at du i lopet av et par/tre år vil se Start kjempe på overste halvdel av eliteserien,

Det hjelper på kvaliteten på det du skriver hvis du ikke bare finner på ting som jeg ikke har skrevet...

mitt poeng er at Start gjenno den samme tiden som du referer til kommet med så mye bullshit, pm full kontroll på økonomi osv. Og budsjetter som ikke ligner noen ting.
    Mener du at Start har kommet med mye bullshit i tiden etter at de nye eierne tok over? Det er mulig at det har blitt sagt endel ting tidligere, men det var før disse pengesterke folkene kom inn på eiersiden. Med de ansettelsene som nå er gjort og med de spillerne som nå er hentet er det ingen tvil om at penger ikke er noe problem lenger.. Jeg vil tro at det du henviser til er fra tiden før de nye eierne kom inn. Så vidt jeg vet har man ikke offentliggjort noe budsjetter etter at de tok over.. Så igjen - enig i at det var mye elendighet tidligere, og akkurat DERFOR er det nå forfriskende at det har kommet inn nye rike eiere - med en plan om å gjøre Start til en toppklubb...

Men man skal forresten lete lenge etter en her inne som ser ting med så gule briller som deg frankie
    Det kan godt være, men det hadde blitt fryktelig dystert her inne om alle var like negative som deg.. Jeg vil tro at det er forfriskende at noen kan være litt positive og se glasset som halvfullt i stedet for halvtomt.. Når det er sagt så har jeg også klaget på flere ting i den senere tid. De nye hjemmedraktene Start nå har er de verste jeg noensinne har hatt og det har jeg skrevet både i bloggen min på ikstart og her inne. Jeg har også kritisert flere av valgene til SP både foran og underveis i kampene. Så jeg kan vaere kritisk jeg også. Men jeg har ennå til gode å se deg skrive et positivt innlegg om Start eller det som skjer i klubben... Så jeg mener at du er mere ensidig i det du skriver enn det jeg er..

Uansett, så kan jeg ikke fatte at du ikke klarer å glede deg over det som nå skjer - selv om vi ikke har sett sportslige resultater av det ennå. At det er folk som er glad i klubben, som har penger og som har en plan om å bygge en sterk grunnmur er jo fantastisk. Jeg mener at de har gjort det aller meste riktig siden de kom inn og tror Starts fremtid er meget spennende - med eller uten gule briller

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå tilbake til det dette handler om - hvem som blir neste trener for Start..

En mann som ikke har blitt nevnt så mye her inne, men som har kommet opp på Facebook er Jørn Andersen. Han har ikke holdt til i Norge på mange år, men har hatt tålig bra med suksess i Tyskland og har også erfaring fra andre land - sist som landslagstrener for Nord-Korea (av alle plasser).

Hva mener folk om han? Han er ferdig i Nord-Korea og er muligens aktuell.. Er dette en mann for Start?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Nå tilbake til det dette handler om - hvem som blir neste trener for Start..

En mann som ikke har blitt nevnt så mye her inne, men som har kommet opp på Facebook er Jørn Andersen. Han har ikke holdt til i Norge på mange år, men har hatt tålig bra med suksess i Tyskland og har også erfaring fra andre land - sist som landslagstrener for Nord-Korea (av alle plasser).

Hva mener folk om han? Han er ferdig i Nord-Korea og er muligens aktuell.. Er dette en mann for Start?
    Jeg er meget skeptisk til Jørn Andersen, men tanken har streifet meg etter ar det ble slått opp at han gir seg i Nord Korea. Han har vel veldig lite resultater å vise til som trener og har ikke vart lenge i de klubbene han har vært i. Jeg føler han fort kan være litt utdatert, selv om jeg ikke har veldig god greie på filosofiene hans.

Jeg tror det blir Fagermo, men håper vel egentlig på at det trekkes frem et spennende navn som ikke har vært nevnt verken her eller i FVN til nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Med alt som har skjedd siden sommeren synes jeg det er bortimot umulig å spå noe som helst om hvem som blir ny trener. Det jeg er sikker på er at dette blir den mest spennende treneransettelsen på lenge. Hvem man satser på vil fortelle mye om hva slags klubb Start skal være. Skal vi bli en kjøpeklubb som skal fort opp og frem, eller skal vi satse i noe større grad på egenutvikling og heller bruke litt lenger tid? Det er nå Karlsen skal sette sitt preg på klubben.

Selv om jeg støtter avgjørelsen om å bytte trener, synes jeg både timingen og måten det ble håndtert på var spesiell. Jeg forstår ikke hastverket så lenge man ikke hadde en kandidat i ermet. Det er egentlig ikke noen grunn til å forvente at en ny trener vin kunne få så mye mer ut av spillerne på kort sikt, Steinar hatt hatt full tillit i spillergruppen hele veien virker det som. Det er gambling det Karlsen har gjort, vi får håpe det lønner seg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Med alt som har skjedd siden sommeren synes jeg det er bortimot umulig å spå noe som helst om hvem som blir ny trener. Det jeg er sikker på er at dette blir den mest spennende treneransettelsen på lenge. Hvem man satser på vil fortelle mye om hva slags klubb Start skal være. Skal vi bli en kjøpeklubb som skal fort opp og frem, eller skal vi satse i noe større grad på egenutvikling og heller bruke litt lenger tid? Det er nå Karlsen skal sette sitt preg på klubben.

Selv om jeg støtter avgjørelsen om å bytte trener, synes jeg både timingen og måten det ble håndtert på var spesiell. Jeg forstår ikke hastverket så lenge man ikke hadde en kandidat i ermet. Det er egentlig ikke noen grunn til å forvente at en ny trener vin kunne få så mye mer ut av spillerne på kort sikt, Steinar hatt hatt full tillit i spillergruppen hele veien virker det som. Det er gambling det Karlsen har gjort, vi får håpe det lønner seg.
    Jeg er veldig i tvil om Pedersen hadde reist fra Strømmen med poeng, ihvertfall ikke 3.
    Dette kunne blitt ubehagelig.
    Derfor var nok timingen på sin plass

Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Jeg er veldig i tvil om Pedersen hadde reist fra Strømmen med poeng, ihvertfall ikke 3.
    Dette kunne blitt ubehagelig.
    Derfor var nok timingen på sin plass
    Det beste for Start var at nettopp en mann som TKK kom inn, pondus som er en noe mer uvanlig vare på Sørlandet. At han så det samme som de fleste har sett over lang tid - null utvikling, traust lag, og fare for null opprykk... skal vi være svært nøgd med, altså at det blir gjort grep

At pappa Pedersen ble skuffet er vel en naturlig del av farsinnstinktet - men er en helt ærlig så er det vel lenge siden det ble produsert/videreutviklet en toppkeeper på Sørlandet, så kanskje er det like greit!?

Per-Mathias Høgmo? Erik Hamren?

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hei!
    En stund siden jeg har vært inne her nå. Hva har skjedd med den tidligere gode ryktebørsen her inne?

Det begynner å bli en stund siden Pedersen fikk fyken og bare noen dager til kampen mot Randheim. Fvn hadde nylig en sak om at Mikael Stahre kan være aktuell for Start. Jeg må si jeg skjønner fint lite av hva som skjer om dagen. Slik det så ut da Pedersen fikk sparken var greia at ledelsen hadde en ny trener i bakhånd som kunne gi laget en ekstra motivasjon for å fikse opprykk etter noen helt elendige kamper, altså at det sto om opprykk eller ei. Samtidig har nok en del av dere her inne rett i at Start har vært temmelig heldige gjennom sesongen og jevnt over overbevist lite. De har vel bare spilt et par-tre virkelig gode kamper.

Så hva er stå egentlig. Noen som har noen rykter? Var sparkingen et resultat av at sponsorene og den nye ledelsen ville vise hvor skapet står? Var de naive og trodde at gode trenere står i kø for dem og de nye ressursene? Har de fremdeles et ess i ermet? Eller var sparkingen rett og slett desperat: At alt er bedre enn Pedersen, også Priest?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bård Vis innlegg
    Jeg må si jeg skjønner fint lite av hva som skjer om dagen. Slik det så ut da Pedersen fikk sparken var greia at ledelsen hadde en ny trener i bakhånd...
    De var veldig klare på at de ikke hadde en ny trener klar den dagen nyheten kom.

Så hva er stå egentlig. Noen som har noen rykter? Var sparkingen et resultat av at sponsorene og den nye ledelsen ville vise hvor skapet står? Var de naive og trodde at gode trenere står i kø for dem og de nye ressursene? Har de fremdeles et ess i ermet? Eller var sparkingen rett og slett desperat: At alt er bedre enn Pedersen, også Priest?
    Jeg er ikke 100% sikker på at det var meningen å sparke SP den dagen det ble gjort, all den tid de ikke hadde en ny trener på plass. Jeg lurer på om de heller ga han beskjed om at han ikke hadde noen fremtid etter denne sesongen, og de da ble enige om å avslutte med en gang. Det er derimot bare spekulasjoner.
    Timingen var ikke ideell, men det kunne vært værre. Dårlige resultater mot motstandere vi skal slå 9 av 10 ganger, og en kamp før en to ukers pause, gjør at timingen var ok-minus.

Så kan man diskutere om kampen mot Strømmen reflekterte et trenerbytte eller ikke. Jeg tror det har hatt noe å si, men det får vi aldri svar på.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Takk for svar Espen!

Jeg fikk inntrykk av at en ny trener var i emninga, men da har jeg nok slurvelest. Jeg var forresten på kampen i Strømmen, og selv om Start var bedre enn Strømmen kunne jo også den kampen endt annerledes. Mye sjansesløseri blant annet.

Vel, det er vel bare å krysse fingrene. Effekten av en ny trener blir jo ikke rare greiene nå som dagene triller avgårde. Taper vi eller spiller uavgjort mot Randheim kan det bli tøft.... Tvi tvi

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...r-243558b.html

Ja takk! Meget spennende om Mark Dempsey blir ny trener!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, spennende med Dempsey. Han tar jeg veldig gjerne i mot.. Han har jobbet sammen med Priest tidligere så en duo med disse to virker jo solid...
    Når han i tillegg kun er assistent i Molde så ligger vel det meste til rette for at det blir han...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Da må Guttakrutt brenne av litt gryn om de skal ha Dempsey.
    Da skal jeg ihvertfall ikke snakke om fagkompetansen lengre👍
    ..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Høgmo - you must be kiddin me!

Skaff nå en trener med snev av utstråling!

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Hæ? Er det snakk om Høgmo? Det må være en ondsinnet spøk.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Høgmo er like aktuell som Jose Mourinho...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hvorfor skulle de ansatt en som er like uttrykksløs som SP

Lignende tråder

1. Overgangsvindu vinteren 2017-2018
    By krs in forum IK Start
    Svar: 424
    Siste innlegg: 04-20-2018, 17:21
  2. Bård Borgersen - ny Start-trener!
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 93