Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 81
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Question Ny trener til 2018

Hvem bør Start gå for?

Norsk eller utenlandsk, offensiv eller defensiv grunnholdning?

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Skeptisk til en utenlandsk fra Italia og liknende. Personlig meger jeg Tom Nordlie hadde vært en meget god signering. Han hadde fått skikk på troppen, kjenner 4-3-3- ut og inn. I tillegg er han blitt mere voksen. Synes Tom bør få denne muligheten, forutsatt at han selv er klar og motivert for det. Og alle vet jo at han har veldig stor støtte her nede.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Nasjonalitet bryr jeg meg ikke så mye om. For meg er det viktig at det er en trener med erfaring og som har noe å vise til. To ganger i nyere tid har vi ansatt relativt nye trenere (SIB og SP), og ingen av dem innfridde i nærheten av klubbens ambisjoner.

Sørlandsmentaliteten krever noe annet enn en fersk trener

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Personlig skulle jeg likt å se Monica Knudsen som ny Start-trener. Hun kjenner landsdelen og har en vanvittig CV fra LSK med skapet fullt av sølvtøy og erfaring fra Champions League.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Tom Nordlie har vel ikke positive resultater å vise til siden første periode i Kongsvinger i 2009, og har siden den gang vært innom 5 klubber, stadig vekk et hakk lengre og lengre ned, og stadig uten suksess (mulig unntak med damelaget til Avaldsnes).
    Monica Knudsen ville selvfølgelig aldri klare å holde styr på spillerne, og sørlandsmentaliteten hadde fått herje fritt. Regner med det kommer en utenlandsk trener inn, mitt tips er at det blir en danske eller svenske.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Personlig skulle jeg likt å se Monica Knudsen som ny Start-trener. Hun kjenner landsdelen og har en vanvittig CV fra LSK med skapet fullt av sølvtøy og erfaring fra Champions League.
    Er du på nachspiel Peder? 😂

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er det opplest og vedtatt at kvinner ikke kan være ledere?

Jeg synes Monica Knudsen foreløpig er det mest spennende innspillet. Ville definitivt skapt begeistring.

Hvis menn kan trene kvinner, kan kvinner trene menn.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    De nye eierne har vist igjen og igjen at de har evnen til å hente "uoppnåelige" forsterkninger. Hvem hadde trodd at vi skulle hente Tor-Kristian Karlsen som sportslig leder? Hvem hadde trodd at vi skulle hente Morten Aa Djupvik i en HR rolle? Hvem hadde trodd at vi skulle slå både Odd og andre klubber som jaktet på Adnan Hadzic?

Da mener jeg det er helt på sin plass at man sikter hoyt også når man skal hente trener, og da henter vi neppe en kvinnelig trener eller en som de senere år har trent et middels 2.divisjonslag.

Som andre sier, så er det nok mest aktuelt at vi henter en trener fra utlandet. Jeg synes det hadde vaert spennende med en fra Nederland - men det finnes også gode trenere i Sverige og Danmark.

Det er nok ikke utenkelig at Priest/Hardarson får ansvaret ut sesongen, og at man bruker litt tid etter sesongen på å finne riktig mann. Da vet man også hvilken divisjon vi spiller i, for det er nok ikke hvem som helst som er villige til å trene et OBOS-lag...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Monica Knudsen? Seriøst ment? Å lede en prestasjonsgruppe av menn er totalt annerledes enn å lede en prestasjonsgruppe av kvinner. Så hvorfor skal vi ansette, som første klubb i Norge over nivå 3, en kvinnelig trener uten erfaring fra å lede et herrelag? Nei, da får hun vise at hun klarer det i mindre klubber først.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det henger ikke sammen å rydde slik det gjøres for å få på plass en kvinnelig hovedtrener.
    Nå får vi se hva de får på plass på keepertrener siden.
    Det er nesten mer spennende...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Muligheter for å blokkere ute de spaminnleggene som herjer trådene her de siste par dagene? Utrolig irriterende

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Pedre, du har som regel gode og fornuftige innlegg. Men Monica Knudsen tror jeg ikke du seriøst mener. Ikke noe galt om henne, men for det første så taper hun minst 50 % før start, kun fordi hun er kvinne. Slik er det bare i en slik mannsdominert sport som fotball. Nei, tror ikke det blir i min levetid jeg får oppleve kvinnelig eliteserietrener. Kvinnelige dommere blir noe annet, selv om det jaggu ikke er mange av de enda. Legg denne ballen død og begravet, vil ihvertfall ikke funket i Start. Skulle man rangert Monica Knudsen fremfor Steinar Pedersen blir dette totalt useriøst.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Muligheter for å blokkere ute de spaminnleggene som herjer trådene her de siste par dagene? Utrolig irriterende
    Jeg har kun muligheten til å slette innlegg. Vet ikke hvem som evt kan gi meg fullmakt til å blokkere, men ser jo ut som de som legger inn spam registrerer seg og kun poster ett innlegg. Vet ikke om det er mulig å lage et opplegg der folk må godkjennes for å få muligheten til å skrive her inne?

Når det er sagt - hva slags soppel er det som postes? Det er jo bare et lass med svada som ikke gir noen mening? Om det var noen som ville få oss inn på en eller annen sex-dating/gambling side eller noe annet der de vil ha pengene våre så er det jo på en måte forståelig, men det soppelet som blir lagt inn gir jo absolutt ingen mening.. Prover å slette så fort jeg ser det, men hvis det er en annen admin som kan hjelpe med å gi meg muligheten til å blokkere - samt fysisk fjerne brukere så hadde det hjulpet..

Nå er det jo ikke allverdens trafikk her inne, men det er jo håp om at vi kan få litt mer liv igjen her etterhvert..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kanskje vi kan tipse dem om ikstart.no, hvis det fortsatt er slik at NFF kompenserer klubbene basert på hvem som har mest trafikk på nettstedene?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

hjelpe meg

Frankieboy, din hyllest til de nye eierne, finnes det absolutt ingen grenser for dem, du hyller dem ved flere anledninger, hva er det som er tingen her. Din hyllest av TKK høres nermest ut som vi har hentet en fyr som toppklubber vil ha, og da snakker vi europeiske toppklubber. Ja han har vært i Monaco, men det er også en grunn til at han ikke er der lenger. Hva med å vente litt med å hylle folka før man ser resultater på banen, og ikke bare snakk ?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja hjelp deg...
    Det vi ser er en klubb som er reddet fra midt på tabellen i OBOS.
    Det har blitt ryddet i riktige kasser.
    Selvfølgelig skal vi hylle dette.. Vi har allerede sett forskjell på banen.

Jørn Andersen tenker på hjemreise.. Noen som vet båndene mellom TKk og Jørn!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

så bra

Så bra at du ser det mange ikke ser, og så bra at du hyller folk uten nevneverdige resultater. Når jeg snakker om resultatater jegh og mange andr vil se er at Start leverer over tid, da snakker vi flere enn enkelt kamper, og leverer i forhold til uttalelsene sine. Noen av dere mener at Start har seriøse sjanser til å komme topp 8 på tabellen i eliteserien, likevel taper vi fortjernt mot mot lag nummer 30+ i serie sytemet i Norge. Vi er ikke blitt reddet av noen som helst, vi er reddet av flaks i mange kamper, så å si at eierne har æren for dette er det ikke mye hold i.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Hvis Monica Knudsen overtar Start har jeg nok vært på min siste Startkamp.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    tigerberget4ever: Synes du ting har fungert bra de senere år? Jeg tror ikke jeg vet om noen som er mer negative enn deg.. I de siste 10 årene har vi måtte slite med elendig økonomi, vi har hoppet opp og ned mellom divisjonene og vi har måtte selge våre beste spillere - ofte for lommerusk pga vår elendige økonomi. Synes du ting har fungert greit? Uansett hvordan du vrir og vender på ting, så er penger utrolig viktige for å lykkes i en fotballklubb. Start har slitt veldig etter byggingen av ny stadion og vi har måtte kikke på veldig lave hyller når vi skulle hente nye spillere - som regel spillere andre ikke ville ha... og da har resultatene blitt som de har blitt.
    Mulig du synes det var greit slik det har vaert de seneste 10 årene, men ikke jeg.

ETTER at de nye eierne tok over har vi blant annet sett dette:

** Vi har hentet et stortalent i Adnan Hadzic - som var ettertraktet i Odd og flere andre Tippeligaklubber. Hvorfor kom han til oss? Fordi han pratet med de nye eierne og fant ut at fremtiden i Start var så spennende at han ville komme hit.

** Vi skulle ha ny sportslig leder og folk snakket om Ole Martin Aarst, Inge Andre Olsen og andre navn. Det var veldig få som hadde trodd at vi skulle hente en kapasitet som Tor-Kristian Karlsen. Du skriver at jeg mener at flere europeiske toppklubber var ute etter han og det er jo bare tull, MEN det er faktisk en sensasjon at en OBOS-ligaklubb klarte å hente inn en sportslig leder med slik erfaring og nettverk. Hvem - realistisk sett- kunne vi hentet som er bedre?
    Igjen - det skjedde etter at de nye eierne/Even Brandsdal turte å sikte litt høyt og klarte å overbevise T-K om at Start var et spennende sted å jobbe.

** Sammen med han kom Mick Priest. En trener med erfaring fra Man Utd og andre klubber i England og Europa. Det er ingen tvil om at han styrker apparatet rundt Start.

** Deretter hentet vi flere nye spillere - bl.a en landslagspiller fra Jamaica (som kom på 2.plass i Gold Cup og bl.a holdt nullen to ganger mot Mexico). I tillegg hentet vi en spiss som bl.a Tromso var veldig interesserte i. Begge disse er unge spillere med framtiden foran seg og jeg tror vi kommer til å få mye glede av disse de kommende år. Igjen - en HELT ANNEN hylle enn det vi har måtte lete på tidligere..

** Så kom en skikkelig bombe når det ble klart at vi hadde fått kloa i Morten Aa Djupvik - som skal inn i en HR-rolle i Start fra og med 1.januar. Dette er en skikkelig vinnerskalle som har hatt enormt med suksess både på langrennslandslaget og på skiskytterlandslaget og har fått de beste skussmål der. At de nye eierne klarte å hente en slik kapasitet til klubben - er en sensasjon vil jeg si. Dette er en som kan hjelpe med å bygge vinnerkultur i klubben og en enorm kapasitet. Igjen - dette skjedde fordi de nye eierne turte å sikte høyt.

** I tillegg til dette så er det helt klart at det økonomiske er under kontroll. Disse nye eierne er gode for flere hundre millioner kroner og de er nok beredt til å bruke langt mere enn de 40 millionene de har forpliktet seg til. Dermed kan vi gå inn i det neste tiåret uten noen bekymring for konkurs og billigsalg av spillere. Det er fantastisk bare det - og noe vi ikke har opplevd på flere tiår...

Det de holder på med nå Tigerberget4ever - er å bygge en grunnmur. Alle vet at det ikke bare er å knipse i fingeren - eller å hente en person - og ALT ordner seg, men hvis du ikke ser at det er noe utrolig spennende på gang i klubben nå - ja da tror jeg aldri du vil bli se det. Noen har dessverre egenskapen til å finne noe negativt med ALT som skjer, og disse er det vanskelig å imponere.

Jeg er rimelig sikker på at du i lopet av et par/tre år vil se Start kjempe på overste halvdel av eliteserien, og så får jeg bare fortsette å hylle de nye eierne i mellomtiden...

PS: Ellers så er jeg litt interessert i om du i det hele tatt kan se NOE positivt med de nye eierne eller om du oppriktig mener at det var bedre før disse kom...

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Meget bra skrevet Frankieboy - som normalt. Klart man må ha litt tålmodighet, men det ser ihvertfall ut som de tenker litt lansiktig. De bygger organisasjonen først. Dersom vi skulle rykke opp - må vi klare 2 plassen, for er ganske så sikker på at vi pr i dag er mye svakere enn de dårligste eliteserielaget, og har pr i dag faktisk dårligere toppnivå enn både Sandnes Ulf og Mjøndalen.

Skulle vi klare dette hinderet, må målet i eliten første året være midt på tabellen første året. Deretter kan vi begynne å snakke om øvre halvdel.

Synes de nye eierne har stått virkelig på, håper bare ikke de har vært for offensive i trenersaken!!

Lignende tråder

1. Overgangsvindu vinteren 2017-2018
    By krs in forum IK Start
    Svar: 424
    Siste innlegg: 04-20-2018, 17:21
  2. Bård Borgersen - ny Start-trener!
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 93
    Siste innlegg: 03-08-2018, 14:41
  3. Spillere i Eliteserien 2018
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 10