Side 4 av 5 FørstFørst ... 2345 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 81
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    Ser ryktene på Twitter og div Moldeforum at Mark Dempsey har signert for Start. Stoler aldri på rykter, men tror ikke det ville være for galt valg av Start om det viser seg å være sant. Vil i så tilfelle være interessant for spillerlogistikken om han går for 3-5-2. Slik jeg forstår det på Moldesupporterne så har han stram disiplin på treningsfeltet.
    Han holder visstnok på å signere kontrakt for leie av hus her i byen. Om ikke han har planer om å overta Donn så er det vel bare å ønske han velkommen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Flinke til å holde kjeft på sørlandet 😂

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Har ikke fått beskjed om å holde kjeft, så da gidder jeg ikke det heller.. 😉

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Dette er i spåfall fantastiske nyheter. Har lest litt på MfK forum, og det virker som at han er særdeles godt likt av fansen.. Flere er sågar bekymret for at det kan bli dårligere kvalitet på treningene om han stikker fra Molde.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Har ikke fått beskjed om å holde kjeft, så da gidder jeg ikke det heller.. 😉
    Helt greit det 🤣

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Da tolker jeg Fvn dithen at Dempsey er klar for Start!! Fantastisk, og velkommen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Dette er fantastisk gode nyheter!!

Sitter med en følelse av at han gjenforenes med Tronstad.
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Dette er fantastisk gode nyheter!!

Sitter med en følelse av at han gjenforenes med Tronstad.
    Ja dette er kjempebra, men tror ikke det nødvendigvis betyr at Tronstad kommer. Tronstad er vel under kontrakt med FKH, og jeg tror rett og slett at Start nå leter på høyere hyller enn den Tronstad befinner seg på...

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Ja, helt enig Frankieboy. Tronstad har tatt mange steg fremover, men jeg tror at Start tenker at de må få en solid midtbane nå. Skal de ha inn noe nytt, satser vi høyere. Og skulle Hollingen endelig bli skadefri, så bør nok han også være aktuell i det minste som backup.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Ja dette er kjempebra, men tror ikke det nødvendigvis betyr at Tronstad kommer. Tronstad er vel under kontrakt med FKH, og jeg tror rett og slett at Start nå leter på høyere hyller enn den Tronstad befinner seg på...
    Meget mulig. Det hadde vært et fornuftig resonement i "gamle dager", men nå er nok ting litt anderledes...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fantastisk å høre på intervjuene med Dempsey. Fokuset han har, filosofien han legger til grunn, og tilnærming til spillerstall og trening. Dersom dette blir satt ut i handling, som CVen hans virkelig tyder på, kan vi for første gang på mange år begynne å se opp mot toppen av tabellen og ikke sumpa.
    To trenere med erfaring fra utlandet, inkludert Premier League, er ikke mange klubber i Norge forunt. Når man legger til TK og eiere som er villige til å ofre for å satse, kan det ikke være tvil om at klubben står med sin største mulighet til å begynne å virkelig hevde seg i Eliteserien på mange år. Jeg kan ikke huske sist det var en slik gjennomført linje i klubben.

Nå ligger spenningen i hvilke nye spillere som hentes inn. Dempsey sier under pressekonferansen at TK er på den saken og at han ikke blander seg så mye i det, selv om han i intervjuet på ikstart.no bekrefter at han har litt å si der også. Det viser i hvert fall at han ikke er bundet til system, noe han også bekrefter, men er mer opptatt av hva som passer spillerstallen. Det begynner å bli en stund siden vi hadde en trener som ikke tviholdt på 4-4-2, på tross av motgang, manglende resultater, og klar effekt av å bytte om på formasjonen.

Så blir det selvfølgelig spennende å se om Dempsey lever opp til de forventningene som det nå legges opp til. Det virker som om det ikke skal være noe problem, men vi har jo sett før hva den Sørlandske mentaliteten kan gjøre for, eller mot, trenere i Start. Har tro på at dette nå blir et tilbakelagt problem, med utgjort profesjonelle mennesker i alle deler på sportsiden.

Dette er spennende tider! Hvorfor må det være over tre måneder til seriestart når slike ting skjer? Gleder meg til første treningskamp for første gang på mange år, for å se hvor dette laget er på vei!

God Jul kaller jeg dette

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Hadde nettopp en god og lang samtale med en Molde-supporter som sa at Dempsey syntes at Ole blandet seg for mye inn i treningene til Molde..

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Uansett, jeg er frelst.. Har så utrolig troa på dette prosjektet, får frysninger av det som skjer nå. Jfr julekalenderen til Jesper satses det i utgangspunktet på øvre halvdel av tabellen første sesong av IK Start "versjon 2.0". På lengre sikt mener jeg vi definitivt kan sikte oss inn på medalje..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av bollaP Vis innlegg
    Uansett, jeg er frelst.. Har så utrolig troa på dette prosjektet, får frysninger av det som skjer nå. Jfr julekalenderen til Jesper satses det i utgangspunktet på øvre halvdel av tabellen første sesong av IK Start "versjon 2.0". På lengre sikt mener jeg vi definitivt kan sikte oss inn på medalje..
    Jeg fikk med meg de kommentarene fra Dempsey. Godt fornøyd med 6. plass, ok fornøyd med 8. plass, og alt under det viser at de har ting å jobbe med. Det er seriøst ambisiøse planer for en opprykksklubb. Hadde det vært fra noen av de trenerene vi har hatt tidligere, hadde jeg tatt de utsagnene med en relativt stor klype salt. Når Dempsey sier det, så tror jeg faktisk på han; både at han har de ambisjonene, og at han skal klare det.
    Ikke ofte jeg har hatt den tilliten til en trener umiddebart etter ansettelsen, så det er noe eget ved Dempsey.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tror det er fornuftig å ikke skru forventningene for høyt med tanke på neste sesong. Det ser ut til å bli mye nytt, kanskje så mye nytt at vi må gi Dempsey og klubben litt tid til å sette ting skikkelig. Øvre halvdel bør kanskje være et mål, men at vi skal blande oss i toppen allerede i 2018 må vi ta som en bonus. Så lenge vi holder oss unna den verste bunnstriden, og samtidig viser potensialet vårt underveis i sesongen skal vi i utgangspunktet være godt fornøyd.

Men jeg skjønner jo optimismen, og det kan være litt vanskelig å holde igjen. Start har samlet sammen en meget kompetent gjeng for å styre skuta, og det er helt sikkert at spillerne som kommer inn etterhvert vil være fra en helt annen hylle enn vi er vant til. Jeg har veldig troa på det som gjøres nå, og så er jeg spent på å se hvordan klubben fremstår om et par tre sesonger. Klarer vi å både bygge et slagkraftig lag samtidig som man realiserer visjonen om å inspirere barn og unge på Sørlandet?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg tviler på at det er mange som forventer at vi skal være med å kjempe om medaljer kommende sesong. Men å kunne ha ambisjoner og mål om å havne på øvre halvdel, som da vil si 8. plass eller bedre er bra. Det er muligens innenfor rekkevidde med de rette forsterkningene, og det er noe å strekke seg etter for alle på laget.

Europa på SSA i 2020?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det realistiske målet må være Kvartfinalen i Cup og en plass rundt 5-6 plass., 2018.
    Så får bedre være bonus.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvilke spillere har Start som er gode nok til å være nøkkelspillere på et lag som er det femte-sjette beste i eliteserien?

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Hvilke spillere har Start som er gode nok til å være nøkkelspillere på et lag som er det femte-sjette beste i eliteserien?
    Det er jo et betimelig spørsmål.. Med utgangspunkt i hvordan tabellen endte opp i år vil det jo si Odd eller bedre. Hvis man også tenker at trener også har veldig mye å si(for å sette det på spissen så var Norge på 2. plass på FIFA rank en gang), så blir ikke svaret på spørsmålet nødvendigvis avgjørende for plassering.

Floki, Twum, Lowe og Larsen tenker jeg iallefall umiddelbart bør ta nivået. Så har vi en joker i Tobias, blir utrolig spennende å se hva han kan få til. Brannfakkelen her fra meg er om Opdal bør få en utfordrer til keeperplass.. Han er utrolig god på sitt beste, men er han i dag god nok på det jevne?

Lignende tråder

1. Overgangsvindu vinteren 2017-2018
    By krs in forum IK Start
    Svar: 424
    Siste innlegg: 04-20-2018, 17:21
  2. Bård Borgersen - ny Start-trener!
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 93
    Siste innlegg: 03-08-2018, 14:41
  3. Spillere i Eliteserien 2018
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 10