Side 3 av 22 FørstFørst 1234513 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 425
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Skogmo virker som en ryddig og seriøs kar. Han mangler nok litt kvalitet på å bli en Tippeligaspiller, men tidvis glimtet han til med rask og god fotball. Den presise innleggsfoten som Steinar skrøt så mye av, så vi sjeldnere og sjeldnere. Lykke til videre Jens!
    Synes han kom seg betraktelig under Priest.
    Men der klubben satser nå er det ikke sjans for Skogmo.
    Lykketil videre takk for innsatsen.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Om Twum

Klippet fra Fvn:

"– Han er god med ballen. Slår smarte og direkte pasninger, og har ferdigheter som gjør han til en mobil midtbanespiller. Han scorer mål, og er en veldig intelligent spiller, sier Asante(redaktør for nettstedet Ghana Soccernet.)"

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Legger ved en liten link ang Isaac Twum fra 25 september etter Landslagsturneringen WAFU. Håper han slår til like bra her etter han har blitt vant til norsk fotball. Afrikanske spillere trenger ofte ett år før de slår ut i full blomst i norsk fotball.

"Black Stars B and Inter Allies midfield dynamo Isaac Twum was named the best player of the just ended WAFU 2017 tournament."

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Endre Kupen som vi var etter i sommervinduet på vei til Bodø Glimt. Nå må det snart begynne å skje noe på spillerfronten......

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av kaptein Vis innlegg
    Endre Kupen som vi var etter i sommervinduet på vei til Bodø Glimt. Nå må det snart begynne å skje noe på spillerfronten......
    Jeg ønsker å se ny trener (Dempsey ) på plass først, slik at vi er sikre på at vi får spillere som passer til hans system. Midtstopper og keeper er vel det eneste man kan kjøpe inn uten å vite noe som helst om ny trener.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ny trener dempsey er klar etter siste seriekamp for molde. Tipper noe nlir annonsert tirsd eller onsd neste uke.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Antar du har rett. Tror Dempsey er det beste valget klubben kunne gjort.
    Blir spennende å se hvem han tar med seg fra Molde, Haugesund og England.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det virker som om folk er samstemte om at Dempsey blir Starts neste trener, så jeg antar at noen vet mer enn det som kommer frem i media.

Personlig har jeg litt vanskelig for å se hvilket motiv Dempsey har for å ta over Start. Han er jo i praksis hovedtrener i Molde også, og Molde har jo enda rikere og mer hardtsatsende eiere enn Start. Og han takket jo nei til Djurgården for å dra tilbake til Molde, en massiv klubb i nordens største by.

Så hvorfor skulle han være interessert i å dra til Kristiansand og Start? Han har jo åpenbart bedre alternativer. Selv om det neppe er noen som betaler bedre enn Start for øyeblikket. Men Dempsey virker jo ikke veldig opptatt av lønn.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Alle er opptatt av lønn. Og skryt. Og i Molde er det Solskjær som får skryt når det går bra.
    Tipper overgangsbudsjettene han er forespeilet er store i norsk målestokk.
    Er vel slik at noen titall millioner i tap for klubben kan være verdt det for eierne så lenge klubben rar store steg fremover. Det vil kunne gi stor markedsføringsverdi for analyseverktøyene de benytter til både klubb og gambling.
    Den bivirkningen av investeringene har ikke Røkke.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg er 100% enig med innlegget til Store Tå over.. Dempsey får også litt lite cred for jobben som er gjort i Molde spør du meg...

Men ellers, er det ingen som har noe sladder angående overgangsmarkedet? Har abstinenser for litt nyheter/rykter......

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Så hvorfor skulle han være interessert i å dra til Kristiansand og Start? Han har jo åpenbart bedre alternativer. Selv om det neppe er noen som betaler bedre enn Start for øyeblikket. Men Dempsey virker jo ikke veldig opptatt av lønn.
    For en utrolig nedlatende kommentar. I Molde er det Solskjær som er sjef. Det er han som får ros når det går bra og kjeft når det går dårlig. Om Dempsey har ambisjoner er det klart at Start er blitt et attraktivt alternativ. Og det handler neppe mest om lønn, selv om han sikkert vil få bra betalt.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Jeg satt å håpet på Songdal nedrykk, grunnet at Start burde hatt kloa i Newalkali og Ramsland. Nå går vel det i dass.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    For en utrolig nedlatende kommentar. I Molde er det Solskjær som er sjef. Det er han som får ros når det går bra og kjeft når det går dårlig. Om Dempsey har ambisjoner er det klart at Start er blitt et attraktivt alternativ.
    Nå er du hårsår.

Jeg har forståelse for at Dempsey vil bli hovedtrener.

Men han valgte altså dette bort for ett år siden. Og Djurgården er tross alt en av Sveriges mestvinnende klubber, med et publikumssnitt på nivå med Rosenborg og et stadion med plass til 30 000. Til tross for at familien angivelig ønsket å bli værende i Stockholm, valgte Dempsey å reise tilbake til Molde og Solskjær. Jeg forstår ikke helt motivene hans.

Jeg tipper Dempsey kunne fått nesten like bra betalt i Djurgården og Molde som han får i Start. Alle er sikkert opptatt av lønn, men sportslige utfordringer og familiære hensyn spiller også inn. Inge Andre Olsen takket jo nei til en eventyrkontrakt med Start i sommer for å bli i lutfattige Stabæk. Man kan ikke kjøpe alt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er på ingen måte hårsår. Men du vinkler innlegget ditt mot at det eneste Start har å tilby er penger, noe som er en ganske grov undervurdering av det Start er i ferd med å bygge opp etter min mening.

Så vidt jeg kjenner til klarte for øvrig lutfattige Stabæk å stable på bena et lukrativt økonomisk tilbud for å holde på IAO. Til slutt var det visst pengene som holdt han der han var.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er vel så enkelt at vi får vente og se. Bør ikke være lenge til nå.
    Tipper det kommer er par signeringer kjapt etter trenerspørsmålet er avklart.

Klubben trenger desperat etablerte spillere på høyt nivå hvis de nye eierne skal realisere ambisjonene sine.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Karlsen letter litt på sløret om veien videre ang spillerlogistikk. Kan komme spillere før en trener og helt frem til 31 mars. De har allerede snakket med de trenerne som er aktuelle om spillerstall og eventuelle forsterkninger. Interessant lesning.

Start skal forsterke kraftig: Vil ha dobbel dekning på alle plasser. Starts sportslige leder Tor-Kristian Karlsen om trenerjakten og spillerforsterkninger.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Jeg satt å håpet på Songdal nedrykk, grunnet at Start burde hatt kloa i Newalkali og Ramsland. Nå går vel det i dass.
    Hadde ikke sagt nei til Moa i Aafk. Bevegelig, skaper egne sjanser.
    Ikke umulig at han har fått henvendelse fra Karlsen da han drar fra klubben.
    ..

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Til slutt var det visst pengene som holdt han der han var.
    Jasså. Så Stabæk overgikk Starts økonomiske tilbud til Inge Andre Olsen? Det var jeg ikke klar over. Jeg visste de ga han ut forbedret tilbud for å holde ham i klubben, men trodde ikke de kunne overby Start.

Jeg kan vel ikke helt se at jeg undervurderer Starts nye drøm, og at Start har så mye annet enn penger å tilby. Penger til lønn, penger til sportslig satsing, penger til å kjøpe suksess. Det er liten tvil om at Start som landsdelsklubb har et uforløst potensial både markedsmessig og i forhold til talentutvikling, men det siste virker vel ikke å være hovedprioritet for de nye eierne.

Når Start ikke hadde hatt særlig tiltrekningskraft uten de nye pengene, så blir det vel rart å hevde at ikke det er pengene som trekker. Disse pengene kan gjøre Start til en toppklubb i Norge slik pengene har gjort Molde til toppklubb. Men øvrige rammebetingelser er såpass begrensende at klubber som Molde og Start aldri kommer over ett visst nivå, og aldri vil klare å frigjøre seg fra subsidiene sine uten å legge om driften. En klubb som Djurgården tilhører naturlig nok en helt annen klasse.

Dempsy er av den gamle skolen, og ønsker frihet til å gjøre som ham vil med laget. Han sa opp jobben sin et dusin ganger i Haugesund fordi han følte posisjonen ble undergravd. Jeg tviler på at Dempsey velger Start fordi Start skal bli best på big data.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg kan vel ikke helt se at jeg undervurderer Starts nye drøm, og at Start har så mye annet enn penger å tilby. Penger til lønn, penger til sportslig satsing, penger til å kjøpe suksess.
    Med det utgangspunktet Start hadde da de nye eierne kom inn var det vel ingen vei utenom å måtte investere. Klubben var tappet for kompetanse og blottet for ressurser. Og at en kapasitet som Tor Kristian Karlsen har kommet til klubben som et resultat av det er vel ingen uenige i. Men når klubben har gjort de investeringene de har gjort, er det klart at de også sitter igjen med en kompetanse man ikke har hatt på veldig lenge. De nye eierne kunne inntatt en passiv rolle og latt klubben styre på slik vi har sett andre investorer har gjort i norsk fotball før. Det har de heldigvis ikke gjort. Så poenget mitt er at Start nå har både penger og kompetanse, noe jeg synes du enten underkommuniserer eller undervurderer.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tipper Dempsey kunne fått nesten like bra betalt i Djurgården og Molde som han får i Start. Alle er sikkert opptatt av lønn, men sportslige utfordringer og familiære hensyn spiller også inn.
    Nå må vi ikke glemme at verken Stockholm eller Molde kan måle seg med vakre Kristiansand så jeg mener han virkelig tar familiære hensyn når han nå (trolig) tar turen til Kristiansand....

Jeg er enig med Stig Hornes om at det er flere grunner til at Dempsey (eller andre trenere) burde dra til Kristiansand. Det må trigge veldig å bli med å bygge opp en klubb som har slitt veldig i lang tid og som har rykket opp og ned omtrent annehvert år. Der man i Molde har stor konkurranse fra både Aalesund og Kristiansund, må Start helt til Skien og Stavanger for å finne naermeste konkurrent med eliteseriekapasitet.
    I tillegg bygges det opp en utrolig spennende administrasjon i klubben. Med Morten Aa Djupvik inn med all sin kompetanse, med en stor ny giv og entusiasme i sponsormarkedet og med 5 rike og ikke minst unge investorer så har man her midler til å ta opp kampen om spillere på hoyeste hylle... Vet ikke om dette var noe han hadde mulighet til i Djurgården, men det var iallefall ikke slik i Haugesund. Og i Molde kom han i skyggen av Solskjaer.

Jeg tror absolutt at Start må vaere en av de mest spennende klubbene i Norge for hvilken som helst trener akkurat nå, og TK har jo også sagt at man har fått masse henvendelser fra forskjellige trenere som var interesserte i jobben. Pengene betyr selvsagt mye, men det er nok flere ting som gjor klubben veldig attraktiv i disse dager...

Lignende tråder

1. Spillere i Eliteserien 2018
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 02-25-2018, 21:53
  2. Ny trener til 2018
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 80
    Siste innlegg: 12-03-2017, 13:49
  3. Overgangsvindu sommer 2016
    By pelle in forum IK Start
    Svar: 186