Side 9 av 22 FørstFørst ... 789101119 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 425
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hadde vaert fantastisk om vi fikk Fredrik Haugen. En herlig dodballfot og i sin beste alder. Start vil gi en meget god kontrakt - og er villige til å betale overgangssum. En meget solid forsterkning om dette går i orden.

Ellers er det mange som mener at vi burde signere Zlatko. Jeg er ikke så sikker. Han var god i den korte perioden han var i Start, men da hadde vi et lag nesten blottet for talent og han var sulten og god. Etter at han har forlatt oss har han beskjeden med spilletid også slitt noe med skader (etter blant annet å falt ned fra 2.etasje i en nattklubb).

Jeg er rett og slett ikke sikker på at han er god nok lenger, og passer han inn i systemet til Mark Dempsey? Han er jo ikke en veldig typisk lagspiller såvidt jeg husker det. Tror kanskje han kunne passet bedre for et år eller to siden, men usikker på om han passer like bra nå. Dessuten begynner vi å få mange spennende spillere og ganske god dekning de fleste plasser...

Da er jeg mye mer begeistret for Fredrik Haugen!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da har Brann mistet Leciejwski

http://www.brann.no/nyheter/leciejew...ngen-bekreftet

Opdal mot Skålevik og Haugen?
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Da har Brann mistet Leciejwski

http://www.brann.no/nyheter/leciejew...ngen-bekreftet

Opdal mot Skålevik og Haugen?
    Da kommer vi veldig godt ut av det, men da må vi på keeperjakt også... Må nok ut med et mellomlegg da Skålevik har flere år igjen av kontrakten og Haugen også må kjopes ut (da han har noen måneder igjen av sin kontrakt)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    La oss legge Tripic i skuffen nå, han var god men ikke akkurat positivt å slite med spilletid og skader på det nivået han har gått til siste stoppene.

Opdal, vanskelig utfall. Han vil sikkert være med på moroa i sør.
    Tviler på at Brann som trenger det de har vil by bort i byttehandel.
    Men er Opdal gull verdt! Nei sier jeg, selg nå.. Ut Neste år er det nok uansett karriere stop

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    La oss legge Tripic i skuffen nå, han var god men ikke akkurat positivt å slite med spilletid og skader på det nivået han har gått til siste stoppene.

Opdal, vanskelig utfall. Han vil sikkert være med på moroa i sør.
    Tviler på at Brann som trenger det de har vil by bort i byttehandel.
    Men er Opdal gull verdt! Nei sier jeg, selg nå.. Ut Neste år er det nok uansett karriere stop
    Tripic gjorde jobben sin for oss den gangen, la oss glemme han nå, enig med forrige innlegg her.

Når Haugen nå dessverre ikke går til Start, bør vi allikevel se om vi ikke kan gjøre en deal med Brann mtp Opdal.
    Veldig god på sitt beste, men tror han har blitt for tung i sessen, og for lite forbedringer på hans mindre gode sider.
    Vi hadde muligheten til å å inn endel kroner fra Molde såvidt jeg husker, la oss nå benytte muligheten om han ønsker å reise vestover. Utenlandskvoten vår er nok overfylt nå, kan jo bli vanskelig å finne en etablert norsk keeper, men blir forundret om vi ikke mister et par utlendinger etterhvert..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Først kommer denne saken https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...r-248382b.html som bekrefter det alle har sett; det er for mange utenlandske spillere i troppen dersom alle er tenkt å spille i Eliteserien.

Deretter kommer denne https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...g-248450b.html som da sier at det kan være enda en utenlandsk spiller på vei inn.

Det vil si at minst to av de som allerede er i troppen ikke kommer til å spille i Eliteserien i år. Antwi er det ganske vedtatt at er en av dem, men hvem er den andre? Er det en av de nye ungguttene som skal spille for 2. laget i år, eller forsvinner Tapio eller Abu før sesongen starter? Med antallet angrepsspillere som er hentet inn er jeg redd det blir Abu.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Jeg tror ikke at verken Antwi eller Abu spiller i startdrakt i årets sesong. Det er mest naturlig at disse forsvinner, da de har hatt nok tid til å vise at de holder eliteserienivå. Vi er da ajour mtp antall utlendinger selv om man skulle få Kevin Kabran inn.

Skal det inn flere utenlandske spillere, som ikke virker helt usannsynlig, må da eventuelt noen av de nye unge går på lån. Vi har ikke noen overflod av midtbanespillere i stallen, iallefall ikke med så tydelige anker/ballsentral egenskaper, så med mindre det skjer noe der så ser jeg ikke for meg at verken Aremu eller Twum forsvinner på lån. Basert på den ene treningskampen mot Donn er det kanskje Tryggvason som har mest å hente på et utlån til Jerv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Da er det bekreftet, Kabran er Startspiller de tre neste sesongene!

http://www.ikstart.no/nyheter/vant-kampen-om-kabran

Beste kommentaren rundt overgangen fra TKK: "Da jeg sa til Mark at han stod på vår liste mente han at det ikke var realistisk å få ham. Det ga meg mer energi til å forsøke å få det til."

Mark innrømmer det også i videointervjuet at han trodde Kabran var utenfor Starts rekkevidde. Snakk om å skape forventninger!!
    Sist endret av Espen K G : 01-15-2018 kl 14:26

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Artig at vi klarer å hente så attraktive spillere. Men hva skal vi med enda en venstrekant?

Venstresiden vår holder nå bra/høy eliteserieklasse, men hva med høyresiden?

Sikkert en bra spiller, men hva skjer i de andre posisjonene?

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Ja, tenker samme tanken. Vi henter nye spillere på plasser vi allerede har god dekning når det er andre posisjoner som skriker etter forsterkninger, eksempelvis venstreback posisjon hvor både Robstad og Vikstøl kan spille. Høyreback har vi nå kun Wichne, men det kan jo alltids hende Mark vil spille med 3 bak, og da er valgmulighetene på midtbanen litt større riktignok. Men da må det inn en ny stopper også..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ok. Men hadde han vært like god med høyre som med venste så hadde han ikke spilt på nivå to i Sverige.

Igjen synes jeg troppen holder på å bli "usymetrisk". Gi meg en skikkelig høyreback nå fort.

Nå er veien frem frykteli lang for Daniel Åse
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Når jeg ser på videoer av ham så bruker han mest høyrebeinet selv om han hadde noen mål med venstre også. Men langskuddene og hjørnesparkene er med høyre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    Når jeg ser på videoer av ham så bruker han mest høyrebeinet selv om han hadde noen mål med venstre også. Men langskuddene og hjørnesparkene er med høyre.
    Det er i så fall en kjempe god nyhet.

Da begynner det å ligne noe slikt:

----------------------Opdal--------------------

Larsen/Wichne-------Lowe/Larsen------ Heikkilä/Robstad--------Këck/Vikstøl

xxxxxx----------xxxxxxx----------xxxxxx

Kabran-----------Floki--------------Børufsen

Ja, jeg er fryktelig usikker på hvodan midtbanen blir seende ut. Pr nå er alternativene unge og uerfarne.

Savner en defensiv kriger. Her tror jeg Heikkilä kune gjort en bra jobb, med to kreative unggutter på hver sin side. En skadefri Hollingen bør også kunne ta den sentrale plassen. Men helst vil jeg ha inn en med mer rutine.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    I en 3-5-2 kunne det jo vært spennende med Robstad som venstre stopper, Käck som venstre vingback, Børufsen som venstre indreløper og Karban som venstre spiss. Skal være god den høyresida som skal demme opp for den kontringsstyrken en slik kvartett kan varte opp med.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    I en 3-5-2 kunne det jo vært spennende med Robstad som venstre stopper, Käck som venstre vingback, Børufsen som venstre indreløper og Karban som venstre spiss. Skal være god den høyresida som skal demme opp for den kontringsstyrken en slik kvartett kan varte opp med.

---------Larsen-------Lowe------Robstad------

Wichne--Hollingen--Heikkilä--Børufsen--Këck

--------------Floki--------Kabran----------------

--

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er jo et alternativ, men skal man til Kristiansund (m. fl) å spille på en noe smal matte funker det ikke med 3-5-2.
    Det setter store krav til midtstopperene.

Men det er voldsomt til harryhandel på Start nå. Hvor hadde Start vært uten drømegutta tro..

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg

---------Larsen-------Lowe------Robstad------

Wichne--Hollingen--Heikkilä--Børufsen--Këck

--------------Floki--------Kabran----------------

Håper virkelig Christensen, Twum og Aremu kjemper om en plass blandt de tre sentrale plassene. Vil tro og håpe at Aremu er høyaktuell i den dype rollen. Han er vist nok en ballvinner og duellspiller av rang som kan dekke store områder. Hollingen kan også være alternativ der. Christensen og Twum kjemper nok om en kreativ indreløperrolle. Lan vel fortsatt håpe på ay Haugen eller Skaanes skal komme inn og forsterke konkurransen og heve kvaliteten i dette leddet ytterligere.

Men der er jo slettes ikke sikkert at det blir 3-5-2. Kunne vært spennende å se 3-4-3 eller 3-4-2-1 også. Kabran/Børufsen og Christensen/Twum bak Floki/Lidberg med Aremu + ny eller Twum/Christensen i de to dype sentralt. Mange spennende mulige konstalasjoner her.

Om vi ikke lykkes med å skaffe de typene Mark trenger for å spille med tre bak kan vi vel fort ende opp i en mindre spennende, men kjent 4-3-3 variant også.

Uansett Antwi er sterk, men ikke så mye mer. Abu skjønner jeg ikke noe av. Veien blir for lang til å forsvare å ha disse i troppen om ikke de viser rask progresjon i oppkjøringen.

Aase blir maks en joker vi kan benytte om motstandere legger seg veldig lavt på sør arena etterhvert 😀. Ser ikke hvordan han ellers skal utnyttes i fotballen Demsy ser ut til å ville spille.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er ingen som nevner Lidberg her. Jeg synes han var meget solid i den omgangen han spilte mot Donn og tror fort han kan bli et valg på topp...

Det blir vanskelig å komponere midtbanen nå.. Men her er et forslag til oppstilling: (3-5-2)

----------------------------------Opdal-------------------------------

-----------------------Larsen--Lowe--Heikkila--------------------

Wichne-------Twum-------Hollingen------Kalbran-------Keck

----------------------------Floki--------Lidberg----------------------

Men, det kommer gjerne noen flere spillere også innen sesongstart. Kommer det en midtstopper tror jeg Heikkila er den som ryker. Aremu er jo også på vei inn og kan fort ta en av plassene på midten..

Utrolig spennende blir det uansett og vi begynner å få en solid stall!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    En solid stall er vel litt for tidlig å konstantere. Det kommer selvsagt an på jba som er målet oghva som leveres i oppkjøringen. Slik det er nå ville jeg nok gitt terningkast 3 til hver lagdel. Håpet er at enkelte av de nye leverer en knall-oppkjøring og et par nysigneringer. Da kan vi begynne å tro på øvre halvdel. Foreløpig er det bare et håp.

Lignende tråder

1. Spillere i Eliteserien 2018
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 02-25-2018, 21:53
  2. Ny trener til 2018
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 80
    Siste innlegg: 12-03-2017, 13:49
  3. Overgangsvindu sommer 2016
    By pelle in forum IK Start
    Svar: 186