Viser resultater 1 til 11 av 11
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Tabelltips foran 2018-sesongen

En uke igjen til det braker løs, og det strømmer inn med tips fra media, eksperter og andre.

Her kan vi diskutere hvordan vi tror det ender, samt diskutere tipsene til diverse medier og andre eksperter.

Her er hva Nettavisen har tippet så langt:

10. plass: Tromsø
    11. plass: Stabæk
    12. plass: Lillestrøm
    13. plass: Bodø/Glimt
    -----------------------------
    14. plass: Kristiansund
    -----------------------------
    15. plass: Sandefjord
    16. plass: Ranheim
    __________________________________________________ _____

Og her er hva VG har tippet så langt:

4 Brann
    5 Sarpsborg 08
    6
    7 Lillestrøm
    8 Odd
    9
    10 Stabæk
    11 Tromsø
    12 Bodø/Glimt
    13 Kristiansund
    14
    15
    16 Ranheim
    __________________________________________________ _______

Hos VG tror jeg de tipper Sandefjord på 15 plass og Haugesund på 14 plass og oss på 9 plass, men vi får vente og se om dette stemmer. De kan jo tippe oss på 14 plass, men jeg synes Haugesund ser meget svake ut, og de har ikke samme ressurser som oss så tror de får en tung sesong..

Diskuter gjerne disse tipsene - eller legg inn ditt eget tips, så får vi se mot slutten av sesongen hvem som traff best..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nettavisen var det avisen som traff best i fjor.

Enig i at Sandefjord og FKH er svakere lag enn Start. Først og fremt pga resursser, og da muligheten til å evt forsterke i sommervinduet.

Niendeplass - Ja takk.

I VG.lupen tror jeg Vif tar sjetteplassen, Molde på tredje, Godset på andre og RBK (selvfølglgelig) på første.

Grunnen til at jeg setter Godset forran Molde, er at måten Godset avsluttet 2017-sesongen på, samt at de har gjort det sterkt på overgangsmarkedet. Steng, Mos og Pellegrino er gode signeringer. Molde har mistet sin beste spiller.
    --

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    1. RBK
    2. Godset
    3. Molde
    4. VIF
    5. Brann
    6. Sarpsborg
    7. Odd
    8. Tromsø
    9. Lillestrøm
    10. Start
    11. Stabæk
    12. B/G
    13. FKH
    14. KBK
    15. Sandefjord
    16. Ranheim
    Sist endret av bollaP : 03-03-2018 kl 19:12

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er mitt tips:

1. RBK
    2. Godset
    3. Brann
    4. Molde
    5. Sarpsborg 08
    6. VIF
    7. Start
    8. LSK
    9. Odd
    10. Bodo/Glimt
    11. TIL
    12. Stabæk
    13. Kristiansund
    14. Ranheim
    15. FK Haugesund
    16. Sandefjord

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I Toppfotball (podkast om norsk fotball) tippes Start på 6, 8 og 9 av de tre i panelet. Spesielt 6. plass er jo et friskt tips må jeg si. Felles for tipsene er nok en litt blind tro på evnene til TK og Dempsey fremfor skarpe analyser av troppen.

Jeg tror det er for optimistisk. Jeg tipper vi havner rundt 10-12. plass. Ellers vinner RBK enkelt, og utover det er det ren bingo.

1. RBK
    2. Molde
    3. Godset
    4. LSK
    5. Sarpsborg 08
    6. VIF
    7. Stabæk
    8. Brann
    9. Odd
    10. Bodo/Glimt
    11. TIL
    12. Start
    13. Kristiansund
    14. FK Haugesund
    15. Sandefjord
    16. Ranheim

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    1-RBK

2-Molde
    3-Godset
    4-Sarpsborg 08

5-Brann
    6-VIF
    7-Odd
    8-Stabæk
    9-LSK
    10-Start
    11-B/G
    12-TIL

13-FK Haugesund
    14-Kristiansund
    15-Sandefjord
    16-Ranheim

Har forsøkt å dele det inn i fire grupper. Plasseringen innenfor disse gruppene, er "ren bingo". Men at de fire ender nederst og at de tre jakter medalje, har jeg tro på. Start ender midt i sumpa, sammen med mange andre. Det skal i være kjempefornøyd meg.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er så mange ubeskrivelig mange spørsmål med dette Start laget.
    Forsvinner det eksempelvis 4 spillere til VM har de glade herrer et forbigående problem.
    Laget er ungt, mange har ikke møtt norsk fotball før.
    Men uansett, selv om det er mange ukjente kort i laget har ihvertfall en rekke journalister troen på Kabran som den mest spennende spilleren.
    Kan kjapt bli en hit.

Mitt vågale tips;
    1.Rbk
    2. Godset
    3.Brann
    7.Start
    14.kristiansund
    15.Ranheim
    16.Sandefjord

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da har VG plassert FKH på fjortendeplass. Det betyr at de plasserer Start på niendeplass, ettersom det bare er først- og andreplass som ikke er "fordelt". Der skal Molde og RBK.
    https://www.vg.no/spesial/2018/vglupen/

Nettavisen har allerede plassert oss på en solid åttendeplass.
    https://www.nettavisen.no/sportspill...423419841.html

Vi takker og bukker!

Jo mer jeg tenker på det, desto mer optimistisk fremstår mitt eget tips med en tiendeplass.

Spent nå!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det er overraskende at rikspressen tipper Start så høyt på tabellen med tanke på alle usikkerhetsmomentene i troppen og de labre resultatene og prestasjonene i treningskampene. Det er ikke ofte eliteserietrenere reagerer med forundring på at tabelltipset de blir forespeilet er så høyt. Men tipsene er vel et uttrykk for at ressurser vektes tungt, og en forventning om at Start kommer til å fortsette pengegaloppen til sommeren.

I skrivende stund er det vanskelig å identifisere eliteserielag som er svakere enn Start. Ranheim er det eneste laget som var svakere enn dem i fjor, og med et totalbudsjett på nivå med Starts budsjetterte underskudd, vil det jo være oppsiktsvekkende om de har tatt seg forbi i løpet av vinteren. Sandefjord har heller ikke historie eller rammebetingelser som tilsier eliteseriespill. De avsluttet fjoråret svakt, og har gjort et merkverdig valg på trenerfronten. Haugesund avsluttet også som et bunnlag, spås en vanskelig sesong og er jo det eneste laget Start har slått i vinter om man ser bort fra lokale småklubber.

Det som taler til Starts fordel er at laget trolig har vesentlig høyere potensial enn de fleste både med tanke på ressurser og med tanke på spillerne som allerede er hentet inn i troppen. Dempsey har også gode resultater å vise til som hovedtrener, så det jo absolutt håp om progresjon utover våren.

I fjor skilte det tre poeng fra øvre halvdel til siste laget over nedrykksstreken. I det beltet er det langt på vei tilfeldigheter som avgjør om man blir nummer syv eller tretten.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Stabæk-Start utsettes til 12.april.

Det kan sikkert være en fordel for Start å få noe mer tid på seg samt å starte sesongen med to hjemmekamper.

På den annen side får man da bare spilt en tellende kamp før overgangsvinduet stenger. Slik sett tror jeg ledelsen helst hadde sett at kampen gikk som berammet.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Dessverre kan det se ut som opp og rett ned i 1 div igjen.
    håper jeg tar feil og at de klarer å klore seg fast.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •