Side 18 av 22 FørstFørst ... 81617181920 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 425
    Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2017
    «Jeg synes han har vært en habil eliteserieback for Start - trygg med ballen, solid defensivt og med en liten håndfull målpoeng hver sesong gjennom noen gode innlegg og enkelte dødballmål.»

Her var det mye som skurret... og du må være en av særdeles få som ser disse egenskapene i Vikstøl

Habil Jack?? Trygg med ball? Gode innlegg??

Snakker vi om samme spiller?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vikstøl har vært en god klubbspiller. Ikke landslagsklasse, men har bidratt bra i mange år.
    Han kunne helt sikkert bidratt bra som squad player også i år.
    Tror overgangen er fornuftig både for Vikstøl og Viking.
    Den er antakeligvis bare fornuftig for Start hvis de henter inn en bedre, norsk forsvarsspiller.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Må jo være slik at en norsk spiller(stopper) er på vei inn nå hvis man kvitter seg med Vikstøl. Da har man dobbeldekning på venstre med Kæck og Robstad, Robstad tror jeg ikke er tiltenkt stopperplass, spesielt ikke i 4-3-3. Kan jo umulig være slik at Ogungbaro skal være eneste dekningen bak Lowe og Larsen og flere utlendinger kan ikke TKK handle nå.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Magefølelsen min sier at de har is i magen og ønsker å vente til sommervinduet.

Robstad er som et 4 valg er vel strengt tatt ikke helt krise. Skal mye til for at vi får to førstevalg langtidsskadet samtidig.. Eksempelvis fjoråret.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har alltid hatt sans for Rolf og det er trist at han går til VIKING men, jeg tror dette er bra for IK Start. Det viser at gutta må jobbe for plassene sine. Tror ikke på noe forsvars krise heller, jeg tror ledelsen og eiere vet hva de gjør og full tillit til dem.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rett vest Vis innlegg
    Gode innlegg??
    Det var kanskje en dårlig formulering.

Vikstøls innleggskvalitet har aldri vært mye å skryte av, men han har stort sett vært den forsvarsspilleren som har bidratt med flest målpoeng. De fleste som dødballscoringer, men også enkelte målgivende innlegg. Det var det jeg prøvde å kommunisere.

Ellers vil jeg presisere at min omtale gjelder hans tid som klubbens førstevalg på venstrebacken. Da var han vel også ganske sentral i det oppbyggende spillet. Eller tar jeg feil der også?

Hvordan vil du som representant for det store flertallet beskrive ham?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Har de glemt å melde inn Lowe, så må noen gå...

Det er i såfall fullstendig krise.
    Hørte med Even og han har en skade. Men man trenger vel ikke forandre lista pga det tenker jeg. Med mindre han er ute i måneder

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Hørte med Even og han har en skade. Men man trenger vel ikke forandre lista pga det tenker jeg. Med mindre han er ute i måneder
    Så lenge de kan forandre lista så mange ganger de ønsker frem til fristen, ville det vært utidig å la Abu bli igjen hjemme når det er plass til han i troppen. Det er nok tankegangen, ikke at Lowe skal være ute av listen i lengre tid.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Så lenge de kan forandre lista så mange ganger de ønsker frem til fristen, ville det vært utidig å la Abu bli igjen hjemme når det er plass til han i troppen. Det er nok tankegangen, ikke at Lowe skal være ute av listen i lengre tid.
    Enig. Men burde man ikke heller tatt inn Heikkila og hatt en forsvarsspiller på benken?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tror de regner Ogungbaro som midtstopper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Enig. Men burde man ikke heller tatt inn Heikkila og hatt en forsvarsspiller på benken?
    Som Stig sier tror jeg også Ogungbaro er foran i køen, og Tapio ser ut til å være fullstendig ute i kulden for å være ærlig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tapio er tapt, kan vi vel si ��
    Nå bare venter jeg på ny flott kamptråd vi kan diskutere rundt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Nå bare venter jeg på ny flott kamptråd vi kan diskutere rundt
    Den ble bare lagt inn ca 10 timer før innlegget ditt

Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2017
    Hehe... som representant

Er du litt snurt siden du formulerer deg slik? Det må da være lov til og være uenig??

Jeg vil beskrive han som i en tid hvor kvalitet på norsk fotball aldri har vært svakere... som noe av det svakere som har bekledd back/stopper rollen i Start... i historien

At han nå blir sendt på dør er jeg svært glad for, da det forhåpentligvis betyr at den slags middelmådigheter ikke er god nok kvalitet for ambisjonene som er forankret

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rett vest Vis innlegg
    Jeg vil beskrive han som i en tid hvor kvalitet på norsk fotball aldri har vært svakere... som noe av det svakere som har bekledd back/stopper rollen i Start... i historien
    Du må være en av særdeles få som ser så lite egenskaper i RDV...

Han har spilt mer eller mindre fast de siste 7-8 årene i en periode hvor Start har vært igjennom hundreogørten trenerbytter. Samtlige trenere har beholdt han i startoppstillingen. Han har spilt fast under Sandstø, Tørum, Mjelde, Borgersen og Pedersen. Nå er han hentet av klubben med størst opprykksambisjon i OBOS-ligaen.

Når det er sagt så er jeg ingen stor supporter av Vikstøl selv og han er på ingen måte blant de største spillerne som har tredd på seg startdrakten, men å si at han er noe av det svakeste som har bekledd back-rollen i Start i historien er vel i bestefall historieløst...

Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2017
    I en tid hvor økonomisk frihet har vært fraværende så betyr ikke at han har vært fast inventar, at han har hatt spesielt gode kvaliteter

Kom gjerne med forslag på den, eller de, siden starten av 90-tallet, som har vært svakere? I samme posisjon

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Umiddelbart vil jeg nevne Branislav Milisevic, som Vikstøl utkonkurrerte i sin tid. Vikstøl er kanskje ikke en høydare i Start-historien, men det er urettferdig å stemple han som noe av det svakeste også.

Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2017
    Ett navn har dere kommet med... jeg skrev ikke bombastisk svakeste, men noe av det svakeste

Og tror jeg kan sove godt om natten med den påstanden 😎

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    RDV har vel vært bedre enn alle høyrebackene i hele sin periode i Start?
    Mulig Wichne passerte ham mot slutten av fjoråret, men ellers har høyresiden vært en mye større bekymring enn venstresiden så lenge Vikstøl har spilt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Skal si vi fikk litt av en diskusjon rundt RDV idet han forlater klubben.

Etter min mening har han vært helt ok stort sett helt siden han kom inn som førstevalg på venstre back. Han har aldri vært bunnsolid og en ener på banen, men han har heller aldri vært helt nedsnødd og totalt ubrukelig. Han fremstår som en back som gjør sine oppgaver godt både fremover og bakover på banen, uten å briljere til de beste terningkastene. For et lag med fremtidsvisjoner er en slik spiller, som snart bikker 29 år, ok å slippe til en annen klubb. Det finnes bedre og yngre alternativer, også i klubben, men disse vil mest sannsynlig svinge mer i prestasjonene enn RDV har gjort.

For et lag med opprykksambisjoner i Obos er han, som Jesper sier, en meget fornuftig signering. De kan forvente at han alltid presterer jevnt og trygt, med et kort i ny og ne selvfølgelig.

Lignende tråder

1. Spillere i Eliteserien 2018
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 02-25-2018, 21:53
  2. Ny trener til 2018
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 80
    Siste innlegg: 12-03-2017, 13:49
  3. Overgangsvindu sommer 2016
    By pelle in forum IK Start
    Svar: 186