Side 19 av 22 FørstFørst ... 91718192021 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 425
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Da er det bekreftet at Abu drar på lån. Han skal spille i HamKam hele 2018 sesongen ser det ut til.
    Fornuftig valg siden han er et stykke unna laget, og det nok er potensial i gutten til å bli en god spiller i Eliteserien. Da er lån en sesong for å se utviklingen veldig bra etter min mening.

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...b-251835b.html

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rett vest Vis innlegg
    Er du litt snurt siden du formulerer deg slik? Det må da være lov til og være uenig??
    Du er åpenbart svært uenig i min beskrivelse av Vikstøls kvaliteter og prestasjoner som back, og hevder jeg er alene om denne. Da er det jo nærliggende å anta at du mener ditt syn er mer i tråd med den generelle oppfatning, og jeg var derfor interessert i å vite hvordan du/dere ville beskrive ham.

Dette ønske klarte du imidlertid ikke å etterkomme da din primitive analyse begrenset seg til en ubegrunnet påstand om at Vikstøl har vært historisk svak.

Om man fremdeles skal ta deg alvorlig, så kan man jo klargjøre premissene for din påstand. Etter at Marius Johnsen forsvant i 2007, har vel i hvert fall følgende spillere prøvd seg på venstrebacken for Start i eliteserien: Paulsen, Midtun Lie, Branko, Vikstøl, Sandnes, Rindarøy, Robstad og Käck.

Jeg har veldig vanskelig for å se at Vikstøl skiller seg negativt ut på denne listen. Du har naturligvis full rett til egne meninger, og jeg kan forsikre deg om at jeg ikke blir snurt av dem.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vikstøl ville jeg gjerne sett under ett velfungerende Start lag.
    Jeg er sikker på at vi mister en god back, som også gjorde noen herlige mål. Men, klar beskjed.. Käck er flere steg bedre.
    Børufsen vil nok også kjenne på konkurransen, det er sunt.
    Abu til kamma, de har ambisjoner så det kan bli viktig spiller definitivt. At han kommer tilbake som Messi er ikke helt sikkert hehe

Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Du er åpenbart svært uenig i min beskrivelse av Vikstøls kvaliteter og prestasjoner som back, og hevder jeg er alene om denne. Da er det jo nærliggende å anta at du mener ditt syn er mer i tråd med den generelle oppfatning, og jeg var derfor interessert i å vite hvordan du/dere ville beskrive ham.

Dette ønske klarte du imidlertid ikke å etterkomme da din primitive analyse begrenset seg til en ubegrunnet påstand om at Vikstøl har vært historisk svak.

Om man fremdeles skal ta deg alvorlig, så kan man jo klargjøre premissene for din påstand. Etter at Marius Johnsen forsvant i 2007, har vel i hvert fall følgende spillere prøvd seg på venstrebacken for Start i eliteserien: Paulsen, Midtun Lie, Branko, Vikstøl, Sandnes, Rindarøy, Robstad og Käck.

Jeg har veldig vanskelig for å se at Vikstøl skiller seg negativt ut på denne listen. Du har naturligvis full rett til egne meninger, og jeg kan forsikre deg om at jeg ikke blir snurt av dem.
    Først av alt, har jeg ikke sagt at du er alene om å vurdere Vikstøl som bedre enn hva jeg mener han er. Dog diskuterer jeg Start med mye folk, og gjennomgangsmelodien er at Vikstøl ikke vil være noe videre savn...

Men i motsetning til deg som mener han blant annet har god innleggsfot så syns jeg han er ekstremt begrenset. Både hva gjelder basis teknikk og spilleforståelse. Jeg har aldri klart å se hva han har tilført Start i positiv forstand. God løpskapasitet, og tildels ok på hodet... utover det, svært begrenset.

I en tid hvor Start aldri har etablert seg, og tildels uten karakter - har han fremstått som et prakteksempel på et grått lag uten særlig mye talent. I en tid hvor kvaliteten på norsk fotball aldri har vært svakere, har samtidig avstanden til Start bare blitt større... da har jeg vanskelig for å omtale noen av spillerne som spesielt begavet fotballspillere

Av spillerne du nevner er det kun Branko og Sandnes jeg rangerer på tilsvarende eller svakere nivå.

Dog er sjarmen med fotball at alle har ulike meninger 👍😎

Personlig ser jeg frem til å følge prosjektet som nå er satt i gang... jeg tror ikke alternativet ville vært noe bedre. Derfor applauderer jeg at det har blitt luket litt ugress! Sultne vinnerskaller, med talent, har vært en mangelvare i mange år

Hvorvidt at Start nå besitter mange nok for å kunne nærme seg toppen, er for tidlig å konkludere... dog ser jeg mer talent enn på lang lang tid

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rett vest Vis innlegg
    Først av alt, har jeg ikke sagt at du er alene om å vurdere Vikstøl som bedre enn hva jeg mener han er. Dog diskuterer jeg Start med mye folk, og gjennomgangsmelodien er at Vikstøl ikke vil være noe videre savn...
    Det er ganske lang vei fra at en spiller ikke blir noe videre savn til at han er en av de dårligste gjennom Starts 113 år historie. Jeg synes heller ikke at han vil være noe videre savn, men det er jo fordi vi har fått inn det som synes å være en meget god svenske. En svenske som kanskje ikke er så mye bedre defensivt enn RDV, men veldig mye bedre offensivt.

Dersom du ser på altomfotball.no er det interessant å se at han på ingen måte ligger på bunn på spillerbørsen. I sin "prime"-periode ligger han rangert som vår 4-5 beste spiller, foran bl.a. Acosta.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg tror det er et nødvendig og positivt tegn at nye start ikke blir bygget med RVD og Børufsen som bærebjelker. Fornyelse er nødvendig og etterlengtet.
    Samtidig tror jeg også en overgang kan skjerpe RVD og føre han til "nye høyder". Når Glenn Andersen dro til godset, eller Paulsen til Molde var det vel ingen som forestilte seg at vi en gang skulle ønske dem tilbake. Det betyr ikke st det var feil å la dem dra. Tror RVDs overgang er positiv for alle, selv om jeg personlig heller skulle sett han bidra i Jerv.

Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    Nå så ser det tynt ut i forsvaret. Kun Kack, Larsen, Robstad, Wichne og Lowe igjen. Ogungbaro kan vel bli trukket ned som stopper, men har ikke blitt drillet der til nå i år.

Det er vel rimelig å anta at det kommer en utfordrer til Wichne og ny stopper inn?

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    De har vel allerede signalisert at det letes etter ny stopper og høyreback. Eventuelt en spiller som kan dekke begge rollene.

Med mindre det kommer noen langtidsskader vil jeg tro det kommer til sommeren. Virker helt oppi det blå hvor lenge lowe er ute, får håpe det ikke blir langvarig.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bjarnulf Vis innlegg
    Med mindre det kommer noen langtidsskader vil jeg tro det kommer til sommeren. Virker helt oppi det blå hvor lenge lowe er ute, får håpe det ikke blir langvarig.
    Tror ikke det tar så lang tid før Lowe er tilbake.

I følge Dempsey på Start sine nettsider:

"Stemningen er fin den, og jeg kan fortelle at Daniel (Aase) er i god fremgang fra sin skade og vi venter på å få Damion (Lowe) tilbake i trening. Så ting ser bra ut, selv om vi altså ønsket oss en treningskamp til, sier Dempsey."

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Mathias Bringaker har signert. Ekstra digg å hente et talent fra rivalene i vest kjenner jeg

Noen som har sett han spille noe særlig og kan fortelle litt?

https://www.aftenbladet.no/100Sport/...t-252767b.html

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreasland Vis innlegg
    Mathias Bringaker har signert. Ekstra digg å hente et talent fra rivalene i vest kjenner jeg

Noen som har sett han spille noe særlig og kan fortelle litt?

https://www.aftenbladet.no/100Sport/...t-252767b.html
    Så han i treningskampen nå sist, og han parkerte Wichne på farta. Det er ikke for mange som gjør det. Så her har vi fått en talentfull, og ikke minst rask spiller. Dvs den bakrommsspissen vi har letet etter lenge.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Viking trenger penger, og spillere som kan gå rett inn på laget med erfaring. Stortap over Jerv forteller at Viking må jobbe hardt for opprykk.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Salget har fått svorne Viking fans sure, og har vel ry på seg som et stort talent med stor fart og innsats. Men slettes ikke et ferdig produkt. Et kjøp som passer inn i overgangsfilosofi og behov.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av DelPiero Vis innlegg
    Salget har fått svorne Viking fans sure, og har vel ry på seg som et stort talent med stor fart og innsats. Men slettes ikke et ferdig produkt. Et kjøp som passer inn i overgangsfilosofi og behov.
    De "fikk" jo Vikstøl, det må da være greit haha.
    Kanskje ingen pangstart i Viking drakta..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Overgangsvinduet stenger midnatt mellom 4 og 5 april.

Innen onsdag kveld, bør vi ha på plass en ny midtstopper.

Én ny erfaren midtbanespiller er også på ønskelista. Litt mer usikker på om en høyreback er like nødvendig. Det avhenger av hva slags stopper som kommer inn. Kan denne også spille høyreback, slik Simen Larsen kan, har vi IMO god nok dekning der. Larsen var OK som back i ViF.

Om ikke så lenge bør vi ha inn en ny førstekeeper. Opdal begynner å bli gammel og har sine svakheter og det lille jeg har sett av Bojar imponerer ikke. Legg også merke til hvor lite positivt Opdal omtales i Josimar sin podcast i forbindelse med seriestarten.

https://soundcloud.com/josimarfotball

Jeg er usikker på om Opdal er startkeeper i 2019
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Kan Brede Moe være en kandidat? Kan bekle hb men er nedt som stopper. Tipper glimt skal ha over millionene og at Moe ikke vil komme for å sitte på benken. Kanskje å sikte for høyt? Men kan passe inn innkjøpspolitikk.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Lanserer en siste kandidat: Jostein Gundersen fra TIL. Sliter benken, ung, har vært innom u21. Kontraktern går ut til høsten. Blir omtalt meget positivt fra mange TIL-fans. Målfarlig og bra i frispillsfasen. Noen som har sett han og har synspunkter?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kan ikke se at TIL er så gode offensivt at en benksliter skal være aktuell for Start, og prestere umiddelbart iblant våre gode

Lignende tråder

1. Spillere i Eliteserien 2018
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 02-25-2018, 21:53
  2. Ny trener til 2018
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 80
    Siste innlegg: 12-03-2017, 13:49
  3. Overgangsvindu sommer 2016
    By pelle in forum IK Start
    Svar: 186