Side 17 av 22 FørstFørst ... 71516171819 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 425
    Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015

Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2018
    Jeg er over middels bekymret for de type spillere tkk har hentet. Stallen består nå hovedsaklig av junior gutter uten erfaring fra seniorfotball på dette nivået. Vi må ha inn noen som kan gå i krigen. Med råskap tyngde og kynisme.

Hent Martin ramsland fra Sogndal. Lokal gutt som har levert så det holder der oppe. På et Sogndal lag med ryggen mot mål i hele 2017 sto han for 7 mål og 5 assist. Han er som et uvær å spille mot. Et rabalder uten like. Jobben som 1.forsvarer er det ingen i eliteserien som gjør bedre enn han..

Det skal være vondt å møte ik start i eliteserien 2018. Jeg frykter at blir mest vondt for oss som holder med de gule.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tapio er ikke en gang med på bussen som drar til Oslo for å spille treningskamp mot Engen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Lidberg lånes som forventet ut. Skal spille i Jerv frem til 1. august.
    http://www.ikstart.no/nyheter/lanes-ut

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Han kommer neppe tilbake som en bedre spiss.
    Da kunne fotball akademi i England vært tingen fremfor dette med nedre OBOS med manglende kompetanse til å gjøre han bedre

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Med Lidberg utligger det vel i kortene at det kommer en ny spiss inn i løpet av deneste ukene. Kan ikke se for meg at vi møter sesongen med Floki og Salvesen som de to eneste alter alternativene. Eller tar jeg feil? Regner man Sigurdason og/eller Kabran som alternativer?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/G1...oer-seriestart

Dette var jo litt oppløftende før møtet i første runde

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Disse spillerene er formelt meldt inn til NFF for denne sesongen.

https://www.fotball.no/fotballdata/l...ksId=261#stats

Abu og Tapio er ikke med.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg

Jeg hadde helt ærlig forventet at Abu skulle være med og tatt sikte på å låne ut Tryggvason. Selv om det ikke er noen i klubben som sier det, så viser vel det at Abu er langt bak i køen og mest sannsynlig bør finne seg en ny klubb.
    Synd i grunn, for det bor mye fotball i ham, men han mangler litt på vurderingsevnen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Jeg hadde helt ærlig forventet at Abu skulle være med og tatt sikte på å låne ut Tryggvason.
    Tja, dette er vel i tråd med de signalene som er gitt. Selv om jeg tror de fleste inkludert Starts sportslige apparat ser at Abu har mer å tilføre laget enn Tryggvasjon for øyeblikket.

Dersom Starts tropp er uendret ved transferdeadline, kan det jo være Abu blir og Tryggvason går på lån. Men Abus problem er jo at Start neppe har hentet sin siste utlending, og at han uansett er neste mann ut selv om han skulle klare å klore seg fast denne gangen.

Det vil være direkte sjokkerende om Start går inn i sesongen med to spisser i troppen. Salvesen er rusten, og har aldri levert stabilt på nivået som kreves. Finnbogason har aldri spilt på eliteserienivå. Om han faller gjennom eller blir skadet i sesonginnledningen, kan Start langt på vei være nede før sommervinduet åpner. De to første kampene vil gi noen viktige svar på hvordan Finnbogason takler nivået så Start har ennå god tid på å vurdere situasjonen, men det vil uansett være kritisk å ha så lite bredde i en så viktig posisjon når vinduet stenger.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Jeg ser for meg de har is i magen frem til sommervinduet hvor det vil bli lettere å få inn en spiss dersom rett type blir tilgjengelig. Både Sigurdason og Kabran anses nok som nødløsninger på spissplass dersom man skulle få en langtidsskade på enten Finnbogason eller Salvesen. Kabran er nok den som har de beste fysiske forutsetningene for det.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bjarnulf Vis innlegg
    Kabran er nok den som har de beste fysiske forutsetningene for det.
    Det skal spilles to kamper før overgangsvinduet stenger, og deretter 14 før det åpner igjen. Det er lenge å vente på ny spiss dersom Finnbogason går på en smell, og om Start må spille halve sesongen uten akseptabel kvalitet på spissplass er jo sesongen fort ødelagt. I tillegg mister trolig Finnbogason 2-4 kamper grunnet VM-deltakelse.

Spissrollen i 4-3-3 krever fysikk og kan enten løses av et oppspillspunkt som er god feilvendt eller en tanksenter som mates med innlegg. Jeg har virkelig vanskelig for å se for meg at lettbente kantspillere kan løse denne rollen tilfredsstillende. Og rapporten på Kabran går jo på at han kun fungerer på venstre kant i en offensiv treer. Den svenske fotballeksperten som beskrev ham på fotballradioen var eksplisitt på at han ikke trodde Kabran funker i noen andre posisjoner.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Ingen tvil om at det ligger en risiko der.

De har vel vært klare på at de ønsket enda en ny spiss, men når man har de utfordringer med utlendingskvoter man har, og den rette norske spissen antagelig ikke var tilgjengelig i markedet i dette transfervinduet til en overkommelig pris, så kan det også vise seg å være lurt å vente til sommeren. Panikk kjøp er en risiko i seg selv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vikstøl på vei til (hold dere fast) Viking.

Det må gjøre vondt for en ekte startspiller.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sånn er fotballen, men nå er det vel et skrikende behov for en spiller når Tapio forsvinner!! Og Bekreftet Vikstøl.
    Nå blir det hektisk

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg

Damon Lowe står heller ikke på lista?

Det begynner uansett å se tynt ut i forsvar nå!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Damon Lowe står heller ikke på lista?

Det begynner uansett å se tynt ut i forsvar nå!!
    Har de glemt å melde inn Lowe, så må noen gå...

Det er i såfall fullstendig krise.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Den listen kan endres frem til 4. april såvidt jeg har forstått, og de har nylig endret den.
    Lowe var på lista, men han er syk iflg FVN og spiller ikke til helgen, så han har blitt erstattet med Abu ser det ut til.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Lowe var på lista, men han er syk iflg FVN og spiller ikke til helgen, så han har blitt erstattet med Abu ser det ut til.
    Det var en smell. Da ligger det vel an til Robstad på stopperplass, og null forsvarsspillere på benken mot Tromsø. Man må vel ha lov til å sette enkelte spørsmålstegn ved Tor Kristian Karlsen nå?

Det blir spennende å se om Viktstøl er så ferdig om behandlingen tilsier, eller om han klarer å bidra i Viking. Jeg synes han har vært en habil eliteserieback for Start - trygg med ballen, solid defensivt og med en liten håndfull målpoeng hver sesong gjennom noen gode innlegg og enkelte dødballmål.

Men noen eliteseriestopper har jeg virkelig aldri sett i ham, og nedturen begynte vel for alvor da Mons flyttet han inn som kriseløsning for DeJohn i 2015, en posisjon han ble tvunget til å fortsette i da Steinar P på død og liv skulle ha med seg Robstad fra Jerv.

De siste sesongene har jo i tillegg blitt ødelagte av skader og sykdom, og han uttalte jo at han vurderte å legge opp høsten 2015 da han i stedet endte opp med å signere ny kontrakt. Det er mao sterke tegn på at Viktstøl er ferdig som fotballspiller. Men samtidig har han jo alltid vært blant klubbens best trente. Og han hadde vel ikke giddet å flytte til Stavanger hvis ikke han var motivert til å satse videre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vikstøl har ikke vært en fast del av laget på en stund, og med den kvalitetshevingen som skjer i klubben nå er det ikke så rart at han er blitt overflødig. Samtidig kunne han vært en nyttig squadplayer. Nå som både han og Tapio er ute er det svært tynt i bredden bak der. Ogungbaro er vel den eneste igjen bak Lowe og Larsen, og selv om han er tiltenkt å være backup på midtstopperplass har han vel ikke spilt så mye i den posisjonen. Jeg forstår lite dersom det ikke kommer inn noen før vinduet stenger.

Lignende tråder

1. Spillere i Eliteserien 2018
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 02-25-2018, 21:53
  2. Ny trener til 2018
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 80
    Siste innlegg: 12-03-2017, 13:49
  3. Overgangsvindu sommer 2016
    By pelle in forum IK Start
    Svar: 186