Side 5 av 22 FørstFørst ... 3456715 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 425
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Nå skjer det mye rart/spennende. Samtidig som fvn.no slipper en sak om at Aremu Afeez nærmer seg start, kommer det en tweet fra Iner Allies (samme klubbsom Twum kom fra) om at Afeez har signert for dem i dag.
    Er fvn på bærtu, eller kan det være at både Twum og han andre som er ryktet på twitter går til start "gjennom" en signering/samarbeid med inter allies? Spekulasjoner så klart, men mulig noe slikt kan arrangeres for å forenkle prosessen? Det tok jo f.eks veldig lang tid å få riktige papirer på Abu.
    Igjen - Gøy med aferikanske stortalenter, men blir det for mange går det på bekostning av lokal forankring. For all del, to stk er ikke noe problem, men nå bør vi snart få inn noen etablerte som kjenner liganen og kan gå rett inn å gjøre oss til et "midt-på-treet-lag"....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Tror vi får noen av det kaliberet etterhvert. Naturlig at disse kommer noe senere, da afrikanerne har vært jobbet med siden september. Mos og Tetty er drømmen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Tror vi får noen av det kaliberet etterhvert. Naturlig at disse kommer noe senere, da afrikanerne har vært jobbet med siden september. Mos og Tetty er drømmen.
    Enig men vi trenger også noe defensivt.

Steffen Hagen har alltid hatt lyst til å spille for Start. Men kvalitets- og divisjonsforskjellen har vært for stor. Nå er ikke valget like opplagt lenger. Helproff og kapteinstype.

Stefan Strandberg hadde vært en klassesignering. Men han tjener nok for godt i Russland/Hannover 96. Med han og Tetty som defensiver ankre, hadde vi fort blitt bunnsolide defensivt. Også han er kapteinstype.

Ellers er jo alltid Zlatko velkommen hjem.

------------------Floki -----------------

Børufsen------Christensen------ Zlatko

----------Strandberg --Tetty------

Robstad/NY - Lowe - Hagen - Larsen

------------------Opdal-----------------
    --

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Litt copy paste fra en sak på nett:

New Inter Allies FC signing, Afeez Aremu will team up with Norwegian club, IK Start when January transfer window reopens. The home-based Super Eagles midfielder who signed a short term deal with the Ghanaian outfit on Wednesday, has already bagged a two year deal with the newly promoted Norwegian club IK Start.

“An agreement has been reached with all the parties (Inter Allies FC, IK Start and Westerlo FC Academy in Lagos) involved, and Aremu will join IK Start in January ahead of new Norwegian League season with is billed to kick off next February, Aremu joining Inter Allies before his switch to Norway was part of the obligations we had to fulfill for it to materialize."

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fra samme sak som Bjarnulf refererer til:

"Aremu joining Inter Allies before his switch to Norway was part of the obligations we had to fulfill for it to materialize"

Hva skjer her? For meg så fremstår ikke dette som en standard deal, men i stedet som om mye skjer i kulissene. Må si jeg blir meget skeptisk når en spiller blir "kjøpt" på denne måten. Dersom det er en logisk forklaring til at han signerte for Inter Allies først, er det eneste jeg kan tenke meg at han måtte signerere for en profesjonell klubb før han kunne signere for en utenlandsk. Hans tidligere klubb var en amatør klubb i Nigeria, som hadde lånt han ut til Akwa slik jeg forstår det.

Hvis ikke det er noen regler som tilsier at han måtte signere for Inter Allies først, er det noe som skurrer fælt her!

https://www.completesportsnigeria.co...start-january/

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Uansett - Grindheim har signert for FKH, så da kan vi stryke han fra listen (om han noen gang sto der).
    --

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Hvis ikke det er noen regler som tilsier at han måtte signere for Inter Allies først, er det noe som skurrer fælt her!
    Akkurat her tror jeg TKK og co har kontroll, dette har de gjort før.

Det er jo bare spekulasjon, men som det ble nevnt tidligere så tok det evigheter før Abubakar Ibrahim i sin tid ble spilleklar pga et evinnelig surr med papirene. Om det er noen som skal ha noen dollar ekstra for å gjøre jobben sin der nede eller hva det er som var årsaken så kan det være dette gjorde det enklere for dem å hente ham direkte fra klubb og fotballforbund (ghana) hvor de allerede har en god tone med de riktige personene etter Twum overgangen.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Bra at Grindheim signerte for Haugesund, da slipper vi en gammel avdanket spiller som er over middagshøyden.

Jeg mener det er uhyre viktig at Børufsen nå får en reell utfordrer på kanten.Mener han er altfor lite sterk teknisk, for lite mål, og generelt er han også på hell frykter jeg. Det vil nok den nye treneren se ganske raskt tipper jeg!!!

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Amin Nouri ser jeg gjerne i startdrakt igjen, vi trenger dekning på høyreback da Skogmo forsvinner.

Ellers er Kirkeskov fra aafk, ramsland fra Sogndal og mos fra TIL spillere jeg tror hadde forsterket oss. Det lille jeg har sett av ramsland har vært bra, minner litt om Skålevik, enormt arbeidsom.

Lurer litt på hvor mye mer som skjer på midtbanen nå som vi allerede har fått inn Twum og trolig Aremu.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da har også Afeez Aremu blitt enig med klubben..

Twaum gratulerer han på Twitter
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Noen som vet om Mads Møller Dæhlie er fornøyd med situasjonen i andre Bundesliga? Vet det er i ytterkant av hva som er realistisk, men karrieren hans kunne trengt at han spilte i en klubb der han var stjernespilleren på laget, og ikke lett for ham å få den posisjonen i Tyskland.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Har ikke tatt helt av denne julekalenderen til TKK, håper det skjer noe mer neste uke. Julen er ikke så langt unna.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    18 år gammel spiller fra Island presenteres i Julekalenderen akkurat nå!
    Venstreving.

U-19 landslagsspiller for Island.
    Fra Reykjavik hvis jeg forstod det riktig.
    Sist endret av Espen K G : 12-08-2017 kl 10:40

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Ser ut som om det blir ny venstreback også i dag, Elliot Käck (28). Kommer kontraktsløs fra Djurgården, ikke akkurat noe miniputtlag...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    https://www.expressen.se/sport/lamna...-mark-dempsey/

Ser slik ut ja

Jeg biter meg spesielt merke i denne kommentaren fra Expressen:
    "Han har spelat varenda minut i allsvenskan de senaste två säsongerna"

Jeg har ikke inngående kjennskap til Allsvenskan, men hvis man spiller hver kamp og hele kampen i to år i strekk i Allsvenskan bør man ha kvaliteter, man er ikke skadeutsatt, og man har ikke for vane å få gule kort på rekke og rad.

Dempsey kjenner vel spilleren fra før også, så dette er ikke akkurat et ukjent kort. Spennende.
    Sist endret av Espen K G : 12-08-2017 kl 11:54

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Har spilt fast for Djurgården hele sesongen.

Dette er en signering jeg har savnet litt, nemlig en rutinert spiller som går inn og forsterker laget fra dag én.

Ellers gøy med en ny venstrekant. Børufsen har hatt lite konkurranse, så dette blir gøy.

For en fest - To spillere bare i dag, og totalt fire spillere og ny hovedtrener den siste uken....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Har spilt fast for Djurgården hele sesongen.

Dette er en signering jeg har savnet litt, nemlig en rutinert spiller som går inn og forsterker laget fra dag én.
    De TO siste sesongene faktisk. Uten avbrekk! (jeg redigerte posten min da du svarte).
    Og ja, dette ser ut som en spiller med kvaliteter og rutine.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Og der kom bekreftelsen fra Start også:
    http://www.ikstart.no/nyheter/henter...back-til-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    De TO siste sesongene faktisk. Uten avbrekk! (jeg redigerte posten min da du svarte).
    Og ja, dette ser ut som en spiller med kvaliteter og rutine.
    28 år gammel. Perfekt alder med tanke på rutine. Har spilt 67 kamper i strekk uten skader eller suspensjon for et lag som kvalifiserte seg til europaligaen!!!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg er redd Robstad skal slite med å få spilletid etter denne signeringen.

Foreløpig er det hentet mest talenter, men hvis dette er standarden på de rutinerte spillerene klubben ønsker å hente...øvrige kommentarer unødvendig

Lignende tråder

1. Spillere i Eliteserien 2018
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 02-25-2018, 21:53
  2. Ny trener til 2018
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 80
    Siste innlegg: 12-03-2017, 13:49
  3. Overgangsvindu sommer 2016
    By pelle in forum IK Start
    Svar: 186