Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: START - FLØY

Det er 51 dager til seriestart og vi skal spille treningskamp mot nyopprykkede Fløy i ettermiddag. Etter at vi moste Donn med 11-0 for en uke siden blir det spennende å se om vi kan fortsette storspillet mot bedre motstand.

I denne kampen får vi også sett et par nye spillere. Kabran og Twum skal få spilletid og det blir spennende å se hvordan disse klarer seg. Begge to vil trolig spille fra start når alvoret starter den 11 mars.

Hos Fløy er det noen skader, men det snakkes om at noen av Starts spillere kan bli lånt ut til denne kampen. En som definitivt spiller i blått og hvitt er Lasse Sigurdsen som skal lånes ut til Fløy fram til 1 august. Det er en god avtale for alle parter synes jeg. Håper virkelig at Lasse kan få en god vårsesong uten skader.

Det blir trolig mange bytter i denne kampen også, så vi får nok kun se de beste i ca 45 minutter, men det er greit nok såpass tidlig. Om et par uker skal laget til Spania og etter det vil vi nok se et mer og mer toppet lag som skal spille seg sammen før seriespillet starter opp.

Uansett er det utrolig morro å følge Start for tiden. Skjer mye positivt både i forhold til nye spillere, nye sponsorer og jeg tror at resten av fotball-Norge ser at noe spennende er i ferd med å skje i Kristiansand.

Det er bare å komme seg på kamp i Sørlandshallen - og få sikret seg et sesongkort i samme slengen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Slik starter Start:

Håkon Opdal

Eirik Wichne - Simon Larsen - Henrik Robstad - Elliot Käck

Isaac Twum - Tobias Christensen

Abubakar Ibrahim - Kevin Kabran - Espen Børufsen

Kristján Flóki Finnbogason

På benken:

Benjamin Boujar, Damion Lowe, Tapio Heikillä, Adnan Hadzic, Dennis Antwi, Isac Lidberg og Rolf Daniel Vikstøl.

http://www.ikstart.no/nyheter/disse-spiller-mot-floy

Blir spennende å se hvordan dette funker.
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, dette begynner allerede å se ut som et tilnaermet toppet lag (i allefall med de vi har tilgjengelige i dag). Gleder meg til å se de nye spillerne, men er også spent på Abu. Pål Jorgensen i fevennen sier at han har imponert stort på trening... så hvis han kan få det ut i kamp kan han fort blande seg inn i kampen om en plass på laget.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Jeg kan forstå Robstad i en bakre treer, men at han spiller stopper plutselig i 4-2-3-1 plutselig? Så dårlig stilt kan vi vel ikke være på stopperplass, ta med seg noen start 2 spillere heller..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    1 - 0 til Fløy etter 1 minutt!?!

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Da var 1 omg over, og dømmingen har vært like tragisk som banespillet.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Skuffende førsteomgang.. Mye feilpasninger og ukonsentrerte spillere første 25 min. Opdal TOTALT feilplassert på Fløy sitt første mål.. Simon en smule utrygg. Wichne får ok, sånn bortsett fra at han lager straffe.. Twum imponerte ikke, og Tobias var uvanlig uvøren. Kabran trenger nok litt mer tid, Espen hadde et par muligheter, og var forsåvidt god.
    Omgangens positive var for meg Abu. Flotte klyv og godkjent innsats. Floki skårer, men usynlig utover det.

Jeg er ikke imponert, 1-2 til pause er en skandale.. Banens beste sålangt er kanskje Dahlum? Men Abu, veldig positivt..

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det er fortsatt Januar, men dette er jo ikke akkuratt oppløftende.. Synes veldig mye ser 2016/2017-kjent ut..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Mye nye spillere, vil ikke legge for mye vekt på en treningskamp i midten av januar, det trengs nok et par måneder med drilling for at samspillet skal fungere. Hadde vi vært i begynnelsen av mars hadde jeg nok blitt mer bekymret.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Det er fortsatt Januar, men dette er jo ikke akkuratt oppløftende.. Synes veldig mye ser 2016/2017-kjent ut..
    Vi vant 11-0 i forrige uke. Treningskamper i januar forteller oss absolutt ingenting. Spesielt ikke i år når vi har så mye nytt.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Aremu ble presentert som Starspiller i pausen. Velkommen, det blir spennende å se hva han kan bidra med.

Lidberg, Lowe, Heikilla, Hadzic, Bojar, Vikstøl og Antwi inn i 2. omgang.

Kan jo forresten nevnes at Ugland spilte i Hvitt og blått, og Lasse er jo som kjent på utlån. Ugland får en god mulighet etter balltap av Antwi på midtbanen, men han skyter heldigvis over

Hadzic gjør det greit.

Lidberg har to skudd rett på keeper, pluss to muligheter hvor keeper redder bra.

Tobias opp ett hakk i denne omgangen.

Vikstøl er trygg, Heikilla litt anonym.

Abu mye mindre med i 2. omgang.

Twum spiller mye sikre ufarlige pasninger, men har et flott gjennomspill til Lidberg en gang.

Og: Kan noen ta på seg ansvaret med å lære Antwi offside reglene? Jeg bare spør, og baserer meg ikke kun på denne kampen..

Jeg synes vi er farlige oftest når vi spiller gjennom midten rundt 16-meteren til Fløy

Det mest positive er at det igjen var over 700 tilskuere. Det synes jeg lover godt.

Flott redning av Bojar på slutten. Lasse kom alene mot han, men Bojar møter, redder, og ballen går i stolpen.

Denne kampen ble et antiklimaks, ikke mye å hente av svar for oss supportere..

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Vi vant 11-0 i forrige uke. Treningskamper i januar forteller oss absolutt ingenting. Spesielt ikke i år når vi har så mye nytt.
    Selvfølgelig har du rett i dette. Men vår mest erfarne spiller står på halvdistanse igjen, som jeg har sett så ufattelig mange ganger før, det har ingenting med tidlig treningskamp å gjøre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    At vi ikke klarer å slå Fløy er uakseptabelt; om det er treningskamp i januar eller Cupen i mai.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Resultatet betye ikke allverden, men å si at en elendig treningskamp "forteller oss absolutt ingen ting" blir feil. Det er jo en av grunnene til at man har treningskamper; å få svar på hva som må jobbes med.
    Rimelig sikker på at Demsy er forbanna og overraska over den manglende profesjonaliteten gutta viste tegn på i dag. En kan spørre seg om de som nå "føler de er inne" er fornøyd med det og slapper litt mer av. Når Abu er en av båre beste er det grunn til bekymring. Her må det jobbes grundig og iherdig, både mes ferdigheter, samspill og ikke minst moral.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Klar tale fra Dempsey etter kampen i hvertfall. "You don't get beat!" og han savner mentalitet i mange av spillerene. Spesielt det at de ikke hater å tape. Godt å se en trener som sier det som det er, og ikke pakker det inn med et påklistret smil om munnen.

Dagens sitat: "Show me a good loser, and I'll show you a loser"

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, dette ble en skikkelig nedtur etter kampen mot Donn, MEN som andre skriver så er det ikke uvanlig at mye rart skjer i januar. For det forste så hadde Start veldig mange nye spillere og f.eks Twum og Kabran har nettopp kommet, og er helt ukjente med system og medspillere.
    For det andre - Start er i en knallhard treningsperiode og hadde blant annet en trening tidligere på dagen - som sikkert satt litt i bena. Jeg synes det manglet sprut over hele banen... I tillegg til det er jo Floy mye bedre enn Donn - og selv om de manglet flere spillere så var de gode. De lå lavt og satset på kontringer - og det virket ikke som Start hadde noe svar mot denne taktikken - eller krefter til det..

Jeg tar denne kampen som en god gjennomkjoring og ikke noe mer enn det. Joda, Dempsey fikk nok noen svar, men han også vet at vi ikke skal ha noen toppform fQr om knappe to måneder. Jeg synes det er greit at vi ikke feier over alt og alle så tidlig. Nå ser vi at vi har mye å gå på og at vi må jobbe knallhardt fram mot seriestart.

Samtidig så er det viktig å holde bena på jorda og ikke tro at vi er blant de beste lagene i Eliteserien ennå. Målet må vaere å etablere oss - og holde oss unna nedrykkstriden. Vi rykket tross alt opp uten å imponere spesielt i fjor, og mange av de nye spillerne er relativt ubeskrevne blad!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Resultatet betye ikke allverden, men å si at en elendig treningskamp "forteller oss absolutt ingen ting" blir feil.
    Jeg presiserte at jeg siktet til januar. De første kampene mot lokal motstand er litt ekstra spesielle. Derfor mener jeg 1-2 mot Fløy forteller oss akkurat like lite som 11-0 mot Donn.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg presiserte at jeg siktet til januar. De første kampene mot lokal motstand er litt ekstra spesielle. Derfor mener jeg 1-2 mot Fløy forteller oss akkurat like lite som 11-0 mot Donn.
    Men jeg snakker ikke om resultatet. Jeg snakker om kampen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det fortalte ihvertfall Mark at spillerene ikke lot seg påvirke av resultatet, og var tydelig skuffet over det mentale og tenningen.
    Treningskamper er øving og feiling, trossalt.
    Men det er noe oppsiktsvekkende at Fløy ble for sterke

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Treningskampene i januar sier ikke allverden om hva sesongen vil bringe. Det er jeg enig i. Men kampen mot Fløy forteller noe mer enn kampen mot Donn. Simpelthen fordi Donn kommer fra nivå 5, og Start startet med minst 9 spillere som ikke er aktuelle for førsteelleveren, mange av dem vil ikke engang være i stallen når sesongen starter. Når Start overkjører Donn anført av Osestad og Suggelia, har kampen naturlig nok ingen relevans.

Fløy fremstår derimot som et godt andredivisjonslag selv om de manget en del av sine beste. Og her stilte jo Start med noe som i skrivende stund minner om en førsteellever. Slik sett var jo denne kampen langt mer interessant, og ga langt flere svar selv man skal være ytterst forsiktig med å tolke disse svarene.

Jeg synes det er naturlig at Start sliter med offensiv samhandling. Det er ganske vanlig på denne tiden av året. Start er tunge av trening, har mange nye spillere som neppe er komfortable med innendørsfotball på kunstgress. At feilvalgene florerer og presisjonen er svak er intenting å bekymre seg for.

Defensivt er det nok mer grunn til å uroe seg. Fløy skaper en liten håndfull gode sjanser mot Start, og kontrer Start i senk ved et par anledninger. Mangelen på kvalitet på stopperplass har vært åpenbar lenge, og blir bare mer åpenbar når Robstad matches - en spiller som sliter defensivt selv i sin vandte backposisjon. Simon Larsen er jo i beste fall middelmådig, og Lowe ser fremdeles ut som et litt usikkert kort selv om han viser sterke individuelle ferdigheter ved enkelte tilfeller.

Det virker som om Dempsey skal spille 1-4-2-3-1 inntil videre. Jeg stusser på bruken av Christensen dypt sentralt. Han er flink til å styre spillet, men har sine i særklasse største kvaliteter rettvendt nær motstanderens mål. Disse egenskapene er verdifulle og sjeldne, og bør i mine øyne dyrkes.

Ibrahim ser frisk ut. Det skorter litt på forståelse og sluttprodukt, men han er flink til å føre ballen nedover vingen. Kanskje får han bli likevel. Inntil videre. Han mangler nok litt kvalitet til å forsvare plass i laget på sikt, for han er neppe noen eksportartikkel.

I en kamp der de fleste spillerne var sjeldent svake, utmerket Kevin Kabran seg med å spille til en klokkeklar ener på børsen. For de andre spillerne var jo i det minste involvert og interessert. Mens Kabran vel hadde fire touch på ballen i løpet av 45 minutter, de fleste til motspiller. Har vi noensinne sett en flauere debut i gult og sort? I hvert fall ikke om man tar opphausingen med i betrakningen. Kabran er den dyreste spilleren Start har hentet på ti år. Han virker ganske avhengig av å spille venstre ving i en offensiv treer. Det er også Børufsens plass, og tidligere forsøk på å flytte Børufsen har vært fullstendig mislykkede. I tillegg vet vi at Dempsey nok ser for seg 3-5-2 på lenger sikt. Det spørs om ikke Kabran blir en flopp i Start.

Det er ingen dramatikk i å tape mot Fløy. Men det rokker jo litt med det selvtilfredse bildet som TKK har forankret i media gjennom vinteren. Når man hevder at andre lag frykter hva Start er i ferd med å bygge opp, omtaler Start som en av de mest spennende klubbene i Skandinavia og hevder Kabran - fra superettan - egentlig er utenfor Start rekkevidde, så er det jo litt flaut å tape for Fløy. Og slike tap gjør vel at forventningene kjøles noe ned igjen.

Det er lett å skryte av utenlandsimporter få har hørt om. Vi vil jo så gjerne tro. Og tar man høyde for at spillerne nettopp har kommet til klubben, ikke kjenner medspillerne, aldri har spilt på kunstgress og ikke kjenner språket, er man ganske trygg på at bløffen ikke avsløres før alvoret begynner. Vi trodde jo også på Kimmo Taurinen, Jukka Hakkala, Donatas og alle de andre i 2002. Det blir spennende å se hvor bra dette egentlig blir, og i hvilken grad Karlsen har brukt pengene sine fornuftig.

For til nå har han vel primært utvist stor selvtillit. Nye spillere har i liten grad fremstått som de spillerne klubben virkelig trenger. Det blir spennende å se om han lever opp til sitt gode rykte, og ler best til sist. Jeg føler meg ikke helt trygg.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •