Vis avstemningsresultater: Hvem håper du vi møter i siste kvalik-runde (om vi vinner mot KFUM)

Stemmere
3. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Sarpsborg 08

0 0%
  • Strømsgodset

0 0%
  • Lillestrøm

0 0%
  • Tromsø

2 66,67%
  • Mjøndalen

1 33,33%
  • Ranheim

0 0%
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Kvalifisering: START - KFUM (kamptråd)

TID: Søndag 1 desember kl.1500
    STED: Sparebanken Sør Arena

KFUM-KAMERATENE OSLO
    KFUM endte på 4 plass i årets OBOS-liga etter en imponerende sesong. Det nyopprykkede laget scoret også nest mest i hele divisjonen med 58 nettkjenninger. Bare suverene Aalesund scoret flere (67), mens Start endte med 54 scorede mål. Defensivt hadde de større utfordringer og slapp inn 42 mål på årets 30 seriekamper. (Start slapp inn 31)
    Sist onsdag spilte KFUM kvalik mot Kongsvinger, som allerede hadde slått ut Sogndal i første kvalifiseringsrunde. Det ble en sjansefattig kamp, men KFUM var best foran begge målene og vant 2-0 etter scoringer av Kristian Brix og Lars Olden Larsen.
    Kristian Brix måtte forlate banen med skade etter 58 minutter og det blir interessant å se om han blir klar til søndagens kamp. Utenom det har ikke Kåffa noen spesielle skadeproblemer foran kampen i Kristiansand.

KFUM's 5 SISTE
    20 oktober: Start - KFUM 0-0 (serie)
    27 oktober: KFUM - Kongsvinger 0-1 (serie)
    2 november: Strømmen - KFUM 0-3 (serie)
    9 november: KFUM - Sogndal 1-0 (serie)
    27 november: KFUM - Kongsvinger 2-0 (kvalik)

IK START
    Hos Start er det ingen nye skadeproblemer og Joey har mange å velge mellom når han skal ta ut laget. Det er stor konkurranse - spesielt på midten og på plassene rundt Ramsland på topp, men det kan se ut som vi starter med disse: (4-2-3-1)

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Joackim Jørgensen
    Damion Lowe
    Henrik Robstad

Erlend Segberg
    Afeez Aremu

Kasper Skaanes
    Eman Markovic
    Aron Sigurdarson

Martin Ramsland

NOEN TANKER TIL SLUTT
    En lang sesong går mot slutten - og det er nå det gjelder.

Muligheten til direkte opprykk forsvant da vi blant annet gikk på unødvendige tap mot Notodden og Ham Kam. Dette var kamper der vi ikke var gode nok verken bakover eller framover - og vi gikk på fortjente tap. Slike prestasjoner har vi ikke råd til nå. Skjer det - er sesongen over og det blir nok en sesong i OBOS-ligaen.

Samtidig så vet vi at dette Start-laget kan slå hvem som helst. Vi vet at vi ikke har tapt på hjemmebane siden 22 juni da vi tapte mot Notodden. Vi vet at flere spillere begynner å komme i form og vi vet at vi er et godt kvalik-lag.

Joda, KFUM er et godt lag - og vi kan ikke ta lett på kampen i det hele tatt, men samtidig så er jeg overbevist om at vårt toppnivå er langt bedre enn det KFUM kan vise til. KFUM er et godt kollektiv men har også et par veldig gode spillere og spesielt Stian Sortevik må vi passe godt på. Sortevik har 6 scoringer og 12 målgivende denne sesongen og hadde også en målgivende i kampen mot KIL sist onsdag.

Start har i flere kamper denne sesongen lagt seg bakpå for å satse på raske kontringer, men i denne kampen håper jeg Start går rett i strupen på KFUM. Oslo-laget er ikke veldig gode defensivt, og er heller ikke noe spesielt bra bortelag. KFUM har kun vunnet 3 av 15 bortekamper denne sesongen, så her synes jeg ikke vi skal vise altfor mye respekt. Hvis vi spiller opp mot vårt beste, så skal vi kontrollere denne kampen.

Det store spørsmålet er hvor stor ulempe det er at Start ikke har spilt tellende kamp på 3 uker. I følge Fedrelandsvennens journalister har det derimot blitt levert meget gode og intense treninger, og selv om det ikke betyr noe som helst når kampen sparkes i gang, så er det tydelig at det er stor kamp om plassene på laget.

Nå gjenstår det bare å se om gutta klarer å videreføre de gode treningene til en virkelig god hjemmekamp. En kamp der vi tar kommando fra begynnelsen, scorer mål og leverer gode prestasjoner både offensivt og defensivt.
    Klarer vi det, ligger to kvalik-kamper mot et eliteserielag i potten.

Det er lenge siden det har blitt spilt en viktigere kamp på Sparebanken Sør Arena. Og det håper jeg alle Start-supportere på sørlandet er klar over. Joda, KFUM klinger ikke like godt som Rosenborg, Viking og Vålerenga - men akkurat nå er vi 3 kamper unna å få spille nettopp mot slik motstand i 2020. Sist vi spilte mot KFUM endte det 0-0 og det kan fort bli jevnt igjen. I en slik kamp kan publikum bety en forskjell og nå må folk som er glade i Start kjenne sin besøkelsestid. Ta på deg noe gult, dra på kamp og hjelp Start-gutta til å vinne denne kampen.
    Det er ikke mye som er gøyere enn viktige kamper som den som nå skal spilles. Jeg har tatt turen fra USA, og da kan du ta turen fra Mandal, Lillesand, Vennesla eller et annet sted på sørlandet.

Drømmen om eliteserie lever så absolutt. Forhåpentligvis lever den også etter kampen på søndag.

Kom på kamp folkens! HEIA START!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Entusiasmen er på stigende kurs igjen nå merker jeg. Det skal en del til for å klare opprykket, men vi er langt fra sjanseløse.

På mange måter kan det godt hende at kampen på søndag mot KFUM blir det vanskeligste hinderet. Vi har spilt to jevne kamper mot dem denne sesongen, og har slitt med å finne helt rytmen mot dem. Samtidig spiller de helt uten press utenfra og de har fått en tellende kamp i beina siste uken. Forhåpentligvis tar vi kommandoen fra start og får et tidlig mål, da er mye gjort.

Hvis alt går veien blir det spennende å se hvordan det ender i Eliteserien. Der kan jo alt skje, selv om det skal veldig mye til for at Ranheim klarer seg. Jeg tror fortsatt vi har større sjanser om vi slipper å møte Godset eller Sarpsborg. Men kvalikken vil leve sitt eget liv uansett, og der er Start underdog uansett hvem vi møter. Det blir garantert ikke enkelt å komme fra en så heftig avslutning til å skulle omstille seg til to kvalikk kamper. Det er vel der muligheten til OBOS-laget ligger.

Men først må vi vinne på søndag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    «Gjør en vågsbygd på dem»?????

Den banneren skjønte jeg ikke!

Denne skal vi vinne, hvis ikke er den største fiaskoen i norsk fotball de siste år et faktum.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Spennende kamp. Men ikke imponert av kvaliteten. Ikke lett å ha klokkertro på dette laget mot eliteseriemotstand.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Denne skal vi vinne, hvis ikke er den største fiaskoen i norsk fotball de siste år et faktum.
    Ja, men det var jo også der faren for oss lå. Sportslig sett var dette en kamp mellom to jevne lag. Vi skal være godt fonlyde med resultatet. Nå blir det LSK i kvalikk, der er vi underdogs.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mot LSK taper vi på dødball, samt at vi er for dårlige på naturgress,

Sorry, har ikke troa.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg synes Start var ganske gode i første omgang. Andreomgangen var ikke allverden, og det første kvarteret direkte dårlig. Men alt i alt var vel Start det beste laget og vant fortjent.

Så hadde nok riktignok KFUM fått seg et mål og kanskje en straffe om dommeren hadde gjort jobben sin. Men jeg tror nok Start hadde hevet seg om KFUM hadde utlignet. Kampen ble nok for Starts del litt preget av tidlig ledelse.

Jeg har vanskelig for å se at Start kunne fått noen bedre motstander enn LSK. De har ikke vunnet på fire måneder, og var visstnok nær ved å sparke treneren før denne runden. Det blir spennende å se om Lennartsson får lede laget, eller om Tom Nordlie overtar stafettpinnen før kvaliken. I så fall kan han klare kunstykket å rykke ned med to lag på en sesong.

Rent spillemessig er det nok andre lag som ville passet Start bedre. LSK har mange av de samme styrkene som Start, og gressbane er en klar ulempe. Men i forhold til kvalitet og ikke minst form og stemning i laget, er nok LSK det laget Start har best mulighet til å sende ned med mulig unntak av Ranheim. Jeg tror Start spiller i eliteserien neste sesong.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    God første omgang, og en stusselig andreomgang. Andreomgangen var nok som Peder sier et resultat av ledelse, og nerver. Men vi fikk ihvertfall bekreftet at Markovic på banen og Kabran på benken var rett valg.
    LSK blir ei hard nøtt. De er som Starts komplette morpol. Et hardtarbeidende lag, med fokus på duellstyrke og dødballer. En klubb der skrubbsår og brukne bein verdsettes høyere en frekke fintet og blendende spill. Og ikke minst klubben i Norge med lengst fartstid i topp divisjonen.
    Det er mye som gjør meg skeptisk, og siden mirakelet mot godset har vi vel aldri vært i nærheten av å vinne slike kamper. Men tenk å deilig det hadde vært å rykka opp mot et slikt lag, og atter vært der vi hører hjemme.
    Og om så skjer har jeg et inderlig ønske om å kunne ta frem popcornet, benke meg i godstolen og følge live stream 24/7 av Ivar Hoff helt frem til jul...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jeg tror Start spiller i eliteserien neste sesong.
    Jeg tør ikke helt tro på det, men jeg er enig i at vi har en fair sjanse. LSK har vært veldig svake i høst, og har vel tatt 5 poeng på de siste 11 kampene. Det har gjort at de har sunket jevnt og trutt nedover tabellen, og de har vel faktisk ikke vært på verken nedrykk eller kvalikkplass tidligere i sesongen. De scorer også lite mål, og virker som om de sliter med å skape særlig med sjanser også. Sånn sett bør Lillestrøm være en ypperlig motstander.

Det er jo heller ikke slik at Lillestrøm er et lag vi aldri vinner mot. Vi har mange seire mot dem hjemme, utfordringen har vært at vi "aldri" vinner på Åråsen. Men det trenger vi jo strengt tatt heller ikke gjøre om vi leverer en god kamp hjemme. Men det er klart at vi må levere på vårt beste, og spillerne må takle den mentale biten. Så spørs det om de er i stand til det.

Første kampen til LSK på toppnivå i 1975 var 0-0 mot Start på Åråsen. Det hadde vært helt sinnsykt deilig om den siste sammenhengende kampen på toppnivå ble Start også.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sist gang vi vant på Åråsen var 30. juni 1993. Midtbanen bestod da av Mykland og Svindal Larsen. Frode Olsen stod i mål bak bla Claus Eftevaag. Blant året lag var kun Børufsen, Deumeland, Ramsland, Lowe, Jørgensen og Robstad født da. Det begynner å bli fryktelig lenge siden.

Vi er dårligst når det gjelder. Det har vi bevist utallige ganger de siste årene. Men om det går til straffespark, har Deumeland en ganske sjuk statistikk i år. Det kan redde oss.

Hva gjelder kampen i går, er det klart at Markovic har tatt store steg, og at Kabran var plassert på benken, var helt riktig.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Siste -

LSK sparker treneren!

https://www.nettavisen.no/sport/rome...423888055.html

Om de nå henter inn Tom Nordlie som trener for kvalikkampen - Sjukehus
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Tom Nordlie er vel et aldri så lite kinderegg for Start.

Han har vel aldri vunnet en kvalik. Det blir fort tre tusen ekstra solgte billetter. Og Nordlie kommer til å tyne LSKs desperate situasjon maksimalt i forhandlingene som neppe vil være over før halvveis ut i uka.

En ny stemme vil nok kunne blåse liv i glørne og gjøre LSK til en tøffere motstander enn de ville vært under Lennartsson. Men Nordlie er en looser med kvalitet som følger BMI, så det er ingen grunn til å bli skremt.

Marerittet er om Rekdal trekkes opp av hatten.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er neppe en fordel for Start at LSK bytter trener nå, slik de har prestert de siste månedene. Den energien de får inn nå kan godt være det som bikker dette i deres favør. Men utover mer energi er det vel lite en ny trener kan bidra med på så kort tid, så sjansene våre er fortsatt til stede.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Er redd sjansene for at Start skal klare dette etter at Nordlie kom inn, har nok desverre misket endel prosent.

Han kjenner gamet, vil satse offensivt også på Sør Arena, og er motivator bedre enn noen annen på kort sikt.

Tror ikke Start lenger skal være så veldig fornøyd med LSK, selv om vi selvsagt har sjansen. Men da kan vi ikke prestere som vi gjorde i 2 omgangen mot KFUM. På hjemmebane er vi nødt til å tenke angrep, selv om vi vet hva bortemål betyr.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Trygve Kjensli skal dømme den første kavlikkampen.

Dette er ikke gode nyheter!

https://www.nordicbet.com/no/blogg/f...vXCk8dk5vE2FqE

https://www.nordicbet.com/no/blogg/f...vXCk8dk5vE2FqE
    --

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •