Side 5 av 16 FørstFørst ... 3456715 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 313
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jhonny Rockstar Vis innlegg
    Jeg unner den mannen alt godt! For en herlig type han er. Håper han kommer tilbake til Sør Arena i ny og ne og holder oss med selskap! Kunne gjerne sett han i en sportsadministrativ rolle i Start, men han skal jo bli bankmann i Tromsø så det får bli med ønsketenkninga.

gir du meg lottotallene til Onsdag eller??
    Sist endret av bhnilsen : 11-06-2012 kl 15:36

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Haha! Jeg måtte flire når jeg så artikkelen men dette er gode nyheter!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Alexander Lund Hansen ble i dag kåret til RBKs beste spiller i europaup kampen mot Metalist Kharkiv.

Antagelig er han den beste keeperen vi har hatt siden Frode Olsen.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dime Jankulovski var bedre og Espen Johnsen var bedre, da tenker jeg på det de serverte som Startspillere...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lynet Vis innlegg
    Dime Jankulovski var bedre og Espen Johnsen var bedre, da tenker jeg på det de serverte som Startspillere...
    Jeg er enig i at Jankulovski var bra. Espen Johnsen var ikke god nok i feltet, på streken var han i verdensklasse.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Jeg er enig i at Jankulovski var bra. Espen Johnsen var ikke god nok i feltet, på streken var han i verdensklasse.
    Dime kunne kanskje være aktuell igjen etter at han rykket ned med GAIS denne sesongen.

Personlig var jeg imidlertid ikke veldig imponert over det han viste i Start. Jeg er tilhenger av stabilitet og forutsigbarhet på keeperplassen. Dime var såvidt jeg husker en sprellemann som kunne stenge buret den ene dagen, og drite seg ut den andre.

Kvalitet er en subjektiv størrelse. Det kan måles i prestasjoner og statistikk, men man kan jo også mene at en spiller er god selv om han ikke spiller så godt. Dime spilte bare 14 kamper for Start. Det er vel et noe tynt grunnlag til å utrope ham som beste keeper i moderne tid. Lund Hansen har vel drøyt 50 obligatoriske kamper fordelt over en karriere som startet for alvor i 2001. Det gjør ham vel til en av de minst meritterte keeperne i norsk toppfotball. Han spilte 20 for Start. Virket rusten og usikker i de første, og hadde knapt noe å gjøre i de aller fleste denne sesongen. Det gir ham vel i beste fall en liten håndfull gode kamper for Start. Og burde etter mitt skjønn ikke kvalifisere til en plass i hall of fame.

Espen Johnsen var lysende i 1999, og middels i 2000. 1999-sesongen hans er det beste jeg har sett av noen keeper i Start, og opprykket var i stor grad hans fortjeneste. Men om man skal utrope Starts beste keeper, er det vel vanskelig å komme utenom de keeperne som faktisk har spilt over tid i klubben. Jeg mener Kenneth Høie er latterlig undervurdert blant Start-fansen, og en soleklar kandidat. I mine øyne var Høie stabilt god fra høsten 2007 til oppløsningen i 2011.

Når vi er inne på keepere, så kikket jeg litt på kampen mellom Sandnes og Tromsø på onsdag. Sean McDermott har tatt over som førstekeeper i Sandens Ulf, og spilte sin fjerde strake eliteseriekamp siden overgangen. Han har fått mye skryt for sin innsats. Et kjapt google-søk viser at han ble hentet fra Våg til Arsenal som 16-åring. Arsenal vant kampen om keepertalentet i kamp mot Manchester United, Tottenham og Blackburn. Han signerte proffkontrakt med klubben i 2010, men ble frigitt etter årets sesong.

Gitt Starts keepersituasjon er jeg litt forundret over at ikke han ble hentet hjem til Sørlandet. Man kan si mye om Starts teft for lokale talenter, men akkurat på keeperplassen har det jo virket som om klubben har meget god oversikt over alt som rører seg i landet. Jeg regner med at Ruthford Pedersen kjenner McDermotts egenskaper inngående. Er det noen som vet noe om hvorfor han havnet i Sandnes? Var han aktuell for Start? Da McDermott signerte for Sandnes Ulf var det vel allerede klart at Lund Hansen skulle til RBK, at Kristiansen neppe ville få forlenget avtalen sin og at Østbø ville bli uhyre vanskelig å hente permanent. I skrivende stund står vel Start uten seniorkeeper for 2013, og da er det vel litt besynderlig at de lot McDermott gå gratis til Sandnes Ulf der han åpenbart rangeres som god nok for eliteserien.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jeg mener Kenneth Høie er latterlig undervurdert blant Start-fansen, og en soleklar kandidat. I mine øyne var Høie stabilt god fra høsten 2007 til oppløsningen i 2011.
    Enig i at Kenneth kanskje fikk ufortjent mye tyn.

Han var god nok til å bli seriemester i Sverige. Det er få tidligere startspillere de siste årene som kan skilte med et seriemesterskap.

Jeg holder fortsatt ALH forran Høie først og fremst pga feltarbeid og rekkevidde.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Tør man sjanse på en 1.keeper uten erfaring fra øverste nivå? Gode Adecco-keepere finnes jo (Nyland m.fl), men det hadde vært betryggende med en (ikke alt for gammel) ringrev i stallen. Kult hvis man kontaktet Dime - han har jo vært på vinter-besøk i Sørlandshallen med GAIS jevnlig. Kanskje noen har kontakt med ham?
    Sist endret av SpennEnde : 11-09-2012 kl 12:31

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Avni Pepa scoret vinnermålet i kampen Sandnes Ulf - Strømsgodset, og sørget dermed for at gullet igjen havnet i Molde

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vrakgodset Kristoffer Paulsen er igjen en viktig mann hos seriemesteren.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg vet at Udjus ikke har vært Startspiller, og at jeg kanskje er litt OT, men tillater meg likevel å nevne at årets keeper i Tippeligaen er oppvokst på Hellemyr og ble aldri oppdaget av Start.

http://www.fvn.no/sport/Kristiansand...r-2319097.html
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Pepa har signert for 2 nye år i Sandnes

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nicolai Aas er klar for Arendal Fotball

http://www.arendalfotball.no/2012/12...ennende-klubb/

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kleiven klar for Odd. Klarer han hat-trick i nedrykk?

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Myggen Vis innlegg
    Kleiven klar for Odd. Klarer han hat-trick i nedrykk?
    Hvis overgangssummen som nevnes i avisen stemmer (200.000 NOK) er det en skandale at han ikke ble hentet hjem.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av fonzie Vis innlegg
    Hvis overgangssummen som nevnes i avisen stemmer (200.000 NOK) er det en skandale at han ikke ble hentet hjem.
    Jeg har intet ønske om å se Kleiven i gult og svart.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    Jeg har intet ønske om å se Kleiven i gult og svart.
    Enig.

For det første var han ikke spesielt god den siste tiden han var her.

I tillegg har vi nok sentrale midbanespillere. Owello er uansett et klart førstevalg i til den offensive rollen.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av fonzie Vis innlegg
    Sentral midtbane er vel der vi har flest alternativ.
    Kleiven har dessverre ikke vist den siste tiden han var hos oss at han var god nok.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Morten Hæstad på vei til Bodø/Glimt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vil heller ikke se kleiven i Start drakta igjen.
    Satser heller på han tar seg et Hat-Trick nedrykk
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Lignende tråder

1. Tolv klubber i Tippeligaen?
    By Raoul Duke in forum IK Start
    Svar: 53
    Siste innlegg: 10-22-2016, 03:01
  2. Startspillere på landslag
    By EternalSunshine in forum IK Start
    Svar: 1