Viser resultater 1 til 5 av 5
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: START - ARENDAL

Da var det klart for siste treningskamp i Kr.sand før Tromsø kommer på besøk i første seriekamp 11 mars.

Det var snakk om å toppe laget og gi dem ca 70 minutter, men nye småskader og sykdom gjør at Dempsey nå endrer formasjon til 3-4-3 og starter med disse 11:

Håkon Opdal

Damion Lowe - Simon Larsen - Henrik Robstad

Espen Børufsen - Isaac Twum - Adnan Hadzic - Elliot Käck

Andri Tryggvason - Isac Lidberg - Kevin Kabran

På benken: Benjamin Boujar, Michael Ogungbaro, Tapio Heikillä, Abubakar Ibrahim, Lars-Jørgen Salvensen.
    __________________________________________________ _________________________________

Blir dog spennende å se hvordan vi klarer oss i denne formasjonen. Dempsey sier jo at det kan vaere aktuelt å endre til en slik formasjon i enkelte seriekamper så greit at vi får testet det her.

Ellers er det tydelig at Abu har havnet litt bak i køen etter at han var en av formspillerne tidligere i vinter. Nå starter han på benken til tross for at vi mangler flere spillere. Han får nok sjansen utover i kampen og så får vi se hvordan han da klarer seg.

Benjamin Gletditch er ikke med i troppen så da blir det nok ikke noen kontrakt på han heller...

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    ok 2-0 nå men er desverre meget skuffet til nå håper ting kan snu seg er litt skeptisk

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Grei gjennomkjøring dette, andre omgang var klart bedre enn første, Salvesen melder seg på i kampen om spissplass. Motstanderen er ikke allverdens dog.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    I 1.omg testet vi ut et nytt system (3-4-3) og det bar vel litt preg av det. I 2.omg gikk vi tilbake til 4-3-3 og det fungerte mye bedre - i tillegg til at Arendal begynte å bli slitne. Mange gode prestasjoner:

** 1-0 scoringen til Twum og 2-0 scoringen til Kabran var jo virkelig flotte.
    ** Morro med 2 scoringer for Lars-Jorgen. Han virket pigg og spillesugen.
    ** Damion Lowe var meget god og jeg synes han var banens beste.
    ** Igjen viser Abu at han har noe å fare med. Godt innhopp og direkte involvert i 3 scoringer. Hadde også et par flotte driblinger og pasninger framover. Jeg håper vi beholder han i troppen...

Vi vet at 2 av våre utenlandske spillere må bort i tillegg til Heikkila. Jeg tipper at Lidberg er den som er naermest et utlån. Akkurat nå synes jeg folgende 9 spillere burde bli i troppen:
    - Lowe
    - Aremu
    - Twum
    - Kabran
    - Floki
    - Ogungbaro
    - Kack
    - Abu
    - Tryggvason

Dersom vi henter den svenske midtstopperen, så tipper jeg det står mellom Tryggvason og Abu som vil bli leid ut.

Blir spennende å se hvordan det går i Spania og hvem som får spilletid..

Uansett en OK kamp av Start i dag - og da spesielt 2.omgangen.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    1. omgang
    Lowe gjør mye bra i denne kampen, trygg, god, og ordner opp. Involvert i mye. Vil bli veldig viktig for oss. BB.
    Børufsen trivdes ikke så bra på høyre ser det ut til, ikke hans beste kamp for å si det sånn. Blir litt mye feilvendt.
    Hadzic har godt overblikk, spiller mye på det trygge, men god i mine øyne.
    Lidberg kommer igjen til noen muligheter, men er ikke klinisk nok i avslutningsøyeblikket. Må ta mye kjappere avgjørelser.
    Simon er trygg, god til å plassere seg riktig, ikke helt de store utfordringene.
    Tryggvason fortsatt ikke helt med, må opp noen hakk. Trenger mer selvtillit kanskje.
    Kabran mye usynlig i begynnelsen, men viser at han har et stort potensiale.
    Robstad fungerer greit, et par gode og viktige involveringer i 1. omgang.
    Kack har fortsatt litt å gå på.
    Twum er generelt trygg, bryter fint i slutten av 1. omgang og setter inn et et flott mål.

I kamper som dette må vi være tålmodige, male på og ikke stresse. Synes gutta gjorde akkurat det bra.
    Ballen må helst gå enda fortere, og vi må bli enda mer ballsikre.
    Synes vi kunne fått mye mer ut av venstresiden Robstad-Kack-Kabran i dag.
    Børufsen-Tryggvason fungerte vel stort sett ikke 1. omgang.

2. omgang
    Robstad-Tryggvason ut etter pause, inn Heikkila og Michael O.
    Lidberg forsetter å komme til muligheter, men se 1. omgang.... Spiller seg litt opp.
    Lowe fortsetter sitt gode spill. For en spiller han er på vei til å bli, har bare blitt bedre og bedre hver kamp siden han kom.
    Børufsen jager, men jeg synes han har en mindre god kamp i dag. Bedre når han beveger seg over til venstre.
    Kabran har et flott mål fra over 25 meter tidlig i 2. omgang, meget bra. Bra forarbeid av Twum.
    Simon og Hadzic fortsetter som i 1. omgang
    Heikkila bør markere seg mer.
    Michael O overbeviser meg fortsatt ikke, men bedre en jeg ha sett han tidligere.
    Salvesen og Abu etterhvert inn for Kabran og Twum
    Førstnevnte virker veldig sterk, sulten og selvsikker, blir belønnet med to nye mål. Veldig gledelig.
    Et par muligheter til sjanse i tillegg til målene.
    Abu skårer fint på en retur, han er bra plassert der. Ser ut som han har stabilisert seg på et greit nivå.

Høyresiden får mer hjelp av Twum i begynnelsen av denne omgangen, det fungerer veldig bra.
    Venstresiden hever seg også betraktelig i denne omgangen.
    Jeg synes Hadzic er god for alderen. Han har et stort potensiale.

Synes det er positivt av vi bare maler på, det er medisinen når vi spiller mot lag som er dårligere en oss, og de poengene blir veldig viktig når sesongen starter.

Godkjent kamp!

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •