Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: START - AALESUND (Marbella)

Da var det klart for tredje siste treningskamp før alvoret starter 11 mars. Og for første gang denne vinteren vil vi spille med et bortimot toppet lag i ca 70-75 minutter.

Her er de som starter:
    (4-3-3):

Håkon Opdal

Eirik Wichne - Damion Lowe - Henrik Robstad - Elliot Käck

Isaac Twum - Afeez Aremu - Tobias Christensen

Abubakar Ibrahim - Isac Lidberg - Espen Børufsen

På benken: Benjamin Boujar, Tapio Heikkilä, Lars-Jørgen Salvesen, Michael Ogungbaro, Adnan Hadzic, Andri G. Tryggvason.

Vi har jo noen som mangler pga småskader (Floki, Larsen og Kabran) men bortsett fra disse så stiller vi vel med vårt sterkeste lag. Blir spennende å se hvordan ting fungerer mot Aalesund som er favoritter til å rykke opp igjen...

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2014

Thumbs up litt skremmende

mmm denne kampen kunne like gjerne sp leda akurat samme kjedelige ball besittente spill 10 12 passninger bak endelig fram til mittbane og så offside feilpassninge ellendige innlegg eller offside trakiske greier zzzzzzzzzzzzz

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sant nok, old shit. Men ser ut til at det defensive lagarbeidet sitter bedre under SP.
    Det jobbes nok godt med ting og det vil nok slå ut i blomst

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Disse første gresskampene på forblåste, spanske treningsbaner er alltid trøstesløse.

I den grad det er mulig å trekke noe ut av gårsdagens kamp, må det være at Lowe virket å ta veldig bra for seg i duellspillet, og at Aremu gjennom brutal fysikk og god evne til å lese spillet løste sine defensive oppgaver på en veldig god måte.

På minussiden viste Salvesen at han trolig har et stykke igjen før han er fullt tilbake etter skaden, mens Lidberg ikke virker å være i nærheten. Det betyr at Starts skjebne foreløpig ligger i Flokis hender, og jeg føler meg langt fra trygg på at han heller er moden for oppgaven. Men journalistene som følger laget virker skråsikre på at Start henter en ny spiss før seriestart, så vi får krysse fingrene for at de har rett.

Jeg er spent på om Start klarer å få det beste ut av Christensen i en indreløper-rolle. Han virket å slite litt med å finne seg til rette mot Ålesund.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Disse første gresskampene på forblåste, spanske treningsbaner er alltid trøstesløse.

I den grad det er mulig å trekke noe ut av gårsdagens kamp, må det være at Lowe virket å ta veldig bra for seg i duellspillet, og at Aremu gjennom brutal fysikk og god evne til å lese spillet løste sine defensive oppgaver på en veldig god måte.

På minussiden viste Salvesen at han trolig har et stykke igjen før han er fullt tilbake etter skaden, mens Lidberg ikke virker å være i nærheten. Det betyr at Starts skjebne foreløpig ligger i Flokis hender, og jeg føler meg langt fra trygg på at han heller er moden for oppgaven. Men journalistene som følger laget virker skråsikre på at Start henter en ny spiss før seriestart, så vi får krysse fingrene for at de har rett.

Jeg er spent på om Start klarer å få det beste ut av Christensen i en indreløper-rolle. Han virket å slite litt med å finne seg til rette mot Ålesund.
    Synes ikke Tobias gjorde seg bort i det hele tatt, dessuten hadde et par frispark som fort kunne gått inn, endelig har vi en spiller som kan skyte langskudd og frispark igjen, hvor lenge siden er det vi har hatt det? Tror han kan bli en veldig viktig brikke for laget på dødballer i årene som kommer.

Synes dessuten vi hadde stålkontroll på Aafk bakover, de skaper knapt en mulighet. Forsvarsspillet ser ut til å sitte bedre og bedre, noe som jeg mener er det viktigste å få på plass først. Om det viser seg å være like bra mot mer kvalifisert motstand gjenstår jo fortsatt å se, men jeg synes dette aspektet begynner å se bra ut. Tror nok de offensive relasjonene kommer til å sitte bedre når Dempsey vil kjøre inn en fast førsteellever i kampene fremover.

Synes forresten Børufsen burde prøves mer i indreløperrollen i år, han har ikke lenger farten til å utfordre på vingen og når han i tillegg ikke er særlig teknisk anlagt tror jeg han passer bedre som et arbeidsjern i indreløperrollen. Han har grei pasningsteknikk, sterk duellfysikk, fortsatt brukbar fart og nok av defensive fibrer til å gjøre en bra jobb her. Kabran bør ta vingrollen. Abu gjør en del bra og noe rart, men synes han jobber langt bedre bakover nå enn tidligere, virker som han tar Dempsey's instrukser nå og det er bra. Trygvason virker forøvrig som en svært spennende spiller, håper han mye spilletid i år, tror han kan bli en meget god spiller med tiden. Det samme med Hadzic.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg synes denne kampen var et skritt i riktig retning. Håper noen kan gi kameramannen et stativ til neste kamp..

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •