Viser resultater 1 til 14 av 14
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamp - ViF-Start

Vi stiller med dette laget:

Håkon Opdal-
    Eirik Wichne, Damion Lowe, Simon Larsen, Elliot Käck -
    Isaac Twum, Afeez Aremu, Adnan Hadzic -
    Aron Sigurdarson, Kristian Floki Finnbogason, Kevin Kabran.

Børufsen er altså ikke i startoppstillingen.

Kampen sendes på Eurosport Player
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Må være abonnent for å se kampen...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gratis de første 30 dagene. Så det er bare å avslutte abonnementet etter kampen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vålerenga har vært best. Ingen har vært gode. Vi har alt for mange feipasninger. I tillegg tas det mange dårlige valg med ball. Spes fremover. Man slår for mye på mann og for lite i rom. Dette var en kamp mellom to lag som havner godt nede på nedre halvdel.

Lowe var det eneste lyspunktet. Han er virkelig bra.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvor mange ganger skal Håkon Opdal få slippe keeperhjørnet på fispark i mot???
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes egentlig Start klarer seg bra med så mange ball tap, noe jeg tror vi kommer til å bli straffet på i år. Spesielt av Twum, hans pasninger er ikke kraftig nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    2-1 til VIF, 86 min spilt.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Javel, da endte det med tap i generalprøven..

Synes vi gjør en god 1. Omgang. 2. Omgang blir mer kaotisk, mer følelser og mer realistisk tror jeg.

Ser fremgang i pasningsspillet, selv om det blir litt mye balltap fremdeles.

Lowe gjør et par feil, men er stort sett veldig god. Tror han kommer til å påta seg litt kort når det drar seg til, men han blir veldig viktig for oss. Han er veldig kjapp i hodet, men spiller helt på grensen, noe som kan straffe seg i lengden.

Opdal har hatt en oppadgående tendens i det siste, gjør et par gode valg, men gir en retur på 1-1 som jeg mener han bør holde.

Dagens negative overraskelse var Twum, han virker nesten nervøs. Ikke spesielt bra i dag for å si det sånn..

Floki evner ikke å skape noe selv, men nok en gang putter han. Hvem andre kommer til å lage mål for oss i år? Tja..

Hadzic var stort sett usynlig, hadde håpet at han skulle vise seg mer frem i dag, da han har vært god i det siste.

Larsen, Aremu, Wichne, gjør en grei jobb, spiller stort sett på det sikre, men her er håp.

Kabran har noe "laidback" over seg, ser for meg at han kunne vært mye bedre om han la inn et ekstra gir, vet ikke, men kanskje noen andre har noen tanker om han?

Alt i alt viser kampen at vi ikke nødvendigvis blir noen kasteball i eliten, men min store frykt er at vi spiller bra mot de gode lagene (men mister alle poengene), og sliter mot etablert forsvar mot de mindre gode lagene. Skal vi spille som vi gjør, så må vi opp med tempo, være mye kjappere på overganger og sette de mulighetene vi får. Jeg er ellers veldig positiv til denne kampen, det kunne fort svingt i våres favør, men da måtte vi ha omsatt mulighetene til sjanser og mål.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Endelig kommet meg hjem etter en heller kald opplevelse på Intility Arena. Tærne kunne godt hatt en ekstra sokk eller to kan man si.

Damien var helt klart lagets beste spiller i dag. Kompromissløs i taklingene, god oversikt og noen gode pasninger til motsatt side. Han kommer nok, som sagt over, til å dra på seg et kort eller tre i ligaen, men jeg har ikke noe imot det for å være ærlig. Fortsetter han i samme stil tror jeg vi vil se motstandere som trekker seg i duellene mot han

Twum var skuffende i det store og hele. Ok ballvinner, men feilpasningene florerte, spesielt i første omgang.

Jeg mener vi ikke stod noe tilbake for Vålerenga, helt til vi la om til 4-4-2. Da snudde kampen helt og vi mistet det lille grepet vi hadde. I det hele var det en mer positiv opplevelse enn jeg hadde ventet etter Marbella, og vi blir ingen kasteball i serien i hvertfall.

Nå er det bare å glede seg til seriestart!

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Glemte å nevne Kack.. God kamp, han kommer til å bli bedre og bedre utover sesongen..

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mye positivt i kampen mot VIF - etter to labre kamper i Spania. Det var tendenser framover og jeg tror signeringen av Aron Sigurdarson blir viktig. Herlig assist til Floki og ellers god til å vaere hans forste opptreden med Start.

Lowe var som mange sier god og generelt sett synes jeg forsvaret var bra - og det var ikke allverdens VIF skapte.

Gleder meg til sesongen starter nå, og tror vi bare blir bedre og bedre framover. Jeg tror både Twum og Aremu vil heve seg ettersom gradestokken kryper oppover. Må jo vaere fryktelig uvanlig for dem å plutselig skal spille i minusgrader når de har levd hele livet sitt i 30-40 grader... Jeg tror forholdene hemmet begge to og at de kommer sterkere framover.

Det er bare å handle sesongkort - og glede seg til TIL kommer neste sondag!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vi kan vel oppsummere det hele med at selv om resultatene har vært til middels kan ikke dette sammenlignes med sist vi rykket opp.
    Laget har fått testet seg fysisk og mentalt, lært seg å tre ut av komfortsonen.
    Gutta må lære seg mer taktisk spill, mindre tut og kjør. Mer holde på ball og fokus på;Når skal vi angripe.
    VG lupen tror jeg lander oss på 9.pl.
    Et veldig realistisk mål. Jeg tror laget har kapasitet opp til 5.pl, da skal mye fungere.
    Regner med det gjøres en investering i sommer måneden.
    Vi er litt ekstremt sårbare om Island når langt i VM. regner med at 2 av våre reiser.
    I tillegg Twum og Aremu kan forsvinne noen uker, da snakker vi en krise om cup og serie drømmen skal leve.
    Verdt å tenke over

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Vi kan vel oppsummere det hele med at selv om resultatene har vært til middels kan ikke dette sammenlignes med sist vi rykket opp.
    Laget har fått testet seg fysisk og mentalt, lært seg å tre ut av komfortsonen.
    Gutta må lære seg mer taktisk spill, mindre tut og kjør. Mer holde på ball og fokus på;Når skal vi angripe.
    VG lupen tror jeg lander oss på 9.pl.
    Et veldig realistisk mål. Jeg tror laget har kapasitet opp til 5.pl, da skal mye fungere.
    Regner med det gjøres en investering i sommer måneden.
    Vi er litt ekstremt sårbare om Island når langt i VM. regner med at 2 av våre reiser.
    I tillegg Twum og Aremu kan forsvinne noen uker, da snakker vi en krise om cup og serie drømmen skal leve.
    Verdt å tenke over
    Litt eller ekstremt sårbare?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ah ekstremt sef �� worst case

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •