Vis avstemningsresultater: Hvor ender Start på tabellen denne sesongen?

Stemmere
16. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Seriemester

0 0%
  • Nr 2-3

0 0%
  • Nr 4-5

1 6,25%
  • Nr 6-7

2 12,50%
  • Nr 8-9

7 43,75%
  • Nr 10-11

3 18,75%
  • Nr 12-13

2 12,50%
  • Kvalik

1 6,25%
  • Nedrykk

0 0%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

1. Serierunde: START - TROMSØ (kamptråd)

TID: Søndag 11.mars kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena

TABELLEN
    1. Start........ 0...0-0-0...0-0...0 poeng
    1. Tromsø..... 0...0-0-0...0-0...0 poeng

TROMSØ IDRETTSLAG
    Tromsø spiller eliteserie denne sesongen mot alle odds. Laget slet voldsomt i lange perioder av 2017-sesongen. Den 12 juli ble Simo Valakari hentet inn som ny trener, men uten umiddelbar suksess. Det ble først 0-3 tap mot Sandefjord og deretter 1-2 tap hjemme mot Molde. Deretter ble det 0-0 mot VIF før Aalesund ble slått 3-2 i Valakari's fjerde kamp som trener. Etter dette ble det litt varierende resultater, men mot slutten av sesongen fikk Valakari virkelig dreis på "gutan" og det endte med 5 seire, 1 uavgjort og 1 tap i lagets siste 7 kamper av sesongen. Dermed endte TIL hele 6 poeng over nedrykkstriden - og det tror jeg er mye pga den finske treneren.

I vinter har laget mistet veldig mange spillere og pga elendig økonomi har man ikke fått hentet mange forsterkninger. Tom Høgli og den unge vingen Oliver Kjærgaard er de eneste nye som har kommet inn, mens laget har mistet hele 12 spillere. Blant disse er Thomas Lehne Olsen, Ulrik Yttergård Jenssen og Aron Sigurdarson. Sistnevnte ble nylig solgt til Start og skal søndag møte spillere han trente med for kun få uker siden.

Det er ingen tvil om at TIL er svekket og at de er avhengige av mer magi fra Valakari. Hvis ikke tror jeg TIL vil havne i nedrykkstriden denne sesongen.

I vinter har de variert ganske mye, fra å vinne 3-0 mot Vålerenga i Spania til å tape 1-4 mot Glimt i generalprøven. Det blir spennende å se hvordan laget åpner denne sesongen.

TROMSØ'S 5 SISTE KAMPER
    1 februar: Tromsø - Rubin 1-0 (treningskamp)
    9 februar: Tromsø - Tromsdalen 4-0 (treningskamp)
    12 februar: Vålerenga - Tromsø 0-3 (treningskamp)
    18 februar: Tromsø - Rostov 2-2 (treningskamp)
    4 mars: Bodø/Glimt - Tromsø 4-1 (treningskamp)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Morten Gamst Pedersen er med sine 36 år den eldste spillere på dette Tromsø-laget, men det er absolutt ingen grunn til å undervurdere veteranen. Med sin presise venstrefot slo han i fjor hele 10 målgivende pasninger - noe som var mest i hele Eliteserien. Om ikke Tromsø skaper allverdens i åpent spill, vil det bli farlig hver gang de får en dødball og Gamsten stiller seg opp.

IK START
    Start kan nesten stille toppet lag i denne kampen. Kun Damion Lowe er ute - av det som er regnet som vårt sterkeste lag. Det er veldig leit at Lowe er ute etter en meget solid vinter av vår midtstopper fra Jamaica. La oss håpe han er klar til neste seriekamp om 3 uker. Trolig er det Henrik Robstad som tar plassen ved siden av Simon Larsen i denne kampen, men også Michael Ogungbaro kan brukes på den plassen..

(4-3-3)

Håkon Opdal

Eirik Wichne
    Simon Larsen
    Henrik Robstad
    Elliot Kack

Isaac Swum
    Afeez Aremu
    Tobias Christensen

Aron Sigurdarson
    Kristen Floki Finnbogason
    Kevin Karan

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Da var ventetiden på nytt over og du verden hvor mye som har skjedd siden sommeren 2017. Nye eiere, mange nye i administrasjonen, en hel haug av nye spillere og forventninger til laget av både supportere og eksperter rundt om i landet.
    Hvis vi ser på det laget som trolig starter mot TIL og det laget som startet siste serierunde i 2017 så er det kun 3 spillere som startet i Bergen og som starter til søndag. Det er Simon Larsen, Tobias Christensen og Floki Finnbogason. 5 av spillerne er helt nye og de tre siste er spillere som har spilt flere år i klubben. Da er det klart at det hersker stor usikkerhet til hvordan laget vil gjøre det denne sesongen.

Det som dog er annerledes denne sesongen i forhold til tidligere er at vi har hentet spillere som var ettertraktet av andre klubber. Vi har hentet spillere som har bevist noe - og som man dermed kan forvente endel fra. I tillegg har vi hentet unge spillere. Trolig starter vi med Twum, Aremu og Christensen på midtbanen. Disse er henholdsvis 20, 18 og 17 år gamle. Lykkes disse i Start-drakta vil de tiltrekke seg oppmerksomhet fra store klubber i Europa. Christensen står allerede på notatblokka til flere toppklubber.
    Det hjelper dog ikke med ung alder og et godt talent hvis man ikke får vist det, så disse tre gutta må som alle andre virkelig bevise noe denne sesongen. Det er ingen snarveier til de store klubbene og kun gjennom godt spill i Start-drakta kan det åpne seg muligheter.

En annen nykomling er Aron Sigurdarson - som vi nylig hentet fra Tromsø. Jeg har skrevet forhåndsrapport i flere år nå og for 2 år siden skrev jeg et stykke foran kampen borte mot Tromsø i 2.serierunde. I det stykket hadde jeg også et segment med tittelen "Pass på denne spilleren", og der skrev jeg følgende:

Aron Sigurdarson! Merk deg navnet.. Han scoret et glimrende mål mot Molde og vil bli en profil i Tippeligaen 2016. Han scoret også 2 mål i generalprøven mot Brann for et par uker siden. Han fikk også sin debut på A-landslaget i kampen mot USA i slutten av januar. Han scoret også for Island i denne kampen. Dette er en formsterk spiller med godt tempo og god teknikk som helt sikkert vil gjøre det bra for Tromsø denne sesongen.

Nå skal det sies at Sigurdarson ikke helt slo til i TIL-trøya, men det er ingen tvil om at dette er en spiller med kvaliteter og jeg gleder meg til å se han herje på høyrekanten på dette Start-laget. Jeg tror også at han er meget motivert for å vise seg litt ekstra fram mot gamle lagkamerater.

Det har ikke blitt spilt en eneste kamp av årets eliteserie, men det blåser en positiv medvind i og rundt klubben. Og det er ingenting som tyder på at det er en kortsiktig vind som er forbi i løpet av kort tid. Da våre nye eiere kom inn i sommer så forpliktet de seg for å bidra i de neste 10 årene - minst.
    Det furste de gjorde var å bygge en solid grunnmur gjennom å hente dyktige folk i administrasjonen. De kom med et ultimatum om at Even Brandsdal måtte bli med for at de i det hele tatt skulle involvere seg. De ville ha en dyktig leder som kunne få klubben opp og fram.
    Nesten ukentlig kommer det nye sponsorer til som er med på en minimum 3-årsavtale. Start vil at sponsorer tenker langsiktig når det gjelder sitt engasjement i klubben.
    I tillegg har de hentet unge og talentfulle spillere som er sultne på å vise seg fram. De hentet ikke spillere som kanskje hadde et navn, men som ville til Start for å hente noen gode penger mot slutten av karrieren. Nei, her er det spillere som VIL vinne - og som vil bli med å bygge opp Start til en toppklubb.

Dette er en klubb som er på vei mot noe stort - men alle vet at det ikke skjer på kort tid. Det kreves langsiktighet og tålmodighet og her håper jeg hele Sørlandet henger seg på. La oss bli med på reisen med Start- uansett hvor lang tid det tar. La oss gi laget minimum 3 år før vi hopper opp på gjerdet igjen. La oss vise oss som noe helt annet enn det vi har vist i de siste 10 årene. Start er på vei mot noe stort, men man kan ikke forvente at man lykkes umiddelbart, så dersom det skulle bli noen tap her og der så må vi ikke gi opp. Start trenger oss langsiktig og ikke kortsiktig. Om ikke du vil tatovere inn klubblogoen, så bestem deg nå for at du vil bli en tålmodig supporter som vil gjøre ditt beste for å hjelpe klubben opp og fram.

Jeg har enorme forventninger til det som kommer. Ikke bare mot Tromsø på søndag, men utover sesongen og inn i framtiden. Jeg tror helt sikkert at Start vil bli et topplag i Norge, og den reisen vil jeg bli med på - selv om det tar litt mer tid enn jeg skulle ønske.

Kom på kamp søndag klokka 18 - uansett om det snør eller blåser - og ikke minst - bli med på reisen mot toppen av norsk fotball. Jeg har aldri gledet meg mere til en ny sesong enn det jeg nå gjør.

Håper det er mange av oss.

God kamp alle Start-venner og måtte vi sende TIL hjem med bakoversveis og 0 poeng!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Årets første vårtegn er Frank sin kamptråd for ES.
    Muligens Ogungbaro i forsvar...
    Start mål i denne kampen gir faktisk bra odds, jeg slår til med 1 mål eller mer, det bør være langt innen rekkevidde

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror vi på kamp hvis værvarselet slår til?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Tror vi på kamp hvis værvarselet slår til?
    Tror på kamp uanskvett vær. Banen er klar, alt de trenger å gjøre er å skyfle unna før kamp og i pausen så er det gullegodt

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Frankieboy, du skal ha stor takk for alle gode kamptråder opp igjennom.. Vi er mange som setter utrolig stor pris på deg i dette forum, vi trenger sånne som deg!

Angående kampen er det fortvilende at, etter min mening, at en av våres viktigste spillere er ute. Lowe har hatt en konstant fremgang siden han startet hos oss, og kommer til å være en utrolig viktig brikke for oss.

Tromsø er nok mye mer samspilte en oss, men tror faktisk på seier i denne kampen.

Lykke til med ny sesong alle sammen, gleder meg til hva vi har i vente de neste årene, det er lenge siden jeg har gledet meg sånn til sesongstart. Heia Start, gg hf!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Brandsdal har forsikret kamp.
    Banen skal ikke være hard, det er det viktigste.
    Regner med knallhard aktivitet der i natt med å varme granulatet, og mange i aksjon.
    Det blir føre for TIL dette, stor fordel fordi det blir uansett påvirket

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Brandsdal har forsikret kamp.
    Banen skal ikke være hard, det er det viktigste.
    Regner med knallhard aktivitet der i natt med å varme granulatet, og mange i aksjon.
    Det blir føre for TIL dette, stor fordel fordi det blir uansett påvirket
    Varmekablene har stått på i 14 dager. Så det går nok bra!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er en fordel for Tromsø vs Start med en god dose afrikanske spillere. Men start bør ha trent nok ute i det siste til å kunne plukke spillere som presterer.
    Lenge siden jeg har gledet meg så mye til ny sesong

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det er ikke så mye mer å si enn at nå gleder jeg meg til kamp! Mest spennende sesongen på lenge starter i dag!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Henrik Robstad i midtforsvar? Hva med Ogungbaro?
    Sist endret av benwright : 03-11-2018 kl 13:38

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av benwright Vis innlegg
    Henrik Robstad i midtforsvar? Hva med Ogungbaro?
    Tipper Ogungbaro ikke har vist nok i den posisjonen til å forsvare å sette ut Robstad. Ogungbaro er vel først og fremst en konkurrent til Afeez hvis jeg forstår det rett, men kan spille i midten bak hvis det kniper.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bollaP Vis innlegg
    Frankieboy, du skal ha stor takk for alle gode kamptråder opp igjennom.. Vi er mange som setter utrolig stor pris på deg i dette forum, vi trenger sånne som deg!
    Takk for det bolla. Hyggelige ord.

Jeg har vel laget disse kamptrådene i 4-5 sesonger nå, og må si at det var litt vanskelig med motivasjonen når forumet var nesten dodt i perioder, men så tok Start kontakt og ville at jeg skulle blogge noe lignende foran kampene på hjemmesiden deres og da var det plutselig mer verdt å bruke et par timer på dette foran hver kamp. Men det startet her inne så det er jo litt morro

Det som jeg har likt med dette forumet er at kvaliteten på diskusjonene er veldig bra. Det er mange gode skribenter her inne med gode og saklige meninger - noe helt annet enn man f.eks finner på Facebook. Så selv om kvantiteten ikke er den beste så er kvaliteten meget bra.

3 timer til kampstart og ser at det er opphold i Kr.sand og at de melder det meste av snoen etter midnatt. Dermed ser det ut som det blir OK forhold. Jeg er spent foran forste kamp. Som bolla skriver så er det kjiipt at vi mangler Lowe. En av våre beste spillere i vinter og en bauta i forsvaret. Jeg synes Robstad har levert bra kamper, men på langt naer samme nivå som Lowe.

Det er viktig at vi får den forste scoringen i denne kampen. Da tror jeg det kan bli veldig morro, men scorer TIL forst så blir det spennende å se hvordan unggutta takler det. Jeg har ikke allverdens forventninger til den forste delen av sesongen. Tror dette laget vil bli bedre og bedre utover sesongen og tror spesielt at en spiller som Twum vil komme seg etterhvert når temperaturene kryper oppover og han blir mer vandt til måten man spiller på her - og underlaget.

Gleder meg uansett enormt til kamp og håper vi får en god opplevelse. I utgangspunktet er jeg OK fornoyd med 1 poeng her, selv om vi spiller hjemme. Som sagt tror jeg dette laget bare vil bli bedre og bedre...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Lekestue

Det kunne stått både tre og fire.

Vi er ekstremt aggressive, og det meste funker fremmover!

Gud så gøy!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fantastisk start på kampen, og hele laget ser solide ut. Trygge bak, aggressive på midten og foran. Og det ser ut som det er en plan bak det meste.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    BESTE OMGANGEN VI HAR HATT SIDEN 2005, HELT RÅTT PRESS. La oss håpe det fortsetter i andre omgang.

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Grusom 1. omgang av både Twum og Afeez. Twum evner jo ikke engang å treffe ballen reint på noen av sine skuddforsøk. Vet det er tidlig å felle en dom, men Twum har hatt så mange ekstremt svake kamper nå at jeg vil konkludere med at dette umulig kan være et av Afrikas største talenter. Afeez på sin side har veldig mange dårlige avleveringer og spiller med høy risiko. Han har ikke god nok oversikt over det som skjer bak ham, og han sender ikke avgårde kompispasninger akkurat.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tor nå er du noe urettferdig.
    Dette er kamp 2 i minusgrader og slike forhold har de neppe spilt mye på.
    Kollektiv seier, defensiv kontroll og de som man antar vil prege sesongen presterte godt.
    Kunne egentlig ikke blitt en bedre premiære

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Nei, les hva jeg skriver. Twum har spilt voldsomt svakt i FLERE kamper nå - ikke bare denne 1. omgangen. Og det er heller ingen andre på Start som er vant med å spille under slike forhold. Og hvis forholdene skulle være en forklaring, hvorfor klarte da Afeez å spille seg så voldsomt opp i 2. omgang? Da var han enorm. Scoret mål, dekket store områder og hadde bl.a. en viktig blokkering.

Salvesen imponerer med to helt nydelige pasninger og jobber som vanlig steinhardt.
    Sist endret av Tor : 03-11-2018 kl 19:02

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Må jo være noe av det beste spillet som er prestert av et Startlag det siste tiåret, Tromsø ble jo gjort til statister. Men ja, Twum var ikke så god, synes Hadzic løste det mye bedre. Det hjalp nok for selvtilliten for Aremu med det kanonskuddet, men tror både Twum og han trenger en del måneder før de akklimatiserer seg til Eliteserien her i landet. Imponert av Kabran, tror han kan bli et skikkelig stjerneskudd i år. Floki åpner målkontoen i første kamp, veldig bra.

Forsvarsspillet virker også å sitte bra, synes Tromsø fikk til heller lite, unntatt den blemmen til Håkon, de virker å ha god samhandling bak der og med Lowe inn neste kamp kan det bli enda mer solid.

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Tor, jeg vet ikke hva du har hatt i kaffen ikveld, men Afeez Aremu var jo helt enormt god, banens nest beste med solid margin.

Herregud så jævlig deilig dette var. Tror bare dette er starten. Forhåpentligvis kan vi snart slippe maset om blå vimpellogo, Røde Rolf på livstidskontrakt og at alt var bedre før. IK Start skal bli en toppklubb igjen, og denne gangen skal vi bli der.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •