Vis avstemningsresultater: Hvor ender Start på tabellen denne sesongen?

Stemmere
16. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Seriemester

0 0%
  • Nr 2-3

0 0%
  • Nr 4-5

1 6,25%
  • Nr 6-7

2 12,50%
  • Nr 8-9

7 43,75%
  • Nr 10-11

3 18,75%
  • Nr 12-13

2 12,50%
  • Kvalik

1 6,25%
  • Nedrykk

0 0%
Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tor Vis innlegg
    Nei, les hva jeg skriver. Twum har spilt voldsomt svakt i FLERE kamper nå - ikke bare denne 1. omgangen. Og det er heller ingen andre på Start som er vant med å spille under slike forhold. Og hvis forholdene skulle være en forklaring, hvorfor klarte da Afeez å spille seg så voldsomt opp i 2. omgang? Da var han enorm. Scoret mål, dekket store områder og hadde bl.a. en viktig blokkering.
    Det er ingen tvil om at Aremu har spilt bedre i vinter - og var bedre i dag, men jeg synes det er helt betimelig å skylde på forholdene for begge disse spillerne. For det forste er det kuldegrader og de er vandt til å spille i 25-30 varmegrader. I tillegg er banen ekstrem glatt pga snQen som kom. Dette er også veldig annerledes enn det de er vandt med i Europa.

Det er helt klart at de fleste andre Start-spillerne er vandt til å spille i slike temperaturer/forhold så det er ikke unaturlig at de fleste andre takler dette bedre.

Aremu spilte seg kraftig opp, men det fikk ikke Twum muligheten til - og det skyldes det gule kortet han fikk i 1.omgang. Pga forholdene ville ikke Dempsey risikere et nytt gult kort og dermed utvisning.

Jeg tror både Twum og Aremu vil bli enda bedre i de neste ukene/månedene når forholdene blir litt mer som de er vandt med. Jeg synes uansett at det er altfor tidlig å avskrive Twum...

Dessuten så synes jeg at vi dag burde fokusere på det som er positivt og ikke finne negative ting å diskutere. Jada, vi kan bli bedre, men i dag var det så mange positive ting å prate om og da burde det bli fokuset synes jeg.

Elliiot Kack var fantastisk god med en scoring (burde vaert to) i tillegg til fantastisk innsats både framover og bakover.

Kevin Kabran viste hvorfor Start bladde opp flere millioner for han. Han kan fort bli en skikkelig publikumsyndling - hvis ikke han er det allerede. Scoringen var fantastisk flott - da han limte ballen nede i hjornet.

Floki fortsetter å score... og leverer også en assist i dag.

Midtforsvaret med Simon og Henrik var bunnsolide og var veldig dyktige i oppspillene sine. Gjorde knapt feil og hadde stort sett full kontroll.

En herlig seier - og en perfekt start på sesongen.

Joda, Opdal kunne tatt det skuddet og Starts spillere burde ikke gitt Gamst så mye rom, men i dag synes jeg ikke det er viktig. I dag skal vi kose oss over 3 herlige poeng. Det gir enormt med selvtillit og neste kamp er Sandefjord på hjemmebane. Da burde det komme dobbelt så mange mennesker - minst!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Grusom 1. omgang av både Twum og Afeez. Twum evner jo ikke engang å treffe ballen reint på noen av sine skuddforsøk. Vet det er tidlig å felle en dom, men Twum har hatt så mange ekstremt svake kamper nå at jeg vil konkludere med at dette umulig kan være et av Afrikas største talenter. Afeez på sin side har veldig mange dårlige avleveringer og spiller med høy risiko. Han har ikke god nok oversikt over det som skjer bak ham, og han sender ikke avgårde kompispasninger akkurat.
    Det er på tide å slutte å drikke nå. Du skal på jobb i morgen.

Ærlig talt - Twaum og Aremu var to av våre beste spiller sammen med Kabram.

Käck var også god, og Robstad klarte seg virkelig bra som midtstopper.

Opdal er helt feilplasert når ligaens kanskje beste høyrebein har ballen, men han skal ikke få skyte derifra.
    --

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Vel vel, skal vi spille som dette vil det definitivt ikke bli snakk om nedrykk.. Ingen nevnt, ingen glemt heter det seg, og synes vi gjør en fantastisk kamp som lag i dag. Det er dog umulig å ikke nevne Kabran, Kack, Wickne, Floki, Simon, Aron... Ja, sikkert fler.. Har hatt et par drinker, men med slik spill så blir det fantastisk å se gutta våres i år. Synes vi har hurtig pasningsspill, gode trekanter, smarte valg og ikke minst ro i spillet. Var veldig bekymret da Lowe ikke stilte til start, men man trenger ikke forsvare seg om man har roen i forsvar, pasningsspillet på plass, og kjemper for hverandre. Målet imot bør Opdal definitivt ta, veldig slapt synes jeg. Ser ballen hele veien, minst 30 meter, og er ikke presset.. Gamsten har en god fot, men så fantastisk skudd var det ikke.. jaja, gratulerer alle med tre viktige poeng, vi spiller med en selvtillit bare nyopprykkede lag har, la oss suge på denne karamellen, det gjorde virkelig godt.. Sovner med et smil i kveld, dette var det kvalitet over, takk for en fantastisk kamp!

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Flott og lekent spill. Dette varmet godt. Kjapt kombinasjonsspill, og ikke snakk om masse tilbakespill og kun defensive tanker. Ser tydelig at de fleste spillerne vil ha ballen.

Tobias er meget god, MEN han må lære seg å ikke skyte fra alle tenkelige og utenkelige situasjoner. Litt mindre EGO bør han bli, skal han bli en god Tippeligaspiller. Og han skyter jo på alle frisparkene Start får, selv om posisjonen er direkte håpløs.

Men, nå kan vi klede oss over en fantastisk start på sesongen. Kan bli artig fremover.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette var en svært viktig kamp. Viktig med godt spill og tre poeng. Viktig å glede hjemmepublikum. Flott at fire målscorere får styrket selvtilliten.

Samtidig er det fortsatt mye å jobbe den neste måneden.

Største overraskelse for meg var at juniorene på midten fungerte bra sammen, selv mot krigere fra Tromsø. Selv om dette bare var én kamp, lover det godt for fortsettelsen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Meget bra sesongstart. Hadde slettes ikke ventet en så dominerende forestilling. Dette solgte nok endel billetter til neste kamp.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av DelPiero Vis innlegg
    Meget bra sesongstart. Hadde slettes ikke ventet en så dominerende forestilling. Dette solgte nok endel billetter til neste kamp.
    Både Start og Sandefjord's kamp neste helg er utsatt så dermed skal ingen av disse spille fQr man braker sammen 2 påskedag. Med vår 4-1 seier og Sandefjord's 0-5 tap så lukter det vel endel folk og at alle forventer en klar hjemmeseier... Akkurat det er litt småskummelt.... Well - in Dempsey we trust!

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Det er på tide å slutte å drikke nå. Du skal på jobb i morgen.

Ærlig talt - Twaum og Aremu var to av våre beste spiller sammen med Kabram.

Käck var også god, og Robstad klarte seg virkelig bra som midtstopper.

Opdal er helt feilplasert når ligaens kanskje beste høyrebein har ballen, men han skal ikke få skyte derifra.

Hvorfor oppretter du stråmenn her? Etter FØRSTE OMGANG skrev jeg at Afeez var veldig dårlig. Senere, etter at kampen var slutt, skrev jeg nok en kommentar der jeg påpekte at Afeez var meget god i 2. omgang. Totalt sett gjorde han da altså en god figur. At du later som at jeg har ment noe annet og deretter argumenterer mot det, er barnslig.

Å kalle en annen debattant for full er lavmål - spesielt når også Jørgensen gir Twum en femmer samtidig som han gir hele 7 spillere bedre karakterer. Må han også være full fordi han mener noe annet enn deg? Jeg kunne godt ha ymtet frempå om at du må være god og brisen når du kjaser of fjaser om spillere jeg ikke har hørt om engang (Twaum og Kabram), eller at du må være høy på LSD som hallusinerer og innbiller deg at det er høyrefoten Gamst er kjent for. Men jeg lar det være.

Du kan se alle Afeez sine involveringer i 1. omgang for deg selv her: https://www.youtube.com/watch?v=f7Wj...ature=youtu.be

Jeg teller 4 gode involveringer som krever dyktighet, 18 helt okay involveringer i upressede situasjoner og 16 dårlige involveringer. Totalt sett er dette altså altfor høy feilprosent i en rolle som anker. Begge skuddene var elendige, han bommet på alle de lange pasningene - og mistet ballen to ganger i veldig farlige situasjoner der vi er i ubalanse.

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Det er ingen tvil om at Aremu har spilt bedre i vinter - og var bedre i dag, men jeg synes det er helt betimelig å skylde på forholdene for begge disse spillerne. For det forste er det kuldegrader og de er vandt til å spille i 25-30 varmegrader. I tillegg er banen ekstrem glatt pga snQen som kom. Dette er også veldig annerledes enn det de er vandt med i Europa.

Det er helt klart at de fleste andre Start-spillerne er vandt til å spille i slike temperaturer/forhold så det er ikke unaturlig at de fleste andre takler dette bedre.

Aremu spilte seg kraftig opp, men det fikk ikke Twum muligheten til - og det skyldes det gule kortet han fikk i 1.omgang. Pga forholdene ville ikke Dempsey risikere et nytt gult kort og dermed utvisning.

Jeg tror både Twum og Aremu vil bli enda bedre i de neste ukene/månedene når forholdene blir litt mer som de er vandt med. Jeg synes uansett at det er altfor tidlig å avskrive Twum...

Dessuten så synes jeg at vi dag burde fokusere på det som er positivt og ikke finne negative ting å diskutere. Jada, vi kan bli bedre, men i dag var det så mange positive ting å prate om og da burde det bli fokuset synes jeg.

Elliiot Kack var fantastisk god med en scoring (burde vaert to) i tillegg til fantastisk innsats både framover og bakover.

Kevin Kabran viste hvorfor Start bladde opp flere millioner for han. Han kan fort bli en skikkelig publikumsyndling - hvis ikke han er det allerede. Scoringen var fantastisk flott - da han limte ballen nede i hjornet.

Floki fortsetter å score... og leverer også en assist i dag.

Midtforsvaret med Simon og Henrik var bunnsolide og var veldig dyktige i oppspillene sine. Gjorde knapt feil og hadde stort sett full kontroll.

En herlig seier - og en perfekt start på sesongen.

Joda, Opdal kunne tatt det skuddet og Starts spillere burde ikke gitt Gamst så mye rom, men i dag synes jeg ikke det er viktig. I dag skal vi kose oss over 3 herlige poeng. Det gir enormt med selvtillit og neste kamp er Sandefjord på hjemmebane. Da burde det komme dobbelt så mange mennesker - minst!!
    Er ikke enig, Frank. Det er ingen profesjonelle fotballspillere i Norge som trener på et slikt underlag på vinteren. Man spiller alltid innendørs, på La Manga eller i Marbella. Og det er ikke noe kaldere for de som er fra Afrika enn for de som er fra Island. Var vel et par plussgrader i dag også, så løper man rundt med litt ekstra klær skal ikke det være noe problem.

Du tror også fullt og helt på Dempsey når han sier at Twum ble tatt av pga det gule kortet? Er ikke like skråsikker på det... Jeg tolker det som at Dempsey ikke vil kritisere sin egen spiller. Hadde Twum glitret, ville det vært verdt risikoen å ha ham på banen. Vil dog gi litt skryt til Twum også, for han jobbet i det minste veldig hardt i dag. Man kan se at han ville mye.

Skal love å være mer positiv i fremtiden. Ser jeg en diger elefant på banen i kampen mot Sandefjord, skal jeg holde helt kjeft :-)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Topp det. Vi vil helst ikke ha diskusjon her ...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi kan ikke annet enn å være strålende fornøyde etter denne sesongstarten. Spesielt i førsteomgang var vi veldig gode, presset høyt og aggressivt og fikk mange gunstige brudd.Kampen viser også at vi har typer i laget som vi ikke har hatt på lenge. Vi har endelig kantspillere med fart og teknikk, vi har gode backer på begge sider og vi har endelig fått inn en skikkelig ryddegutt i Aremu. Det kommer sikkert til å være litt ustabilt fremover, men det er ingen grunn til å tvile på potensialet ihvertfall. Og ettersom kampen til helgen er utsatt, ligger alt til rette for tre nye poeng om to uker hjemme mot Sandefjord slik at sesongstarten blir perfekt.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Nå er det to uker til neste kamp som er en treningskamp hjemme mot viking den 24.03 kl 15. Så seriekamp hjemme mot Sandefjord den 02.04 kl 18. Gleder meg å se de kampene samt håper de bruker tiden frem til da til å få relasjonene til å sitte enda bedre og noen av spillerne i enda bedre form. Som Kabran sier så har han fremdeles endel å gå på den fysiske formen, det er tydelig at Sigurdarson også trenger litt mere tid på å komme helt i form. Blir bra dette, spesielt når vi kommer lengre ut i sesongen. Tror det egentlig var litt bra at Start med all de nye relasjonene får mere tid på seg til å trene. Selv om det unge laget kommer til å få noen tap og kjipe uavgjort så vil de ta en god del poeng i år.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Største overraskelse for meg var at juniorene på midten fungerte bra sammen, selv mot krigere fra Tromsø.
    Joda. Man tenker jo at Tromsø tradisjonelt sett er et krigerlag og verste tenkelige motstander i snøføyka. Men det var nok før den finske varianten av Steinar Skeie overtok roret og rorbua der oppe. Jeg tror hver av de fire forsvarsspillerne til Tromsø hadde flere stygge balltap på egen tredjedel enn Bakenga hadde touch på ballen. Slik sett ble jo dette som å stjele sukkertøy fra barn, og således en særdeles dårlig stresstest av Starts defensive kvaliteter.

Når det er sagt, er det jo ingen tvil om at Start også spilte Tromsø dårlige, selv om ingen eliteserielag skal la seg spille så dårlige. Og dette er jo ikke dagen for å kritisere spillere i gult og sort. Keeperdraken har dog en annen farge, så der er det jo en åpning for dem som vil blåse ut litt damp.

Jeg ble spesielt imponert over angrepstrioen. Floki er like nådeløs i eliteserien som han har vært på lavere nivå, og sløser fortsatt ikke med sjansene. I tillegg synes jeg han var overraskende god i de fleste av spillets faser. I Kabran og Sigurdarson har Start spillere som virker å kunne gjøre store ting på egenhånd mot enhver motstander, og kontringsstyrken er fenomenal. Det er helt avgjørende for et nyopprykket lag som vil opp på øvre halvdel.

Forrige sesong mistet Start initiativet så fort de tok ledelsen. Kloke fotballspillere spiller med lavere risiko når ledelse skal forsvares, men Start ble så risikoaverse i pasningsspillet sitt at bevegelsene etterhvert stoppet opp, og laget ble passivt. Gårsdagens kamp viste en helt annen tilnærming, og det var veldig gledelig å se at Start tilsynelatende har kvittet seg med den arven.

Jeg er også veldig fornøyd med at Dempsey brukte byttene sine. En kamp som er avgjort etter syv minutter skal selvsagt brukes til å gi kamptrening og selvtillit til de nest beste. Jeg tror både Salvesen og Hadzic fikk veldig positive opplevelser, og dette er viktig når stallen er tynn og sårbar.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Skal love å være mer positiv i fremtiden. Ser jeg en diger elefant på banen i kampen mot Sandefjord, skal jeg holde helt kjeft :-)
    Jeg tror ikke reaksjonene hadde noe med at du så elefanter, men heller at etter en sterk serieåpning med 4-1 mot Tromsø og en kamp som virkelig varmet hjertet, så var det eneste du fant på å skrive om at Twum spilte dårlig.
    Jeg savnet i hvert fall litt balanse i det første innlegget ditt. Å bare komme med kritikk etter en slik kamp er en relativt merkelig innstilling etter min mening.

Jeg gledet meg uansett over kampen! Jeg er enig i at Twum ikke spilte noen stor kamp, og det har vært gjennomgående i forsesongen. Jeg håper og tror at trenerteamet ser noe mer i gutten, siden de lar han være i startoppstillingen i første kampen. Kanskje det løsner etter hvert?

Resten av laget imponerte meg, også Afeez. Litt ute av det i begynnelsen, men for en andre omgang han hadde! Forsvaret hadde god kontroll med unntak av en eller to situasjoner, særskilt den tidlig i første omgang hvor det var utrolig at Tromsø ikke fikk et ben på den og satt den i mål. Bortsett fra det spilte de strålende, og på fintene som ble dratt kunne man se at de hadde selvtilliten i orden også

Kabran imponerte meg egentlig mest i går. Han har vært langt fra den store spilleren det ble pratet om når han ble hentet, men i går viste han det til gangs! Med mindre noen andre kommer inn blir han den viktigste angrepsspilleren vår i år, garantert!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvorfor oppretter du stråmenn her? Etter FØRSTE OMGANG skrev jeg at Afeez var veldig dårlig. Senere, etter at kampen var slutt, skrev jeg nok en kommentar der jeg påpekte at Afeez var meget god i 2. omgang. Totalt sett gjorde han da altså en god figur. At du later som at jeg har ment noe annet og deretter argumenterer mot det, er barnslig.

Å kalle en annen debattant for full er lavmål - spesielt når også Jørgensen gir Twum en femmer samtidig som han gir hele 7 spillere bedre karakterer. Må han også være full fordi han mener noe annet enn deg? Jeg kunne godt ha ymtet frempå om at du må være god og brisen når du kjaser of fjaser om spillere jeg ikke har hørt om engang (Twaum og Kabram), eller at du må være høy på LSD som hallusinerer og innbiller deg at det er høyrefoten Gamst er kjent for. Men jeg lar det være.

Du kan se alle Afeez sine involveringer i 1. omgang for deg selv her: https://www.youtube.com/watch?v=f7Wj...ature=youtu.be

Jeg teller 4 gode involveringer som krever dyktighet, 18 helt okay involveringer i upressede situasjoner og 16 dårlige involveringer. Totalt sett er dette altså altfor høy feilprosent i en rolle som anker. Begge skuddene var elendige, han bommet på alle de lange pasningene - og mistet ballen to ganger i veldig farlige situasjoner der vi er i ubalanse.
    Vi spiller vår beste "ordentlige" kamp på kanskje sju år, og du mener dette er tidspunktet for å slakte én enkeltspiller fullstendig. Ja skuddene var ikke all verden, men i motsetning til de siste årene så er det faktisk noen som forsøker å skyte. Vi har dytta ballen sidelengs i snart sju år, da er det bedre med "ei lompe" med vilje i.

Evnen til å så til de grader fokusere på det det negative, på en dag som dette er det ikke mange som har. Du må være sørlending. Du tar det faktisk så lang at du oppretter en egen youtubekonto og klipper inn involveringene til en spiller for å rettferdiggjøre slaktingen, og for å "vinne" en diskusjon på et debattforum. Du mener virkelig alvor du Tor. Godt at du også fant noen skrivefeil å henge deg opp i. Det gjorde nok godt.

Hva gjelder Gamst har du rett. Det er venstra han er kjent for og det var også den han skjøt med.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Godt at du også fant noen skrivefeil å henge deg opp i. Det gjorde nok godt.
    Så, så.

Kritikken Tor kommer med er relevant. Han velger et uvanlig tidspunkt for den all den tid Start vinner stort og alle er glade. Men det er vel bedre å kritisere etter slike dager enn å delta i hylekoret etter dårlige.

Dette forumet trenger alle seriøse bidragsytere. En motstrøms stemme som Tor bør etter mitt skjønn tas imot med åpne armer. At han gidder å bruke tid til å klippe sammen en Aremu-spesial fortjener ros. Den var interessant, og får meg til å revudere litt av inntrykket fra første omgang. Aremu var kanskje litt mer shaky enn jeg fikk inntrykk av, men jeg synes på ingen måte videoen er ensidig negativ.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    En fantastisk kamp for oss, både resultatmessig og også prestasjonsmessig.
    I Käck har vi endelig fått en venstreback som er med offensivt, og ikke bare beveger seg langs sidelinja og slår dårlige innlegg. Med han og imponerende Wichne på hver sin side har vi nå en mye bedre balanse offensivt.
    I Afeez har vi fått en Sarr-kopi. Stor rekkevidde, sterk i duellene men med mye å gå på når det gjelder nærteknikk. Personlig var jeg en stor fan av Sarr, og var av dem som var mest negativ til salget av han. Det er derfor med positive øyne jeg ser en ny, ung kopi av han i drakta vår igjen. Og lykketreffet av et mål var jo helt enormt.
    Twum var vel den av nysigneringene (sammen med Sigurdarson) som imponerte meg minst, uten å være direkte dårlig.
    Kabran viste hvorfor vi betalte millionbeløp for han, og hvorfor Østersund ønsket han også. Han sto vel bak det meste av det vi skapte offensivt. Deilig å endelig igjen ha en spiller som kan skape ting selv offensivt.
    Sigurdarson viste bare i små glimt hva som bor i han, men han har vist for Tromsø tidligere at han har kvaliteter vi trenger.
    Legg til at spillere som Wichne, Floki og Hadzic virker til å ha tatt nye steg, så ser fremtiden lys ut.
    Det eneste jeg ikke likte var to ting:
    1) Opdal slipper igjen inn et mål en god keeper burde ta. Han er i mine øyne langt unna det nivået vi trenger, og jeg vil si han er blant Eliteseriens dårligste keepere.
    2) Tobias virker til å skulle innom alt som er av offensivt spill i laget, og har en lei tendens til å skulle ta mange touch før han sender den videre (eller mister den som var mer vanlig i denne kampen). Ja, han er sikkert det største talentet vi har hatt i klubben på lenge, og ja han har et enormt potensial. Men han har enormt mye å lære om å ta riktige valg. I denne kampen markerte han seg med soleklart flest balltap, samt valg av feil løsninger. Når dødballene hans i tillegg ikke var så mye å rope hurra for, ja da er det ikke så mye igjen dessverre. Men tenk hvor gode vi blir hvis han også begynner å få utløp for potensialet sitt!

4-1 i første hjemmekamp er bedre enn de aller fleste hadde turt å drømme om på forhånd. Vel fremsto Tromsø som et meget svakt lag, men det var nok også i stor grad vår fortjeneste. Likevel hadde vi marginer med et tilfeldig 1-0 mål, etterfulgt av 2-0 minuttet senere. Uansett hva kampplanen til Tromsø var, så gikk den i vasken etter 7 min, og kampen var i stor grad ødelagt allerede for dem. Resten av kampen ble derfor en spesiell affære som ikke nødvendigvis gir noen god indikasjon på hvor disse to lagene står. Vi vet ikke hvordan alle våre unggutter vil reagere når de møter motgang, noe de garantert vil møte i løpet av sesongen.

Blir utrolig spennende å følge dette laget videre, det er ihvertfall sikkert. Jeg er uendelig mer optimist nå enn før kampen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012

All ære til deg Tor for slike bidrag som dette. Aremu er neppe veldig uenig nårman ser på hva han sier til fvn:
    – Jeg var ikke fornøyd i pausen. Jeg var for mye på bakken, og det irriterer meg. Jeg må holde meg på beina om jeg skal vinne ballene, sa 18-åringen til Fædrelandsvennen etter kampen mot Tromsø.

Hadde vært moro å sett en lignende sammensetning av alle involveringer fra 2.omg. Det ville også vørt rettferdig mot aremu som må leve med det moddels inntrykket man får av denne videon.
    Når det er sagt: den rollen han har habdler vel også mye om posisjonering og vindre tromsø i å bruke mellomrommet. Altså innsats og smartness som ikke nødvendigvis synliggjøres når man kub ser på ballberøinger.

Et annet spørsmål: Ja, Floki gjør en fenomenal jobb for å ødelegge for Tromsø, men vant han midtbanen alene for oss i 1.omg sammen med Tobias (som i mine øyne ikke var like spinnvill som jeg hadde håpet)? Om Aremu var middels minus og Twum var håpløs kubbe vi da levert en av våre beste omganger på år og dag?

Nei, i mine øybe overrasket Twum positivt sammenlignet med treningskampene og Aremu leverte en god 1.omg og en fantastisk 2.omg.
    Jeg satt ikke akkuratt og savnet hverken Owello, gummi eller Vorthoren..

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Vi spiller vår beste "ordentlige" kamp på kanskje sju år, og du mener dette er tidspunktet for å slakte én enkeltspiller fullstendig. Ja skuddene var ikke all verden, men i motsetning til de siste årene så er det faktisk noen som forsøker å skyte. Vi har dytta ballen sidelengs i snart sju år, da er det bedre med "ei lompe" med vilje i.

Evnen til å så til de grader fokusere på det det negative, på en dag som dette er det ikke mange som har. Du må være sørlending. Du tar det faktisk så lang at du oppretter en egen youtubekonto og klipper inn involveringene til en spiller for å rettferdiggjøre slaktingen, og for å "vinne" en diskusjon på et debattforum. Du mener virkelig alvor du Tor. Godt at du også fant noen skrivefeil å henge deg opp i. Det gjorde nok godt.

Hva gjelder Gamst har du rett. Det er venstra han er kjent for og det var også den han skjøt med.
    Don't flatter yourself. Jeg lagde ikke videoen utelukkende for å vinne en diskusjon mot deg, så beklager å måtte såre egoet ditt (vet ikke engang hvem du er). Kampen hadde jeg allerede tatt opp, og Gmail-kontoen ble opprettet for lenge siden (da har man automatisk en Youtube-konto også). Du er imidlertid ikke den eneste der ute som synes ny teknologi fortoner seg som overveldende og vanskelig å forholde seg til. Det har jeg respekt for.

Jeg må likevel innrømme at jeg ble usikker på om det var noe jeg hadde oversett ettersom fordømmelsen av meg på dette forumet var så unison og voldsom (spesielt når jeg attpåtil er ny her). Derfor ville jeg se omgangen på nytt, for jeg kunne ikke forstå at jeg hadde bommet så mye i vurderingen. Det viste seg dessverre at han faktisk var like dårlig som jeg trodde.

Å klippe til videoen gjorde jeg først og fremst for min egen del - også fordi jeg synes det er interessant å analysere kamper i etterkant (er nerdete og opphengt i detaljer). Trodde videoen ville være av interesse også da Afeez er vår mest omtalte spiller nå om dagen, men ser ut til at det bare var Peder (og nå også iekksil ser jeg) som satte pris på det. Jeg lover derfor at det var min første og siste video, for jeg innser nå at fotball handler om følelser og ikke fakta.

Jeg skal også innrømme at jeg er en person som ofte går motstrøms. Om laget har tapt stort, vil du sjelden se meg delta i hylekoret som vil korsfeste alle. Da vil jeg være den irriterende fyren som nevner at motstanderlaget hadde gjort hjemmeleksa og gjorde oss dårligere enn vi egentlig er, og at keeperen tross alt gjorde en meget bra figur. Da vil jeg sikkert få ramsalt kritikk da det selvsagt er meget dårlig timing å gi noen ros når vi taper stort.

Du har gjentatte ganger demonstrert en egen evne til å ikke få med deg ting (hvor dårlig Afeez faktisk var i 1. omgang, at jeg la inn kommentaren i pausen, at jeg også roste Afeez og Salvesen for 2. omgang og at Gamst er kjent for venstrefoten), så det var altfor fristende å nevne at du heller ikke har fått med deg hvordan man staver Twum og Kabran. Du kastet jo hansken ved å uprovosert kalle meg full, så du kan jo ikke begynne å grine når jeg tar igjen med samme mynt. Du svarer heller ikke på noen av mine spørsmål (Jørgensen og stråmannen etc), men du fikk vel ikke med deg de heller...

Faktisk bør du jo begynne å ta opp kampene du også, for da kan du se dem på nytt noen uker senere uten å ha den fjerneste ide om hva som kommer til å skje :-)

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Så så gutter. Bra engasement, men kan vi ikke prøve å diskutere fotball? Tor, jeg skjønner at di ble provosert over motbøren du møtte, men søker du det ikke litt selv også når du går så tydelig ut for å drepe gleden for mange etter en sårt etterlengtet opptur?
    Fotballfaglig har du noen poeng, og jeg hyller videointiarices ditt (jeg er på lisra over tekniske nek).
    Skulle gjerne sett Twum og Tobias sin førsteomg også, for noe fungerte jo på midtbanen også? (Selv om Floki også skal ha mye av æren)
    Videoer som dette hever jo virkelig interessen for å være her inne, så å snakke nedlatende om Tors arbeid på dette områset synes jeg faktisk bør unnskyldes krs. Tor har aldri slaktet Aremu fullstendig, men prøver å begrunne egne argument med et stykke håndverk.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •