Vis avstemningsresultater: Hvor ender Start på tabellen denne sesongen?

Stemmere
16. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Seriemester

0 0%
  • Nr 2-3

0 0%
  • Nr 4-5

1 6,25%
  • Nr 6-7

2 12,50%
  • Nr 8-9

7 43,75%
  • Nr 10-11

3 18,75%
  • Nr 12-13

2 12,50%
  • Kvalik

1 6,25%
  • Nedrykk

0 0%
Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Jeg tror ikke reaksjonene hadde noe med at du så elefanter, men heller at etter en sterk serieåpning med 4-1 mot Tromsø og en kamp som virkelig varmet hjertet, så var det eneste du fant på å skrive om at Twum spilte dårlig.
    Jeg savnet i hvert fall litt balanse i det første innlegget ditt. Å bare komme med kritikk etter en slik kamp er en relativt merkelig innstilling etter min mening.

Jeg gledet meg uansett over kampen! Jeg er enig i at Twum ikke spilte noen stor kamp, og det har vært gjennomgående i forsesongen. Jeg håper og tror at trenerteamet ser noe mer i gutten, siden de lar han være i startoppstillingen i første kampen. Kanskje det løsner etter hvert?

Resten av laget imponerte meg, også Afeez. Litt ute av det i begynnelsen, men for en andre omgang han hadde! Forsvaret hadde god kontroll med unntak av en eller to situasjoner, særskilt den tidlig i første omgang hvor det var utrolig at Tromsø ikke fikk et ben på den og satt den i mål. Bortsett fra det spilte de strålende, og på fintene som ble dratt kunne man se at de hadde selvtilliten i orden også

Kabran imponerte meg egentlig mest i går. Han har vært langt fra den store spilleren det ble pratet om når han ble hentet, men i går viste han det til gangs! Med mindre noen andre kommer inn blir han den viktigste angrepsspilleren vår i år, garantert!
    Jeg skal ta selvkritikk på at jeg ikke balanserte det første innlegget mitt. Det var utrolig mye mer positivt enn negativt i kampen, men jeg synes det var så åpenbart at å nevne de positive at det ville være å slå inn vidåpne dører.

Tok tak i Twum og Afeez spesielt ettersom jeg synes de har blitt litt for opphausset. Jeg kan selvfølgelig se det store potensialet i begge, for de er fremdeles pur unge - men i 1. omgang holdt de ikke godt Eliteserienivå.

Noe jeg synes er rart er at folk ikke har nevnt Afeez sin aller største styrke (etter min mening). Se første del av kampen spesielt, og se hvor utrolig dyktig han er til å gjøre seg spillbar. Er fullt klar over at det er han som har størst ballfordeleransvar bak der, men likevel. En slik egenskap er veldig undervurdert! Tenk om alle de andre spillerne var like flinke til å skaffe seg ledige rom? Om ballfører har mange pasningsalternativer, vil det forsvarende lag få store problemer med å finne gode nok mottrekk.

Kan ikke forstå hva som har skjedd med Wichne siden forrige sesong. Jeg var skuffet i fjor over stagnasjonen hans i Obos-ligaen, og syntes han hadde store mangler defensivt og i lufta. Han var heller ikke aggressiv nok i duellene. Men se på han nå i de siste kampene! Ser ut som han har tonnevis med selvtillit, og har forbedret seg noe voldsomt! Det er ikke lenger noe prekært behov for å få inn en ny og bedre spiller i hans posisjon - kun en backup.

Sigurdarson synes jeg fikk for dårlig betalt på Jørgensens børs. Jeg liker at han er så direkte i spillestilen, og han slo glimrende innlegg og cornere. Med Kabran og Sigurdarson har vi nå to vinger som faktisk kan slå innlegg som treffer lagkamerater.

Elliot Käck har imponert veldig med sin enorme løpskapasitet.

Simon Larsen ser langt bedre ut enn i fjor. Da var jeg langtifra overbevist.

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    All ære til deg Tor for slike bidrag som dette. Aremu er neppe veldig uenig nårman ser på hva han sier til fvn:
    – Jeg var ikke fornøyd i pausen. Jeg var for mye på bakken, og det irriterer meg. Jeg må holde meg på beina om jeg skal vinne ballene, sa 18-åringen til Fædrelandsvennen etter kampen mot Tromsø.

Hadde vært moro å sett en lignende sammensetning av alle involveringer fra 2.omg. Det ville også vørt rettferdig mot aremu som må leve med det moddels inntrykket man får av denne videon.
    Når det er sagt: den rollen han har habdler vel også mye om posisjonering og vindre tromsø i å bruke mellomrommet. Altså innsats og smartness som ikke nødvendigvis synliggjøres når man kub ser på ballberøinger.

Et annet spørsmål: Ja, Floki gjør en fenomenal jobb for å ødelegge for Tromsø, men vant han midtbanen alene for oss i 1.omg sammen med Tobias (som i mine øyne ikke var like spinnvill som jeg hadde håpet)? Om Aremu var middels minus og Twum var håpløs kubbe vi da levert en av våre beste omganger på år og dag?

Nei, i mine øybe overrasket Twum positivt sammenlignet med treningskampene og Aremu leverte en god 1.omg og en fantastisk 2.omg.
    Jeg satt ikke akkuratt og savnet hverken Owello, gummi eller Vorthoren..
    Takk, i ekksil!

Jeg skulle gjerne tatt for meg 2. omgang også, men får se hvor mye tid jeg har til rådighet. Men du har selvfølgelig rett, for han hadde åpenbart en mye bedre omgang da. Jeg nevnte det i en annen kommentar her, Afeez jobber veldig hardt med å til enhver tid gjøre seg spillbar. Han har åpenbart en voldsom arbeidskapasitet.

Da jeg så 1. omgang på nytt i går, gjorde Twum en litt bedre figur enn det første inntrykket jeg hadde. Han var veldig aggressiv i presset, og kanskje den som bidro mest til å opprettholde trykket og stresse Tromsø til å gjøre feil. Men pasninger og skudd var dårlige, altså. Ble nok uforholdsmessig irritert og frustrert over at man ikke en eneste gang klarte å treffe ballen reint når man avslutter. Jeg mener også at Start fremstår som bedre enn de egentlig er når Tromsø er så svake og naive.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Å slå tvil om Twum og et stort talent etter en omgang og noen Treningskamper der både Afeez og Twum skal tilvenne seg klima og relasjoner er så stort sleivspark som man kommer.
    Jeg synes ikke det var riktig evaluering.
    Men engasjementet ditt er bra for forumet

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Jeg bryr meg ikke om feilskjær hos nykomliger fra Accra, Lagos eller Reykjavik i minusgradene på Sør Arena. Helheten i laget, derimot, biter jeg meg merke i. Og selv om ikke alt går på skinner, virker laget allerede solid og godt balansert. X-faktoren er også tilbake i fullt monn.

Kritiske blikk på at ting blir hauset opp er ikke dumt. Dette laget kommer til å svinge en del. Men litt overdrevet entusiasme er kanskje å forvente etter ørkenvandringen de senere år - så får vi se om det er miracle eller mirage vi går i møte der fremme.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tor Vis innlegg
    Jeg skal ta selvkritikk på at jeg ikke balanserte det første innlegget mitt. Det var utrolig mye mer positivt enn negativt i kampen, men jeg synes det var så åpenbart at å nevne de positive at det ville være å slå inn vidåpne dører.
    Man behøver ikke å slå inn vidåpne dører, men man kan jo muligens kikke inn dem og anerkjenne at man har sett at de er åpne

Noe jeg synes er rart er at folk ikke har nevnt Afeez sin aller største styrke (etter min mening). Se første del av kampen spesielt, og se hvor utrolig dyktig han er til å gjøre seg spillbar. Er fullt klar over at det er han som har størst ballfordeleransvar bak der, men likevel. En slik egenskap er veldig undervurdert! Tenk om alle de andre spillerne var like flinke til å skaffe seg ledige rom?
    Dette pratet vi litt om under kampen på Paddy's, og det hadde jeg faktisk helt glemt selv. Det er faktisk bemerkelsesverdig hvordan hele laget gjør seg mer spillbare i forhold til de siste årene. I flere år nå har jeg gremmet meg over hvordan egne spillere står og ser på en kompis blir presset og gjør ingenting for å hjelpe situasjonen. Det er en av grunnene til at vi tidligere har farlige balltap eller lange klareringer som rett og slett gir bort ballen.
    Mark ser ut til å ha innprentet noe særdeles viktig i laget, og ja det er veldig tydelig i Afeez. Det gjelder derimot ikke bare han, men stort sett alle på banen etter min mening. Spent på å se hvordan dette gir seg utslag mot bedre lag, med større og bedre press, men jeg liker det jeg ser!

Ble nok uforholdsmessig irritert og frustrert over at [Twum] ikke en eneste gang klarte å treffe ballen reint når man avslutter.
    Dette er noe han har slitt med i hele sesongoppkjøringen. Det ryktes at han har et fantastisk skuddbein på trening, men i kamp har han virkelig ikke fått det til. Skuddene og pasningene hans går litt i hytt og pine. Han fremstår mer som en klassisk defensiv midtbanespiller á la Gummi (joda, poteten vår, men defensiv midtbane var der han hørte hjemme), og ikke en kreativ målfarlig offensiv sådan. Jeg håper han får ut i kamp det han etter sigende har vist på trening.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Twum hadde et nydelig langskudd mot Arendal her i treningskamp. Da så vi noe av det samme som vi kunne se på videoer fra da han spilte i Afrika. Dessverre ble han mere og mere uvenn med ballen (feilpasninger) i de siste treningskampene. Men nå mot Tromsø var pasningskvaliteten mye bedre igjen. Men var tydelig han sleit med underlaget og å holde seg på beina. Jeg var livredd for at han skulle få sitt andre gule pga at han sklei så mye. I følge Aremu som også sleit med å holde seg på beina i første omgang så hjalp det mye da han skiftet til andre sko i pausen, da så vi også at Aremu ble mye bedre. Da sleit han ikke med festet lengre. Godt mulig Twum hadde samme problem med skoene, men det blir jo bare spekulasjon siden han ble tatt av banen i pausen.

Legger ved et lite utklipp fra hjemmesiden til Start da de beskriver skuddet til Twum i treningskampen mot Arendal bedre enn meg.

"42 min: 1-0. Fantastisk scoring av Isaac Twum! Fører ballen i 15-20 meter før han skyter ballen kontrollert opp i lengste kryss fra rundt 20 meter. Klassescoring"
    Sist endret av Andreas : 03-13-2018 kl 09:30

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    I tillegg hadde jo Twum skuddet som gav Floki muligheten til å gi oss ledelsen. Jeg synes det skuddet hadde god retning - men uansett - det hadde ikke blitt Floki scoring der om ikke Twum hadde skutt! Så noe delaktig var han jo fremover.

Jeg tror han blir bedre og bedre utover sesongen - og spesielt når gradestokken kryper oppover og man slipper is og sno på banen..

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    I tillegg hadde jo Twum skuddet som gav Floki muligheten til å gi oss ledelsen. Jeg synes det skuddet hadde god retning - men uansett - det hadde ikke blitt Floki scoring der om ikke Twum hadde skutt! Så noe delaktig var han jo fremover.
    Ja, du skal ha for å se det positive i det meste, frankieboy :-)

Hadde Twum sleivsparket til innkast, og dette innkastet hadde ført til mål, kunne vi også ha sagt at det ikke ville blitt noe mål om det ikke var for Twums kjempebom :-)

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Har nå lagt ut Afeez sine involveringer i 2. omgang. Jeg teller 11 gode involveringer (hvorav 3 var kjempebra), 18 helt okay og 10 dårlige. Det var altså en betraktelig bedre omgang, men han gjorde flere grove feil som jeg ikke helt fikk med meg da jeg så kampen første gangen: https://www.youtube.com/watch?v=SmageYu3Qvc

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tor Vis innlegg
    Ja, du skal ha for å se det positive i det meste, frankieboy :-)

Hadde Twum sleivsparket til innkast, og dette innkastet hadde ført til mål, kunne vi også ha sagt at det ikke ville blitt noe mål om det ikke var for Twums kjempebom :-)
    hehe. Nå drar du den vel litt langt. Skuddet til Twum hadde fin retning. var lavt og mot mål, så kunne fort gitt keeper problemer. Skuddet blir blokkert og ballen går til Floki som demper og scorer. Er litt annerledes enn et "bomskudd" som går til kast - og en helt ny situasjon. På LIVE-dekningene står det jo at Twum hadde en indirekte assist. Det får man ikke ved å skaffe innkast. Dessuten så hadde motstander fått innkastet om Twum hadde sleivet ballen, så da måtte vi vunnet den tilbake.

Som sagt hadde skuddet til Twum en fin retning og var hardt og det endte med scoring til Start. Synes han kan få litt kreditt for det - selv om du tydeligvis er uenig med meg i det

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Og ang Aremu så mener jeg at både han og Twum vil bli bedre når temperaturer og underlag blir bedre. Jeg nevnte det tidligere, men jeg mener at disse to hemmes mer enn noen av de andre Start-gutta med underlaget/temperaturen som var mot TIL. De er helt ferske i Norge, har vel aldri sett snQ og is, og i allefall ikke spilt på slikt underlag. Joda, det hemmet de andre Start-spillerne også, men jeg tror både Twum og Aremu vil bli bedre når vi er ferdige med "vinterlige" forhold som vi hadde mot TIL.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    En annen ting: Noen her inne som var på "Singing Section" sist sondag? Hvordan fungerte det. Har sett et par korte videoer og det virket som det var ganske bra. Er vel et par Start-spillere som kommenterte at det var bra stemning der også...

Men hva var det banneret som ble holdt opp i begynnelsen? Og så var det tydelig at det var en aksjon mot den nye logoen siden hele ultras hadde med seg gamle logo-plakater som ble holdt opp. Håper virkelig at dette kan bli et felt som fungerer og at det ikke blir brukt til å protestere mot ting som har blitt gjort og blir gjort av Start-ledelsen.

Nå er det viktig at alle trekker i samme retning - og lar gamle feider vaere historie. Håper det kommer flere og flere til og at dette feltet kan bli et felt for alle som vil bidra - og at ikke Ultras styrer hele opplegget der og at andre fQler seg overkjort.

Noen som var der og som kan fortelle?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    En annen ting: Noen her inne som var på "Singing Section" sist sondag? Hvordan fungerte det. Har sett et par korte videoer og det virket som det var ganske bra. Er vel et par Start-spillere som kommenterte at det var bra stemning der også...

Men hva var det banneret som ble holdt opp i begynnelsen? Og så var det tydelig at det var en aksjon mot den nye logoen siden hele ultras hadde med seg gamle logo-plakater som ble holdt opp. Håper virkelig at dette kan bli et felt som fungerer og at det ikke blir brukt til å protestere mot ting som har blitt gjort og blir gjort av Start-ledelsen.

Nå er det viktig at alle trekker i samme retning - og lar gamle feider vaere historie. Håper det kommer flere og flere til og at dette feltet kan bli et felt for alle som vil bidra - og at ikke Ultras styrer hele opplegget der og at andre fQler seg overkjort.

Noen som var der og som kan fortelle?
    Hyller deg Frank for ditt engasjement og mange bidrag her og andre steder. Er helt sikker på st du tar opp dette med de beste hensikter om at alle skal føle seg velkomne og inkludert, men jeg synes du bommer på et par ting.

For det første: Logo-markeringen til Ultras er veldig innenfor! Noen ønsker å ta vare på tradisjoner, og det skulle bare mangle ay supportere markerer når de mener ledelsen gjør feilgrep. En aksjon etter mitt hjerte, selv om jeg ikke er en del av hverken Ultras eller Gyldenlöves.Likegyldighet er jo bare trist.

For det andre: jeg er bosatt på østlandet og var ikke på kampen på søndag. Men jeg sybes det er utidig å begynne å bekymre seg for at Ultras skal bli for dominerende. Endelig er det noen sm gjør mye ut av seg uten parykker og ballonger (som jeg så noen TIL-supportere hadde). Det er bare å hylle Ultras, og jeg tror den tid er forbi at den type grupperinger kjefter på andre fordi de ikke synger nok (som jeg opplevde på bortefeltet på ullevål for ca.10 år siden.)

Det som kunne vært fint er om vi kunne fått et signal på om andre er velkommen til å "joine". Krever det personlig kjennskap til eksisterende bidragsytere eller er det et sett med regler eller kodekser man må kunne slutte seg til? How to become? Er man innenfor så lenge man snakker om "idrettsklubben" og avstår fra supportereffekter og lærer seg sangene? Spør for en venn.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Hyller deg Frank for ditt engasjement og mange bidrag her og andre steder. Er helt sikker på st du tar opp dette med de beste hensikter om at alle skal føle seg velkomne og inkludert, men jeg synes du bommer på et par ting.

For det første: Logo-markeringen til Ultras er veldig innenfor! Noen ønsker å ta vare på tradisjoner, og det skulle bare mangle ay supportere markerer når de mener ledelsen gjør feilgrep. En aksjon etter mitt hjerte, selv om jeg ikke er en del av hverken Ultras eller Gyldenlöves.Likegyldighet er jo bare trist.

For det andre: jeg er bosatt på østlandet og var ikke på kampen på søndag. Men jeg sybes det er utidig å begynne å bekymre seg for at Ultras skal bli for dominerende. Endelig er det noen sm gjør mye ut av seg uten parykker og ballonger (som jeg så noen TIL-supportere hadde). Det er bare å hylle Ultras, og jeg tror den tid er forbi at den type grupperinger kjefter på andre fordi de ikke synger nok (som jeg opplevde på bortefeltet på ullevål for ca.10 år siden.)

Det som kunne vært fint er om vi kunne fått et signal på om andre er velkommen til å "joine". Krever det personlig kjennskap til eksisterende bidragsytere eller er det et sett med regler eller kodekser man må kunne slutte seg til? How to become? Er man innenfor så lenge man snakker om "idrettsklubben" og avstår fra supportereffekter og lærer seg sangene? Spør for en venn.
    Innlegget mitt var absolutt ikke kritisk og jeg er veldig positiv til Ultras og alt de bidrar med av stemning. Jeg var selv i Arendal da vi spilte der i oktober og det var et herlig liv - og veldig mange utenfor Ultras ble med på mange av sangene. Eppo var også veldig flink til å dra med seg folk rundt forbi - og dette gav jeg ros for etter kampen.

Ang aksjonen med gamle logoen så synes jeg den er helt innafor, men håper ikke det er noe som blir brukt mere nå. Nå er det markert og så går vi framover. Jeg var mer i tvil om hva det lange banneret betydde.. Gav jo ingen som helst mening!

Når jeg mener at jeg håper at ikke Ultras blir for dominerende, så mener jeg mer at det blir slik at mange ikke fQler seg velkommen på feltet. Start har jo kalt dette feltet for Singing Section og målet er vel at man kan samles uansett om man tilhorer Ultras, Tigerberget eller ikke har noen tilhQrighet noe steder. At Ultras blir dominerende i sang synes jeg er helt OK. Ser vi tilbake til 2005 sesongen da det var elektrisk stemning på Menigheden så var vel Eppo fremdeles den som ledet sangene - og det var vel til og med satt opp noen paller som han kunne bruke. Så ser ikke noe problem med dette, men jeg håper at man tar i mot alle som er villige til å bidra på feltet, selv om ikke alle vil ta av seg på overkroppen....

Og så håper jeg at feltet fylles av flere og flere med supportereffekter. Nå har vi endelig fått en kjempebra drakt og da håper jeg mange sikrer seg denne og viser den frem med stolthet. Jeg mener skjerf, flagg og drakter lager en mye bedre ramme rundt kampen - selv om enkelte er helt uenige

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg var mer i tvil om hva det lange banneret betydde.. Gav jo ingen som helst mening!
    På banneret stod det: "Cavsa Triumphat Tandem Bona"

Det betyr "Den gode sak seirer til slutt". Det er mottoet til Krisiansand by. Om du ser nærmere på byvåpenet rundt og under løven ser du det.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg synes klubben har fått til en god todelt løsning angående logo og vimpel.
    Vimpelen har bestått, det synes jeg var viktig kampsak.
    Nye logoen synes jeg appelerer til ultras, og de bør være fornøyd med den.
    Samtidig håper jeg at supportere uavhengig om man er hard eller myk, at vi slipper pinlige situasjoner som apestreker som man opplevde i Fredrikstad, og så var det i 2016 en alvorlig episode i Sandefjord, inne på Stadion.
    God stemning bunner i god oppførsel.
    Derfor er det viktig å holde ting litt i tøylene

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Da skal Start spille treningskamp mot Jerv tirsdag kl 14 på Sør Arena. Start skal streame den på sine facebooksider. Da fikk de til å ha to treningskamper før neste serierunde.
    Sist endret av Andreas : 03-16-2018 kl 13:29

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    April blir veldig interessant.
    LSK, RBK, Stb og VIF er motstandere.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    April blir veldig interessant.
    LSK, RBK, Stb og VIF er motstandere.
    Derfor er det viktig at vi står med 6 poeng etter de forste 2 kampene våre!

Jeg synes det er bra om vi får med oss 4 poeng fra disse kampene. Alt over dette er en bonus.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •