Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

7. Serierunde: START - HAUGESUND (kamptråd)

TID: Søndag 29.april kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena

TABELLEN
    7. Haugesund.. 6...3-1-2....9-7...10 poeng
    16. Start..........6...1-1-4...7-15...4 poeng

FK HAUGESUND
    FK Haugesund spiller i toppdivisjonen for 9 sesong på rad etter at laget rykket opp i 2009. I denne perioden er den beste plasseringen en bronsemedalje i 2013. Laget har også spilt en cupfinale, men det var i 2007 da klubben var i 1.divisjon.

Dette er jo en klubb som Mark Dempsey kjenner godt etter at han var trener der i 2016. Vi kjenner også godt til Sondre Tronstad som spiller fast på midtbanen.

Haugesund avsluttet 2017-sesongen forferdelig med 7 tap på deres 8 siste kamper, og ramlet dermed ned til en 10.plass på tabellen etter hå ha kjempet høyt oppe i store deler av sesongen.

Det ble gjort endel utskiftninger i laget foran årets sesong der blant annet Liam Abdi og Eirik Huseklepp forsvant mens man fikk inn blant andre Christian Grindheim og Babajide Akintola. Sistnevnte kom fra Jerv og har virkelig tatt Eliteserien med storm og har 2 scoringer og 3 målgivende så langt i sesongen.

Så langt i sesongen har man også variert endel fra å vinne 3-0 borte mot Bodø/Glimt til å tape 2-4 borte mot Ranheim. Det er mye som tyder på at Haugesund vil kjempe rundt midten av tabellen også denne sesongen.

Deres beste spiller så langt denne sesongen er forsvarspiller Benjamin Karamoko. Den unge franskmannen som kom fra St.Etienne ble dog skadet på trening torsdag og blir dermed ikke med til Kr.sand. Det er ingen tvil om at dette vil svekke laget til Eirik Horneland. Marko Cocic er også skadet og uaktuell mens Bruno Leite og Per Kristian Bråtveit er friskmeldte og klare til kamp.

Start har tatt i mot Haugesund 7 ganger og 2 av disse kampene har endt med hjemmeseier. 1 kamp har endt med uavgjort mens 4 kamper har endt med borteseier Målforskjellen er 11-15

FK HAUGESUND'S 5 SISTE KAMPER
    2 april: Bodø/Glimt - Haugesund 0-3 (serie)
    8 april: Haugesund - Sarpsborg08 1-1 (serie)
    15 april: Ranheim - Haugesund 4-2 (serie)
    18 april: Skjold - Haugesund 0-3 (cup)
    22 april: Haugesund - Strømsgodset 1-0 (serie)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Her er det en spiller som må passes godt på og det er tidligere Jerv-spiller David Akintola. Haugesund har scoret 9 mål i serien denne sesongen - hvor 2 av dem er selvmål fra deres motstandere. Av de 7 målene Haugesund selv har scoret har Akintola scoret 2 av disse og i tillegg har han 3 målgivende. Han er rask, teknisk og står bak veldig mye av det Haugesund har skapt denne sesongen. Klarer man å ta Akintola ut av kampen, øker sjansen for 3 poeng betraktelig.

IK START
    Starts skademareritt fortsetter og vi fikk 3 nye skader i onsdagens kamp på Nadderud. Keeper Jonas Deumeland måtte gå ut like etter pause, men det er gode muligheter for at han blir klar igjen til denne kampen.
    Dessverre står det verre til med Isaac Twum og Kasper Skaanes, som begge får et par uker på sidelinjen. En annen som ikke heller kan spille er Damion Lowe - som må sone karantene etter å ha pådratt seg 4 gule kort på de 5 kampene han har spilt så langt. Eirik Wichne tar nok den plassen.
    Det er litt spenning om vi vil fortsette med 4-2-3-1 eller om vi spiller med 4-3-3 mot Haugesund. Jeg tipper vi fortsetter med 4-2-3-1 og at vi starter med disse:

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Espen Hammer-Berger
    Simon Larsen
    Elliot Kack

Adnan Hadzic
    Afeez Aremu

Aron Sigurdarson
    Tobias Christensen
    Kevin Kabran

Kristjan Floki Finnbogason

I FARESONEN
    Det begynner nå å bli endel gule kort, så det er litt interessant å se hvem av våre spillere som er i faresonen for å måtte sone i neste runde om de pådrar seg kort i denne kampen. Jeg har også tatt en titt på hvem av vår kommende motstander etter denne runden - som har spillere i faresonen.
    Vår neste kamp spilles borte mot Odd. I den kampen er følgende spillere i faresonen:
    Start: Isaac Twum
    Odd: Odd har ingen spillere i faresonen

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter tapet mot Rosenborg var det ren bunnkamp mot Stabæk i hengekampen fra 2.serierunde. Dette var en kamp igen av lagene hadde råd til å tape, og da er det jo ofte det ender med poengdeling. Selv om det hadde smakt veldig godt med 3 poeng så var det viktig at vi ikke tapte og det var et stort steg i riktig retning fra tidligere kamper. Vi var igjen veldig uheldige med skader og dette hemmet helt klart Start-laget. I tillegg hadde Benjamin Boujar en svak inngripen som gav hjemmelaget 1-0. Derfor var det utrolig deilig når Aron Sigurdarson utlignet etter en fin stikker fra Twum.

Etter to bortekamper på få dager skal vi nå hjem igjen og normalt burde jo det kalles en fordel for oss, men med 2-10 på våre to siste hjemmekamper så er ikke Start storfavoritter akkurat. Samtidig så er jeg helt sikker på at samtlige Start-gutter er kjempemotiverte for å vise hjemmepublikummet at de er bedre enn det de har vist i våre to siste hjemmekamper. Vi må ikke glemme at det stort sett var samme mannskap som knuste TIL i serieåpningen, så at det finnes kvaliteter i dette laget er det ingen tvil om.

Det viktigste er nå at vi får satt et forsvar som sitter og som fungerer sammen. Det har blitt veldig mange bytter både i midtforsvaret og på høyrebacken og det er kun Elliott Kack som har spilt samtlige kamper så langt i forsvarsleddet. Nå er Lowe ute og da håper jeg at Hammer-Berger og Larsen virkelig kan finne tonen og at Eirik Wichne har en meget god kamp på høyrebacken. Sitter forsvaret så holder vi nullen. Da får vi garantert 1 poeng. Og jeg er helt sikker på at vi har nok kvalitet framover til å skape sjanser og score mål. Ellers er det også viktig at vi scorer det første målet, for det er alltid tungt å bli liggende bak. Får vi en god opplevelse så kommer selvtilliten og dette nye og unge laget trenger selvtillit. Da kan det bli veldig bra.

Til slutt: Etter to stygge tap på hjemmebane er det forståelig om folk holder seg borte. På sosiale medier har det florert med negative innlegg fra folk som mener at prosjektet til de nye eierne allerede har mislykkes. Jeg håper at alle som har et hjerte som banker for Start er tålmodige med klubben denne sesongen og ikke gir opp etter 5-6 kamper. Vi har eiere som tenker langsiktig og som har forpliktet seg for minimum 10 år. De kommer garantert ikke til å gi seg - selv om det har blitt en tung sesongstart. Jeg er helt sikker på at det faktisk motiverer dem enda mere.
    Jeg har skrevet det før, men jeg tror vi denne sesongen får se et lag som varierer ganske mye i tiden fram til sommeren, men at vi i andre halvdel av sesongen bare vil bli bedre og bedre. Jeg tror vi har mer enn god nok kvalitet til å redde plassen denne sesongen. Det er tross alt DET som er viktigst akkurat nå. Vi har masse talent som Mark Dempsey og trenerteamet har stor tro på - men det kan ta litt tid før vi får se de slå ut i full blomst.

I mellomtiden får vi bare støtte laget så godt vi kan. Har du muligheten så ta turen på kamp og støtt laget der. Det er altfor mange som bare sitter hjemme i godstolen og kritiserer. Start trenger at sørlandet viser at man er med - også når ting ikke går på skinner.

Jeg håper vi får sesongens andre 3-poenger mot Haugesund og da håper jeg det er mange Start-supportere som er på stadion og får oppleve dette live. Det kan fort bli en jevn kamp - der publikum kan spille en avgjørende rolle.

God kamp alle Start-venner!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Solid lag, til tross for alle skadene. Er optimistisk før kamp i dag

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    I utgangspunktet, som vif kampen er dette en åpen kamp med store muligheter for 3p.
    La oss slippe tilfeldigheter i motgang og en kamp der mark kan følge sin taktiske plan.
    Laget ser sterkt ut, spesielt defensivt, så er det å få ut potensialet i det offensive.. Som har vært litt av utfordringene

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    huff det er så jævelig vær så
    snill gi oss mål orker ikke dette mere, ser au att antwi herjer for åsane

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fire poeng på sju kamper. Det gir 17 poeng ved sesongslutt.

Med mindre det skjer noe helt sensasjonelt i form av trenerbytte, flere nye etablerte spillere, eller én nøkkelspiller som endrer alt (tenk Heikinen) så går vi rett ned nok en gang!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Må anta at det kommer en løsning i sommer, men Start spilte bra i dag, Berger, Larsen, Aremu var fantastisk i dag.
    Sjansene var der, spillet var der og det var jammen meg Bråtveit også

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Helt ufattelig at vi ikke scorer i denne kampen, synes synd på gutta nå, for dette kunne vi like gjerne vunnet. Dessverre så har Haugesund mer erfaring, mer kløkthet og ro enn ungguttene våre. Nå blir det tungt fremover.

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Føler meg rimelig tom og resignert nå. Alt som kan gå galt denne sesongen går galt, virker det som. Haugesunds keeper uttaler at de ikke ønsker å være en middelhavsfarer. Haugesund, et lag som jeg har inntrykk av er dårligere enn oss, ligger nå på 3. plass, mens vi ligger på sisteplass. Smått utrolig.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tor Vis innlegg
    Føler meg rimelig tom og resignert nå. Alt som kan gå galt denne sesongen går galt, virker det som. Haugesunds keeper uttaler at de ikke ønsker å være en middelhavsfarer. Haugesund, et lag som jeg har inntrykk av er dårligere enn oss, ligger nå på 3. plass, mens vi ligger på sisteplass. Smått utrolig.
    Vi er ikke bedre, så så veldig utrolig er det ikke. Vi skaper svært lite før helt på slutten hvor vi fort kunne fått et mål, men dette er langt fra godt nok. Men nå er det vel som enkelte sier, resultatene nå betyr ingen ting, alt blir så mye bedre til høsten. Det er jo tross alt bare spillt 7 kamper og fortsatt 69 poeng å spille om. Vi skal vel hente inn et halvt lag til, det kommer nok til å hjelpe.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Selv med 9 poeng mot Odd, Brann og Sarpsborg gir ikke mer enn middels poengfangst. Jeg mente vi burde ha 7-9 poeng fra Stabæk, Haugesund og Odd kampen, det er heller tvilsomt atr vi får mer enn 1 poeng i disse. Kanskje på tide at noen innser at dette er helt katastrofe poengmessig.
    Sist endret av tigerberget4ever : 04-29-2018 kl 20:59

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Vi er ikke bedre, så så veldig utrolig er det ikke. Vi skaper svært lite før helt på slutten hvor vi fort kunne fått et mål, men dette er langt fra godt nok.
    Fikk du kun sett andre omgang? Det var vel i hvertfall tre ganger hvor bare en god Bråtveit stod i veien for en komfortable ledelse til pause. Regner også med at alle Haugesund spillerene og treneren bare er høflige etter kampen når det sier at Start var det klart beste laget, og at Haugesund ikke fortjente 3 poeng?
    Det er helt klart frustrerende at vi ikke får 3 poeng i dag, men ikke si at det var "langt fra godt nok". Det er svartmaling som er langt unna sannheten i dag.

Kanskje på tide at noen innser at dette er helt katastrofe poengmessig.
    Hmm...lurer på hvem denne "noen" du sikter til er? Kanskje på tide å slippe den ballen?

Jeg er forresten helt enig med deg. Spillemessig var vi gode i dag, men poengmessing er det katastrofe pdd. Vi kan ikke regne med mange poeng i kampene som kommer, så vi kommer til å ligge langt nede på tabellen i slutten av mai også. Det er absolutt katastrofe, for det skal mange gode kamper til for å komme seg tilbake igjen dersom vi ligger med 5-6 poeng etter 12 runder

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Fikk du kun sett andre omgang? Det var vel i hvertfall tre ganger hvor bare en god Bråtveit stod i veien for en komfortable ledelse til pause. Regner også med at alle Haugesund spillerene og treneren bare er høflige etter kampen når det sier at Start var det klart beste laget, og at Haugesund ikke fortjente 3 poeng?
    Det er helt klart frustrerende at vi ikke får 3 poeng i dag, men ikke si at det var "langt fra godt nok". Det er svartmaling som er langt unna sannheten i dag.

Hmm...lurer på hvem denne "noen" du sikter til er? Kanskje på tide å slippe den ballen?

Jeg er forresten helt enig med deg. Spillemessig var vi gode i dag, men poengmessing er det katastrofe pdd. Vi kan ikke regne med mange poeng i kampene som kommer, så vi kommer til å ligge langt nede på tabellen i slutten av mai også. Det er absolutt katastrofe, for det skal mange gode kamper til for å komme seg tilbake igjen dersom vi ligger med 5-6 poeng etter 12 runder
    Jeg så hele kampen, og hvis dette er i nerheten av vårt toppnivå så rykker vi rett ned. Nei jeg er enig Huagesund var ikke gode i det hele tatt, men de scorer mål det gjør ikke vi. Mål er tross alt det eneste som betyr noe i fotball, fortjent eller ikke fortjent. 0 poeng i en kamp hvor vi hadde trengt 3 er langt fra svartemaling, det er et faktum at det ikke er godt nok. Vi har på de 3 siste kampene 2-11 i målforskjell, hvis ikke det minner om en katastrofe så vet ikke jeg. Og nå må vi slå ODD og Brann for å komme oss opp på et litt bedre nivå poengmessig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg så hele kampen, og hvis dette er i nerheten av vårt toppnivå så rykker vi rett ned. Nei jeg er enig Huagesund var ikke gode i det hele tatt, men de scorer mål det gjør ikke vi. Mål er tross alt det eneste som betyr noe i fotball, fortjent eller ikke fortjent. 0 poeng i en kamp hvor vi hadde trengt 3 er langt fra svartemaling, det er et faktum at det ikke er godt nok. Vi har på de 3 siste kampene 2-11 i målforskjell, hvis ikke det minner om en katastrofe så vet ikke jeg. Og nå må vi slå ODD og Brann for å komme oss opp på et litt bedre nivå poengmessig.
    Jeg er enig i at det er katastrofe når vi ser på poengene og kampene som kommer. Vi har gitt oss et ekstremt dårlig utgangspunkt og jeg er redd det blir verre før det blir bedre.
    Å ikke kunne se forbi resultatet i dag er derimot svartmaling. Spillet var mer enn godt nok i store deler av kampen. I 9 av 10 kamper vil denne typen dominans på sjansestatistikken og den type sjanser føre til seier, selv for oss. Dette var den ene av de ti, og alle, inkludert ekspertene på Eurosport, samt treneren og spillerene på motstanderlaget sier det samme. Du derimot vil ikke være enig, fordi det passer ditt narrativ om katastrofe at det ikke var en god kamp i dag.

Hvis vi spiller som vi gjorde i dag, og skaper samme type og antall sjanser i de resterende kampene i serien. Tror du da vi kommer til å tape dem alle sammen? Det er eneste konklusjonen hvis dette ikke er godt nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Når spillet er betraktelig bedre er der også større sjanse for poeng.
    Jeg synes det forøvrig er mer klaging nå enn under tapsrekka på 39. Det er leit

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Jeg er enig i at det er katastrofe når vi ser på poengene og kampene som kommer. Vi har gitt oss et ekstremt dårlig utgangspunkt og jeg er redd det blir verre før det blir bedre.
    Å ikke kunne se forbi resultatet i dag er derimot svartmaling. Spillet var mer enn godt nok i store deler av kampen. I 9 av 10 kamper vil denne typen dominans på sjansestatistikken og den type sjanser føre til seier, selv for oss. Dette var den ene av de ti, og alle, inkludert ekspertene på Eurosport, samt treneren og spillerene på motstanderlaget sier det samme. Du derimot vil ikke være enig, fordi det passer ditt narrativ om katastrofe at det ikke var en god kamp i dag.

Hvis vi spiller som vi gjorde i dag, og skaper samme type og antall sjanser i de resterende kampene i serien. Tror du da vi kommer til å tape dem alle sammen? Det er eneste konklusjonen hvis dette ikke er godt nok.
    Hvis du mener det er godt nok å score 0 mål på hjemmebane, og selv om alle andre sier de var best, det hjelper svært lite. Bortsett fra drillo så er det ingen som tror at man kan vinne kamper på antall målsjanser. Vi er ikke gode nok er min mening , at andre har en annen mening er jo helt greit. Så får vi jo se utover de neste kampene, om ting blir så utrolig mye bedre. Jeg tror det er urealistisk men lite ville gleda meg mer enn at jeg tar feil.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Når spillet er betraktelig bedre er der også større sjanse for poeng.
    Jeg synes det forøvrig er mer klaging nå enn under tapsrekka på 39. Det er leit
    Kanskje på grunn av alt snakket om at resten av fotball Norge fryktet det Start holder på med osv. Bare en antakelse. Men endel lurer på om ikke det kunne være smart å ha noen resultater å vise til før man sier slike ting. Vi rykket opp med et nødskrik, etter en fryktelig dårlig høstsesong ifjor. Da skulle alt bli så mye bedre bare man byttet ut halve laget, nå skal alt plutselig bli så mye bedre til høsten bare vi får henta inn endel nye spillere i sommer. Ingen andre som ser et mønster her ?

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Hvis du mener det er godt nok å score 0 mål på hjemmebane, og selv om alle andre sier de var best, det hjelper svært lite. Bortsett fra drillo så er det ingen som tror at man kan vinne kamper på antall målsjanser. Vi er ikke gode nok er min mening , at andre har en annen mening er jo helt greit. Så får vi jo se utover de neste kampene, om ting blir så utrolig mye bedre. Jeg tror det er urealistisk men lite ville gleda meg mer enn at jeg tar feil.
    Når har Espen skrevet at det er godt nok å score 0 mål på hjemmebane? Og hvorfor påstår du at jeg skrev "veldig utrolig" når jeg skrev "smått utrolig"? Det er heller ingen her som har påstått at det kommer til å bli "så utrolig mye bedre". Ei har Drillo noensinne trodd at kamper vinnes på antall målsjanser. Gjør deg en tjeneste; argumenter mot det som faktisk sies.

Tror de fleste er inneforstått med at det nå blir en kamp for å overleve, men ut i fra skader, spill og sjanser, så er det liten tvil om at det ikke bare handler om udyktighet. Vi har også vært uheldige. Floki scoret på så godt som alt i fjor og i oppkjøringskampene. Nå er det ingenting som går inn. Det er bare et spørsmål om tid før dette snur.

Det er ikke vanskelig å se at Start pga sin spillestil trives best på kunstgress. Nå har vi også unnagjort tre av seks naturgressbaner på bare noen få uker (Åråsen, Lerkendal og Nadderud), og det teller i vår favør.

Tipper at TK leter etter en spiss, høyreback og keeper til sommervinduet - og at det blir gitt noen ganske romslige økonomiske rammer for disse, grunnet tabellposisjonen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tor Vis innlegg
    Når har Espen skrevet at det er godt nok å score 0 mål på hjemmebane? Og hvorfor påstår du at jeg skrev "veldig utrolig" når jeg skrev "smått utrolig"? Det er heller ingen her som har påstått at det kommer til å bli "så utrolig mye bedre". Ei har Drillo noensinne trodd at kamper vinnes på antall målsjanser. Gjør deg en tjeneste; argumenter mot det som faktisk sies.

Tror de fleste er inneforstått med at det nå blir en kamp for å overleve, men ut i fra skader, spill og sjanser, så er det liten tvil om at det ikke bare handler om udyktighet. Vi har også vært uheldige. Floki scoret på så godt som alt i fjor og i oppkjøringskampene. Nå er det ingenting som går inn. Det er bare et spørsmål om tid før dette snur.

Det er ikke vanskelig å se at Start pga sin spillestil trives best på kunstgress. Nå har vi også unnagjort tre av seks naturgressbaner på bare noen få uker (Åråsen, Lerkendal og Nadderud), og det teller i vår favør.

Tipper at TK leter etter en spiss, høyreback og keeper til sommervinduet - og at det blir gitt noen ganske romslige økonomiske rammer for disse, grunnet tabellposisjonen.
    Hvis du mener at ingen har påstått at ting skal bli så utrolig mye bedre, så bør du kanskje lese ting om igjen. Er ihvertfall en person som messer om at bare vi kommer til høst sesongen så skal alt bli mye bedre, det er jo tross alt et maraton løp hvor resultatene i begynnelsen ikke betyr noe. Tror kanskje enkelte ser ting i litt for gule briller. Faktum er at vi nesten ikke scorer mål og slipper inn mål i bøtter og spann, og baklengsmål i et altfor stort antall har vært et problem over flere år, så her kan man ikke snakke om skader og marginer.

Du skriver om uflaks, skader osv. Disse er endel av fotballen for ethvert lag, det samme er marginer. Det vil gjevne seg ut over en sesong, som sagt jeg håper jeg tar feil, men vi får lese tabellen i november så får vi jo se.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Får helt vondt av å lese her.
    Luk ut Sandefjord og VIF kampen, LSK, Stb, FKH slipper man inn ett mål, mot RBK 2. Hvis Faktum er at dette er bøtter og spann så må jeg le høyt, og gjerne ut uka.
    Det er godt innafor det vi presterer defensivt, mål for er både spill og sjanser der.. Det gjør meg lite bekymret pr idag

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Får helt vondt av å lese her.
    Luk ut Sandefjord og VIF kampen, LSK, Stb, FKH slipper man inn ett mål, mot RBK 2. Hvis Faktum er at dette er bøtter og spann så må jeg le høyt, og gjerne ut uka.
    Det er godt innafor det vi presterer defensivt, mål for er både spill og sjanser der.. Det gjør meg lite bekymret pr idag
    Godt oppsummert. Jeg må derimot si at jeg er litt bekymret, for dette er en ung spillergruppe. Hvis dette gjentar seg, og det har det nå gjort en stund, kan det føre til en selvoppfyllende profeti; "Vi har alltid uflaks. Ting vil seg bare ikke." Og så kommer man seg ikke ut av den sirkelen.
    Vi behøver en god opplevelse med tre poeng når det blåses av, og gjerne et par av dem på rad. Da skal jeg slutte å bekymre meg. Akkurat nå, og med kampene som kommer, rynker derimot pannen min litt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •