Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvor lenge vil eierne akseptere dette?

Hvem går først? Han som ikke evner å plukke av spillerne, naivt småspill? Eller han som betalte tre mill for Kabran?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Om det er så hårreisende feil som noen her sier blir det omgjort. Bortvisninga også.
    Og til info jeg har vært start supporter i over 40 år og mistet 8 hjemmekamper siden 1977.
    Hvem sier hårreisende? Men meget strengt er vel motargumentet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    TKK sitter nok trygt. Eierne har aldri trengt ham mer enn nå.
    Han har hentet mange spennende spillere, alle sikkert godkjent av eierne, og har også lykkes med noen salg.

Dempsey sitter derimot utrygt. Mangler resultater og gjør mye rart. Det pleier være en dårlig kombinasjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    TKK sitter nok trygt. Eierne har aldri trengt ham mer enn nå.
    Han har hentet mange spennende spillere, alle sikkert godkjent av eierne, og har også lykkes med noen salg.

Dempsey sitter derimot utrygt. Mangler resultater og gjør mye rart. Det pleier være en dårlig kombinasjon.
    Spillere soom ikke holder nivået er i tilegg til det du skriver en veldig dårlig kombinasjon. Er det noen som husker sist Start vant på bortebane, eller når vi holdt nullen i serien sist ? Idag er vel unskyldningen igjen det røde kortet, dommeren, marginene ol. ? Men nå er det ny hjemmekamp mot Brann, der burde detvel være mulighet til å klatre på tabellen for dette superlaget.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Om det er så hårreisende feil som noen her sier blir det omgjort. Bortvisninga også.
    Og til info jeg har vært start supporter i over 40 år og mistet 8 hjemmekamper siden 1977.
    Jeg tror deg, og jeg antar at du håper dagens kurs miskykkes?

Iblantføler jeg mange supportere ønsker klubben sin alt vondtså lenge de ikneermed og styrer selv slik at man kan ha privilegiet av å si: hva var det jeg sa? Dette var jo dømt til å misslykkes.

For denne typen supportere (om de finnes - jeg sier ikke nødvendigvis at du er sånn) må jo dagens situasjon faktisk være en drøm - aldri før har man kunnet kose seg mer med misnøyen og bezzerwizzer-skills.

Og jo; jeg mener det skal være lov å kritisere og børe misfornøyd. Akkuratt nå er jeg køvlig forbanna selv, og kjenner jeg tviler på hele prosjektetet og at det hadde vørt bedre med et nytt nedrykk med Steinar P, segberg, vikstøl og aase. Jeg kunne ønske vi var Ranheim, for ikke å si Varg. Men likevel: Måten utvisningen ac både spiller og trener omtales på her, og den åpenbare sympatien med dommeren og NFF som tydeligvis alltid har rett i sine vurderinger (om de ikke gjør om kortet er det rett) får meg til å tenke at her er det noen som faktisk håper litt på at dette prosjektet skal gå rerr i grøfta og at argumentasjonen lyder deretter - tar jeg feil?

Og så over til det saklige: det eraldri snakk om "strake bein" eller rett bakfra! Det er en sidetakling hbor du ser på hele kroppsspråket at intensjonen er å skli inn ballen med venstrebenet. Ja - det er et dårlig forsøk, men det er ikke så farlig at det fortjener direkte rødt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    #startetmareritt

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg

Iblantføler jeg mange supportere ønsker klubben sin alt vondtså lenge de ikneermed og styrer selv slik at man kan ha privilegiet av å si: hva var det jeg sa? Dette var jo dømt til å misslykkes.

For denne typen supportere (om de finnes - jeg sier ikke nødvendigvis at du er sånn) må jo dagens situasjon faktisk være en drøm - aldri før har man kunnet kose seg mer med misnøyen og bezzerwizzer-skills.

Og jo; jeg mener det skal være lov å kritisere og børe misfornøyd. Akkuratt nå er jeg køvlig forbanna selv, og kjenner jeg tviler på hele prosjektetet og at det hadde vørt bedre med et nytt nedrykk med Steinar P, segberg, vikstøl og aase. Jeg kunne ønske vi var Ranheim, for ikke å si Varg. Men likevel: Måten utvisningen ac både spiller og trener omtales på her, og den åpenbare sympatien med dommeren og NFF som tydeligvis alltid har rett i sine vurderinger (om de ikke gjør om kortet er det rett) får meg til å tenke at her er det noen som faktisk håper litt på at dette prosjektet skal gå rerr i grøfta og at argumentasjonen lyder deretter - tar jeg feil?

Og så over til det saklige: det eraldri snakk om "strake bein" eller rett bakfra! Det er en sidetakling hbor du ser på hele kroppsspråket at intensjonen er å skli inn ballen med venstrebenet. Ja - det er et dårlig forsøk, men det er ikke så farlig at det fortjener direkte rødt.
    Bra kommentar, skriver under på denne.

Taklingen er som du sier ikke farefull. Ingen knotter eller strake bein - ei er den spesielt hard. Takling bakfra skal etter Regel 12 gis rødt kort, men det som strengt tatt betyr noe er hvordan regelen håndheves i praksis. Det er ytterst sjelden at en slik forseelse blir straffet med direkte rødt kort, og derfor må den anses som streng. Et gult kort hadde vært riktig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tor Vis innlegg
    Bra kommentar, skriver under på denne.

Taklingen er som du sier ikke farefull. Ingen knotter eller strake bein - ei er den spesielt hard. Takling bakfra skal etter Regel 12 gis rødt kort, men det som strengt tatt betyr noe er hvordan regelen håndheves i praksis. Det er ytterst sjelden at en slik forseelse blir straffet med direkte rødt kort, og derfor må den anses som streng. Et gult kort hadde vært riktig.
    Greit nok at det ikke er et drapsforsøk, men det er en takling bakfra. Når da en takling bakfra komineres med å stoppe en kontring, er fargen på kortet gitt.

Hva gjelder problemene med det spillemessige er jeg enige med Årst og Mathisen. Vi har ikke ferdigheter til Tikka-takka på egen halvdel. Mark, eller evt ny trener, må få luket vekk dette asap.

https://www.nettavisen.no/sport/fotb...423483057.html
    https://www.tv2.no/sport/9841810/

Uansett - Det blir spennende å se hva de nye eierne nå foretar seg. De nye eierne kan da umulig sitte stille å se på at dette går til helvete i en slik fart. De har tidligere uttalt seg diplomatisk, men den tiden er nok snart over.

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...n-254098b.html
    https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...a-254029b.html

En ting jeg synes er litt bekymringsfult er at fire av nysigneringene kommer fra samme agent. Blash Hosseini er agent for Elliot Käck, Kevin Kabran, Isaac Twum og Afeez Aremu. Jeg får litt Solbakken/Solskjær-følelsen av dette. Men lar foreløpig tvilen komme dem til gode.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette er i ferd med å utvikle seg til å bli full krise. Vi er i rute til et tidlig nedrykk, på tross av alt som er blitt investert. Det er utvilsomt mange gode fotballspillere i klubben, men de som har etterlyst rutine har fått rett i sine dystre spådommer så langt. Desverre. Når vi heller ikke spiller sammen som et lag blir dette bare trist å se på.

Jeg ser få eller ingen lyspunkter akkurat nå. Vi har alvorlige defensive problemer, og skaper skuffende lite offensivt. Vi pådrar oss også enormt med kort, 16 gule og 2 røde på bare 8 kamper. Mange kort tyder på at vi ikke henger med i svingene. Og alt dette tilsier at det ikke er noen tilfeldighet at vi ligger sist.

Det er lenge igjen av sesongen, og fortsatt bare 3 poeng opp til Lillestrøm på 12 plass. Men vi må begynne å vise noe snart, hvis ikke blir 2018 en reprise av Start anno 2000, 2002, 2011 og 2016. Skjer det med alt som er investert før sesongen vil det være en ufattelig prestasjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det er utvilsomt mange gode fotballspillere i klubben...
    Nei egentlig ikke. Det er mange unge spillers som kan bli gode fotballspillere om noen år. Resten er ikke stort bedre enn hva som spilte i Adeccoligaen i fjor. Käck, Aremu, Sigurdason, Kabaran og Skarnes er kanskje ørlite bedre men ikke noe vesentlig.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    De neste fem kampene er disse:

1. Brann i Kristiansand
    2. SA08 i Sarpsborg
    3. B/G i Kristiansand
    4. MFK i Molde
    5. Godset i Kristiansand

Kan vi håpe på ett poeng hjemme mot Bodø/Glimt?

Beklager - Men dette er beksvart.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja MD gjør mye rart, det er like vanskelig for MD å få kastet et lag på seg, de nyeste kom timer før markedet stengte.
    Og så vil folk ha han sparket? Fordummende.
    Man kan si mye om tempo i utskiftingene.
    Men så har Børufsen, Segberg og Aase, 3 spillere som definitivt ville skapt mer balanse i laget om det ikke var for skadene..
    Så ble styrepinnen Opdal skadet.
    Jeg vil si at det har vært utrolig mye uforutsette ting her.
    Om dagens kamp: ingen vil vel tro at Start vinner med 10 mann på Skagerrak Arena! Men, dette var svært omstendelig, med en dommer som nå delvis sier at det var situasjonen der og da som avgjorde kortet og det gjør det ikke bedre at dritt ungene til Fagermo fremprovoserte kortet.
    Nå venter jeg Aase og Børufsen inn, for selv om jeg fortsatt har troa, og troa på Mark sin vanskelige jobb

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Ja MD gjør mye rart, det er like vanskelig for MD å få kastet et lag på seg, de nyeste kom timer før markedet stengte.
    Og så vil folk ha han sparket? Fordummende.
    Jeg vil ikke ha ham sparket. Men jeg håper han snart begynner å oppføre seg voksent, også i motgang.
    Og jeg håper han kan innføre en mer realistisk spillestil. Det er for ambisiøst å spille tiki taka på egen halvdel med et nykomponert juniorlag.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    tar jeg feil?
    Jeg må ærlig innrømme at jeg sliter med lojalitetskonflikt mellom fornuft og følelser.

Ingen av dagens spillere var født da jeg så min første kamp på Kristiansand Stadion. Lenge var uka mi ødelagt om Start tapte på søndagen. Slik er det definitivt ikke lenger. Tapene preller av, og kampene ses med kjølig distanse.

I likhet med de fleste andre som er glad i å se og spille fotball, føler jeg jo at jeg evner å se forskjellen på en god og dårlig fotballspiller og en god og dårlig strategi. Vårens fiasko er etter mitt skjønn en ganske naturlig følge av de valgene Start har tatt etter eierskiftet, og jeg er dessverre ikke større som menneske enn at en del av meg føler en viss tilfredsstillelse over å ha rett. Alternativet er jo en erkjennelse av at man ikke forstår fotball.

At vi nå ser konturene av den mest spektakulære fiaskoen i klubbens historie behøver jo ikke være negativt på sikt. Jeg er helt sikker på at de nye eierne kommer til å pøse inn mer penger til sommeren, og føler meg ganske trygg på at de lykkes til slutt. For det går ærlig talt ikke an å mislykkes i det lange løp når man bruker så mye penger som Start har gjort siden eierskiftet. Og jeg bryr meg ærlig talt fint lite om Langeland og Co må blåse av tyve millioner ekstra i sommer for å redde stumpene etter sportslig fiasko og publikumssvikt. For penger har de nok av, og Starts posisjon som kjøpeklubb er beseglet for lengst.

Jeg tror jo også Starts administrasjon kan ha godt av litt motstand. Vi snakker jo her om eiere som i fullt alvor tror de kan beregne Starts sjanser for å lykkes ned til nærmeste hundredel, og lirer skamløst av seg prosentvise sjanser for ditt og datt avhengig av om Start kjøper Messi eller Skaanes. I så måte har nok våren vært en verdifull realitetsorientering for Langeland og Co, og en viktig bekreftelse på at de er glade amatører som ikke aner hva de driver med. Jeg hadde vært langt mer bekymret for klubbens fremtid om dette sullikveldet av dilettanter hadde fått suksess fra dag en.

Det blir spennende å se hvilke konsekvenser dette får fremover. At Start kommer til å hente nye spillere om nedturen fortsetter, virker åpenbart. Kanskje må man også skifte trener. Det ville vært synd for Dempsey er nok under normale omstendigheter en meget dyktig trener som passer bra inn i klubbens ånd. Det er jo ikke hans skyld at han har blitt overlatt til seg selv med en tropp uten eliteserieerfaring, rutine, muskler, lederegenskaper og nok kvalitet i sentrallinjen. Med forventning om høy ballbesittelse og plassering på øvre halvdel. Dette er ene og alene en konsekvens av at Tor Kristian Karlsen har gitt ham for dårlige rammebetingelser til tross for en pengebruk neppe noe annet norsk lag kan måle seg med.

For øvrig mener jeg Salvesens takling gir gult kort i 99 av 100 tilfeller. Man kan sikkert forsvare dommerens rett til å dra frem de røde om man studerer finjussen, men det er i mine øyne liten tvil om at Start ble straffet eksepsjonelt hardt i den situasjonen. Så er det vel samtidig ingen rasjonell grunn til å tro at kampen hadde endt med poeng uansett farge på det kortet.
    Sist endret av Peder A. Sten : 05-07-2018 kl 11:46

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    I likhet med de fleste andre som er glad i å se og spille fotball, føler jeg jo at jeg evner å se forskjellen på en god og dårlig fotballspiller og en god og dårlig strategi. Vårens fiasko er etter mitt skjønn en ganske naturlig følge av de valgene Start har tatt etter eierskiftet, og jeg er dessverre ikke større som menneske enn at en del av meg føler en viss tilfredsstillelse over å ha rett. Alternativet er jo en erkjennelse av at man ikke forstår fotball.
    Tja, ingen bør vel være veldig overrasket over at sliter innledningsvis. Svakhetene knyttet til mangel på rutine og fysikk har vært en bekymring hele veien for de fleste, og det samme gjelder for antallet nye spillere. Samtidig er det hentet mye spillere som for de fleste har vært helt ukjente, og derfor vanskelig å bedømme på forhånd. Personlig har jeg synes det har vært litt mye forhåndsdømming. Men jeg skal innrømme at det ser verre ut enn jeg hadde forestilt meg på forhånd.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    De neste fem kampene er disse:

1. Brann i Kristiansand
    2. SA08 i Sarpsborg
    3. B/G i Kristiansand
    4. MFK i Molde
    5. Godset i Kristiansand

Kan vi håpe på ett poeng hjemme mot Bodø/Glimt?

Beklager - Men dette er beksvart.
    Fun fact:

Etter 13 kamper i katastrofesesongen 2016 hadde vi bare 6 poeng.

Så langt i år har vi spilt 8 kamper og står med 4 poeng. Vi må altså klare to poeng på den neste fem kampene, mot knalltøff motstand (unntak - B/G ref sitatet), for å ha en tilsvarende sesongåpning som den dårligste sesongen i manns minne.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Vi må altså klare to poeng på den neste fem kampene, mot knalltøff motstand.
    Brann har begynt å snakke om seriegull, og har lang tradisjon for å skli på bananskall. Det burde gi gode muligheter for seier til lørdag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Brann har begynt å snakke om seriegull, og har lang tradisjon for å skli på bananskall. Det burde gi gode muligheter for seier til lørdag.
    Brann - De hjelpeløses hjelper

https://blogg.tv2.no/davywathne/2009...B8ses-hjelper/
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Ja jeg håper dagens kurs mot et heidundrende nedrykk og et mageplask uten sidestykke i Norsk fotball mislykkes, hvilken Start supporter håper ikke at den kursen mislykkes ?
    Jeg har overhodet ingen behov for å kunne si hva var det jeg sa, jeg hare bare etterlyst litt edruelighet i det man driver med, og det jeg er mest kritisk til er de store ordene fra folk innad i Start og hvordan de nye eierne ble hyllet som helter, og TKK blir omtalt med ærefrykt nermest, jeg har sagt det før og sier det igjen, burde vi ikke vente med å åpne kjeften med de store ordene til vi faktisk har noen resultater å vise til ?
    Men en ting jeg vil si her og nå, ja jeg tror vi tar flere poeng til høsten enn i vår sesongen, så langt ser det jo ikke akkurat ut som det skal så mye til. Desverre tviler jeg på at det holder til å berge plasen, men jeg håper jeg tar feil. Det vil tiden vise i november.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •