Side 11 av 11 FørstFørst ... 91011
Viser resultater 201 til 211 av 211
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bjarnulf Vis innlegg
    Det vel ingenting som tilsier at Hammer-Berger starter denne gangen heller, Robstad virker å være foretrukket av Rekdal og starter nok. Tror også Aremu spiller visst han er kampklar etter skaden.
    Aremu for Segberg og Robstad for Hammer-Berger altså?

Synes personlig at Hammer-Berger er en mer riktig midtstopper enn Robstad men han foretrekkes kanskje pga fysikk?.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Og syv utlendinger

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    To sørlendinger altså.
    Dette overgangsvinduet endret vel ikke allverden for de lokale spillerne. Robstad har vært førstevalg på stopperplass det siste, og Børufsen var svært viktig før skaden. For Christensen fremstår imidlertid veien lenger all den tid både Shala og Mensah kan være aktuelle for kantrollen på høyresiden.

Jeg er usikker på hva man kan forvente av Kabran på venstre kant. Han sugde storveis i vår i den posisjonen. Som spiss har han heller ikke imponert veldig, men vist at han er målfarlig rettvendt når han nærmer seg motstandernes mål. Spørsmålet er om han klarer å finne de gode posisjonene fra venstrekanten når han samtidig pålegges stort defensivt ansvar. Det gjorde han ikke i vår.

Om Start starter med Kabran, Akinyemi og Mensah fremme antar jeg dette vil være en vesentlig mer offensiv variant enn hva Rekdal har brukt til nå. Dette er åpenbart en trio som bør kunne skape mye på egenhånd, men samtidig en trio som vil overlate mer defensivt ansvar til spillerne bakover på banen. Og til nå har vel disse spillerne vist at de trenger all den hjelp de kan få. Det blir spennende å se hvordan Rekdal komponerer angrepet fremover.

Ellers får deadline day seks for pengebruk og tre for aktivitet på min terning. Det overrasket meg at Start ikke hentet inn mer rutine, duellkraft og kløkt i kampen for tilværelsen. Men om kun en lagdel skulle styrkes, er nok spissplassen posisjonen der Start har sitt største forbedringspotensial. Bakover på banen kan man kompensere med god organisering. Start har knapt skapt sjanser denne sesongen, og trengte et massivt løft fremme. Alt tyder på at Akinyemi har potensial til å bli en god forsterkning denne høsten. Så er det naturligvis litt usikkerhet knyttet til hvordan har vil takle nivåhevingen, nye omgivelser, tøffere treningsregime og stadige bytter mellom natur- og kunstgress. Det siste er han foråpentligvis vant til fra Latvia.

Jeg håper og tror at Start har kommet godt styrket ut av sommerens overgangsvindu, men er usikker på om den relative slagkraften sammenlignet med nedrykkskandidater som Stabæk, LSK og Sandefjord er blitt bedret. Det virker som om disse lagene har satset på noe sikrere kort, mens Start primært tenker fremtid og videresalg.

Slik sett må man jo berømme Karlsen for stahet og baller. Etter de to første overgangsvinduene har jo det store kritiske spørsmålet til Karlsen vært hvordan det er mulig å bruke så mye penger på så mange spillere uten å få mer igjen på kort sikt. Så får vi håpe at spørsmålet blir mindre relevant etter dette overgangsvinduet.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Aremu for Segberg og Robstad for Hammer-Berger altså?

Synes personlig at Hammer-Berger er en mer riktig midtstopper enn Robstad men han foretrekkes kanskje pga fysikk?.
    Rekdal virker veldig låst på Segberg, så jeg har egentlig med på følelsen at det er Sigurdarson som må vike for Aremu. Hvorfor Rekdal insisterer på Robstad kan bare han svare på, men duellkraft er nok stikkordet ja.

Dette er gitt at verken Adeleke eller Ibrahim blir spilleklare, jeg vet ikke helt hva oddsen for det er. Er lov å håpe at Adeleke blir klar iallefall, i så fall blir det nok forskyvninger på hvem som starter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vanskelig å vite hva Rekdal tenker, men jeg ser for meg noe à la dette fremover:

Deumeland

Larsen - Lowe - Robstad - Käck

Aremu - Segberg - Shala

Mensah - Akinyemi - Kabran

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Jeg tror fort du får rett i at dette blir startoppstillingen når alt av papirarbeid på de to nye er i orden. Lenge siden Start har hatt såpass god dekning på benken, spesielt når børufsen er tilbake om (forhåpentligvis) to uker.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Utdrag fra Fvn

Laget blir trolig forsterket fra forrige kamp. Fredag ettermiddag var det håp om å få nysigneringene klare til kamp søndag. Arbeidstillatelse er det eneste som mangler for å få Adeleke Akinyemi og Ibrahim Arafat Mensah spilleklare.

Med de nye signeringene på plass får Rekdal mer å velge i offensivt. Fredagens trening viste også at han og trenerteamet vurderer å legge om til 3–5–2, med Eirik Wichne og Elliot Käck som vingbacker, og Akinyemi på topp sammen med Kabran. – Vi får se. Det er noe vi vurderer, er det Rekdal vil si om eksperimenteringen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bjarnulf Vis innlegg
    Utdrag fra Fvn
    Med de nye signeringene på plass får Rekdal mer å velge i offensivt. Fredagens trening viste også at han og trenerteamet vurderer å legge om til 3–5–2, med Eirik Wichne og Elliot Käck som vingbacker, og Akinyemi på topp sammen med Kabran. – Vi får se. Det er noe vi vurderer, er det Rekdal vil si om eksperimenteringen.[/I]
    Er litt spent på hvordan oppstillingen blir i en 3-5-2..

Kanskje noe slikt?

----------------------------Deumeland-------------------------

--------------Larsen----------Lowe---------Robstad----------

Wichne-------Aremu------Segberg-------Shala---------Kach

-----------------Akinyemi-----------Kabran--------------------

__________________________________________________ _________

Da har vi mange gode spillere på benken:
    - Hammer-Berger
    - Hadzic
    - Christensen
    - Sigurdarson
    - Twum
    - Skaanes
    - Sandberg
    - Mensah
    - Bringaker

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det å spille inn en trebackslinje midt i sesong, på nedrykksplass, med bare én virkelig god midtstopper, kan vel ikke være annet enn tegn på desperasjon?

Håper dette er for å forvirre Godset, og ikke et uttrykk for reelle planer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Man snakker om en "stamme som skal sette seg etterhvert" og at det blir en del rokkeringer/rulleringer fremover. Dette skulle man helst sagt i februar, men nå er vi nå der...igjen.

Det blir uansett færre skifter i laget utover høsten, og mange "gode på benken" vil få minimalt med spilletid. Det blir en skikkelig ryddejobb i stallen også til vinteren.

Synd vi ikke fikk Rekdal inn allerede i vinter.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Fremstår som litt risikabelt ja, men Rekdal kan lese tabellen han også. Hvis han vurderer dette er det nok fordi han har sett en eller annen svakhet hos Godset som kan mener han kan utnytte med 3-5-2 da. Om det kan være for å forvirre Godset litt tror jeg neppe. De har jo egentlig et veldig godt lag, bedre enn det tabellen viser, og vil nok ønske å spille sitt eget spill på hjemmebane uavhengig av hvordan vi stiller.

Forventer iallefall at laget hever seg et hakk eller 3 fra forrige kamp, for det var begredelig.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •