Side 2 av 11 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 211
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er det utenkelig at Floki blir leid ut? Hvis vi skal ut å finne en toppspiss blir det vel fort benk på Floki? Og med en ny spiss inn og Bringaker/Kabran/Salvesen som back-up så er det vel en mulighet at Floki blir leid ut? Sporsmålet er om han vil? Og til hvem?

Forsvinner han ut, er det plutselig en plass til i utlendingskvota...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det blir selvfølgelig spennende å se hva som skjer med stallen når vinduet åpner. Men det er langt mer spennende akkurat nå hva som skjer i morgen mot Stabæk. Vi bør vinne for å ha et realistisk håp om å klatre over streken til slutt. Med tap er vi i alvorlig trøbbel. Våre største utfordrere har to flere hjemmekamper enn oss til høsten, og flere av hjemmekampene er mot svært tøff motstand.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Ja, klubben har en utfordring med full utenlandskvote. Det har klubben gått inn i med åpne øyne. De får løse det på annen måte enn å sende rundt på et langveisfarende talent.
    Enig. Start har ansvar for å følge opp sine unge, afrikanske førstereisgutter, og Twum bør kunne bidra under Rekdal.

Jeg tipper Start henter inn minimum tre spillere i sommervinduet. Deumeland er hovedgrunnen til at Start går til høstsesongen med realistisk sjanse for å overleve, og blir nok sikkert ut året seg om Opdal er spilleklar. Tryggvason trenger spilletid, og lånes sikkert ut. Men det må nok minst en utlending til ut av troppen.

Twum er nok mest nærliggende ut fra troppens sammensetning, men jeg håper Start løser dette annerledes.

Jeg ville utvilsomt prøvd å selge Kabran før han blir glemt i Sverige. Han har floppet totalt, og viser ingen klare tegn til bedring selv om det har blitt noen mål de siste kampene.

Ellers tenker jeg kanskje at Kristoffer Tokstad kunne vært et brukbart sommerkjøp selv om han virkelig har sugd i Godset. Han var tross alt en av eliteseriens aller beste spillere før han ble hentet dit for 5 millioner for to år siden. Han er en spiller som burde passe bra under Rekdal, og tilføre etterlengtet fysikk, løpsstyrke og gjennombruddskraft dersom man klarer å få han tilbake i god, gammel form.

Men først på listen står stopper og spiss.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    Jeg synes det er utrolig trist at Daniel Aases tid kan være forbi.
    Og der var han klar for Jerv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    [QUOTE=Peder A. Sten;28800)

Jeg ville utvilsomt prøvd å selge Kabran før han blir glemt i Sverige. Han har floppet totalt, og viser ingen klare tegn til bedring selv om det har blitt noen mål de siste kampene.

[/QUOTE]

Det merligste du har skrevet på noen uker.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Og der var han klar for Jerv.
    Lukter Aase ut, Knudtzon inn

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er ingen overraskelse at Aase forsvinner ut. Han hadde ingen plass i systemet til Dempsey, og han er nok enda lenger unna en plass i systemet til Rekdal. Det er selvfølgelig litt trist, han representerer mye av det alle Start-supportere skulle ønske vi hadde mer av. Men samtidig har han slitt med å levere stabilt i Eliteserien, selv om teknikken er helt på øverste hylle mangler han både litt fart og litt fysikk. Knudtzon hadde vært en solid forsterkning, men det hadde overrasket meg om det ble en realitet.

Vårsesongen har ellers vært anderledes enn hva jeg hadde sett for meg før sesongen. Jeg forventet at det kunne bli tungt innledningsvis, men det som ble levert før Dempsey måtte gå var helt katastrofe. Jeg hadde aldri trodd at assosiasjonene skulle gå til 2002-laget, men det var vel omtrent der vi var en periode. Det var trist å se Dempsey få sparken, men det skulle nesten bare mangle slik laget fremsto. Jeg tror Dempsey kom for tidlig til Sørlandet, jeg tror fotballen han representerer hadde trengt en klubb og en spillerstall som var mer etablert. Det er synd, for jeg liker både personen og treneren Mark Dempsey. Når det først skjedde tror jeg også Kjetil Rekdal var en ideell erstatter. Ihvertfall på kort sikt. Han representerer den kynismen som har manglet i Start siden Tom Nordlie var her. Fotballen han representerer er et stykke unna det klubben har solgt inn til supporterne. Og da kan man jo lure på hvem som tok denne avgjørelsen. Var det TK, eller ble han overkjørt av utålmodige eiere som la vekk de langsiktige planene for mulig kortsiktig bedring? Jeg tror den kortsiktige gevinsten kommer, og jeg håper at Rekdal kan bidra til å fylle noen hull i stallen i sommer. Vårsesongen har vist med all tydelighet at vi trenger fysikk og rutine inn, og i kombinasjon med en del av de lettere teknikerne vi har kan det bli spennende.

Selv om vi har fått fart på sakene inn mot sommeren, er jeg glad det er ferie nå. For det føles fortsatt ganske shaky selv om vi tar poeng. Nivåhevingen de siste ukene har vært solid, men vi har marginene med oss også. Derfor trenger vi noen forsterkninger, og vi trenger noen uker før vi er klare for høsten. En midtstopper og en spiss har det vært snakket mye om, men jeg er like spent på hvem som eventuelt går ut. For det er liten tvil om at vi har fått lite valuta for pengen som ble brukt før sesongen. Jeg har fortsatt troa på at flere av dem vil blomstre etterhvert, men jeg tipper også at noen vil bli sendt på dør igjen.

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Knudtzon klar for Molde, og det er forsåvidt like greit, vi har nok aldri hatt noen reel sjanse her. Å tro at vi får solgt spillere som Kabran eller Floki er latterlig, hvem skulle ønske å kjøpe spillere av oss nå?

Jeg mener at TK tok en alt for stor risk og lekte litt "football manager" der han handlet inn nesten et dusin med unge talenter som har potensialet, men ikke fikk inn noen rutinerte. Ja, markedet er trangt i lille Norge, og alle har visst at TK hadde en feit lommebok, så det overrasket meg ikke at han ikke fikk handlet inn rutine.

Håper på en kontrakt til Sean McDermott fra 01.01.19 samt forlengelse av Deumeland sin kontrakt. Opdal kan takke for seg og reise hjem.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tja 21 mål hittil i serien sier at dette ikke er vits å diskutere MCDermott.
    Regner med at TK og co kommer med noe ferskt i løpet av 2-3 dager.
    Markedet er så enormt i Juli, umulig å gjette seg frem til men TK har vist seg å trekke helt spesielle ting opp av hatten

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Tja 21 mål hittil i serien sier at dette ikke er vits å diskutere MCDermott.
    Regner med at TK og co kommer med noe ferskt i løpet av 2-3 dager.
    Markedet er så enormt i Juli, umulig å gjette seg frem til men TK har vist seg å trekke helt spesielle ting opp av hatten
    Antall mål imot er ikke alltid en gjenspeiling av keepers ferdigheter. Vi har vel alltid vært det laget som har sluppet inn flest mål i en sesong, men Opdal har vært bra i perioder i hvert fall.

Mitt håp er at Jonas forlenger kontrakten sin og vi får en ny andrekeeper som aksepterer å være andrekeeper men også har kvalitet nok til å steppe inn når det er behov. Den kombinasjonen er derimot ikke lett å finne.

Uansett hva som kommer nå, bortsett fra keeper, så må det være spillere med rutine. Vi eier ikke behov for flere talenter!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er forsåvidt sant det med gjenspeiling. Jeg tror den eneste plassen det ikke er noen tanker på nå er keeper plassen, med mindre man får en gyllen mulighet der ute ett sted.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Vet ikke om det var noen som så livesending på FB i dag. Uansett kom det en veldig rar melding der på fransk, som nevnte en spiller som visstnok skal være i stallen vår; Aliwo Cissé. Jeg har aldri hørt om fyren, men han som sendte meldingen var i hvert i den tro at han er vår spiller.
    Meldingen i korttekst gikk ut på at denne Cissé hadde kommet til klubben Bizerte i Tunisia med noe som høres ut som leddbåndskader. Han ble tatt hånd om av klubben og spilte visstnok 60 minutter, og deretter klaget inn klubben til FIFA for en sum på €300.000. Gudene vet hva dette handler om.

Uansett så fant jeg faktisk en spiller som heter Aliou Cissé i den klubben. Han er 28 år gammel forsvarsspiller og har spilt på landslaget til Senegal. Profil her: https://www.transfermarkt.com/aliou-...spieler/293030

Dette blir jo en mengde spekulasjoner, men kan dette være en spiller klubben allerede har avtalt overgang med? Spiller primært venstre back og det er jo ikke akkurat posisjonen som trykker mest etter min mening.

Google translate av meldingen under live sending:
    you have a player in your squad who is a bastard who is aliwo cisse he came to bizerte tunisia with ligaments crosses we care and he replayed 60 minutes after he filed a complaint to the fifa for 300 thousand euro huge sum for our team that does not have the means if not we will be relegated the next season in l2 I ask as supp supple the responsible of IKSTART DINTERVENIR honorable team of your player to withdraw this complaint of the fifa and that it is satisfied with the sum which it has Received CAB - MEDIA we did only good for this player but luyi on the other hand he has to file a complaint thanks

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Vet ikke om det var noen som så livesending på FB i dag. Uansett kom det en veldig rar melding der på fransk, som nevnte en spiller som visstnok skal være i stallen vår; Aliwo Cissé. Jeg har aldri hørt om fyren, men han som sendte meldingen var i hvert i den tro at han er vår spiller.
    Dette er nok bare han som blander endel. Abu (Abubakar Aliyu Ibrahim) var i den klubben men ble frigitt fra den klubben pga at han ikke fikk lønn. Var også krangelen mellom den tunisiske klubben og den nigerianske han gikk til som var utgangspunktet for papirproblemene som hindret Abu fra å spille endel måneder da han kom til Start.

Legger ved en google translate fra en artikkel fra nettet. endel faktafeil og unøyaktigheter i artikkelen, men men...
    "I et brev som sendes torsdag til Athletic Club Bizertin gjennom den tunesiske fotballforbundet, truer International Federation (FIFA) klubbens nordlige nedrykning i Ligue 2 for å ikke ha betalt den andre tranchen av bøter pålagt ham for ikke å betale lønn til hans tidligere nigerianske angriper Abubakar Aliyu, som er på størrelsesorden 520 000 dinarer.
    "I samsvar med artikkel 5 i sanksjonen som ble pålagt 26. februar 2018 og om tilbaketrekking av seks poeng i den generelle klassifiseringen av Athletic Club Bizertin, vil vi gjerne påminne CAB om at den ennå ikke har betalt beløpet som skal betales selv etter fradrag av 6 poeng. Saken vil bli sendt, på forespørsel fra kreditor, til FIFAs disiplinærstyrelse som kan bestemme om en eventuell nedtrapping av klubbens første lag til en lavere divisjon, "skriver FIFA.
    CAB President Abdessalam Saidani har observert at slike klager skjer med alle klubber, bortsett fra at media har en tendens til å oppblåse saken når det gjelder hans klubb, ifølge han.
    "Vi klarte å betale den første delen av bøten fra en konto i utlandet," sa han. Det er sannsynlig at vi vil gjøre det samme for andre avdrag. Nei, det er ikke noe alvorlig å vite at alle klubber går gjennom det.
    Den nigerianske angriperen Kano Pillars, den 23 år gamle Abubakar Aliyu, spilte for CAB i 2015-16 før han ble med i den danske klubben IK Sart."

https://fr.starafrica.com/football/a...egation-en-l2/

Tror ikke det kommer noen venstreback derifra i denne omgangen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    Den nigerianske angriperen Kano Pillars, den 23 år gamle Abubakar Aliyu, spilte for CAB i 2015-16 før han ble med i den danske klubben IK Sart."
    Jaggu blir vi ikke regnet som halvdansker i det ganske utland også

Tror ikke det kommer noen venstreback derifra i denne omgangen.
    Nei, håpet ikke på det. Takk for oppklaring!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ingen nye spillere har så langt kommet inn portene på Sør Arena, men ikstart.no melder idag at Morten Tandberg er hentet inn som en del av trenerteamet til Kjetil Rekdal.

http://www.ikstart.no/nyheter/forsterker-trenerteamet

Tandberg fikk vel tilbud fra Start for noen år siden om å bli hovedtrener, men takket nei. Det var vel mens han var assistent i Enga. Ting har forandret seg heldigvis. Ettersom Start de siste årene ikke akkurat har vært karrierefremmende var nok sikkert det et smart valg den gang.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Boujar drar på utlån til Hødd ut sesongen. 2. divisjon er ikke allverdens å være 2. keeper i, men det er i hvert fall bedre enn å være tredjekeeper i Start og kun slippe til i 3. divisjon på et laget som sliter i bunnen.
    https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...d-258666b.html

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av oleh97 Vis innlegg
    Å tro at vi får solgt spillere som Kabran eller Floki er latterlig, hvem skulle ønske å kjøpe spillere av oss nå?
    Østersund bød 4 millioner for Kabran i januar. Så det burde vel absolutt være mulig å få solgt ham til Allsvenskan denne sommeren. Da ville Start fått igjen litt av pengene de ga for ham, kvittet seg med sin kanskje høyest lønnede spiller og frigitt en plass i utenlandskvoten.

Floki er det nok verre med. Det var riktignok flere eliteserieklubber som var interesserte i Floki i fjor sommer, men trolig primært fordi han var på utgående kontrakt og kunne hentes vederlagsfritt etter sesongen. Start betalte tre millioner for en verdiløs spiller, og pengene får de neppe igjen med mindre Floki etablerer seg som en god eliteseriespiss.

I dagens avis avviser både Rekdal og Karlsen kjøpefest i sommervinduet. Dersom utspillet er reelt, tyder det vel på at eierne er i ferd med å skru igjen krana. For nå som Start har fått heng på sikker plass, men står overfor et ganske brutalt høstprogram, burde vel alt ligge til rette for omfattende spillerkjøp. I mine øyne trenger Start forsterkninger sentralt i hver lagdel for å være brukbart rustet til høstsesongen.

Peter Orry Larsen kunne kanskje være en aktuell kandidat som tidligere Rekdal-elev på utgående kontrakt i Brann. Han ville tilført fysikk og rutine. Men så lenge Brann kniver om seriegull med full utenlandskvote, blir det nok kostbart å få ham spilleklar før kontrakten utløper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Et annet alternativ er at klubben fortsatt har troa på de. Å kjøpe mange spillere igjen nå, ville sendt et meget useriøst signal. Jeg tror ikke at alle slår til med brask og bram, men om bare en eller to når et høyt nivå kan hele investeringen som er gjort være tilbakebetalt.
    Jeg har selv kun sett kampene, og synes ikke en ganske stusselig vårsesong er nok til å avskrive spillerne. Meget mulig de har et uforløst potensiale, noe start og andre klubber tidligere har sett og at dette er mulig å få ut i start og. At reka starter med Kabran gjentatte ganger tyder på at han har sett noe, selv om jeg selv har synes hans bidrag har varmet like mye som et vindpust en vinternatt.
    Floki mener jeg kun har vært god når han får innlegg i boksen, som ikke akkurat har vært ofte. Godt tenkelig at Reka ser det sammen og putter han inn når vi kan begynne å styre kamper. Med Salvesen også klar, har vi ulike alternativer i både hurtighet (Bringsaker), duellstyrke ( Floki) og fightervilje(Salvesen) og de holder et anstendig tippeliganivå. Forhåpentligvis vil trening også utvikle de på flere områder. Jeg tror viktigste posisjon er en solid og erfaren stopper, siden Segberg ser ut til å kunne håndtere midtbanen godt nok til at vi klatrer til ennanstendig posisjon på tabellen. Så får heller klubben evaluere etter sesongen om dagens materiell er godt nok til å ta oss videre mot der vi alle ønsker å være på tabellen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg antar at det kommer en spiss, Floki er nitriste saker. Kabran skal ikke spille sentralt selv om jeg synes det var en grei innsats der.
    Jeg antar også at det dukker opp en midtstopper.
    Man kunne vel sikkert sagt H. Back og midtbane også.., men nå gjelder det å balansere dette og ikke på ny få inn en 3-4-5 spillere som vil bruke tid på å finne seg til rette,. Det ville vært useriøst.
    I tillegg har Segberg tatt steget frem, Aremu har spilt fantastisk siste 3 kampene.
    La oss satse på disse, jeg tror Start er i besittelse av en heftig midtbane.
    Skal man løse utenlandskvota skal selvfølgelig ikke Kabran bort,. Da blir det Tryggvason.
    Vi går inn i en hektisk høst med cup og serie, kort og noen skader mulig.
    Men jeg vil ikke krisemaksimere mannskapet, mye god lut her.

Jeg er glad for å høre at det blir minimalt, mest sannsynlig en veldig nær og som da er en spiller som går rett inn på laget.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvis Start kjøper to eller tre klare forsterkninger, som Rekdal snakker om, er jo det det beste vi kan håpe på.
    Det betyr ikke at eierne skrur igjen krana.
    Utfordringen blir å skaffe disse, uten at lønnsstrukturen knuses fullstendig. Det er mange klubber på jakt etter midtstoppere, midtbanespillere og spisser.

Synd at Wolf Eikrem gikk til Molde. Han ville vært perfekt av dem det kunne vært realistisk å hente.
    Hvis ikke Tettey nettopp hadde forlenget med Norwich, hadde han vært i samme kategori.

Hvis det derimot ikke kommer gode forsterkninger nå, skjønner jeg ingen ting. Når eierne er villige til å bruke penger på enda en trener, tyder det på at de fortsatt har foten på gassen, ikke på bremsen.
    Sist endret av Store Tå : 07-27-2018 kl 13:23

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •