Side 4 av 11 FørstFørst ... 23456 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 211
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Der utlignet EIK i det nittiende minutt på corner.

Dette er svakt.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Lindberg skal tilbake til Start.

http://www.fkjerv.no/nyheter/tony-isac-haugen

Altså - det virker ikke aktuelt å forlenge låneoppholdet. Nok en utlending inn.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Lidberg blir neppe å se i gult og sort denne høsten. Jeg tipper det blir et nytt utlån til en annen klubb.

Nå bør der for øvrig snart komme noen inn dørene, det er knappe halvannen uke til høstsesongen sparkes i gang. Nye spillere bør være på plass innen da, eller ihvertfall ikke veldig lenge etter.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Litt betenkelig at det ikke er presentert noen allerede, i og med at utlånet av Floki er bekreftet. Håper ikke de har sendt ham avgårde uten å ha erstatteren klar. Så mange spisser har vi ikke å ta av, børufsen er jo ute i en måned, så det kan hende Kabran trengs der.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Lidberg blir neppe å se i gult og sort denne høsten. Jeg tipper det blir et nytt utlån til en annen klubb.

Nå bør der for øvrig snart komme noen inn dørene, det er knappe halvannen uke til høstsesongen sparkes i gang. Nye spillere bør være på plass innen da, eller ihvertfall ikke veldig lenge etter.
    Enig - Nå begynner det å haste. Skal en nysignering få noe effektiv treningstid med nye lagkamerater må det skje noe fort.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

under 1 uke

Det er vel strengt tatt under 1 uke til høst sesongen begynner. Man snakket jo om at bare sommeren kom så skulle alle problemer løses med å hente inn forsterkninger, vi har jo så mye mere økonomiske muskler enn alle de andre vi kjemper med. Ser ikke noe til dette i det hele tatt faktisk, en spiller som ikke er god nok for Jerv kan vel knapt kalles en forsterkning, og vi klarer ikke engang slå et annen divisjonslag i en kamp som ikke betyr noe. Er det noen som tror at Start kan slå serie lederen etter ikke å ha vunnet 1 eliteserie kamp på borte bane siden mai 2015 ?
    Sist endret av tigerberget4ever : 08-01-2018 kl 13:19 Årsak: -

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Faktum er jo at disse signeringene har vært gjennomgående skrekkelig svake. Kun Deumeland har vært bra. Käck har vært middels, mens Aremu og Lowe har variert fra bra til talentløst. Resten har jo ikke engang vært i nærheten.
    Sliter med å plassere spesielt Lowe som bra til talentløs. Jeg mener Lowe stort sett har vært bra til meget bra, med noen hodeløse involveringer av og til, ganske likt andre talentfulle spillere.
    Aremu har vært mye dårligere. Han også viser talent men mangler betydelig mere, eks posisjonering, innsatsvilje osv.
    Jeg mener flere spillere viser talent, men ikke på et nivå som foreløpig løfter laget nok.
    Mens du skylder på TKK, vil andre hevde skader på rutinerte skader, litt overambisiøs satsing fra MD, personlige feil i avgjørende situasjoner, dommeravgjørelser, osv. Trolig har nok alle litt rett og mest feil.
    Og tross alt ligger vi et poeng fra sikker plass etter en i perioder katastrofal vår er vel ikke så gale. Selv om Start og TKK hypet laget så er det ingen grunn til å dømme alle spillerne nord og ned etter en vårsesong der det meste har gått mot oss.
    Vi har kommet gjennom dette med et poeng for lite. Med litt mere rutine inn, og automatisk får spillerne mere erfaring og et mere samspilt lag, samt tidligere nevnte årsaker en betydelig større mulighet til å forbedre både prestasjoner og poengfangst.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Det er fremdeles 2 uker igjen av overgangsvinduet - panikken har nok ikke rukket å ta spillere som "sitter på gjerdet".

Har en følelse av at spillerne vi jakter vurderer sine muligheter. Altså er de på en relativt høy hylle der Start nok ikke er et klart førstevalg.

Krysser fingre og regner med at kampene mot Brann og Ranheim går uten forsterkninger.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig med SpennEnde. Overgangsvinduet varer til 15. august. Mens vinduet i England stenger 9. august.
    Når ikke det har skjedd noe til nå, som jeg synes er litt rart med tanke på muligheten til å få et samspilt lag i flest mulig kamper, tror jeg ikke det skjer noe viktig før etter 9. august.
    Da håper jeg overgangene kommer raskt. Det vil indikere at det er førstevalg som signeres.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kampen mot Brann kan vi klare oss uten nye spillere isolert sett, den kommer vi antakelig til å tape uansett.

Men det kommer tre kamper til før vinduet stenger som jeg mener vi bør ha nye spillere klare til. To av de kampene er hjemme mot lag vi kan slå (Ranheim og Odd), bortekampen er mot en (foreløpig) nedrykksrival (Godset). Det er avgjørende at vi får med oss gode resultater fra disse kampene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Men det kommer tre kamper til før vinduet stenger som jeg mener vi bør ha nye spillere klare til..
    Det er bare Brann og Ranheim-kampene som spilles "i vinduet". Odd og Godset er senere. Og Start vil selvsagt ha nye spillere på plass ASAP. Men det er sikkert ikke den enkleste øvelsen i verden å lokke gode spillere til et bunnlag.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av DelPiero Vis innlegg
    Sliter med å plassere spesielt Lowe som bra til talentløs. Jeg mener Lowe stort sett har vært bra til meget bra, med noen hodeløse involveringer av og til, ganske likt andre talentfulle spillere.
    Lowe hadde vel en ganske begredelig sesonginnledning. Etter tre kamper - alle tap - og 11 baklengs, ble han flyttet ut på høyrebacken der han spilte inntil Dempsey fikk fyken. Det er først i de siste kampene Lowe har vært tilbake i midtforsvaret og spilt bra. Så er det jo naturligvis et poeng at Lowe fikk hjerteproblemer kort tid før seriestart og trolig har vært sterkt preget av dette.

Jeg skylder på Karlsen fordi jeg mener det er naturlig å holde sportsdirektøren ansvarlig for kjøp og salg. Jeg er uenig i at Karlsen hypet laget selv om laget åpenbart ikke var i nærheten av nivået Karlsen proklamerte. Det handler ikke om hype, men om udugelighet.

For Start burde naturligvis vært trygt plassert midt på tabellen med tanke på de enorme investeringene eierne har gjort. Kun Rosenborg brukte mer penger enn Start i fjorårets sommervindu, og i vinter var vel Start i egen klasse. Det er jo nesten ikke til å tro at det er mulig å hente så mange spillere for så mange penger uten å lykkes sportslig.

Det er ingen som betviler at mange av de nye spillerne er talentfulle. Noen av dem kan kanskje til og med selges dyrt om noen år. Men til tross for 17 kjøp og titalls millioner ut er førstelaget omtrent på samme nivå som da Karlsen kom til klubben. Det er oppsiktsvekkende at Norges mest anerkjente sportsdirektør ikke klarer å styrke et Obos-lag med tyve millioner kroner til rådighet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Det er bare Brann og Ranheim-kampene som spilles "i vinduet". Odd og Godset er senere. Og Start vil selvsagt ha nye spillere på plass ASAP. Men det er sikkert ikke den enkleste øvelsen i verden å lokke gode spillere til et bunnlag.
    Jeg hadde fått for meg at det varte ut august. My bad.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Lowe hadde vel en ganske begredelig sesonginnledning. Etter tre kamper - alle tap - og 11 baklengs, ble han flyttet ut på høyrebacken der han spilte inntil Dempsey fikk fyken. Det er først i de siste kampene Lowe har vært tilbake i midtforsvaret og spilt bra. Så er det jo naturligvis et poeng at Lowe fikk hjerteproblemer kort tid før seriestart og trolig har vært sterkt preget av dette.

Jeg skylder på Karlsen fordi jeg mener det er naturlig å holde sportsdirektøren ansvarlig for kjøp og salg. Jeg er uenig i at Karlsen hypet laget selv om laget åpenbart ikke var i nærheten av nivået Karlsen proklamerte. Det handler ikke om hype, men om udugelighet.

For Start burde naturligvis vært trygt plassert midt på tabellen med tanke på de enorme investeringene eierne har gjort. Kun Rosenborg brukte mer penger enn Start i fjorårets sommervindu, og i vinter var vel Start i egen klasse. Det er jo nesten ikke til å tro at det er mulig å hente så mange spillere for så mange penger uten å lykkes sportslig.

Det er ingen som betviler at mange av de nye spillerne er talentfulle. Noen av dem kan kanskje til og med selges dyrt om noen år. Men til tross for 17 kjøp og titalls millioner ut er førstelaget omtrent på samme nivå som da Karlsen kom til klubben. Det er oppsiktsvekkende at Norges mest anerkjente sportsdirektør ikke klarer å styrke et Obos-lag med tyve millioner kroner til rådighet.
    Er enig i det aller meste du skriver Peder, men å kalle TKK Norges mest annerkjente sportsdirektør er vel å dra det litt langt ? Hvis han er det vil jeg si at det er smått utrolig at han befinner seg i Start. Han burde vært i en mye større klubb.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Litt rykter må vi ha.

Hvis man tolker og legger sammen diverse informasjon kommet frem idag er det en gammel spisshelt på vei inn dørene tidlig neste uke.

Ikke glem salt.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    I følge TK på livesendingen i dag så skjer det noe i starten av neste uke. Han la også til litt senere at de skulle offentligjøre noe i starten av neste uke. Spennende å følge med på hva.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Er enig i det aller meste du skriver Peder, men å kalle TKK Norges mest annerkjente sportsdirektør er vel å dra det litt langt ? Hvis han er det vil jeg si at det er smått utrolig at han befinner seg i Start. Han burde vært i en mye større klubb.
    Tja. Det var nesten det eneste jeg var enig i. Først og fremst fordi konkurransen er heller begrenset. Delvis pga anonyme konkurrenter, men også på grunn av ulik organisering. TKK er vel eneste sportsdirektør i Eliteserien med erfaring fra tilsvarende rolle i utlandet.
    Så er det naturligvis mulig at anerkjennelsen har gått noe ned det siste året, men det svekker jo ikke resonnementet.

Det jeg mener er feil, er å kreve kortsiktige resultat basert på eiernes pengebruk. Eierne har med åpne øyne investert i juniorspillere. Antakeligvis fordi de er billige, kan lønnes lavt sammenliknet med etablerte spillere, og kan i beste fall selges med fortjeneste. Vi vet ikke hvilket spillerom eierne har gitt TKK til å kjøpe etablerte spillere. Dette har vist seg feilslått i denne omgang. Det ble for ambisiøst. Men det er fortsatt tid til å rette det opp.
    Pengene som er tapt, tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for. Det er eiernes penger.

Hvis den altfor ambisiøse satsingen på juniorspillere rettes opp i sommer, og klubben redder plassen som følge av solid spill i andre halvdel, synes det er rart å hugge hodet av TKK. Med nedrykk, vil dette naturligvis være noe annet.

Og jeg tror TKK bevisst hypet laget for å skape ny interesse rundt klubben. Jeg ville gjort det samme.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da går det veldig løse rykter om at Matti er på vei tilbake fra RBK. Kjenner jeg er skeptisk til de ryktene. Jeg ser ingen fornuftige grunner til at Matti vil ønske seg til Start. At konkurransen om spissplassen i RBK nå er knallhard, mot Søderlund og Bendtner, kan jeg forstå. Men hvorfor Start? Kan kanskje være snakk om en låneavtale? Det kan "alle" tjene på.

Ellers nevnte TKK i pausen mot Vindbjart, at det kunne skje noe allerede i begynnelsen av neste uke.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Her får MattiVilla mye spilletid (hvis han er i brukbar form), bedre klima og et miljø han kjenner fra før av. Som du selv antyder, vinn-vinn. Han går muligens glipp av EL, men han kan jo skyte oss til Ullevaal.

Håper det skjer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Virker jo som han er på gang formmessig også:

Med Vilhjalmsson på banen kjørte RBK et vanvittig trykk på islendingene. Til slutt fikk de betalt i form av en billig straffe, 3–1 og avansement.

– Matti er en viktig spiller for oss, for han er sterk mentalt og flink til å gi instrukser. Det gir oss andre tro på at vi kan ta det, og det er slike typer vi trenger om vi skal komme langt, skryter spisskollega Bendtner.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •