Side 5 av 11 FørstFørst ... 34567 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 211
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tror alt handler om hva som skjer med Bentner. Om han forstatt er RBK-spiller når deadline day nærmer seg, er sansyneligheten til stede for at Matti kommer "hjem" på lån.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg tror vi kan avskrive kjøp. Med en markedsverdi på 8M.Lønn på dette igjen er urealistisk, selv om vi skulle fått han for 4M. Altså halv pris.
    Lån er i så fall eneste mulighet.
    Han har vært skadet siden September i fjor, jeg synes det er risikoprosjekt.
    Men det er selvsagt noen plusser også..
    Muligheten for cup og serie gull, samt vise seg frem i Europa bør normalt veie tungt fremfor en retur hit.
    Jeg vil ikke gråte om han kommer hit men jeg kjenner jeg blir nervøs om det dreier seg om en stor overgangssum på en islending med en god del skader, litt oppi åra som fotballspiller.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Vi vet ikke hvilket spillerom eierne har gitt TKK til å kjøpe etablerte spillere.
    Med landets største overgangsbudsjett, 50 % økte lønnskostnader og 17 nye spillere inn siste to overgangsvinduer har Karlsen åpenbart hatt ekstremt gode økonomiske rammer. Da fremstår det svært lite sannsynlig at eierne har vendt tommelen ned for etablerte spillere.

Brandsdal uttalte følgende da budsjettet for 2018 ble offentliggjort: Vi ser hvor jevn Eliteserien er, og ønsker å gjøre nødvendige investeringer for å ha størst mulig forutsetninger for å etablere oss.

Karlsen har åpenbart feilvurdert markedet. Det har han eksplitt erkjent. Han har åpenbart undervurdert eliteserien og overvurdert egne kjøp. Han uttalte for eksempel at han før seriestart trodde at Larsen/Lowe var eliteseriens beste stopperpar. Han har også uttalt at han forsøkte men feilet i å hente flere etablerte spillere. Hvis han i fullt alvor mener Larsen/Lowe er eliteseriens beste stopperpar, er det jo ikke så rart at han ikke vil legge pengene som trengs på en ny etablert stopper. Hvis han i fullt alvor tror at 18-årige Aremu skal ta eliteserien med storm etter tre måneder på norsk jord, så er det jo ikke så rart at han ikke vil betale det som trengs for en etablert midtbanespiller. Det meste tyder på at det er grove feilvurderinger på grensen til tjenesteforsømmelse som gjorde at Starts sanseløse overgangsorgie langt på vei endte uten reelle forsterkninger. Start har hentet mye ungt som trenger tid. Men åtte nye spillere i troppen er over 23 år, så det er jo ikke akkurat bare snakk om talenter.

At Rekdal børster støvet av Erlend Segberg og omskolerer Sigurdarson til indreløper etter at Karlsen har hentet inn seks sentrale midtbanespillere til klubben er vel et ganske begredelig vitnesbyrd om Karlsens suksessrate på overgangsmarkedet til nå.

Og hvis man nå har kommet dithen at man henter inn gamle fjes som Matthias Vilhjalmsson, som har vært skadet ett år og som knapt var noe mer enn en middelmådighet forrige gang han var her, da ser jeg virkelig ikke behovet for å betale de to(?) millionene det koster å ha en sportsdirektør med CV. For da kunne Rune Jakobsen gjort en vel så bra jobb.

En høyt lønnet sportsdirektør må tilføre klubben noe av verdi. Det er knapt noen av overgangene til nå som ikke kunne vært utført av et tigerberget-medlem med Aftenposten-abonnement, og når suksessraten i tillegg er uvirkelig lav selv for en klubb av Starts kaliber, har jeg vanskelig for å se at klubben er tjent med Karlsens bidrag. Men det er mitt syn. Hvordan vil du bedømme Karlsens første år i sjefsstolen?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Synes TK har klart seg helt greit så langt. Hentet en del spennende spillere og trenere iblandet noen feilvalg. Dette vinduet og en høstsesong må nok avvikles før man kan konkludere.

Ser heller ingen grunn til å desimere kompleksiteten i en slik stilling - spesielt ikke når oppgaven er å transformere Europas dårligste toppnivå-klubb til å plutselig bli noe helt annet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Shala.

Wow - får vi han ordentlig i gang så kan det bli mye moro fremover.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg

En høyt lønnet sportsdirektør må tilføre klubben noe av verdi. Det er knapt noen av overgangene til nå som ikke kunne vært utført av et tigerberget-medlem med Aftenposten-abonnement, og når suksessraten i tillegg er uvirkelig lav selv for en klubb av Starts kaliber, har jeg vanskelig for å se at klubben er tjent med Karlsens bidrag. Men det er mitt syn. Hvordan vil du bedømme Karlsens første år i sjefsstolen?
    Jeg er enig i mye du skriver. Jeg vil på ingen måte gi TKK noen toppkarakter. Det vil han sikkert ikke selv heller. Men jeg legger mer vekt på et par formildende omstendigheter enn du gjør. Dette er:

1) Jeg setter pris på at klubben ikke ser ut til å sprenge noe lønnsbudsjett. Det som kunne vært drepen for klubben på sikt, ville vært å ha mange høyt lønnede spillere uten sportslig suksess, og med eiere som hadde brukt opp de pengene de ønsket å bruke på dette eventyret for tidlig. Hvorvidt det brukes noen millioner her og der på innkjøp, bekymrer meg ikke. Det er "sunk cost".

2) Jeg har vært kritisk til den unge midtbanen vi startet sesongen med. Det var for ambisiøst å starte sesongen med fire tenåringer som skulle kjempe om tre plasser. Det var ren gambling - slik eierne er kjent for. Men gambling er for meg OK så lenge man kan justere seg i sommerens overgangsvindu. Derfor vil jeg avvente dette vinduet før jeg feller en dom over TKK.

Hvis vi etter TKKs inntreden først har et opprykk, deretter overlevd i Eliteserien med et lag vi må forvente blir bedre til neste år på grunn av lagets unge alder, vil jeg mene at dette er anstendig.

Nå ser jeg at Shala er kommet til klubben. Jeg husker for lite av hans innsats i Odd. Men frykter at han blir enda en rotasjonsspiller og ikke lederstjernen som klubben trenger.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Nå ser jeg at Shala er kommet til klubben. Jeg husker for lite av hans innsats i Odd. Men frykter at han blir enda en rotasjonsspiller og ikke lederstjernen som klubben trenger.
    Jo, det virker vel også som om klubben i første omgang ser på ham som en midlertidig backupløsning. Men jeg hadde stor sans for Shala da han var i Odd. Om han finner tilbake til den formen, er han en god eliteseriespiller. Men det virker som det er et stykke dit.

Shala var desperat etter å forlate Lyngby, og klubben var nok ikke videre interesserte i å beholde ham heller. Man betaler ikke overgangssum for en spiller man ender opp med å gi kontrakt i fire måneder, så jeg regner med han kommer tilnærmet gratis. Slik sett er nok dette en billig investering med stor oppside. Han slår meg som en spiller etter Rekdals hjerte, så jeg har litt tro på at dette kan bli bra.

Men jeg tipper denne overgangen primært skjer som følge av Børufsens skade. Shala er i utgangspunktet ikke spillertypen troppen mangler når alle er friske og raske. Jakten på lederstjerner fortsetter nok, og da er det nok sentrallinjen som er i fokus.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Men jeg tipper denne overgangen primært skjer som følge av Børufsens skade. Shala er i utgangspunktet ikke spillertypen troppen mangler når alle er friske og raske. Jakten på lederstjerner fortsetter nok, og da er det nok sentrallinjen som er i fokus.
    Nå er jo ikke Shala primært ving, så da virker det rart om han er en direkte erstatning for Børufsen. Det er få som kjenner nivået hans pdd siden han har oppholdt seg i utlandet, og da mer ukjente klubber for det meste, men han har solid erfaring inkludert 3 år i eliteserien hvor han spilte bra. Det er noe midtbanen behøver, og det er vel der han vil spille når Børufsen kommer tilbake...hvis han holder nivået selvfølgelig.

Tror dette kan være en smart investering. Kort kontrakt med en erfaren norsk midtbanespiller, som kan forlenges når man ser hvordan sesongen går både for laget og spilleren.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Shala er primært sentral, så her bommer du åpenbart Peder.
    Det var her han var god i Odd.
    Lyngby måtte selge flere spillere pga nedrykket og teorien om at han ville vekk finner vi ingen teori på. Tilnærmet gratis er nok total skivebom.
    Simon og Lowe har spilt lite sammen pga skader og suspensjon, det var vel aldri nevnt at de skulle være beste i Norge fra dag 1..
    Man kan heller ikke si at man ikke husker så mye av hans innsats i Odd,. For så å si i neste innlegg at man hadde sans for han og at han presterte godt...
    Da skriver man for mye og tenker for lite, Peder

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Nå er jo ikke Shala primært ving, så da virker det rart om han er en direkte erstatning for Børufsen. Det er få som kjenner nivået hans pdd siden han har oppholdt seg i utlandet, og da mer ukjente klubber for det meste, men han har solid erfaring inkludert 3 år i eliteserien hvor han spilte bra. Det er noe midtbanen behøver, og det er vel der han vil spille når Børufsen kommer tilbake...hvis han holder nivået selvfølgelig.

Tror dette kan være en smart investering. Kort kontrakt med en erfaren norsk midtbanespiller, som kan forlenges når man ser hvordan sesongen går både for laget og spilleren.
    Det er en veldig smart signering, god løsning med kort kontrakt. Har vært på boka til TK i mange mnd, noe som viser at TK vet hva han gjør.
    Ennå enklere blir det når Fagermo går ut i Varden å snakker om spilleren han kunne ønske seg tilbake.
    Jeg tror det er godt nok signal på at Shala er en svært viktig, smart og god signering.
    Raskt gjennomført takket være god research.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Da er det nok flere som har bommet, for jeg husket også Shala som ving. Fevennen nevner også skaden til Børufsen som medvirkende årsak til overgangen. Nå er det jo også sånn at noen fotballspillere faktisk kan, hold dere fast, spille i mer enn 1 posisjon. Så det kan godt være at han er tiltenkt en av vingene, evt om han skal spille indreløper og Sigurdarson skal ut på kanten, sistenevnte hadde dog vært litt rart da det kryr av midtbanespillere i troppen fra før.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Shala har spilt i flere posisjoner i ulike klubber. Vingrollen løser han greit, men han er nok vår beste offensive midtbanespiller - håper han får en 10-er rolle etterhvert. Som dere ser i denne videon fra tiden i Liberec, så er han vanskelig å stoppe når han opererer sentralt i banen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Shala er primært sentral, så her bommer du åpenbart Peder.
    Jeg mener bestemt å ha sett Shala på venstrekanten i Odd. Mulig jeg husker feil. Men det er nå uansett Kabran og Sigurdarson som har spilt på venstrekanten i Start når Børufsen har vært ute, så Børufsens skade vil jo trolig også skape behov sentralt.

Tilnærmet gratis er nok total skivebom.
    Så du mener Start betaler dyrt for en spiller de gir kontrakt ut året? Han kan jo signere gratis for en annen klubb i morgen. Lyngby terminerte kontrakten til en svensk midtbanespiller tidligere i uken, og er nok forhåpentligvis primært ute etter å kutte lønnskostnader.

Man kan heller ikke si at man ikke husker så mye av hans innsats i Odd,. For så å si i neste innlegg at man hadde sans for han og at han presterte godt...
    Det gjør jeg da heller ikke. Med mindre du antyder at jeg og Store Tå er samme bruker. Noe jeg i så fall vil ta som et kompliment.
    Sist endret av Peder A. Sten : 08-05-2018 kl 09:51

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Mulig jeg overså det Peder.
    Du er notorisk skeptisk så det var nok grunnen hehe.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Joackim Jørgensen fra SA08 har skrevet under for klubben som Bosman spiller fra 1. januar. Regner med at det jobbes i bakgrunnen med å få til en avtale som gjør at han kommer nå.
    https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...r-259306b.html

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Rutinert og bra spiller dette.

15 kamper for SA08 så langt, borger for kvalitet.
    http://www.sarpsborg08.no/lag/joackim-jorgensen

Han kan vel også brukes som defensiv midtbanespiller.

Fornøyd med de to vi har hentet så langt, men savner den rene spissen. Kjenner jeg er litt mer skeptisk til ryktene om Mattis hjemkomst nå, ettersom han ble byttet inn i mot Ranheim. Det virker som om de vil ha han med og skal spille han i form.

Ellers kan de virke som om vi må ut å hente oss enda en midtstopper/back om ikke Lowe snart kommer tilbake. Hvor lang tid skal det ta å få ut den ungen?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Good. Nå er jeg er rimelig sikker på at vi spiller i Eliteserien i 2020 om ikke annet. Men vi bør ha inn en spiss som kan spille i høst.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Rimelig sikker på at det skjer noe tirsdag eller onsdag. TKK har sagt flere ganger at om de hadde ligget noen få poeng høyere på tabellen så hadde det vært veldig mye enklere å få tak i de rette spillerene. Kan hende vedkommende vil vente og se hvor start ligger på tabellen etter dagens kamp.

Med 3 poeng i dag klatrer vi betydelig på tabellen. Selvfølgelig skal veldig mye klaffe for å i det hele tatt få med seg noe som helst i denne kampen, men Brann er under press nå som RBK har gått forbi dem på tabellen og tapet av Heltne Nilsen. Er lov å være såpass kyniske at vi håper at dette har skapt litt negativt momentum i klubben som vi kan utnytte i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    De har prøvd å få tak i ham i en lengre tid. Vi kan nok takke kaoset i den danske klubben for at han ombestemte seg i sommer.

Legger ved et lite utdrag fra en artikkel fra tv2:
    "Den ferske Start-spilleren har stått på klubbens ønskeliste i lang tid.

– Vi har holdt et øye med Shala sin situasjon i lengre tid. Jeg snakket med hans agent, Jack Karadas, om spilleren både i fjor sommer og i vinter, men på de tidspunktene var Norges-retur uaktuelt. Og når Kjetil også ytret et ønske om å hente Shala, er vi veldig fornøyd med at han endelig er på plass, sier Karlsen."

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •