Side 6 av 11 FørstFørst ... 45678 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 211
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Og hvis man nå har kommet dithen at man henter inn gamle fjes som Matthias Vilhjalmsson, som har vært skadet ett år og som knapt var noe mer enn en middelmådighet forrige gang han var her, da ser jeg virkelig ikke behovet for å betale de to(?) millionene det koster å ha en sportsdirektør med CV. For da kunne Rune Jakobsen gjort en vel så bra jobb.
    Jeg tror Vilhjamsson var en veldig undervurdert spiller sist han var i Start. Selv om vi mistet en del spillere sommeren 2015, var det først da han forsvant at vi virkelig kollapset. Selv om scoringssnittet ikke er helt toppklasse, har han mange andre egenskaper jeg tror Start har skrikende behov for. Mitt inntrykk er for øvrig også at han har levert bra i RBK, men han har blitt ofret for Ingebrigtsen sitt Bendtner-prosjekt. Han fikk også gode skussmål etter siste kampen mot Celtic, så formen kan ikke være helt gal. Får vi Vilhjamsson blir jeg meget god fornøyd.

Joakim Jørgensen er også en meget bra signering. Forhåpentligvis vil en slik signering gjøre at det løsner litt blant andre etablerte spillere klubben prøver seg på.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fra saken om Jørgensen:
    Start ønsket, slik Fædrelandsvennen forstår, å hente spilleren allerede nå i sommer. Det ønsket ikke Jørgensen.

– Det er mitt valg. Jeg ønsket at det skulle skje først etter sesongen. Jeg ønsker å spille i Sarpsborg ut sesongen og gi alt den tiden jeg har igjen av kontrakten - for denne byen og denne klubben, sier han.
    Kjipt etter min mening. Vi hadde hatt behov for han nå, ikke om seks måneder. Det gjør at vi fremdeles har behov for en solid midstopper, og hvis vi henter en nå vil vi ha en drøss av dem ved sesongslutt, uavhengig av divisjon vi spiller i

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er jo godt mulig noen skal ut før den tid. Og av rene midtstoppere er det vel kun Lowe og Hammer Berge vi har. Larsen foretrekkes jo på høyreback mens Robstad trives best på venstreback.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Jørgensen om beslutningen å spille sesongen ut i S08:

– Men om klubbene ønsker å endre på det, får være opp til dem, legger han til.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    De har prøvd å få tak i ham i en lengre tid.
    Start har hentet 20 spillere siden eierskiftet og har sikkert forhørt seg om flere hundre. Bare siden sommeren 2017 da Shala valgte Lyngby, har Start hentet 7-8 spillere til hans posisjoner. Jeg tror nok skaden til Børufsen var en medvirkende årsak til at dette ble en realitet nå. Jeg tviler ikke på at Start har vært interessert i Shala tidligere, men dersom Start har "jaktet" Shala i et år, ville de nok gitt ham kontrakt som varer mer enn fire måneder.

Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Jeg tror Vilhjamsson var en veldig undervurdert spiller sist han var i Start. Selv om vi mistet en del spillere sommeren 2015, var det først da han forsvant at vi virkelig kollapset.
    Start kollapset da Viljalmsson forsvant. Med tanke på hva som skjedde inn mot sesongen, var det underlig at ikke kollapsen kom før. I ettertid har Vilhjalmsson blitt trukket frem som en viktig signalspiller, kanskje mest på feltet og i garderoben. Dette er naturligvis egenskaper som kan ha stor verdi for Start idag. Men fotballmessig var han i mine øyne en ganske svak spiss. Han hadde riktignok noen korte perioder med god uttelling, men også veldig lange perioder uten særlig bidrag.

Han har vel aldri blitt betraktet som førstevalgsmateriale i Rosenborg, så at han ble ofret for Bendtner er vel en spissformulering. Men han har fått mye spilletid som en slags førstereserve i mange posisjoner. Jeg har ikke sett nok av ham i Rosenborg til å kunne vurdere om han kan bli en solid forsterkning i en annen lagdel, men har aldri hatt så veldig sans for ham som spiss.

Jeg hadde håpet Start kunne grave frem et noe mer spennende spissalternativ. Å vende blikket mot gamle helter fremstår fantasiløst, og minner litt som hvordan tidligere regimer famlet i blinde på overgangsmarkedet.

Jeg tror Jørgensen ville vært en meget bra signering før høstsesongen. Det er ekstremt uheldig at han insisterer på å fullføre i Sarpsborg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Det er ekstremt uheldig at han insisterer på å fullføre i Sarpsborg.
    Tipper det løser seg.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Fint. Da blir det nok slik.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Hmm...det gikk jeg glipp av gitt. Ble bare så skuffet over at han selv valgte å spille i SA08 ut sesongen, når vi har behov for han nå. Krysser fingrene for at han spiller høstsesongen for oss!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det er jo godt mulig noen skal ut før den tid. Og av rene midtstoppere er det vel kun Lowe og Hammer Berge vi har. Larsen foretrekkes jo på høyreback mens Robstad trives best på venstreback.
    Hverken Larsen eller Robstad har vært foretrukket på back sålangt denne sesongen. Larsen har vel en kamp eller to, og jeg kan ikke huske at Robstad har vært på back i det hele tatt. Så det er en sannhet med modifikasjoner i det minste

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Larsen ble vel plassert på backen så fort Rekdal tok over, og ut fra historien om Enga er det sannsynlig at det fortsetter slik. Poenget mitt angående Robstad var at det er back han er, uavhengig av hvor han har blitt brukt denne sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Han har vel aldri blitt betraktet som førstevalgsmateriale i Rosenborg, så at han ble ofret for Bendtner er vel en spissformulering.
    Litt spissformulert er det, men flere mente i fjor at Vilhjamsson burde spilt mer på bekostning av Bendtner.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Larsen ble vel plassert på backen så fort Rekdal tok over, og ut fra historien om Enga er det sannsynlig at det fortsetter slik. Poenget mitt angående Robstad var at det er back han er, uavhengig av hvor han har blitt brukt denne sesongen.
    Ikke veldig uenig med deg. Omskoleringen av Robstad er litt som med Vikstøl. Joda, det går greitt av og til, men ikke ofte nok. Robstad er vel den som har forårsaket flest straffer i år, eller i hvert fall vært involvert i situasjoner som ble eller lett kunne blitt straffe. Han gjør ting innenfor 16m som hører hjemme langt utenfor etter min mening.

Håpet er derfor at vi får inn en ny eller to, slik at Robstad ikke spiller der veldig mye mer.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ryktes at Østersund fortsatt jakter Kabran.

Nå som vi endelig har en spiller som har begynt å score litt er det iallefall godt at det ikke er pengenød som tvinger frem salg. I følge kilden krevet Start 4-5 mill..

https://www.expressen.se/om-expresse...rsonuppgifter/

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Ikke veldig uenig med deg. Omskoleringen av Robstad er litt som med Vikstøl. Joda, det går greitt av og til, men ikke ofte nok. Robstad er vel den som har forårsaket flest straffer i år, eller i hvert fall vært involvert i situasjoner som ble eller lett kunne blitt straffe. Han gjør ting innenfor 16m som hører hjemme langt utenfor etter min mening.

Håpet er derfor at vi får inn en ny eller to, slik at Robstad ikke spiller der veldig mye mer.
    Problemet med begge disse er at de er for litte kyniske til å spille midtstopper. De vil for ofte ta ned ballen og gå fremover, i stedet for å klarere.

Problemet til Robstad er at vi nå har en brukbar venstreback i Käck, men mangler gode midtstoppere gjør at han må spille i sin nest beste posisjon. Tror Lowe og Hammer Berger kommer til å utgjøre midtstopperparet fremover, med Larsen og Käck på hver sin back.

En annen ting ang dette overgangsvinduet; Hvor mange venstrebenet venstrekanter skal vi ha i klubben?

Børufsen
    Kabran
    Sigurdarson
    Sandberg
    Christensen (Ikke ren vingtype, men likevel)

Burde vi ikke hatt et klart førstevalg på høyrekanten? Hva med å forsøke Wichne?

Nå som Kabran har funnet formen som spiss, haster det ikke så mye med å få inn en der. Det vi IMO trenger er duell- og løpskraft på midten, samt en god gammeldags midtstopper.
    --

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Jeg syntes Berger har vært god de gangene han har fått sjansen, rart han ikke spiller mer mtp alle de rare valgene Robstad gjør på stopperplass. Håper også på Lowe og Berger som midtstoppere i neste kamp. Robstad er best på venstreback`en og bør primært konkurere med Käck der. Nå kommer jo Jørgensen inn pr neste sesong og kommer garantert til å spille vedsidenav Lowe da, så får vi håpe det blir i ES og ikke Obos.

Håper Aremu ikke blir lenge ute, han er en viktig stabilisator i laget som vi manglet sårt i går. Denne sesongen har forøvrig vært et skademarathon som vanlig, jeg tror klubben bare må finne seg i at sånn er det her nede på sørlandet og bygge en bred tropp.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Ryktes at Østersund fortsatt jakter Kabran.

Nå som vi endelig har en spiller som har begynt å score litt er det iallefall godt at det ikke er pengenød som tvinger frem salg. I følge kilden krevet Start 4-5 mill.[/url]
    Interessant. At Østersund jakter Kabran bare måneder etter han gikk til Start betyr vel at de har fått signaler om at han er tilgjengelig.

Så blir det jo et dilemma for Start om de skal selge floppen sin nå som han omsider har begynt å heve seg. Pr nå er Kabran førstevalg og toppscorer. Laget svekkes om han selges. Men pengene de får for ham, burde vel definitivt kunne brukes bedre. Så da er vel spørsmålet om Start trenger penger for å forsterke laget.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Dersom de får 5M for Kabran, er det 1,5M i fortjeneste på et halvt år. Det er en ganske god investering.
    Jeg ville derimot beholdt han. Det er noe veldig uforløst ved Kabran som man har sett glimtvis gjennom hele sesongen. Med litt is i magen tror jeg han kan bli en mye bedre spiller, som både kan utrette mer for klubben og selges for en høyere pris ved en senere anledning.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Østersund har solgt unna og er bemidlet. I tillegg har jämtlänningene nå et topplag, og mener vel de kan lokke Kabran til et bedre sportsllg tilbud.

Hvis han selv vil vekk - selg. Men kun hvis man har bedre alternativer på vei inn.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Han er jo omtrent den eneste på laget som scorer mål for tiden, det hadde vært fullstendig galskap å selge nå i den situasjonen klubben er i. Blir evt etter sesongen iallefall, jeg kan aldri tro noe annet. Skulle gjerne sett ham som venstrekant om vi hadde fått inn en ny midtspiss, håper han blir.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •