Side 7 av 11 FørstFørst ... 56789 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 211
    Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Kjenner jeg begynner å bli litt skeptisk mtp spissplassen. Denne nyheten som TKK håpte de skulle komme med tidlig denne uken lar vente på seg, eller var det helgens nyheter om Jørgensen og Shala han siktet til tro. Tror vi det skjer noe mer før vinduet stenger?

Det virker iallefall klart av Kabran ikke forsvinner i dette overgangsvinduet.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Blir jo bare tussete å selge Kabran nå, etter at han endelig begynner å vise scoringsform og bedre spill. Hvis han fortsetter å forbedre formen og finner seg til rette vil han nok kunne selges for en langt høyere sum neste år, det er mye penger rundt omkring i Europeiske klubber nå, så og selge for knapper og glansbilder nå vil for meg være fullstenndig amatørmessig.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bjarnulf Vis innlegg
    Tror vi det skjer noe mer før vinduet stenger?
    Ja, jeg tror det kommer minst to spillere til.

Ny spiss er helt bankers. De ville aldri lånt ut Floki om ikke det var bestemt å forsterke på topp. RBK hentet ny offensiv spiller idag, noe som gjør at Vilhjalmssons posisjon i klubben ser stadig svakere ut. Jeg tipper Rosenborg godt kan tenke seg å cashe inn på en aldrende, skadeutsatt reserve dersom Start er oppriktig interessert, og tipper Vilhjalmsson i så fall også vil forsone seg med at karrieren har peaket, og at det er greit å trappe ned på det blide sørland. Han har bare kontrakt ut 2019, så det frister nok å signere en siste lang og fet kontrakt på tampen av karrieren om han får sjansen.

Jeg føler meg også ganske sikker på at det kommer inn en ny stopper enten det blir Jørgensen allerede i sommervinduet eller en annen kanskje mer midlertidig løsning.

Jeg vil også tro Start jobber med å forsterke sentralt på midtbanen. Segberg har imponert under Rekdal, men har fortsatt en del å gå på. Det spørs om Start har tid til å vente på hans utvikling så mye som står på spill denne høsten.

Kabran blir nok, selv om de siste utspillene også kan være forhandlingsstrategi. Jeg tror nok den uttalte interessen fra Østersund kommer som konsekvens av at de har fått signaler på at han er tilgjengelig. Men de siste kampene har nok endret en del. Og med Floki ute, og Jørgensen og Shala inn, er jo heller ikke utlendingskvota et veldig tungt argument i skrivende stund, for pr idag er det vel bare syv utlendinger som aspirerer til kamptroppen. Men det kan jo endre seg fort. Spørsmålet rundt Kabran er nok hvorvidt han selv ønsker å bli og hvorvidt klubben må selge for å kjøpe.

Jeg synes fremdeles ikke Kabran fungerer særlig bra som spiss, og har litt vanskelig å se for meg at favorittrollen hans som innoverkant i en offensiv treer blir en del av Rekdals formasjon når unntakstilstanden oppheves.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig i alle dine vurderinger, Peder. Men jeg merker at jeg er en smule overrasket over at vi ikke har signert noen klare førstevalg enda. Jeg ville trodd at det kom på plass tidligere i vinduet.

Jeg er positiv til å signere Matti. Han har mange egenskaper vi sårt trenger på kort sikt. Men jeg er skeptisk til å signere han på en lang kontrakt. Det ideelle for klubben ville vært enten ut denne eller neste sesong.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Adeleke Akinyemi spiller til vanlig i FV Ventepils i Latvia. Mtp lagene som er ute etter samme spiller og den nevnte prisen (ca 14 millioner Nok) så anser jeg det som helt usannsynlig. Start nevnes nok bare fordi de har forspurt seg om spilleren på et tidspunkt, ikke unormalt når man sonderer markedet etter spisser.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Adeleke Akinyemi spiller til vanlig i FV Ventepils i Latvia. Mtp lagene som er ute etter samme spiller og den nevnte prisen (ca 14 millioner Nok) så anser jeg det som helt usannsynlig. Start nevnes nok bare fordi de har forspurt seg om spilleren på et tidspunkt, ikke unormalt når man sonderer markedet etter spisser.
    Ventepølse? Ventepils?

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Ja, jeg kan ha byttet ut en bokstav der, men syntes Ventepils ble veldig bra. Uansett er det nå en saftig konflikt mellom spiller og klubb hvor spilleren har forlatt landet og hevder klubben prøver å tvinge ham til å signere ny kontrakt. Klubben hevder han bare prøver å tvinge frem et salg. Et salig rot hvor det kanskje er best å holde seg unna.

Se saken her, et kort utdrag: They are threatening the boy to sign the contract. But there are clubs like Bordeaux, Young Boys, Trabzonspor, Maccabi Netanya, Brondby, IK Start all ready to pay the value of the release clause. But Ventspils are now demanding €1.5m, which is five times his release clause. They have now embarked on a campaign to tarnish Akinyemi’s image. They declared him missing but he is hiding because of their threat.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Se saken her
    Dette er vel en transaksjon midt i blinken for Starts nye eiere.

Ellers rapporterer Fevennen om at Karlsen håper å signere en spiller eller to siste uke, og at Vilhjalmsson ikke er aktuell i dette vinduet.

Vedrørende Kabran står det at "Tor-Kristian Karlsen sier Start har liten interesse av å selge sine beste spillere, og at Östersund neppe vil kunne komme med et bud godt nok for Starts eiere." Det kan vel tyde på at Start ikke er helt avvisende til å selge Kabran likevel.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Om hvorfor vi ikke trenger en ny spiss:
    https://www.eurosport.no/fotball/eli...08/story.shtml

Jeg kan langt på vei være enig. Spesielt nå som Sahla erstatter Kabram på venstrekanten.

Bruk heller penger på å hente en midtbanesjef evt hent Jørgensen allerede nå. Om SA08 ryker kraftig mot Rijeka den 9. august, er det fortsatt seks dager igjen av overgangsvinduet. Returkampen spilles den 16. august.

...og hvor lang tid skal dama til Lowe bruke på å presse ut den ungen??? Dette begynner å lukte sabotasje. Ta å følg dlowe31 på Insta. Virker ikke som om det haster med å komme seg hjem på jobb.
    --

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    I allverden, er han på feil side av atlanteren enda? Jeg mener jeg leste en plass at ungen var på plass og at han skulle være tilbake til neste kamp. Fatter ikke hvordan klubben kunne gitt han såpass langfri i en slik situasjon, håper det ikke er tyvperm.

Greit nok at Kabran har vært god som spiss, men med børufsen uten er det fremdeles temmelig tynt på kanten, og jeg har på følelsen at det er der Kabran bør spille for å få ut sitt fulle potensiale. Men vi får nå se hva som skjer, at Start er ute etter en spiss til er det ingen tvil om, spørs heller hvor akutt de anser det for å være. Om noen MÅ inn, eller om de kan klare seg med dagens alternativer om de ikke får napp.
    Sist endret av Bjarnulf : 08-09-2018 kl 13:59

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg

Vedrørende Kabran står det at "Tor-Kristian Karlsen sier Start har liten interesse av å selge sine beste spillere, og at Östersund neppe vil kunne komme med et bud godt nok for Starts eiere." Det kan vel tyde på at Start ikke er helt avvisende til å selge Kabran likevel.
    Nå melker du kua for alt den er om ditt ønske om å selge Kabran.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Nå melker du kua for alt den er om ditt ønske om å selge Kabran.
    Hva mener du med det?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    TKK sier vel at allle er til salgs, bare de betaler nok til at eieren er fornøyd. Og det er nok sant uansett spiller og klubb, og å si noe annet om en spiller i Start vil være tull.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Hva mener du med det?
    At du tolker en syltynn kommentar der til at det ikke er utelukkende med salg.
    Tror det er en generell uttalelse, og vi vet jo alle at pengene styrer dette.
    Nettopp det

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Damion Lowe har ankommet Gardermoen.

Kilde: Instagram

Om han da er matchfit til søndag er en annen sak.
    --

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Så spørs det om han er kampklar allerede søndag da. Han har tross alt nettopp reist rundt ca halve kloden og har ikke trent sammen med resten av laget på en drøy måned. Tipper han er i troppen, men tror ikke han starter kampen. Uansett godt å ha ham tilgjengelig igjen i tilfelle skader osv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    S08 i ferd med å hente Horn som erstatter for Jørgensen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    S08 i ferd med å hente Horn som erstatter for Jørgensen.
    I følge Sarpsborg Arbeiderblad har Horn spilt lite denne sesongen grunnet skade, og er skadet fremdeles selv om han nærmer seg friskmelding. Det står også at Utvik fikk hodeskade mot Stabæk, og at Sarpsborg generelt er tynt besatt på stopperplass.

De anser Horn som en fremtidig erstatter for Jørgensen, men virker ikke å ha noen tro på at Horns inntreden gjør at Jørgensen forlater klubben i sommervinduet. Jeg trodde virkelig dette skulle gå i boks, men så lenge håpet lever i Europa, kan man kanskje risikere at Jørgensen er mer verdt for Sarpsborg enn Start er villige til å kompensere?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ruben Yttergård Jensen på vei til Brann, ifølge mediene.
    Synd hvis det stemmer. Visste ikke at han var tilgjengelig. Han ville vært en solid forsterkning for oss. Skjønner at han velger gullkamp fremfor kamp om overlevelse, men skal vi kjempe i toppen trengs det spillere av det kaliberet.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •