Side 8 av 11 FørstFørst ... 678910 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 211
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det nærmer seg slutten av overgangsmarkedet.
    Jeg vil konsentrere meg om de lagene rundt oss, og uten tvil om at Stabæk mener alvor.
    Valencic, Abubakar inne. Næss trolig inn.
    Lillestrøm har hentet Smarason, og en noe ukjent danske.
    Jeg er sikker på at det er det lsk får til økonomisk.
    Uten de store bedringene av den grunn, avkledd i Sarpsborg så begynner det å virkelig spøke på Åråsen.
    Sandefjord har hentet in en spiller fra Andorra samt Ringstad fra SIF på lån.
    Men solgt viktige Jònsson i mål, og Sødlund er nå SIF spiller.
    Jeg synes det lukter nedrykk lang vei.
    Glimt henter sannsynlig Morten Konradsen fra rbk, noe ukjent spiller.
    I tillegg har de fått tak i en erfaren keeper Krysiak fra Polen. Spilt i lavere divisjon i England mener jeg.
    Mens Glimt har falt noe har også Trond Olsen og Glimt en konflikt.
    Patrick Berg er også i klinsj.
    Ser ut til at en av de forsvinner før torsdag av kilder fra Avisa Nordland.
    Så det er litt bølger, men imponerende å slå KBK 3-0.
    Start, på etterskudd i overgangsmarkedet vil jeg si.
    Ser ut til at Jørgensen kan komme denne uken Alikevell, det vil være fornuftig fremfor å få inn en som ikke kjenner ES.
    Floki ut betyr spiss inn, nei sier Hulsker med påståtte kilder fra Start leiren. Er det et spill for galleriet?
    Jeg antar at Start ledelsen nå går all inn på Onsdag og bruker den kvelden på å stjele overskriftene og ta mest mulig av tiden til B. la Eurosport sin live sending, i tillegg til sin egen!!
    Dette blir gøy!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gøy og gøy fru Blom. Jeg synes lite om å bruke de siste timene av overgangsvinduet til å fylle opp stallen, og at spesielt vinterens overgangsvindu var mer unntaket enn regelen. Med penger å rutte med trodde jeg man kunne jobbet mer kontinuerlig og sikret de spillerne en ville ha tidligere i prosessen. Det betyr selvsagt ikke at det nødvendigvis blir dårligere signeringer, men risikoen er vel større for at det kanskje ikke var akkurat de spillerne man ønsket mest som man endte opp med.

Men spennende blir det selvsagt, jeg tror resten av sesongen står og faller ganske mye på det som skal skje de neste 38 timene.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    En ting er ganske sikkert. Dersom ikke vi får inn noen nye spillere før deadline, er sjansen for nedrykk meget stor. Det viktigste blir å få inn en spiss som kan sette sjansene de får. Videre trenger vi en solid midtbanedirigent som har erfaring. Håper ikke det blir ren panikkhandel på slutten, slik det var i forrige vinduet. Dersom det blir null handel, lever Start uhyre farlig.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Jørgensen blir nok ikke Start spiller denne sesongen: "Sarpsborg 08 har ikke hørt noe fra Start, og dementerer på det sterkeste at Joackim Jørgensen kan være aktuell for en overgang allerede i sommer."

Jørgensen sier selv:
    Jeg fikk et mye bedre tilbud av Start, og det var så godt at det var vanskelig å si nei. Jeg har blitt såpass gammel at jeg trolig aldri ville fått en slik mulighet igjen, sier han til avisen. Jeg ble tilbudt en god kontrakt i Sarpsborg 08-målestokk, men du må gange den opp noen ganger for å komme opp på det tilbudet jeg fikk av Start. Jeg kunne enten bli i klubben der jeg har hjertet mitt eller takke ja til en veldig god kontrakt på tampen av karrieren, og da falt valget på det siste. Jeg har takket nei til andre klubber tidligere, men nå kunne jeg ikke si nei lenger, sier Jørgensen videre.

Blir bekymret når jeg leser sånt...

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Ser at Fædrelandsvennen kjører Deadline Day-sending fra onsdag klokka 19. Der de følger all aktivitet rundt Start til vinduet stenger klokka 12.

Mange av spillerne av den kvaliteten Start nå ser etter har et ønske om å komme seg til større ligaer enn norge. Er vanlig at mange av de venter til vinduet i england stenger 9 august, i håp om å komme dit, før de åpner opp for samtaler med norske klubber. Bare en av flere grunner til at det ofte blir handel helt på tampen. Samt mange spillere sitter og håper i det lengste om større klubber men som må bestemme seg (dessverre for mange av oss supportere med hjertet i halsen og optimismen i kjelleren) på deadline day. Er ofte da at mulighetene for klubber som Start plutselig åpner seg opp.
    Sist endret av Andreas : 08-14-2018 kl 11:09

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    OPDAL til Brann. Ikke den største bomba, men dor litt uventet. Da har vi ihvertfall Opdal i backup ut sesongen, så det er greit nok det at ikke Start forlenger med han. Vi trenger en spiss og midtbanemotor før vinduet stenger.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Jeg mener spiss er mer prekært enn midtbanemotor. Merkelig Rekdal er så låst på at Segberg skal spille der, Aremu var strålende i den ankerrollen i mange kamper, men kan hende Rekdal ønsker litt andre ferdigheter da...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bjarnulf Vis innlegg
    Jeg mener spiss er mer prekært enn midtbanemotor. Merkelig Rekdal er så låst på at Segberg skal spille der, Aremu var strålende i den ankerrollen i mange kamper, men kan hende Rekdal ønsker litt andre ferdigheter da...
    Aremu er skadet, så han er ikke aktuell. Ganske sikker på at han kommer inn igjen når han blir kampklar. Han styrte vel ikke midtbanen noe særlig, men var et uromoment og en ballvinner. Litt løs kanon som Lowe, men jobber hardt og forstyrrer foran midtforsvaret. Segberg blir nok løftet litt lenger frem når Aremu er på banen.

Ellers er det gledelig at Opdal drar til Brann etter sesongen. Han har vært bra for oss i perioder, men han er ikke lenger et klart førstevalg i Eliteserien. Satser på forlengelse av Jonas sin kontrakt og en ny andrekeeper/potensiell førstekeeper.

Midtforsvar er vårt aller aller viktigste hull å få tettet. Lowe mangler en klar makker bak der. Vi har ingen på hans nivå å plassere sammen med han.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg ser ikke helt hvorfor Brann skulle ivre etter å hente Opdal i dette vinduet, men forstår heller ikke hvorfor Opdal reiser til Bergen for medisinsk test på tampen av overgangsvinduet dersom dette dreier seg om en avtale fra 1.1.2019 når han er ute av kontrakt med Start.

Kan det komme noe i retur her? Orry?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Fevennen skriver at Starts bud på Akinyemi er på nivå med det klubben betalte for Ygor. Så spørs det om han også tilbys samme lønn.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jørgensen blir nok ikke Start spiller denne sesongen: "Sarpsborg 08 har ikke hørt noe fra Start, og dementerer på det sterkeste at Joackim Jørgensen kan være aktuell for en overgang allerede i sommer."

Jørgensen sier selv:
    Jeg fikk et mye bedre tilbud av Start, og det var så godt at det var vanskelig å si nei. Jeg har blitt såpass gammel at jeg trolig aldri ville fått en slik mulighet igjen, sier han til avisen. Jeg ble tilbudt en god kontrakt i Sarpsborg 08-målestokk, men du må gange den opp noen ganger for å komme opp på det tilbudet jeg fikk av Start. Jeg kunne enten bli i klubben der jeg har hjertet mitt eller takke ja til en veldig god kontrakt på tampen av karrieren, og da falt valget på det siste. Jeg har takket nei til andre klubber tidligere, men nå kunne jeg ikke si nei lenger, sier Jørgensen videre.

Skremmende. Det sier vel litt om at klubben ikke er så attraktiv som vi har trodd når man må legge så mye penger på bordet for å være interessante nok. Angående Akinyemi virker det også ganske desperat, selv om dette sannsynligvis er en meget spennende spiller. Men å legge seg ut etter spillere på det nivået som har beilere langt over vårt nivå er et stort sjansespill.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Virker litt vilt å bruke 10 mill på en slik spiller. Stort sjansespill. Og ung er han jo også, så da tenkes det vel videresalg. Generelt er jeg skeptisk til en slik spiller, og det snakkes også om surr med kontrakt, utpressing m.m. Skal selvsagt ikke høre på alt som står, men det burde vært mulig å finne noe mere edruelig. Jeg savner litt mere talentspeiding i Norge i lavere divisjoner. Ofte det finnes solide spillere der som kan være gode nok.

Ellers så kommer jeg ikke helt over at Start slapp Floki nå føre en viktig høst. Han har spisskompetanse i lufta som kunne blitt gull for laget i innspurten.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det meldes at Brann byr 8-9 millioner for Bamba, så om Start brenner tilsvarende beløp i Baltikum, er det nok åpenbart at videresalg er en stor del av motivasjonen. Selv om Akinyemi høres ut som en veldig spennende og attrativ spiller, er det jo alltid usikkerhet rundt hvor lang tid han trenger for å finne seg til rette i nye omgivelser, nye lagkamerater og nytt(?) underlag. Dessuten er det nok tøffere å spille på et bunnlag i eliteserien enn et topplag i Latvia. Men han ser absolutt ut som en spiller som kan utgjøre en forskjell på youtube-klippene.

Branns kjøp av Bamba gjør vel også Skålevik tilgjengelig. Tror Brann godt kan tenke seg å finansiere oppgraderingen sin med salg av Skålevik. Så der har nok Start en mer edruelig løsning som også kan heve laget vesentlig inn mot høstsesongen. Ellers ser Deyver Vega ut til å være helt ute i Brann. Et skambud der er kanskje ikke så dumt. Han var ønsket i fjor høst, og Start har fremdeles trøbbel på høyrekanten.

Ellers blir det spennende å se hvilken stopper som kommer. Kan det bli Lædre Bjørdal likevel? Og hva med Orry? Tipper deadline day blir minst like innholdsrik som tidligere.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Helt fersk sak om Akinyemi, snakkes om 500 000 Euro, ca 4,7 millioner. Hvor troverdig disse nettsidene er kan jeg ikke si noe om.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Reka sier at "det er en kambal som skal gå opp". Det kan vel tyde på at noen kanskje også er på vei ut? Eller handler det mer om at Brann må få sine avtaler i boks før vi får klarert overganger derfra?
    Har troa på at vi kan få oss npen overraskelser jer -også når det gjelder spillere ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Dersom Akinyemi jaktes av andre klubber og primært ønsker seg til en annen liga, samtidig som det kun er Start som må forholde seg til at overgangsvinduet i Norge stenger ved midnatt, har nok ikke Start de beste forhandlingskortene. Imponerende om de lander denne avtalen. Men det kan vel fort blir i overkant dyrt og tidkrevende i forhold til andre overgangsmål.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Salvesen muligens på vei bort (Obos), det er nok gitt at en annen spiss kommer inn først.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Twitter (AllNigeriaSoccer):

Exclusive : Akinyemi will arrive in Scandinavia tonight to join his new team IK Start.

Exclusive: Super Eagles target Adeleke Akinyemi will continue his career in Norway. A club-to-club agreement has been reached between IK Start and FK Ventspils. The 20-year-old has penned a three year and four months deal till the end of the 2021 season.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Twitter (AllNigeriaSoccer):

Exclusive : Akinyemi will arrive in Scandinavia tonight to join his new team IK Start.

Exclusive: Super Eagles target Adeleke Akinyemi will continue his career in Norway. A club-to-club agreement has been reached between IK Start and FK Ventspils. The 20-year-old has penned a three year and four months deal till the end of the 2021 season.
    Fantastisk kult.

Hva nå med midtbaneanker og stopper?
    --

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •