Side 1 av 11 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 211
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Overgangsvinduet sommeren 2018

Overgangsvinduet varer fra 19. juli til 15. august

Hvem skal inn og hvem skal ut?

Hvem vi kan hente avhenge helt av hvor vi ligger på tabellen. Om vi fortsatt ligger på nedrykksplass, blir det vanskelig/umulig å hente de gode/ambisiøse spillere. vi trenger for å komme oss opp på sikker grunn. Jeg tror vi er avhengig av å komme oss opp av sumpa selv først.
    Sist endret av krs : 05-07-2018 kl 12:08
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tipper det kommer en hoyreback, en sentral midtbanespiller med litt pondus (og erfaring?) og muligens en målfarlig spiss. Kanskje også en keeper om noe bra dukker opp. Er dog mulig vi venter til etter sesongen med keeper.

Tror hoyreback og en sentral midtbanespiller blir prioritert!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Når Odd har mistet Semb Berge resten av sesongen, så kommer nok ikke Steffen Hagen til Start i dette vinduet.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/dd...or-odd-stopper
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Etter uttalelsene hans etter Odd kampen er jeg ikke sikker på om jeg vil ha Hagen i klubben for å være ærlig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kan godt være. Uansett er det spillertype som han jeg savner i klubben. Erfaren ledertype med et høyt laveste nivå.
    Sist endret av krs : 05-23-2018 kl 15:05
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Som spillertype savner vi helt klart en (eller flere) som Hagen. Vi har ikke så mange erfarne spillere med lederegenskaper i laget for tiden. Simon er litt midt på treet på begge deler. Børufsen slår meg ikke som en skikkelig leder. Så da står vi vel igjen med Opdal hvis jeg teller riktig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Noe for Start? J. Kauko ferdig i Randers. 27-årig finsk aggressiv urokråke(?) sentralt på midtbanen.

- Han er en af de bedste midtbanespillere i hele Danmark, og jeg forventer ikke fra en ledertype, at han skal blive aggressiv, når jeg skifter ham ud. Han skal være aggressiv på banen, så vi kan vinde kampene. Han skal ikke svare mig igen. Slut. Det skal han acceptere, siger Moniz til Randers Amts Avis.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ja får vi ikke Keiko får vi heller ta Kauko.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvem blir værende?

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...l-257643b.html

Kontrakten til Daniel Aase, Håkon Opdal, Lasse Sigurdsen, Erlend Segberg, Andreas Hollingen og Jonas Deumeland går ut ved årsskifte. Allerde nå kan de forhandle med andre.

Hollingen, Aase og Sigurdsen er "garantert ferdig". Hollingen er alltid skadet, Aase har ikke fått tillitt og Christensne er et bedre valg og Sigurdsne er rett og slett ikke god nok,

Seeberg blir med videre.

Keeperplassen er usikker. Her avhenger alt av hvem de får inn.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Vet ikke hvordan Rekdal ser på Opdal, men jeg håper Deumeland tar plassen og at Opdal finner seg et annet sted å spille ut karrieren.

Sigurdsen er nok det vanskeligste valget. Han har vist potensial, men ikke fått ut dette til nå. Jeg ville nok valgt å gi han en ny kontrakt og leid han ut til en Obos-klubb hvis det var mulig.

Hollingen er dessverre ferdig på grunn av skader.
    Aase tror jeg blir vurdert for veik i Eliteserien. Han er teknisk morsom å se på når han får det til, men i Eliteserien får han ikke like mye tid og rom som han er vant til. Han har bedret seg noe defensivt siden han kom hit, men fremdeles er han ingen to-veisspiller, og det forventes det av de fleste trenere tror jeg.

Segberg blir nok gitt ny kontrakt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ang keeper:

Myhra nærmer seg Godset.

https://m.nettavisen.no/sport/fotbal...423510319.html

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Ang keeper:

Myhra nærmer seg Godset.

https://m.nettavisen.no/sport/fotbal...423510319.html
    Dusteoppførsel av Odd. De kunne fått penger fra Start for han før sesongen, i stedet går han gratis til Godset etter sesongen...mest sannsynlig uten å ha spilt en eneste kamp for Odd i år.
    Kjipt for oss, for det hørtes ut som om han var interessert i en overgang i vår.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes det er utrolig trist at Daniel Aases tid kan være forbi. Han er hele stadions favoritt, men har måttet motbevise trenerne gjennom hele Start-karrieren.

Aase begynte i Start som 5-åring, men dro i 2008 til Vindbjart for å få spille på et høyere nivå enn 3. divisjon. Han leverte strålende sesonger i Vennesla, men ble veid og funnet for lett av Tørum på prøvespill i 2009. Etter å ha briljert mot Start i cupen, ble han hentet tilbake sommeren 2015, først på lån og deretter permanent.

Verken Mjelde, Borgersen, Pedersen, Priest eller Rekdal ville i utgangspunktet satse på Aase i elleveren. Under Dempsey var han skadet. Ved første øyekast er det lett å velge bort en noe treg lokal kant i slutten av tjueårene, og heller satse på hurtighet, defensive fibre eller profilerte nysigneringer.

Likevel har Aase gjentatte ganger klart å kjempe seg inn på laget og levert sterke prestasjoner. Han reddet oss fra nedrykk med en hælflikk mot Mjøndalen i 2015, og bidro sterkt til kvalikseieren over Jerv. I starten av 2017-sesongen var han Steinar Pedersens fjerdevalg på høyrekanten bak Abu, Christensen og Skogmo, men han tilrev seg likevel plassen og ble årets nest beste spiller på børsen til FVN.

Nå har vi Rekdal, en trener som er opptatt av løpskraft og duellstyrke. Kombinert med en bred tropp og store ressurser, ser det nok mørkere ut enn noensinne for Daniel Aase.

Men i mitt gule hjerte er det fortsatt et lite håp om at driblevingen fra Lund nok en gang kan bevise sine kvaliteter – i grevens tid før kontraktsutløp.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    Men i mitt gule hjerte er det fortsatt et lite håp om at driblevingen fra Lund nok en gang kan bevise sine kvaliteter – i grevens tid før kontraktsutløp.
    Det er vel litt tidlig å hevde at Rekdal ikke vil satse på Aase når han kun har ledet laget i fire kamper og Aase har mistet mye av oppkjøringen. Men jeg er enig i at det ser mørkt ut. At Rekdal sammenligner ham med Christensen er imidlertid neppe noen ulempe for Christensen vil ut og blir neppe noen konkurrent i en ny kontraktsperiode.

Det er merkelig at Aase ikke havnet i Start tidligere. Spesielt i perioden 2008-2010 da økonomien var skral og Svein Mathisen styrte spillerlogistikken. Mener imidlertid å ha lest at Aase var ønsket sommeren 2011, men at prosessen stoppet opp da Tørum ble sparket.

Jeg var lenge en del av kampanjen for å få Aase til Start, men ble langt fra overbevist da han endelig kom. Han virket veik, treg og slet mye med skader. Men på forsommeren i fjor var han i egen klasse, og beviste at han utvilsomt har nivået inne og kan dominere i eliten.

Ellers uttaler Karlsen i dagens avis at Start ser til utlandet i spillerjakten. Det er vel ingen stor overraskelse med tanke på hvor begrenset det norske markedet er. Men de følger nok også norske spillere tett.

Med 13 utenlandske spillere på lønningslista, full utlendingskvote og kun en på utgående kontrakt, er det neppe bare prisen på norske spillere som er utslagsgivende. For det det er jo ikke gratis å ha troppen full av spillere man ikke kan bruke heller. Men Start er naturligvis avhengig av å hente de rette spillerne, og de er det nok kanskje ikke så lett å finne i Norge.

Deumeland har vært god. Spørsmålet er om han er god nok til å oppta en plass i utenlandskvota. Da må han være et åpenbart førstevalg fremover og en klart bedre løsning enn eventuelle norske kandidater. Jeg tviler litt på at han rangeres så høyt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Markedet renner over utenfor landets grenser i Juli, det er forventet at Start ser den veien.
    Mye tyder på utlån av Twum, og eller Tryggvason for å gjøre plass til rutine og lederskikkelse som Rekdal har etterlyst fra kommentatorplass tidligere.
    Så jeg tror kvota ikke bekymrer Karlsen stort.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Deumeland har vært god. Spørsmålet er om han er god nok til å oppta en plass i utenlandskvota. Da må han være et åpenbart førstevalg fremover og en klart bedre løsning enn eventuelle norske kandidater. Jeg tviler litt på at han rangeres så høyt.
    Da håper jeg du tar feil, jeg tror det er viktig å ha med seg Deumeland ut denne sesongen ihvertfall. Han sprer trygghet og har vel knapt gjort en eneste feil siden han kom hit. Dersom Tryggvason leies ut i sommer har vi en åpning der, og så er det vel ikke helt utenkelig at man gjør en evaluering og kanskje lander på at en eller flere av de som er der ikke har prestert som forventet. Floki er en av de som ser ut til å være et lite stykke unna per nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er åpenbart at Floki og Tryggvason ikke har kapasitet til å utgjøre noen stor forskjell og snu den utfordringen start er inne i, sammen med Twum som er veldig lik Aremu så lukter det utlån

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tryggvason blir helt sikkert leid ut - og skaper en ny plass i utenlandskvota.

Twum er jeg mer usikker på. Jeg mener at han har vist mye mer, og er en spiller som kan utgjore en forskjell - selv om han er lik Aremu. Aremu får endel kort - og da kan det vaere greit å ha Twum.

Ellers så tror jeg sitatet om at man hovedsaklig ser mot utlandet kanskje også er et taktisk utsagn - da man ikke vil gå ut med at man er så interesserte i norske spillere og dermed kan jobbe litt mer i fred. Jeg blir overrasket om det ikke kommer inn minst en norsk spiller i det kommende vinduet.

Jeg håper ennå at man kan få til en avtale med Godset om Mos... Jeg mener at han hadde passet perfekt som toppspiss. Kanskje de kan ta Floki som endel av avtalen?

Ang Daniel Aase vil jeg tro at han få muligheter framover, men er enig i at det ikke ser enkelt ut. Det er stor konkurranse - men håper han i det minste får muligheten til å vise seg fram.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Blir overrasket hvis de leier ut Twum. Hvem skulle de leid ham ut til? Jerv?

Jeg mener han er for stort talent til å bli stuet bort. Greit nok at han ikke bør starte så mange kamper ennå, men han bør satses på i klubben fremfor å bruke ressurser på å bli kjent med nye miljøer.

Ja, klubben har en utfordring med full utenlandskvote. Det har klubben gått inn i med åpne øyne. De får løse det på annen måte enn å sende rundt på et langveisfarende talent.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er selvsagt flere å velge mellom, Twum kan være god å ha når det tettes til med kamper, inkl cup. Selvsagt.
    Utleie bør gå til viking kanskje. Bør ikke være lavere ned

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •