Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Eliteserien 2018 (kamper, tabell, dommere og annet som ikke kun handler om Start)

Fant ikke en tilsvarende tråd for årets sesong, og ingen andre som passet til å kommentere dagens kamp mellom Godset og Kristiansund. Rett meg gjerne dersom jeg begynner å bli blind.

Uansett, jeg hadde trodd at Kristiansund skulle være svakere i år, men det ser ikke akkurat ut som om de har tenkt å blande seg inn i nedrykksstriden. Dersom ikke Godset skjerper seg derimot kommer de til å ligge nede med oss og vake lenge. Makan til naivitet skal du lete helt tilbake til vår kamp mot Sandefjord for å finne

Hvis Kristiansund vinner, og det ser slik ut rett før pause med en komfortabel 3-1 ledelse, vil Godset bare ligge tre poeng fra nedrykk.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kristiansund har en rød tråd i spillet,.
    De gjør alt for å stykke opp spillet, bruker vanvittig lang tid på dødballer og innkast med mindre det er åpenbare muligheter i overtall.
    Når motstander har frispark er det nesten umulig å ta det kjapt fordi i stedet for å ligge nede er de raskt oppe å forstyrrer muligheten.
    Dette iblandet fysikk og skrigersk vilje er dette i likhet med Ranheim en oppskrift de bruker til å få ned kvaliteten på motstander, for ingen kan beskylde disse 2 for myk og attraktiv fotball.

Nå skal det bli interessant å se hva lsk får gjort, for meg er det nok mest forståelig at det er personlige grunner til at Erlandsen måtte vike.
    LSK har hatt en dårlig midlitidig løsning.
    Godset gjør akkurat de feilene og klønete tingene Start holdt på med, kan ikke se at det er lett løselig.
    Stabæk var uten særlig tenning mot Start.
    Det er helt sikkert at Start er det laget som er i flyt av disse lagene.
    Fomling og fjas er byttet ut med offervilje og troa.
    Enkeltspillere begynner å vise, som lag er det et lite stykke unna.
    Litt enkel oppsummering halveis

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Litt enkel oppsummering halveis
    Bra oppsummering det Steinar. Håpet er at ferien ikke ødelegger dette bildet for noen lag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Bra oppsummering det Steinar. Håpet er at ferien ikke ødelegger dette bildet for noen lag.
    Vi må krysse fingrene for det ja Samtidig er klubbene som per i dag ligger rundt oss på tabellen, lag som har kvaliteter til å ta mange poeng utover høsten. Spesielt Godset og LSK, men jeg synes også Stabæk har vist et bra toppnivå. Det var usannsynlig viktig at vi vant kampen mot Stabæk, men jeg tror Henning Berg ser et stort potensiale i Stabæk. Noen gjentakelse av 2015 er derfor veldig lite realistisk, skal vi overleve må vi gjøre jobben selv denne gangen. Med et par-tre solide forsterkninger i sommer kan høsten bli morsom, og utvilsomt veldig spennende.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja det blir veldig spennende, jeg tror det vil satsen godt i og med at vi er med i kvartfinalen. 2 kamper unna Ullevål.
    Start kan nå ta ferie med seier, fult med i serien, ro og med trener.
    Lillestrøm og Godset har stikk motsatte scenario.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Rundens kamper er det i hvert fall noen kamper som går i vår favør sålangt.
    Gårsdagens kamp med TIL - B/G kunne jeg gjerne sett med et annerledes resultat, for at B/G ikke skal få for stor luke til bunnen
    Av dagens kamper er det bare å håpe på at Sandefjord klarer å få med seg ett poeng hjemme mot LSK. Det ser ikke slik ut akkurat nå, men det er lov å håpe.

De to andre relevante kampene ser ok ut et stykke ut i andre omgang:
    Stabæk taper mot Haugesund
    Godset taper mot RBK

Dersom det holder seg og vi klarer en seier mot Odd i morgen er vi på Kvalik og bare 4 poeng opp til 10. plassen

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Kristiansunds Flamur Kastrati (erstatteren for Bamba som gikk til Brann) fikk gult kort i dagens kamp og må stå over mot Start neste helg. Godt nytt for oss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er godt nytt ja, absolutt et arbeidsjern Start ledelsen burde fått inn i forrige vindu

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Det er godt nytt ja, absolutt et arbeidsjern Start ledelsen burde fått inn i forrige vindu
    Tja.. Også en grisespiller som burde blitt utvist for den taklingen mot Sarpsborg. Men absolutt et stort tap for Kristiansund at han ikke kan spille mot oss!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sandefjord er i ferd med å ta med seg alle poengene borte mot Stabæk. Det bør passe oss bra.

EDIT: Stabæk utlignet 7 minutter på overtid. Fortsatt et meget godt resultat for vår del. Men vi må fortsatt gjøre jobben selv da...
    Sist endret av Stig Hornnes : 09-01-2018 kl 18:55

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

kan

Kan vi ta vår første 3 poenger på bortebane i eliteserien siden 30 mai 2015 ?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    To gode resultater for oss i dag, selv om Sandefjord godt kunne ha forsvart seg litt bedre så langt uti kampen.
    Med VIF og Start seier i morgen vil vi være á poeng med Stabæk og LSK, og kun 3 poeng bak Godset. Målforskjellen vår er derimot så negativ at vi må forbi på poeng, ikke bare ligge likt med noen andre.
    Spennende avslutning på runden i morgen!

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Jeg har egentlig resignert denne sesongen og prioriterte heller ikke å se dagens kamp. Laget slik det fremstår nå evner enkelt å greit ikke å dra i land 3 poengere, verken hjemme eller borte. Lagene rundt ser alle mer solide ut, og vi har nå fått en luke opp igjen etter å ha blitt servert mange muligheter til å legge lag bak oss.

Helsvart

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Av lagene i bunn-5, så hadde vi den vanskeligste kampen, men tok innpå både LSK og Godset. Jeg tror ikke Godset rykker ned, men de har virkelig overrasket negativt i det siste og lekker voldsomt bakover.
    Jeg synes heller ikke at Sandefjord, Stabaek og LSK ser noe sterkere ut enn oss.

Det er bare å glemme alle andre lag. Det kommer til å handle om Start, Stabaek og LSK tror jeg. Og det er langtfra umulig å få et av disse lagene bak oss og kapre minst kvalik. Jeg tror vi vinner en evt kvalik, så da handler det kun om å få 3 poeng mer enn enten Stabaek eller LSK på de resterende 9 kampene... Langt fra umulig!

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Litt nerdefakta polert med den samme optimistiske kluten jeg tørker start-brillene med.
    Her er statistikk fra de 11 første kampene til rekdal (runde 13-23):

LAG V U T Poeng/per kamp faktisk poeng
    Start 4 4 3 16 / 1,45 23
    Stabæk 3 4 4 13 / 1,18 23
    Godset 2 5 4 11 / 1 23
    LSK* 1 5 4 8 / 0,8 19
    * LSK har èn kamp mindre spilt

Her er det undelige diskuterbare variabler, som at Lennartsson og Berg har hatt kortere tid på å sette laget. Men selv med Stabæk som en i kort periode fant formen (seier over Molde og uavgjort i Rosenborg), så har vi - Idrettsklubben START - vært det beste bunnlaget - over en lengre periode. Ett respektabelt snitt som vile gitt oss 48poeng i løpet av en sesong.

Det er neimen ikke sikkert vi klarer 10 poeng på de neste. Selv om jeg håper det, og vi har flere muligheter igjen. Tromsø er jo blitt til en "Mulighetens Arena" - hvor alt kan skje! Haugesund har forhåpentligvis ikke så mye mer enn en 5.plass og heder og ære å spille for når vi møter de i siste serierunde. For ikke å snakke om Sandefjord, kanskje den vanskeligste bortekampen vi har igjen (Sandefjord har fått ting på gang og er slettes ingen kasteball lenger...) Men jeg har stor tro på vi får et sted mellom 5 og 10 poeng til. Og 5 poeng ting kan holde - med nød og neppe.

Se bare her:
    runde 23: Tromsø vinner over LSK i morgen så er jeg (nesten)overbevist om at vi er (nesten) sikret kvalik.
    Runde 24:Start spiller uavgjort mot VIF, Stabæk slår LSK og Sarpsborg slår godset.
    Tabell runde 24.
    Stabæk 26
    Start 24
    Godset 23
    LSK 19
    Og så venter helvetesperioden for LSK:
    Brann B(25) og Rosenborg H(26), Ranheim B(27), Bodø H(28), StrømgodsetB(29), Kristiansund H(30)

LSK rykker ned. Vi kjøper Lehne Olsen eller Smarason. Vi holder oss og får 2-3 klassespillere til inn i laget for neste sesong. Kanskje vi også henter en vikingspiller til, bare for vise lillebror hvem som er størst
    Sist endret av FredrikH : 09-24-2018 kl 01:58 Årsak: skrivefeil

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Denne tabellen er interessant lesning: https://www.transfermarkt.co.uk/tipp...wettbewerb/NO1

Formtabellen over de siste 6 kampene har oss på en 7. plass. LSK og Godset er på henholdsvis 14. og 15. plass. La oss håpe det fortsetter noen runder til

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    På de 3 siste kampene er det bare RBK som har tatt flere poeng enn oss.... Ingen tvil om at trenerbyttet har hatt en god effekt, og at selvtillit er på vei inn i spillergruppa. Jeg tror vi kan skape problemer for VIF til helga.
    VIF har en enda vanskeligere kamp i midtuka, da de skal til Trondheim og spille cupkamp mot RBK, så de har i hvertfall ikke noe mer hvile enn oss.

Men i dag er det bare å heie på TIL. Dersom de vinner mot LSK, så er det en luke ned... og da tror jeg fort vi minst klarer kvalik.
    (en kvalikfinale tipper jeg blir mot enten Viking eller Mjondalen - som langtfra blir noe enkel kamp det heller..)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Utviklingen er lovende, og sjansen for å overleve er blitt betraktelig bedre etter de siste to kampene. Men vi har fortsatt ulempen med kampprogrammet igjen, og vi må antakelig ha 7-9 poeng til for å klare oss. Men det ser ikke like håpløst ut lenger, for så lenge vi viser god form er ikke nivået høyere enn at vi stiller med realistiske muligheter i de fleste kampene. Jeg tror vi har best muligheter i kampene mot S08, Sandefjord og Haugesund. S08 spiller europa league torsdagen før vi møtes, noe som historisk gir oss en liten fordel. Sandefjord er antakelig klare for nedrykk når vi møter dem, mens Haugesund borte i siste serierunde forhåpentligvis ikke har noe særlig å spille for. Men det bør være muligheter allerede til helgen mot et veldig ustabilt enga også, og forsåvidt også i Tromsø.

Ellers er det interessant å merke seg at det fortsatt skal spilles tre innbyrdes oppgjør i bunnstriden før slutt. Godset møter LSK hjemme i nest siste, og avslutter borte mot Stabæk. Og så er det LSK mot Stabæk allerede til helgen.

Runde 24:
    Vålerenga - Start
    LSK - Stabæk
    S08 - Godset

Runde 25:
    Start - S08
    Brann - LSK
    Godset - Haugesund
    Stabæk - Vålerenga

Runde 26:
    Tromsø - Start
    LSK - RBK
    Sandefjord - Godset
    Stabæk - Brann

Runde 27:
    Start - Molde
    Ranheim - LSK
    Godset - Vålerenga
    Bodø Glimt - Stabæk

Runde 28:
    Sandefjord - Start
    LSK - Bodø Glimt
    Brann - Godset
    Stabæk - Kristiansund

Runde 29:
    Start - RBK
    Godset - LSK
    Odd - Stabæk

Runde 30:
    Hagesund - Start
    LSK - Kristiansund
    Stabæk - Godset

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Man kan dele sesongen opp i ulike faser, og finne belegg for det meste. Det er liten tvil om at Rekdal har hatt en positiv innvirkning på Start, og at Start har tatt ok med poeng etter trenerskiftet. Men faktum er også at Rekdal rent objektivt sett har hatt stor overvekt av antatt enkle kamper om man legger tabellen til grunn.

Start har møtt syv lag på nedre halvdel under Rekdal, og det er der Start har tatt alle poengene sine med ett unntak. Tar man med at også Odd lå langt nede på tabellen da Start møtte dem, og at Ranheim strengt tatt har plukket poeng som et bunnlag etter sin sensasjonelle sesongåpning, har vel Rekdal i realiteten kun møtt ett godt og velfungerende eliteserielag i løpet av sine første elleve. Nå venter flere av de antatt beste i avslutningen, og da må Start trolig opp en del hakk.

Det som er veldig positivt er at Rekdal har smittet spillerne sine med egen mentalitet. Start virker ikke preget i kampene tross stort press. Dessuten møter Start flere lag med mindre å spille for og som har fokus på andre arenaer.

Samtidig er det slik at Start fremdeles er et ganske dårlig fotballag. Prestasjonene har ikke på noe punkt denne sesongen vært på et slikt nivå som kreves for å vinne mot de antatt beste lagene i eliteserien. Det er primært nedrykkskandidatene som Start har plukket poengene fra. Start har ikke vært gode nok mot de bedre lagene, og vil sannsynligvis heller ikke nå et slikt nivå i løpet av høsten. Progresjonen er for svak, og skader ødelegger.

Så håpet her er vel at andre bunnlag fortsetter å skusle bort matchballer, mens Start får hjelp av kampprogrammet i form av kamper mot antatt gode lag i dårlig form, uten noe å spille for og/eller med fokus på andre turneringer. Om RBK, Molde, Sarpsborg, Haugesund, Vålerenga og Tromsø spiller opp mot sitt beste, er Start sjanseløse. Heldigvis er det sjeldent det skjer for tiden.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Etter å ha sett Lsk slå Tromsø 1-0, er jeg faktisk enda mer overbevist om at de rykker ned. Det var visst årsbeste i 2.omgang...
    Det sier litt...

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •