Vis avstemningsresultater: Hvor mange mål tror du Adeleke Akinyemi scorer på våre 12 siste seriekamper?

Stemmere
11. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • 0-2 mål

2 18,18%
  • 3-4 mål

5 45,45%
  • 5-6 mål

3 27,27%
  • 7-8 mål

1 9,09%
  • 9 mål eller flere

0 0%
Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Vi tar vårt 10 poeng på de siste 33 bortekampene. Den rekorden blir mer og mer uslåelig. Trist med Deumeland. Vi er griseheldige som får med oss et poeng.
    Men dette var et sterkt og uventet poeng - mot et godt Godset-lag.

Griseheldige og griseheldige... Hadde Godset så mange store sjanser? De hadde ballen mye men skapte ikke allverdens. 13-8 i skudd totalt og 4-1 i skudd på mål viser at Godset skapte mer enn oss, men synes ikke vi var griseheldige! God 1.omgang - svak 2.omgang - men 1 viktig poeng.

Ellers enig i at det er trist når noen blir alvorlig skadet - uansett hvilket lag de spiller på!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Akinyemi var sulten og skapte bevegelse på topp.
    Litt tidlig å felle noen dom.
    1 omgang er tilnærmet perfekt.
    Årsbeste?
    2 omgang er ujevn, og til tider blytungt og lite offensiv vilje.
    Vi blir løpende etter ballen og det er tungt, da kommer også målet i mot.
    1 avslutning på mål er elendig. Jeg synes det skjedde bra ting offensivt første til at det skal være så tannløst i box.
    Veldig leit med Jonas, med Opdal nettopp tilbake er det også her en høyere risiko for ny skade.
    Synes Kabran og Shala er involvert i mye positivt

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Håper at det ikke er alvorlig med Deumeland. Et poeng i Drammen er bra, tøff bane for de fleste bortelag, synd at vi ikke våget litt mer i andre omgang, kanskje vi kunne kontret inn et mål til. Reka kniper poeng, men tror dette blir en neglebiter utover høsten.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ett poeng i Drammen er godkjent. Det var heller ikke direkte ufortjent. Godset skapte få virkelig store sjanser. Det var neppe bare Starts fortjeneste. For Godset fremsto unøyaktige, nonchelante og bakpå i store deler av kampen selv om Start naturligvis lå dypt, drøyde tiden godt og gjorde det litt vanskelig for dem.

Mulig jeg hadde noe lavere forventninger til Akinyemi enn andre, men jeg synes han innfridde og gjorde en god debut. Han var veldig aktiv i første omgang, og hadde det meste av æren for Starts mål. Jeg likte absolutt det jeg så. Så forsvant han helt ut av kampen i andre omgang, men det handlet nok mye om at hele laget ramlet sammen foran eget mål. Man må også huske på at at oppladningen hans var alt annet enn optimal.

Så blir det spennende å se hvordan kvalitetene hans passer med mindre bakrom når Start styrer mer av spillet. Da er jo kravene til presisjon, effektivitet og samhandling litt strengere enn som underdog på bortebane. Jeg er også litt urolig for hvordan han skal takle ny treningshverdag og eliteseriens kunstgressregime. Jeg har inntrykk av at mange utenlandske spillere får utfordringer med belastningen i en overgangsperiode. Dessuten syntes jeg dessverre at Kabran falt litt tilbake til gamle synder på venstrekanten, Så det kan nok bli en utfordring å få det beste ut av begge samtidig.

Ellers syntes jeg første omgang var godkjent. Andre omgang var svak. Det var skuffende at Start aldri evnet å bruke stillingen til å kontre på Godset utover kampen. Start ble merkverdig passive, og alt handlet etterhvert om å rydde unna det som kom. Noe de riktignok gjorde tilfredsstillende. Men det skal mye til å stå imot såpass vedvarende og tungt press over så lang tid.

Jeg håper virkelig det går bra med Deumeland. Det var deprimerende bilder. Men er ikke så veldig bekymret for keeperplassen om han blir ute en stund. Opdal har reddet laget før, og kan redde laget igjen. I normal form bør han absolutt være et fullgodt alternativ.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Akinyemi var sulten og skapte bevegelse på topp.
    Litt tidlig å felle noen dom.
    1 omgang er tilnærmet perfekt.
    Årsbeste?
    2 omgang er ujevn, og til tider blytungt og lite offensiv vilje.
    Vi blir løpende etter ballen og det er tungt, da kommer også målet i mot.
    1 avslutning på mål er elendig. Jeg synes det skjedde bra ting offensivt første til at det skal være så tannløst i box.
    Veldig leit med Jonas, med Opdal nettopp tilbake er det også her en høyere risiko for ny skade.
    Synes Kabran og Shala er involvert i mye positivt
    Mye av det som var bra i denne kampen, tror jeg skyldes omleggingen til 3-5-2. I førsteomgang synes jeg Wichne og Keck kom fint med i kampen i denne omgangen.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Akyniemy var frisk og god i dag. Litt minus for offside, men kan gjøre mange ting på egenhånd og er rask. At han ble byttet med Skaanes, må være en grunn som ikke jeg ser. Skaanes viser ingenting med ball, og blir foreløpig en juniorspiller som mangler litt muskler.
    Svak 2 omgang der vi kun skal forsvare oss. Kanskje vi burde presset litt høyere i banen. God taktisk ledelse fra linja. Må desverre si det, men vår kaptein Segberg blir også litt for svak i dag, med endel grove feilpasninger. Vi burde hatt en god innhopper/avløser her. Er Twum helt ute?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Mye av det som var bra i denne kampen, tror jeg skyldes omleggingen til 3-5-2. I førsteomgang synes jeg Wichne og Keck kom fint med i kampen i denne omgangen.
    Ble det endret på i 2 omg, vet du?
    Jeg synes 3-5-2 fungerte positivt, men hvorfor presisjonen ble senket med minst 20meter tidvis i 2 omgang vet kun Rekdal

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    "- Jeg har litt smerter, men det går bra. Jeg skal tar det rolig noen dager, så satser jeg på å være tilbake i trening, Jonas Deumeland."

http://www.ikstart.no/nyheter/gode-nyheter-om-jonas

Dette er veldig gode nyheter! Han hadde noen redninger i kampen som gjorde at vi fikk med oss 1 poeng hjem. Vi har virkelig behov for han resten av sesongen, med mindre Opdal plutselig blir stabil på det tidligere toppnivået sitt.

Kjipt med bare ett poeng i dag, men det var ikke poeng jeg hadde regnet med for å være ærlig.
    Veldig god første omgang som ble helt ødelagt av en horribel andre omgang hvor fokuset var på å forsvare seg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kan leve godt med Opdal i mål, men jeg hadde begynt å svette godt med tanken på hva som befinner seg som 2.valg bak Opdal.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ble det endret på i 2 omg, vet du?
    Jeg synes 3-5-2 fungerte positivt, men hvorfor presisjonen ble senket med minst 20meter tidvis i 2 omgang vet kun Rekdal
    Dette var aldri 3-5-2 eller 5-3-2. Vi lå da i 5-4-1 hele kampen mener jeg. Kabran lå ute til venstre og jobbet hardt hjemover. Akinyemi alene på topp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Dette var aldri 3-5-2 eller 5-3-2. Vi lå da i 5-4-1 hele kampen mener jeg. Kabran lå ute til venstre og jobbet hardt hjemover. Akinyemi alene på topp.
    I andre omgang så det definitivt slik ut ja. Men i første omgang så det ut til at Kabran også lå på topp, eller tar jeg feil der?

Veldig godt nytt at Deumeland kan være raskt tilbake. Etter mitt syn er Opdal et stykke unna form. Han viste tydelige svakheter i vår, og hadde visst noen noen blundere i treningskamper i sommer også. Deumeland har vært enorm, og vi trenger definitivt ikke et ekstra usikkerhetsmoment i de bakre rekker med det vi har foran oss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I første mener jeg bestemt vi lå i 3-5-2, med Wichne og Kack på vingene, og med Kabran som spiss nr to.

I andre ble vi presset lavere. Jeg synes da det så ut som om bussen ble parkert i 5-4-1

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    I første mener jeg bestemt vi lå i 3-5-2, med Wichne og Kack på vingene, og med Kabran som spiss nr to.

I andre ble vi presset lavere. Jeg synes da det så ut som om bussen ble parkert i 5-4-1
    Uenig. Var spent på dette og fulgte Kabran ekstra. Når godset hadde ballen lå han i en firer ute til venstre på midten. Offensivt det selvsagt litt mer flytende, men ikke nok til at vi kan skryte på oss å ha spilt med to spisser spør du meg.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Uenig. Var spent på dette og fulgte Kabran ekstra. Når godset hadde ballen lå han i en firer ute til venstre på midten. Offensivt det selvsagt litt mer flytende, men ikke nok til at vi kan skryte på oss å ha spilt med to spisser spør du meg.
    Enig. Akinyemi var alene på topp fra første spark på ballen slik jeg så det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Wichne og Käck spilte såpass høyt og godt i 1 omgang at spesielt Kabran stadig var en håndsrekning unna Akinyemi.
    I 2 omg tok de mere defensive oppgaver og plikter, om det var pga Godset sin omlegging eller Rekdal er for meg uvisst.
    Kanskje begge deler.. Eg føler at käck var såpass høyt i banen at han skøv Kabran inn

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Wichne og Käck spilte såpass høyt og godt i 1 omgang at spesielt Kabran stadig var en håndsrekning unna Akinyemi.
    I 2 omg tok de mere defensive oppgaver og plikter, om det var pga Godset sin omlegging eller Rekdal er for meg uvisst.
    Kanskje begge deler.. Eg føler at käck var såpass høyt i banen at han skøv Kabran inn
    At backene hadde større offensiv grihet var tydelig. Å ha en 5er bak uten dette elementet ville vært merkelig. I detdefensive var detderimot helt tydelig at kabran la seg ned som en del av en 4er på midten. At Kabran vinler løpene sine innover i det offensive er vel ikke nok til å kalle det for to spisser. Jeg mener derfor at 5-4-1 eller 3-4-2-1 er mer betegnende for gårsdagen, selv om Kabran nok var hakket mer offensiv enn Herolind på venstre.

Uansett, den største forandringen var vel 3eren sentralt bak. Har ønsket meg å se dette lenge. Tror og gåper vi fpr se det mer, og at både Kack og Wichne vokser på det. Larden og Robstad spilte vel også opp mot sitt beste, så dette kommer nok Reka til å prøve igjen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I følge FVN, og spillerbørsen, spilte vi i 5-3-2

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...n-260159b.html

Altså med to spisser men med tre midtstoppere i tillegg til Wichne og Kack på back.
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...n-260159b.html

Altså med to spisser men med tre midtstoppere i tillegg til Wichne og Kack på back.
    Dette var nok utgangsstillingen, men blir jo veldig fort 3-5-2 når vi angriper - da backene blir med opp... Så det kommer vel ann på om vi har ballen eller ikke...

Jeg kunne godt tenke meg å se dette i kampene framover også.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    TID: Følgende spillere unngå kort i denne runden for å unngå karantene:

Odd: Jone Samuelsen
    Kortet er nå utdelt.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Bare for å gjøre forvirringen komplett. På Start sine sider står det at de spilte 3-4-3

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •