Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Utrolig bittert tap i dag. Men vi manglet presisjonen og kreativiteten fremme. Kunne godt hatt bruk for Floki sin hodestyrke på slutten av kampen i dag. Synes ellers at Lowe og Shala var meget gode i dag. Synes de egentlig spilte ball i hatt med Odd helt til de kom til 16 meteren. Også alle dødballene da. Hvorfor er det ikke mulig å dekke keeper på mange av hjørnesparkene???? Robstad er og blir uryddig og farlig. Han må som backup på backen.
    Synes synd på spillerne i dag, for de kjempet som løver og spilte tidvis veldig bra.....frem til 16 meteren. Hvorfor ikke heller komme til linja og legge lavt 45 grader inn???

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Hver eneste kamp framover blir som en cupfinale, men det er vel så viktig hva som skjer med lagene rundt oss. Så lenge vi taper poeng, så er det desto viktig at Stabaek og LSK også taper poeng. Det er disse lagene vi nok må holde bak oss!
    Det er klart det blir viktig hva de andre gjør, men det viktigste er nok hva vi gjør selv. Og det er nettopp det som er hovedproblemet. Det er veldig lite sannsynlig at vi kan overleve med mindre enn 30 poeng, noe som betyr at vi må ta 14 poeng på de siste 10 kampene. Det betyr at vi må vinne halvparten av kampene. Det er selvsagt mulig, men sannsynligheten for at det skjer er veldig lav.

Per i dag viser vi at vi verken er gode nok på overgangspill til å vinne borte, og heller ikke gode nok på å styre kamper til å vinne hjemme. Det er ikke sikkert veien frem dit er veldig lang, men jeg tror ikke vi har nok tid lenger. I går styrte vi mesteparten av spillet, fikk en haug med cornere og kom til masse innlegg. Det er positivt. Men innleggene er upresise og vi har heller ingen i boksen som er i nærheten av å ha duellkraft nok til å utfordre stopperne til Odd. De blir spist levende, og første skikkelige avslutningen kom vel på overtid. Vi må jobbe med både kvaliteten på innleggene og hvordan de bør slås på de som er i boks, men dette handler om relasjoner også og fikses ikke over natten.

Det blir mye negativt fra meg nå, men for meg var dette kampen markerte at dette ikke går veien. Jeg håper jeg tar feil, men det ser virkelig ikke bra ut nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er alene TK sin feil.
    Når kjøpte rbk en bakrom spiss?
    De har konsekvent hatt spisser med masse fysikk og luftstyrke.
    Siste inn er Jebali.
    Vi vet at ES beste våpen er stor sterk spiss med fart på kantene og en løpsterk indreløper.
    Hvorfor går TK utenfor denne modellen?
    Hvorfor valgte man et nytt talent fremfor det Rekdal, og alle var samstemte om: Mangler rutine og tyngde for å få god balanse.
    Denne sesongen minner stygt om nedrykket i 2007.
    Der Ygor ble kjøpt som stjerne og forsåvidt presterte på lik linje med Kabran gjør nå. Akseptabelt.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Per i dag viser vi at vi verken er gode nok på overgangspill til å vinne borte, og heller ikke gode nok på å styre kamper til å vinne hjemme. Det er ikke sikkert veien frem dit er veldig lang, men jeg tror ikke vi har nok tid lenger.
    Start har scoret 16 mål på 20 kamper. Det er færrest i eliteserien. Det virker veldig langt frem til at dette laget er i stand til å bryte ned motstandere på hjemmebane gjennom kollektiv fotball. Men så er det vel bare en kamp igjen der dette blir et tema. Og når man har brukt 20 millioner på offensive forterkninger, kan man jo håpe på en og annen avgjørende enkeltmannsprestasjon.

Starts gjenstående kampprogram har virket brutalt, men slik laget fremstår idag er det kanskje snarere optimalt. Laget var et sjeldent lykketreff unna tre poeng i Drammen. En kamp der Start parkerte bussen, drøyde tiden i enhver situasjon og slo mye tidlig og langt på Akinyemi. Nå venter en rekke bortekamper mot middels lag uten altfor mye å spille for. Samt tre hjemmekamper mot topplag som vil styre spillet på bortebane uavhengig av om de stiller b-preget eller toppet.

Borte mot Godset kombinerte Start drillostil med columbiansk usportslighet. Med ti spillere bak ballen er selv Starts forsvar vanskelig å trenge gjennom. Og Akinyemi og Kabran vil skape sjanser om de får rom. Jeg tror Rekdals ultradefensive antifotball kan gi en del poeng inn selv om, eller nettopp fordi, Start vil ha oddsen i mot seg i åtte av ti gjenstående kamper.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    “Starts gjenstående kampprogram har virket brutalt, men slik laget fremstår idag er det kanskje snarere optimalt. Laget var et sjeldent lykketreff unna tre poeng i Drammen. En kamp der Start parkerte bussen, drøyde tiden i enhver situasjon og slo mye tidlig og langt på Akinyemi. Nå venter en rekke bortekamper mot middels lag uten altfor mye å spille for. Samt tre hjemmekamper mot topplag som vil styre spillet på bortebane uavhengig av om de stiller b-preget eller toppet.“

Du skriver godt og klokt, og analysen minner mye om det Øyvind Steen Jensen skrev om Drillos på tidlig nittitall, spesifikt om “de vanskelige hjemmekampene.” Å styre og dominere kamper krever kvalitet fremme.

Du har helt rett, slik jeg så kampen. Dette var min første kamp på mange år, og forventningene var lagt på “realistisk” niveau. Det positive var at Start hadde mest ball og angrep konsekvent, for dette har det skortet på siden Tørums tid, men allikevel satt jeg igjen med to inntrykk: 1. Odd er ikke merkbart bedre enn Start. Men 2: Start kunne spilt til morgentimene uten å score.

Da er det vanskelig å finne trøst i bortekamper som presumptivt skulle ha blitt lettere siden vi var komfortable med ikke å styre godsetkampen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

fantastisk at noen kan si det

Noen påstår at vi er blitt bedre fremover på banen og det er mye positivt foran. Se på Start's uttelling, vi har scoret 16 mål færrest i eliteserien, og det er faktisk enda verre. Når man ser bak resultatene og ser hvor målene er kommet :

- 4 mål mot Tromsø
    - 2 mål mot Kristianund
    - 2 mål mot Stabæk

Det betyr at på de 17 andre kampene har vi scoret 8 mål totalt, aldri mer enn 1 mål. Hvis dette holder til 30+ poeng og plass i neste års eliteserie, da står det ikke bra til med norsk fotball for å si det slik. Vi har rett og slett ikke folk som scorer mål, man skulle jo som enkelte hevdet vise våre enorme økonomiske muskler i sommer og hente fra høyt nivå, og ender opp med totalt ukjente spisser som ikke har vist noe som helst til nå. Bortsett fra å løpe rundt som en hodeløs kylling mot Odd. Var jo helt fantastisk å se på. Skulle tro at det var en person med lavere IQ en Ndure som hadde anbefalt han, jeg mener Ndure må jo være den mest hodeløse idrettsutøver i norsk historie
    Sist endret av tigerberget4ever : 09-01-2018 kl 07:58 Årsak: -

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det påfallende her er at man satser på å komme til innlegg når man har investert omlag 8M i en skarp bakrom spiss.
    Det som er enda mer oppsiktsvekkende er at de har trent mye på innlegg inn mot neste kamp.
    Innlegg er flott, men man må bruke ferdighetene slik at vi får målsjanser.
    Jeg forstår lite av det som skjer nå.
    Vi må forvente mot KBK at de ligger dypt, noe som igjen betyr lite bakrom.
    Men som mot Odd, hvem skal ta i mot serven!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Starts gjenstående kampprogram har virket brutalt, men slik laget fremstår idag er det kanskje snarere optimalt. Laget var et sjeldent lykketreff unna tre poeng i Drammen. En kamp der Start parkerte bussen, drøyde tiden i enhver situasjon og slo mye tidlig og langt på Akinyemi. Nå venter en rekke bortekamper mot middels lag uten altfor mye å spille for. Samt tre hjemmekamper mot topplag som vil styre spillet på bortebane uavhengig av om de stiller b-preget eller toppet.
    Jeg håper du har rett. Men jeg tror det krever at vi spiller som i førsteomgang mot Godset oftere, og i lengre perioder.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •