Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Godtå høre det er optimister her. Hadde tro på seier, men det baklengsmålet var det bare så tydelig obos-klasse over at jeg mistet all tro. Inkludert tvilen rundt om Robstad bør satses på feid vekk - han er ingen elite-spiller. (Kan forsvare å ha hani troppen som venstraback-back-up).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Twum ut. Hadiz inn. Fornuftig.

Har Akinyemi fått til noe som helst?
    Sist endret av krs : 08-27-2018 kl 20:10

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Skal ikke være mulig å tape mot et så dårlig Odd-lag. Får ikke enklere motstand i år ...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Burde ikke være mulig med så mange cornere uten å skape noen sjanser?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    En merkelig kamp. Vi dominerer stort sett alle statistikker, bortsett fra de som gjelder; score mål.
    Helt vanvittig at vi ikke klarer å være farligere med det total-spillet vi har

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Nåmå vi snart begynne å gjøre noe annet på corner. Å fortsette slik er jo definisjonen på galskap!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det hjelper ikke med ballinnehav når vi ikke har kvalitet nok til å skape sjanser. Og vi er dessverre helt hjelpeløse på dødballer, så da begynner man virkelig å lure på hvordan vi skal klare å score mål. Dette ser rett og slett ikke bra ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sett innpå Floki og Salvesen nå... 😉

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ville prøvd Mensah nå. Bare fordi jeg håper han er nedre enn Bringaker, og igjen - kunne ikke floki vært en fin mann å sette innpå nå??

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Godnatt Start
    en drøm
    vekk meg opp
    når realitetene
    har sunket inn
    og sjelen
    er tilbake
    i skallet
    som jeg frykter
    står igjen
    tomt
    uten håp
    en novemberkveld
    2018

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette laget kommer til å rykke ned desverre. Og det skjer først og fremst fordi vi ikke spiller som et lag. Det er mange gode spillere her, men det mangler åpenbart relasjoner mellom de, og resultatet er at vi ikke skaper målsjanser og derfor heller ikke scorer mål. Det hjelper heller ikke at vi ikke har dødballkraft. Jeg kommer ikke på at vi har scoret et eneste mål på dødball denne sesongen. Jevnt over er vi rett og slett for dårlige.

Vi er ikke gode nok til å ligge lavt og kontre på bortebane, og vi er ikke gode nok til å styre kamper hjemme. Jeg vet det er 10 kamper igjen, men dette kommer ikke til å gå. Kampprogrammet er tøft, og kurven vår er nedagående. Kampen idag og mot Ranheim skulle vært vunnet, men vi står igjen med 1 poeng. Da ender det mest sannsynlig med et fortjent nedrykk. Og et av tidenes mageplask i norsk fotball.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Må dessverre si at det nye storkjøpet vårt skuffer kapitalt, løper stort sett rundt som ei forvirret høne og plasserer seg helt feil når ballen kommer innenfor sekstenmeteren. Hvis vi ikke greier å forbedre måleffektiviten så blir dette knalltøft, vi har ikke råd til å tape disse kampene lengre.

Junior Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Hadde vi hatt en spiss av Matti’s kvaliteter hadde vi vunnet 5-1 i dag.

Og hvor forbanna vanskelig er det pakke inn keeper!?

Bekmørkt nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Odd må være blant de aller svakeste lagene vi har møtt på SSA i år. Likevel klarer vi ikke å score på dem og slipper inn et mål vi har sett så mange av, dødball imot hvor spillerene løper rundt som hodeløse høns.

Dersom dette ender i noe annet enn Obos til neste år bør det opprettes statue av Rekdal utenfor SSA!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    10 kamper igjen, 30 poeng, vi trenger nok minst 16 poeng for å unngå kvalik, kanskje mer. Vi må vinne alle resterende hjemmekamper+minst to bortekamper. Ja, det er mulig, men et nedrykk til 1.divisjon med nåværende utgifter vil medføre et latterlig stort underskudd neste år.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sinnssykt mange innlegg og cornere. Men ufarlige spisser som ikke vinner noe på hodet. I sommer har vi altså sendt bort de hodesterke Floki og Salvesen, slik at vi sitter igjen med fire bakromsspisser i Akinyemi, Mensah, Kabran og Bringaker. Utrolig dårlig sammensetning av troppen!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kris81 Vis innlegg
    10 kamper igjen, 30 poeng, vi trenger nok minst 16 poeng for å unngå kvalik, kanskje mer.
    Det er ingen automatikk at vi trenger 32 poeng for å klare kvalik. (som er nok til å redde plassen) Akkurat nå er Stabaek kun 2 poeng over, og dermed må vi i utgangspunktet ta 3 poeng mere enn Stabaek i lopet av våre 10 siste kamper. Jeg tror det må vaere fokuset og ikke se seg blinde på at vi må ta x antall poeng. Neste helg drar vil til Kristiansund og der er det absolutt mulig med 3 poeng - selv om vi ikke har vunnet på bortebane på lang tid. Dersom vi klarer 3 poeng der, så har vi minst samme avstand til Stabaek og LSK - og nettopp LSK kommer til Kr.sand 2 uker senere. Da har det vaert en landslagspause i mellomtiden - noe jeg tror er bra for oss.

Kampen i dag var en merkelig kamp. Det som absolutt ikke måtte skje - det skjedde. At vi fikk baklengsmål i mot etter kun 2-3 minutter gjorde at Odd kunne ligge bak og vente på oss. I og med at vi ikke har noen hodesterke spillere så var det barnemat for Odds forsvar å ta seg av alle innleggene. Jeg synes vi burde sendt fram Lowe mye tidligere da han er den storste trusselen med sin hodestyrke.

Det som dog skuffet meg aller mest i dag var de elendige dodballene. Både Wichne og Kack hadde stort sett elendige innlegg, og når vi så får frispark i en brukbar posisjon så bruker vi Wichne der også. Der burde Kabran eller en annen fått sjansen!

En annen ting som skuffet meg enormt i dag var at vi ikke var mer bevegelige på topp. Når Odd ligger så kompakt i forsvaret, må vi ha masse bevegelse på topp. Flytte ut til siden, for deretter å trekke inn igjen - og deretter åpne opp rom for andre.. Det var altfor stillestående av alle offensive spillere. I dag savnet jeg Skaanes bevegelighet - for selv om han ikke alltid er like god venn med ballen, så åpner han rom med sin lopskapasitet!

Nei dette var skuffende, MEN det er altfor tidlig å gi opp. 10 kamper igjen - og selv om vi har vanskelig kampprogram så skal trolig både RBK og Sarpsborg spille Europacup og dermed kan det fort bli litt mer reduserte lag når de kommer til Kr.sand.

Hver eneste kamp framover blir som en cupfinale, men det er vel så viktig hva som skjer med lagene rundt oss. Så lenge vi taper poeng, så er det desto viktig at Stabaek og LSK også taper poeng. Det er disse lagene vi nok må holde bak oss!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Det er bra du har prioriteringene i orden.
    Han puttet 2 og 2 assist så det var definitivt vært alt sammen hehehehe

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sør Arena har vel aldri vært et fort, men sjeldent har vel et skøpeligere lag reist hjem med tre poeng etter en skrøpeligere prestasjon.

Start evner ikke å styre fotballkamper. De har svært lite å by på mot etablert forsvar. Det mangler kreativitet, presisjon og samhandling, og man ender opp med å pumpe innlegg på spisser som er best i bakrom. Slik sett passer det kanskje like greit at Start er underdog i de fleste gjenstående kamper. Så spørs det om forsvaret tåler presset. Men offensivt er nok Start best når de får kontre.

Det er ti kamper igjen å spille og kort vei til sikker plass, Håpet lever. Men første borteseier bør komme til helgen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Med en god og to middelmådige stoppere, og en defensiv struktur på dødballer som hører hjemme i de lavere divisjonene, vil vi alltid slite.
    Som Peder sier klarer ikke dette laget å styre kamper, fordi de ikke er kreative og presise nok til å spille ut etablert forsvar. Dette laget behøver en tidlig scoring, for å kunne satse på kontringer. Mål imot i begynnelsen av kampen, som vi har sett ganske ofte, er tre poeng tapt før kampen i det hele tatt har fått satt seg.

Håper forresten at Robstad får seg en hvil neste kamp. Han driver med ting som tilhører en back, ikke en midtstopper, både når det går fremover og bakover. Backup til Käck er nok hans beste posisjon.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •