Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

21. Serierunde: KRISTIANSUND - START (kamptråd)

TID: Søndag 2 september kl.1800
    STED: Kristiansund Stadion

TABELLEN
    9. Kristiansund..20...7-6-7.....26-28...27 poeng
    15. Start..........20...4-4-12...16-37...16 poeng

KRISTIANSUND
    Kristiansund imponerte med en 7 plass i sin første sesong i eliteserien, og mange mente at laget ville få problemer større problemer denne sesongen, men så langt har laget tatt jevnt og trutt med poeng. Laget har rimelig trygg avstand fra bunnstriden og må rote det skikkelig til om det ikke skal bli eliteseriespill også i 2019.

Kristiansund hadde et par svake kamper foran forrige runde og det kunne virke som om de hadde en formsvikt, men så imponerte de med en skikkelig sterk seier borte mot Sarpsborg 08 sist. Dermed er det ikke mye å si på selvtilliten til hjemmelaget foran kampen mot Start.

Lagets stjernespiller de siste par sesongene er definitivt Daouda Bamba, men han ble nylig solgt til Brann. Inn ble Flamur Kastrati hentet fra Sandefjord som var banens beste mot Sarpsborg 08. Han soner dog karantene i kampen mot Start - noe som er et stort tap for hjemmelaget. Inn kommer trolig svenske Simon Alexandersson - som da får sin debut fra start i Kristiansund-drakta.

Toppscorer for Kristiansund er Bendik Bye med 6 scoringer mens Stian Aasmundsen har flest målgivende (5).

Den omvendte kampen i Kristiansand endte med 2-0 til Start etter scoringer av Kabran og Bringaker i 2.omgang.

Kristiansund har aldri spilt eliteseriefotball mot Start på hjemmebane.

KRISTIANSUND'S 5 SISTE KAMPER
    9 juli: Strømsgodset - Kristiansund 2-3 (serie)
    5 august: Kristiansund - Odd 1-1 (serie)
    12 august: Bodø/Glimt - Kristiansund 3-0 (serie)
    19 august: Kristiansund - Rosenborg 0-2 (serie)
    26 august: Sarpsborg - Kristiansund 1-2 (serie)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Her ville jeg sagt Flamur Kastrati, men siden han soner karantene må det bli Stian Aasmundsen. Midtbanespilleren som ble hentet fra Jönköping foran årets sesong har startet samtlige kamper for Kristiansund og har 4 scoringer og 5 målgivende så langt. Han har en god dødballfot og dette må Start passe på i denne kampen.

IK START
    Start har ingen karantener til denne kampen, men får tilbake Afeez Aremu som sonet for 4 gule kort mot Odd. Tobias Christensen er også tilbake etter at han også måtte sone forrige helg, men må nok ta en plass på benken. Trolig fortsetter vi med samme system og mye tyder på at Aremu tar plassen til Twum og at Hammer-Berger tar plassen til Henrik Robstad. Da starter vi med disse i et 3-5-2 system:

Jonas Deumeland

Simon Larsen
    Damion Lowe
    Espen Hammer-Berger

Eirik Wichne
    Herolind Shala
    Erlend Segberg
    Afeez Aremu
    Elliot Kack

Adeleke Akinyemi
    Kevin Karan

I FARESONEN
    Mange spillere har nå fått endel gule kort, og dermed er det interessant å se hvem av våre spillere som er i faresonen for å måtte sone i neste runde om de pådrar seg kort i denne kampen. Jeg har også tatt en titt på hvem av vår kommende motstander etter denne runden - som har spillere i faresonen.
    Vår neste kamp spilles hjemme mot Lillestrøm. Følgende spillere unngå kort i denne runden for å unngå karantene:
    Start: Isaac Twum, Henrik Robstad, Elliot Kack
    Lillestrøm: Marius Amundsen, Frode Kippe, Ifeanyi Mathew,

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter en god kamp i Drammen var det store forventninger foran kampen mot Odd i Kristiansand på mandag. Rekdal hadde gitt klar beskjed av viktigheten av å starte kampen sterkt, men den planen gikk rett i vasken da vi gav bort et tidlig frispark - og mistet helt markeringen da dette frisparket ble slått. Dermed stod det 0-1 etter 3 minutter og det ble en bratt oppoverbakke mot et Odd-lag som parkerte bussen og som forsvarte seg godt. Vi slo enormt med innlegg og vant cornerstatistikken 13-2, men de fleste innlegg var veldig upresise. Dermed ble det sjeldent farlig foran Sondre Rossback i Odd-målet. Vi skapte et par veldig store sjanser på overtid, men det ebbet ut med et utrolig surt 0-1 tap. Det meste ble ødelagt da vi lot Odd score få en tidlig ledelse.

Start har ikke vunnet borte på veldig lang tid, men dette er en kamp jeg mener vi har gode sjanser til å vinne. Kristiansund har mistet Bamba, og har Kastrati ute med karantene. Det er et stort tap for hjemmelaget og jeg tror ikke Kristiansund kommer til å skape allverdens i denne kampen. Da gjenstår det å se om vi klarer å skape nok til å få noen scoringer. Da må kvaliteten på spesielt innlegg heves betraktelig. Jeg synes personlig det er rart at våre dødballer tas av våre backer, da ingen av dem har spesielt god dødballfot. Det så vi spesielt mot Odd, og når vi ser at Kack og Wichne har totalt 3 målgivende denne sesongen så er det kanskje på tide å la noen andre ta dette ansvaret. Jeg vil tro at en spiller som Herolind Shala er et bedre valg. Dette er definitivt et område vi virkelig kan bli bedre på, og jeg håper Start har terpet på dette siden Odd-kampen.

Bunnstriden begynner virkelig å spisse seg til. Stabæk og Sandefjord spilte 3-3 i går og det var et greit resultat som betyr at Sandefjord fremdeles er 4 poeng bak oss, og at Stabæk er innen rekkevidde. Skulle vi vinne i Kristiansund så tetter vi luka og er a poeng med Henning Bergs gutter. I tillegg skal LSK i en vanskelig kamp mot Vålerenga i kveld, og der er det bare å håpe på seier til Vålerenga og mange gule og røde kort til LSK. Vår neste kamp er hjemme mot Lillestrøm - noe som garantert blir en 6-poengskamp som vil bety veldig mye for våre sjanser til å holde plassen. Derfor gjør det ingenting om LSK mangler flere sentrale spillere til den kampen.

Men først er det kamp mot Kristiansund og dette er absolutt en kamp vi kan vinne. Jeg tror alle er leie av å høre om vår lange rekke uten seier på bortebane, så det hadde smakt så utrolig godt om vi kunne bryte den rekka mot Kristiansund.

Vi har 10 kamper igjen av sesongen og det er bare å feste setebeltene for dette blir en thriller av en sesongavslutning. Trolig står det mellom Start, LSK og Stabæk der ett av lagene overlever, ett av lagene ender på kvalik og ett av lagene rykker ned.

La oss håpe vi får en veldig etterlengtet borteseier mot Kristiansund - og at vi kommer helt opp i ryggen på Stabæk.

GOD KAMP OG LYKKE TIL ALLE START-VENNER!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg får dessverre ikke sett kampen, men tror faktisk Start vinner. Og det er det ikke ofte jeg tror.
    Det blir spennende. Dette er en nøkkelkamp som trolig vil ha stor betydning for resten av sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg var redd du hadde forsovet deg Frankieboy

Spennende kamp i kveld! Hvis vi kan finne tilbake til spillet mot Godset og gjøre det som var planen mot Odd (flere løp inn i boksen, og en mann som dekker keeper på innlegg) er det fullt mulig å vinne denne. Da må derimot forsvaret være på tå hev fra første ballspark, også på dødballer imot. Jeg har ikke tallene på hvor mange dødballmål vi har sluppet inn de siste sesongene, men det er en skikkelig hemsko i dette laget!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tror det blir en helt annen kamp enn mot Odd. Bare vi unngår tidlig baklengsmål, tror jeg hjemmelaget vil sende mange folk framover, og at vi kan straffe dem på kontringer - slik vi gjorde mot Godset for 2 uker siden. Tror vi vil ligge disiplinerte bak og hogge til når vi vinner ballen. Da kan vi bruke Akinyemi i bakrom også. Ble vanskelig for han mot Odd da bortelaget lå med 10 mann rundt egen 16-meter.

Tror vi får se Akinyemi-scoring i dag...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Damion Lowe - klasse!

Shala!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi leverer en solid kamp i dag. Men så lenge vi bare har ett mål... Det er ufattelig surt. Men hvis man skal sette fingeren på noe i dag er det hvordan vi løser overgangsmulighetene i andre omgang. Hadde vi vært hakket vassere hadde vi satt en av de og avgjort kampen. Istedet er vi enda et skritt nærmere nedrykk.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Skuffende 2 omgang. De gjør masse taktiske svake ting. Kabran er helt på bærtur, er direkte svak taktisk, og løper ikke som han skal. Mener det var feil av Rekdal å sette ut Akyaniemi, han burde blitt og Kabran burde blitt byttet ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Vår fantastiske rekke med bortekamper fortsetter, 34 kamper nå, er det noen som vet hva verdensrekorden på toppnivå er ? Vi er jo blitt så bedre er det noen som påstår, nok en stjernekamp av vår supersignering, han kommer nok til å bøtte inn mål i Obos ligaen..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Skuffende 2 omgang. De gjør masse taktiske svake ting. Kabran er helt på bærtur, er direkte svak taktisk, og løper ikke som han skal. Mener det var feil av Rekdal å sette ut Akyaniemi, han burde blitt og Kabran burde blitt byttet ut.
    Hvor god er egentlig Akyaniemi? Helt ærlig synes jeg ikke han tilfører noe mer enn feks Antwi. Det jeg har sett de siste kampene, tilsier at det er 7 mill rett i dass.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Hvor god er egentlig Akyaniemi? Helt ærlig synes jeg ikke han tilfører noe mer enn feks Antwi. Det jeg har sett de siste kampene, tilsier at det er 7 mill rett i dass.
    Vi er ikke i nærhetern av å kunne klare dette. 34 kamper på rad uten seier på bortebane nå, noen som vet hva verdensrekorden er ?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sliter med å se klasse hos Akinyemi. Synes han sjeldent er på rett plass, veldig ofte i offside og ganske upresise skudd de få gangene han kommer i en slik posisjon. 7 millionersmannen har ganske mye å bevise før den prislappen hører hjemme. Det eneste jeg synes han foreløpig gjør godt er å vinne dueller på lange oppspill. Til nå mener jeg han har vært årets dårligste spiss i laget. Mulig det skyldes kampene, men mener han har hatt mye mere støtte enn feks Floki som spilte flere kamper på rad uten å få et innlegg.
    Aremu synes jeg også bør opplyses om at Start laget spiller i gult. Synes han bare blir mere å mere upresis.
    Kack var i første utrolig overivrig og presset som en hodeløs kylling og lot KBK kanten fosse forbi gang på gang. Dette ble heldigvis bedre etter pause. Dessverre skrudde resten av start spillerene lyset av andreomgang og ga bort initiativet til et ganske svakt motstanderlag. De beinet ballen bort og ga bort alt annet enn rommet fra 25 meter og inn. Da går det som det måtte gå. Om det å parkere bussen på perrongen mens eliteserie toget reiste var planlagt av Reka, eller om dette var tynnslitte nerver aner ikke jeg. Men synes uansett at reka burde sett hvor dette gikk, og gjort taktiske grep eller spillerbytter for motvirke dette. ikke byttet inn Sigurdarson som ikke akkurat briljerer med pasninger i vanlig spill. Alt i alt er det mest tragiske egentlig at vi enkelt kunne hentet seieren, men vi velger å gi den bort, og en trener med styrken i det taktiske sitter passiv og lar det skje.
    Men synes Lowe var meget god, Wichne god sett bort fra innleggene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg begynner også å innse at dette ikke går. I beste fall kan vi håpe på kvallik, men jeg mener Stabæk har mer kvalitet offensivt, og redder seg mede Oji og Bolye (eller hvordan det nå staves).

Hammer Berger var også ok.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Tror dette var spikeren i kista desverre. Når vi gir hele initiativet bort i 2 omgang går det slik. Synes ellers det var defensivt taktisk av Rekdal mot slutten, burde brukt byttene og tatt Kabran av banen for han var katastrofe og helt utafor.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Stressende at Stabæk Lillestrøm og Godset er våre fremste utfordrere nå. Lillestrøm må tas, det er faktisk vår viktigste kamp på år.
    LSK vil mangle klippe, og høyest sannsynlig Olsen etter vedkommende sin nedsettende kommentar om dommerteamet.
    LSK må tas hjemme, 4 seirer godt ut i september er nedrykk eller bestefall kvalik, i såfall.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Vår fantastiske rekke med bortekamper fortsetter, 34 kamper nå, er det noen som vet hva verdensrekorden på toppnivå er ? Vi er jo blitt så bedre er det noen som påstår, nok en stjernekamp av vår supersignering, han kommer nok til å bøtte inn mål i Obos ligaen..
    Rekorden er 69 tror jeg, så langt unna det...

Vi kommer nærmere og nærmere. Sist var det vel ca 10 minutter+tillegg igjen. I dag var det 2 minutter+tillegg igjen. Jeg tror vi kommer til å vinne borte innen sesongen er ferdig.

Ang Akinyemi så kommer helt sikkert målene her også. Han hadde to bra sjanser, og han har absolutt kvalitet, men samtidig så er det forståelig at ikke målene kommer med en gang. Han kommer til sjanser og har fart og teknikk så jeg er sikker på at målene vil komme. I dag ledet vi 1-0 da han ble tatt av og jeg synes det var en tabbe av Rekdal å bytte han med Robstad. Han har fart nok til å true bakrom mot et Kristiansund-lag som måtte sende flere folk fremover. Da er det ubegripelig at Rekdal bytter ut han med mest fart - og som kunne straffet hjemmelaget.

Men men. Ser vi på denne runden gjorde faktisk Start det best av bunn-5 lagene. Sandefjord var avhengige av seier for å tette luken til lagene over seg. Stabaek hadde muligheten til å dra fra også - mot bunnlaget på hjemmebane. LSK hadde hjemmekamp og det samme hadde Godset - men begge lag tapte. Start tok poeng på bortebane, og vi er sånn sett naermere sikker plass nå enn vi var fQr kampen.
    Slår vi LSK i neste kamp så passerer vi dem. Hvis TIL i tillegg slår Stabaek så er vi på trygg plass etter neste runde.

Ingen grunn til å gi opp!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ok, hvilket toppnivå lag er det som har 69 kamper på bortebane uten seier ?`
    Jeg tror du må bli politker Frank, for du er helt utrolig i bortforklaringer, unskyldnninger, og det skal bli så mye bedre bare dersom osv. Vi trenger 13-14 poeng for å klare oss, ingentiung tilsier noe annet. Og med Starts program så vil det nok vise seg å være helt umulig.

Vi har 3 hjemmekamper igjen, jvor vi realistisk sett kommer til å ta 1 til 3 pong, tror vi kommer til å tape alle 3, men det er så, et lag som slipper inn bortimot 2 mål i snitt og scorer under 1 mål i snitt, de rykker ned, og man kan på mange måter at det er fortjent, ihvertfall med et slik målsnitt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja isolert sett er 1-1 mot KBK greit.
    Men Kjetil elsker sene nr2 bytter for så å la bytte nummer 3 vente eller aldri komme.
    Kabran og Segberg hadde vel svært lite power igjen og midtbanen trengte friske bein.
    Er drit lei denne taktikken som påfører oss stadige poengtap.
    Da hjelper det lite å jobbe godt i 80 minutter og spille siste 10 med melkesyre.
    Skjerp deg Reka

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Ang Akinyemi så kommer helt sikkert målene her også. Han hadde to bra sjanser, og han har absolutt kvalitet, men samtidig så er det forståelig at ikke målene kommer med en gang. Han kommer til sjanser og har fart og teknikk så jeg er sikker på at målene vil komme. I dag ledet vi 1-0 da han ble tatt av og jeg synes det var en tabbe av Rekdal å bytte han med Robstad. Han har fart nok til å true bakrom mot et Kristiansund-lag som måtte sende flere folk fremover. Da er det ubegripelig at Rekdal bytter ut han med mest fart - og som kunne straffet hjemmelaget.
    I følge VG-børsen har han 5, 3 og 3 poeng så langt. Det lukter ikke fugl av det, selv om VG-børsen ikke er noen fasit.

Ja, laget fungerer ikke. Ja, han trenger visse medspillere. Men en spiller til den prisen bør være i nærheten av å kunne skape noe på egenhånd. Det har han ikke vist til nå.

Alt så langt tilsier en kjempeflopp.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Ingen grunn til å gi opp!
    Du har en egen evne til å holde motet oppe, Frank

Kampen i går var ikke dårlig. Ikke kampen mot Godset heller. Men vi er per nå ikke gode nok til å holde hele veien inn. Vi slipper oss for langt ned i andre omgangene, og klarer ikke å utnytte overgangene vi får. Og da er det vanskelig å vinne. Ett poeng er for dårlig slik situasjonen er, selv om prestasjonene ikke er så gale.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Alt så langt tilsier en kjempeflopp.
    Problemet med Akinyemi og forsåvidt nær sagt alle andre spillere Karlsen har hentet til Start er jo at de kommer fra lavere nivå. Det innebærer at de må prestere på et høyere nivå enn tidligere for å lykkes i eliteserien. Dette steget opp fra obos, superettan, Latvia eller Island er ikke nødvendigvis så vanvittig stort. Men blir jo spesielt tøft når Start er et dysfunksjonelt lag med kollektiv lav selvtillit. Nesten alle fotballspillere er avhengige av kollektivet for å skinne. Den hjelpen får de i liten grad i Start. Da blir steget opp vesentlig lenger.

Akinyemi har nå spilt tre kamper uten scoring. Det tærer på, og han merker nok at prislappen tynger. Han vil sannsynligvis bare bli dårligere og dårligere utover hvis ikke han får scoringen eller opplevelsen som gir ham vendepunktet. Og for Rekdal begynner nok dette å bli et dilemma. For Kabran viste tross alt stigende form og hadde tre mål på fem kamper som spiss før Akinyemi overtok plassen. Med ni kamper igjen å spille har ikke Start allverdens tid til å vente på at spillere skal få ut potensialet sitt.

Det blir spennende å se hvordan Rekdal tenker. I skrivende stund har vel ikke Start stort annet valg enn å bruke Akinyemi, men når Børufsen kommer tilbake fra skade stiller det seg kanskje annerledes.

Jeg fikk altså ikke sett kampen mot Kristiansund. Den var nok en ypperlig anledning til å bryte bortebarrieren. Nå blir det nok tøft å nå 32 poeng.

Jeg trodde alle potensielle nedrykkslag hadde gode seierssjanser i helgen. Kun Glimt tok vare på sjansene, og tok et stort skritt mot sikker plass. Slik sett var ikke runden så aller verst. Den tyder på at de øvrige bunnlagene har mye å stri med de også. I skrivende stund er nok det Starts beste håp.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •