Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Utrolig skuffet over at laget igjen kun klarer å spille god fotball i ~45 minutter. Basert på hva Rekdal sier er det helt klart ikke taktikken å ligge bak på banen og forsvare seg, men heller spillerene det står på. Mentalt virker de å være der vi har sett dem i tidligere sesonger også; når de går opp i ledelse er de reddere for å slippe inn mål enn de er motivert for å score flere.

Ett poeng var ok denne runden, basert på de andre lagene rundt oss, men uavgjorte resultater resten av sesongen holder ikke til å unngå nedrykk. Vi må ta med oss 3 poeng etter kamper, og det inkluderer bortekamper.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Ok, hvilket toppnivå lag er det som har 69 kamper på bortebane uten seier ?`
    Jeg tror du må bli politker Frank, for du er helt utrolig i bortforklaringer, unskyldnninger, og det skal bli så mye bedre bare dersom osv. Vi trenger 13-14 poeng for å klare oss, ingentiung tilsier noe annet. Og med Starts program så vil det nok vise seg å være helt umulig.

Vi har 3 hjemmekamper igjen, jvor vi realistisk sett kommer til å ta 1 til 3 pong, tror vi kommer til å tape alle 3, men det er så, et lag som slipper inn bortimot 2 mål i snitt og scorer under 1 mål i snitt, de rykker ned, og man kan på mange måter at det er fortjent, ihvertfall med et slik målsnitt.
    Husker ikke hvilket lag det var, men mente de sa det på Eurosport foran kampen mot Kristiansund. Ikke sikker på om det var 69 men det var over 60 - og de sa at Start hadde en lang vei å gå for å slå den rekorden.

Ellers er det kanskje greit om du har fakta i orden når du skriver her. Du skriver at Start har 3 hjemmekamper igjen - men det er jo feil. De har hjemmekamp igjen mot LSK, Sarpsborg, Molde og RBK. LSK kan vi absolutt vinne. Både Sarpsborg og RBK spiller E-cup kun 3 dager fQr de kommer til Kr.sand og det vil merkes. Jeg tror vi har sjansen til å ta poeng i begge disse. Mot Molde som ikke spiller E-cup, kan de bli vanskelig, men de varierer også veldig, så ikke umulig at vi kan få med oss 1 poeng der. Jeg tror vi har en realistisk sjanse til å vinne flere av bortekampene også - selv om vi da må bryte den lange rekken uten seier. Det er ingen tvil om at vi nå er konkurransedyktige med de fleste og har kun vaert minutter unna seier både mot Godset og mot Kristiansund. Dette er jo positive tendenser. Jeg hadde vaert mye mer bekymret om vi hadde blitt utspilt i de fleste kampene, men det er ikke fakta.

Du skriver at vi trenger 13-14 poeng til for å klare oss... Hvordan har du regnet deg fram til det? Fakta er at vi kun trenger å komme forbi enten LSK eller Stabaek - som begge har 2 poeng mer enn oss. Det betyr at om et av disse lagene taper resten av sine kamper, så kan vi klare oss med 3 poeng til.... Alle vet at det ikke vil skje, men poenget mitt er at vi ikke trenger et visst antall poeng - vi trenger å ta 3 poeng mer enn et av lagene foran oss for å havne på minimum kvalik. (samtidig som vi må holde Sandefjord bak oss)

Kampen mot LSK om 2 uker blir uhyre viktig!! Taper vi den er vi virkelig ille ute, men vinner vi den - er vi på minimun kvalikplass!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Hadde egentlig gitt opp etter Odd-kampen, men håper vokste etterhbert som minuttene tikket i kampen jeg hadde lovet meg selvå ikke se. Når det likevel bare ble 1poeng er det kanskje merkelig, men håpet hjemsøker vel alltid et fotballhjerte.

Med 3 poeng mot Lsk og deretter seier mot Glimt eller Enga er ikke dette helt håpløst. Kan håpe på 4
    poeng på de resteremde tre hjemmekampene og en sier borte mot sandefjord eller haugesund. Da er vi oppe i 30 poeng. Det er kanskje vel optimistisk, men det kan holde til kvallik.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •