Side 8 av 8 FørstFørst ... 678
Viser resultater 141 til 160 av 160
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jo. Det er jo bare to mulige kilder her, og begge avstår fra å bli sitert i Fevennen. All den tid det er Kabran som kommer dårlig ut av dette her, tipper jeg det er Start som er kilden.
    For noe tull. Det er et stort antall mulige kilder her, inkludert samtlige alle andre i spillerstallen eller støtteapparatet, i tillegg til et par stykker rundt Kabran. At du ønsker at det skal være TKK eller Rekdal er noe helt annet enn at det garantert er en av dem. Jeg tviler på at de to har sagt noe som helst, men heller at FVN "vet" noe bare fordi det er høyst sannsynlig, ikke fordi de har hørt det direkte fra noen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    For noe tull. Det er et stort antall mulige kilder her, inkludert samtlige alle andre i spillerstallen eller støtteapparatet, i tillegg til et par stykker rundt Kabran. At du ønsker at det skal være TKK eller Rekdal er noe helt annet enn at det garantert er en av dem. Jeg tviler på at de to har sagt noe som helst, men heller at FVN "vet" noe bare fordi det er høyst sannsynlig, ikke fordi de har hørt det direkte fra noen.
    All den tid Kabrans uteblivelse virker å ha kommet som en stor overraskelse på Start, og han informerte klubbledelsen så sent som få timer før avreise i dag morges, er det vel tvert imot svært lite som tyder på at det er andre enn Starts ledelse og Kabrans representanter som i utgangspunktet kjente begrunnelsen hans.

Dersom Fevennen kun sitter på Karlsens uttalelse om at dette dreier seg om et høyst personlig anliggende som ble møtt med forståelse fra klubbens side, har jeg svært vanskelig for å tro at avisen velger å hevde noe annet bare fordi de mener det er sannsynlig all den tid han ønsker seg bort.

Fevennen har nok sikre kilder, og det finnes nok opprinnelig bare to kilder denne informasjonen kan lekke fra. Det er Starts ledelse og Kabran med representanter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fevennen har nok sikre kilder, og det finnes nok opprinnelig bare to kilder denne informasjonen kan lekke fra. Det er Starts ledelse og Kabran med representanter.
    Beklager, jeg mistforstod siste meldingen din. Jeg trodde du mente TKK eller Rekdal når du sa to kilder som ikke ville bli sitert, ikke Start eller Kabran. Da er vi relativt enige.
    Om det er ene eller andre skal jeg ikke rope for høyt om, men det virker litt rart for meg om TKK eller Rekdal skulle gå "anonymt" til FVN og si at de har en spiller som nekte å være med fordi han vil spille en annen plass. Det skaper mer uro i troppen enn strengt tatt nødvendig før en treningsleir etter min mening.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Start har i følge Fevennen fått avslått to bud på Jervs Kristoffer Tønnesen.

Tønnesen sier dette om en mulig overgang til Start: – Noen tanker har man gjort seg, og man hører jo ting fra dem som har spilt der, og man leser litt i media. Så derfor har jeg ikke pushet så hardt på som jeg kanskje ville gjort hvis det var en mer interessant klubb. Men jeg ville selvfølgelig hørt hva de ville hatt å si, sier Tønnessen.

Man må vel nesten tolke dette som at Tønnesen mener Start er en mindre interessant klubb basert på mediebildet og tilbakemeldinger fra Jervs spillere med fortid i Start. Det høres litt rart ut.

Uansett. Sandstøs utspill fremstår som en dårlig skjult invitasjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    At Tønnesen uttaler det han gjør er vel litt betegnende for situasjonen. Sett utenfra virker det ikke veldig harmonisk i klubben om dagen, noe som langt på vei bekreftes i siste utgave av Fotballradioen. Jeg synes det er bekymringsfullt. Forventningen rundt klubben i år er at vi både rykker opp, og at vi gjør det på en overbevisende måte. Med de ressursene klubben har, og de spillerne som er her (på papiret) forventes det jo at dette kommer til å gå ganske greit. Jeg tror ikke nødvendigvis det blir så lett, spesielt ikke når vi har flere spillere som helst skulle ønske de var et helt annet sted. Vi må jo også begynne å fungere som et lag, og det er ingenting så langt i vinter som viser at vi er i nærheten av det. Jeg synes det er litt mange ting som taler imot at dette blir så greit som de fleste forventer.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Ja, føler det er veldig lite positivitet rundt laget nå. Vi sliter spillemessig som lag, mange av utlendingene har ennå ikke fått fingeren ut, og Kabran vil sutre seg vekk. Når det gjelder Kabran bør de bare sette hardt mot hardt og be han brette opp ermene. Han var en av grunnene tiul nedrykket i fjor, og får nå oppføre seg som en redelig person. Han forstår vel selv etterhvert at han må prestere, ellers kommer han på tribunen. Pakk, kalles slike spillere med null ryggrad og moral. Sett faenskapet på tribunen til han blir voksen!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Ja, føler det er veldig lite positivitet rundt laget nå. Vi sliter spillemessig som lag, mange av utlendingene har ennå ikke fått fingeren ut, og Kabran vil sutre seg vekk. Når det gjelder Kabran bør de bare sette hardt mot hardt og be han brette opp ermene. Han var en av grunnene tiul nedrykket i fjor, og får nå oppføre seg som en redelig person. Han forstår vel selv etterhvert at han må prestere, ellers kommer han på tribunen. Pakk, kalles slike spillere med null ryggrad og moral. Sett faenskapet på tribunen til han blir voksen!!!
    Det siste som ble sakt ang Marbella og Kabran var at det var private årsaker og ikke til offentlig spekulasjon. Og godtatt av Start.
    Men ingen skjult hemmelighet at han, som Shala ikke ønsker å spiller i 1.Div.
    Det må vi forstå da spillerene er luksus å ha i Obosligaen.
    -
    Etter treningskampen i går er det grunn til flere rynker i panna. Ihvertfall offensivt.
    Men dette er hverdagen Start vil påtreffe, lavtliggende bakte firer, lite rom og i noen tilfeller minimumskravet av størrelser på baner.
    Det er aldri positivt å rykke ned, vi må ikke bli for godt vant med rike eiere.
    Stoppekrana er på, og det er vel fortsatt 3 spillere for mye i troppen ut i fra klubbens uttalelser tidligere. Så toppen 1 spiller inn, nå eller i Juni

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hører på fotballradioen nå. Mathisen kaller Kabran og Lowe for "drit". Med Mathisens kilder, indikerer det er vanvittig høyt frustrasjonsnivå i klubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Hører på fotballradioen nå. Mathisen kaller Kabran og Lowe for "drit". Med Mathisens kilder, indikerer det er vanvittig høyt frustrasjonsnivå i klubben.
    Jesper er kompis med Starts eiere som langt på vei betaler spillernes lønn av egen lomme. Det påvirker nok perspektivet hans. Han har jo også tidligere hudflettet spillerne og beskyldt dem for ikke å bry seg.

Det er jo for så vidt en paradoksal uttalelse. For når Lowe og Kabran ønsker seg bort fordi klubben rykket ned, er det vel ganske åpenbart at de bryr seg om hvilken divisjon klubben spiller i.

Jeg synes kanskje Jesper stiller i overkant strenge krav til spillerne. Han har eksempelvis uttalt at sørlendinger som takker nei til Start nærmest bør svartelistes for all fremtid, og at spillere som Salvesen og Tronstad ikke har klubbhjerte fordi de, etter manglende spilletid i Start, har valgt å fortsette karrieren andre steder.

Det er jo kanskje ikke så rart at Jesper har denne holdningen. Han har jo ekstremt mye å takke Start for som ga ham sjanse etter sjanse og kontrakt etter kontrakt til tross for omfattende skadeproblemer og sportslig stagnasjon. Men for spillere som ikke har denne backingen, er det jo meningsløst å forvitre på benken under en trener som ikke ser potensialet.

I 2011 ledet Mathisen an et mytteri mot Tørum som indirekte kostet klubben plassen i eliteserien, og kostet tosifret antall millioner. Samtidig bidro han sterkt til nedrykket også ute på banen, der han nektet å følge trenerens instruksjoner, og blant annet ble sitert på at han heller ville drible som bakerste mann enn klarere ballen ut av farlig område. I lys av dette fremstår det litt hult at fotballekspert Mathisen nå slår et slag for disiplin og å sette klubben først.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det er jo for så vidt en paradoksal uttalelse. For når Lowe og Kabran ønsker seg bort fordi klubben rykket ned, er det vel ganske åpenbart at de bryr seg om hvilken divisjon klubben spiller i.
    Enig i det meste du skriver, men denne trenger litt nyanse.
    De bryr seg om hvilken divisjon de spiller i. Klubb fremstår som irrelevant, noe som nok også er en del av poenget til Jesper selv om han strekker strikken ganske langt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Poenget til Jesper er vel i hovedsak at Start har en utfordring med mange spillere som tenker mer på seg selv enn klubben. Og bekymringen er at det vil påvirke lagets evne til å yte nok til å sikre opprykket. Det er en bekymring jeg langt på vei deler. Jeg synes vinteren frem til nå underbygger dette. Det har vært lite positivt å spore, både på og utenfor banen.

Jeg hadde også trodd det skulle kommet inn et par spillere i vinter, i tillegg til Jørgensen. For selv om laget på papiret skal være det sterkeste laget i divisjonen, har flere av signeringene vært milevis unna. Men de har åpenbart troa på at flere skal slå ut i blomst i år. I såfall må de løfte seg fra det de har vist så langt i vinter. Men jeg skal ikke svartmale for mye her, vinteren trenger ikke bety noe som helst når alvoret starter.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Overgangsvinduet varer vel til i begynnelsen av april, så det er jo mulig å justere hvis det ikke fungerer de forste kampene. (Eller i sommer).

Det virker som det er stor konkurranse om plassene og at det forhåpentligvis vil skjerpe samtlige. Dessuten har Rekdal fått mer tid med alle spillerne og fått mer tid til å sette et system. Jeg er veldig spent på hvordan vi ser ut i de neste to treningskampene mot bedre motstand - og med toppet lag. Får nok noen svar da...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Mensah ferdig i klubben etter et halvt år. Ikke overraskende, da det er stilt en del spørsmål om hvorfor han ble signert i det hele tatt. Dette frigjør i hvert fall en plass på utenlandskvoten, så kanskje Floki blir værende.
    http://www.ikstart.no/nyheter/mensah-forlater-klubben

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Litt overraskende er det vel at de velger å terminere kontrakten. Han hadde vel tross alt to år igjen. De foretrekker jo som regel å låne ut bomkjøpene sine i håp om de skal få vist seg såpass frem at noen skal være villige til å overta kontraktsforpliktelsene. Men i tilfellet Mensah var tydeligvis også et slikt scenario sjanseløst.

Dette er jo bare nok en bekreftelse på hvor betingelsesløst og spektakulært Tor Kristian Karlsen har mislykkes som sportslig leder i Start. Og Mensah virker på ingen måte å være unik. Både Lideberg og Ogungbaro vil trolig forlate klubben uten noensinne å spille en tellende kamp.

For meg er det en aldri så liten gåte at Karlsen fremdeles er i klubben. Riktignok er han strippet for arbeidsoppgaver og fratatt leiligheten i Kristiansand, så posisjonen hans som sportslig leder er åpenbart avviklet i det stille og overført til Atle Roar Håland. Men det virker altså som at Karlsen fremdeles har ansvaret for å hente inn spillere. Det er ikke til å tro.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Det krever et visst apparat å gjennomføre god spiller-logistikk.

I Start er det visstnok noen som snakker sammen om dette og deler ansvaret. TK konfererer vel med trener, eiere og styret. Greit nok, men hvordan TK innhenter sin informasjon vites ikke. Har vi dedikerte speidere? Neppe. Men det finnes vel diverse dataverktøy og et agent-nettverk å støtte seg på.

Men er det helt slutt på prøvespill? Husker f.eks Asante og Vilhjalmsson måtte gjennom dette før det var aktuelt å signere. Grei kvalitetssikring, selv om man har klart å bomme fælt også på den måten.

Jeg skal ikke være for kritisk, man opererer i et støvsugd marked - men sammenlignet med andre norske klubber man skal kunne sammenligne seg med sliter Start virkelig med å fylle på med gode nok spillere, til tross for pengebruken.

Jeg håper man treffer på de 2-3 neste signeringene. Hvis ikke blir dette "prosjektet" tungt, i hvert fall med tanke på å etablere seg i ES innen rimelig tid.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg liker dårlig inngangen til årets sesong. Det kan hende de dårlige prestasjonene henger sammen med Rekdal sitt tøffe treningsregime, og at det vil løsne når det nærmer seg. Men det er bekymringsfullt at vi ikke klarer å sette et offensivt spill. Defensivt ser det bra ut, men dette laget kommer til å styre de aller fleste kampene i 2019 og er avhengige av å klare å bryte ned kompakte motstandere. Samtidig vet vi at forventningen til klubben er å vinne divisjonen komfortabelt, og helst rykke opp med stil. Vi kan like det eller ikke like det, men det er slik det er. Og helt på sin plass etter min mening når vi legger til grunn alt som er lagt ned av ressurser i dette laget. Men en slik forventning kan fort prege laget negativt.

At kontrakten til Mensah termineres er en ytterligere bekreftelse på den svake jobben TK har gjort siden han kom. Jeg synes det er veldig overraskende at det fortsatt ser ut som om vi er de glade amatører når det kommer til spillerlogistikk, på tross av alt som er investert. Men samtidig tror jeg fortsatt vi må ha is i magen en stund til, og ikke gjøre noen drastiske endringer riktig enda.

For ellers skjer det jo mye positivt i klubben synes jeg. Vi har bygd opp en solid organisasjon, som vi er helt avhengige av om vi skal ta steget opp i toppen etterhvert. Og det begynner å bli bra sving på utviklingsavdelingen, det er flere spennende unggutter nå enn det har vært på en god stund. Jeg synes fortsatt eierne gjør mye riktig, og at de har de riktige visjonene for klubben. Om vi snur trenden på banen, og helst ser at flere av signeringene viser hvorfor de ble hentet, så kan det fortsatt bli riktig så bra på sikt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    De nye eiernes jakt etter spillere, har sett ut som noen som skyter på blink med mitraljøse. At det blir mange bomskudd, slik som Mensah bare er ett av mange eksempler på, er jo helt naturlig med en slik strategi.
    Strategien må være eiernes valg.

Verre er det at etter halvannet år, er det ikke en eneste fulltreff. Shala var riktignok glimrende, men er ikke lenger i klubben. Prosessen med Lowe ble påbegynt av forrige regime. Jørgensen er for tidlig å vurdere. Deumeland er vel det nærmeste vi er kommet fulltreff, men beviser vel mest av alt at selv blind høne kan finne korn.
    Utførelsen av strategien må TKK ta hovedansvar for.

Det ser ut som strategien er endret nå - ikke bare rammevilkårene. Jeg tror Rekdal skal ha mye av æren for det. Han er tydelig på at det er rutine han ønsker, ikke flere juniorspillere med potensial.
    Derimot har det vært hovedfokus på å bli kvitt spillere. Er ikke imponert over utførelsen her. Har vi i det hele tatt hatt noen gode salg?

Tipper TKK er ferdig i klubben i løpet av våren hvis han ikke klarer å skyte blink på neste forsøk - enten i form av kjøp eller salg.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Jørgensen er for tidlig å vurdere.
    All den tid Start rykket ned til Obos innen Jørgensen kom til klubben, og lønnen hans knapt lar seg forsvare selv for et større eliteserielag, kan vi nok skrive tabbe med to utropstegn etter denne ervervelsen også før han har spilt en eneste kamp for klubben. Uansett hvor god Jørgensen blir for Start de neste årene er det åpenbart at klubben burde forvaltet pengene langt bedre. 2.5 millioner i lønn for en spiller uten videresalgspotensial er pr definisjon skandaløst.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Noen som tør tippe på om Kabran er med i troppen i morgendagens treningskamp mot Haugesund? Lar Rekdal ham starte i så fall? Mange usikkerhetsmomenter her.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bjarnulf Vis innlegg
    Noen som tør tippe på om Kabran er med i troppen i morgendagens treningskamp mot Haugesund? Lar Rekdal ham starte i så fall? Mange usikkerhetsmomenter her.
    Mot hvem sa du?

Jeg tror han er med og starter. Tror faktisk han spiller med laget frem til sommeren og vil være et klart førstevalg for Rekdal.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •