Side 6 av 10 FørstFørst ... 45678 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 191
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Dette er hjelpeløst av klubben.

Når han er god nok for SA08, er han åpenbart god nok for oss. Han ble presset ut som følge av at det ble hentet inn for mange middelmådigheter. Han hadde en fin utvikling i OBOS.

Nok en gang forsvinner et lokalt talent som følge av inkompetanse.

Se lyst på det. Vi har Antwi, Floki og Mensha.
    Om du leser lenken i fvn eller Eurosport så får du nok et annet syn på saken.
    Han har fått tett oppfølging av Start hele veien, og ønsket til Start var klart og tydelig at han var en brikke de ville ha med videre.
    Ja faktisk så stor at jeg lurer på om Akinyemi var/er på vei ut

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Om du leser lenken i fvn eller Eurosport så får du nok et annet syn på saken.
    Han har fått tett oppfølging av Start hele veien, og ønsket til Start var klart og tydelig at han var en brikke de ville ha med videre.
    Ja faktisk så stor at jeg lurer på om Akinyemi var/er på vei ut
    Poenget er at en av de best drevne klubbene i Norge, se noe i Salvensen som vi ikke så for 5 mnd siden.

Når han har slike kvaliteter, forventer jeg at folk i klubben ser disse og evner å beholde ham. Samtidig hentet man inn Mensha!?!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Nøkkelen ligger nok i at Salvesen ønsket seg helst til Eliteserien, og da Start rykket ned endret nok ting seg noe for ham.

Legger ved et lite utdrag fra Fvn:

– Samtidig med henvendelsen fra Start kom det også henvendelser fra tre eliteserieklubber. Vi hadde et møte med Lars-Jørgen og agenten, og der kom det fram at han hadde lyst til å gå til en eliteserieklubb hvis det var mulig, sier Cato Strømberg, daglig leder i Ull/Kisa.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    Nøkkelen ligger nok i at Salvesen ønsket seg helst til Eliteserien, og da Start rykket ned endret nok ting seg noe for ham.

Legger ved et lite utdrag fra Fvn:

– Samtidig med henvendelsen fra Start kom det også henvendelser fra tre eliteserieklubber. Vi hadde et møte med Lars-Jørgen og agenten, og der kom det fram at han hadde lyst til å gå til en eliteserieklubb hvis det var mulig, sier Cato Strømberg, daglig leder i Ull/Kisa.
    Vi klarte altså å miste en spiller som tre eliteserieklubber var interessert i.

Amatører!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Vi klarte altså å miste en spiller som tre eliteserieklubber var interessert i.

Amatører!
    Dette er ræva håndrverk! Samme gvor mye han er "snakka med" gjennom vinteren!
    Men det er kanskje ikke lov med 80-90% viseresalgsklausul?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Litt på siden, dette, men likevel:

Salvesen har nå gamblet høyt, og antakeligvis dårlig. Jeg mener han burde blitt i Ull-Kisa i hvert fall et halvt år til, for å være sikker på spilletid.
    Nå blir det høyre benk i Sarpsborg, som fortsatt er så misfornøyd med egne spisser at de vil kjøpe Skålevik.
    Tipoer han aldri får ut potensialet sitt i Sarpsborg, men at han må ta et steg ned igjen for å få spilletid. Etter det vil han ikke lenger regnes som talent mex potensial, noe som gjør det vanskelig å komme videre.
    Og i Start har han gjort seg uspiselig.

At Start gjorde dårlig jobb med å fylle opp utleiekvoten, har vært åpenbart lenge.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Nå blir det høyre benk i Sarpsborg, som fortsatt er så misfornøyd med egne spisser at de vil kjøpe Skålevik. Tipoer han aldri får ut potensialet sitt i Sarpsborg, men at han må ta et steg ned igjen for å få spilletid. Etter det vil han ikke lenger regnes som talent mex potensial, noe som gjør det vanskelig å komme videre. Og i Start har han gjort seg uspiselig.
    Spennende analyse.

Sarpsborg har mistet hele angrepsrekka si de siste ukene, så utsiktene til spilletid er nok fremdeles meget gode for Salvesen. Men det kan jo komme flere inn. Likevel tror jeg han får en real sjanse i Sarpsborg som er landets beste til å plukke opp og videreforedle spillere fra lavere divisjoner. Jeg tror Salvesen har gjort et veldig bra klubbvalg. Nøkkelen er å holde seg skadefri.

Jeg tviler på om Salvesen har gjort seg uspiselig i Start. Alle forstår at det full og helt var opp til Salvesen selv å bestemme veien videre da Start sendte ham på dør i høst. Karlsen uttalte selv at Start hadde fått en avtale med Kisa som ville gjøre det noe enklere å hente ham tilbake hvis klubben ønsket det, men presiserte at de da også måtte komme til enighet med spilleren. Dagens antydninger om at Start og Salvesen hadde en slags intensjonsavtale om retur etter sesongen fremstår lite troverdig, og er vel bare et uhyre mislykket forsøk på redde litt av æren etter å ha fremstått som dagens store idiot i fotball-Norge.

Salvesen selv avviser noen slik intensjonsavtale, og forteller også at han ikke hørte en lyd fra Start etter overgangen til Kisa. Jeg ser ingen grunn til å betvile dette. Men uansett hvem som sitter på sannheten her, så forventer jeg noe mer av en voksen mann som uttaler seg på vegne av klubben enn en guttunge på 22. Tor Kristian Karlsens forsøk på karakterdrap på en ung og en lokal spiller som ikke har hatt noe annet ønske enn å spille for Start, men som er tvunget bort fra klubben i jakten på å få spilletid, er i mine øyne pinlig og skammelig, og forteller nok dessverre mest om Karlsen selv.

Karlsen har brukt 15 millioner kroner på å gjøre Salvesen overflødig. At han sender Salvesen på dør er en helt naturlig følge av hvordan klubben har opptrådt på overgangsmarkedet. Og Karlsen er på ingen måte den første som ikke har sett potensial i Salvesen. Mjelde spilte heller med ti spillere enn å bruke Salvesen, Steinar Pedersen prioriterte Lasse Sigurdsen, mens Jesper Mathisen ved gjentatte anledninger har uttalt at han ikke tror Salvesen har potensial til å lykkes i eliteserien.

Jeg er veldig glad for at Salvesen nå får mulighet til å utvikle sitt unike goalgettertalent under de beste rammebetingelsene. Jeg har alltid hatt tro på at Salvesen har potensial til å bli toppscorer i eliteserien, men fryktet skader og dårlige trenere skulle bli hans bane.
    Sist endret av Peder A. Sten : 01-17-2019 kl 20:59

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Ser at Rekdal reagerer sterkt.

Han sier han var med på møtet og støtter TK sin versjon.
    Sist endret av Andreas : 01-17-2019 kl 22:17

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Salvesen selv avviser noen slik intensjonsavtale, og forteller også at han ikke hørte en lyd fra Start etter overgangen til Kisa. Jeg ser ingen grunn til å betvile dette.
    Så du mener at både TKK og Rekdal lyver til pressen?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Så du mener at både TKK og Rekdal lyver til pressen?
    Jeg hadde ikke lest Rekdals kraftsalve på daværende tidspunkt, men sannhetsgehalten i Karlsens uttalelser er nok generelt sett svært lav. Jeg synes ellers det er pinlig at en voksen mann som Rekdal, som har vært i klubben en halvtime, bruker all sin autoritet på å begå karakterdrap av en ung lokal spiller han selv sendte på dør etter knallharde tilbakemeldinger om null spilletid tidligere i høst.

Rekdal har jo dritt på draget her. Det var han som konkluderte med at Start ikke hadde bruk for Salvesen. Nå plukkes spilleren opp av et lag på et vesentlig høyere nivå. Det gamle ordtaket om at tomme tønner ramler mest har vel sjeldent vært mer dekkende.

Jeg har hørt Tor Kristian Karlsen uttale seg om salget av Salvesen flere ganger tidligere. Han har eksplisitt uttalt at Start hadde inngått en avtale med Kisa som kunne gjøre det enklere å hente ham tilbake hvis klubben ønsket det, men at dette også krevde enighet mellom klubb og spiller. Dette står i sterk kontrast med dagens versjon av virkeligheten.

At Start og Salvesen hadde en uskreven avtale om retur etter sesongen er nok rent sludder. Hvorfor signerte Salvesen da kontrakt ut 2019 med Kisa?

Tilbakekjøp var naturligvis tema. Men Start hadde ingen forpliktelser overfor Salvesen etter salget, de fulgte ham aldri opp og ingen hadde reagert om Start hadde latt være å bruke tilbakekjøpsklausulen dersom Salvesen hadde blitt en i mengden i Kisa. Dette går naturligvis begge veier.

Det er trist og flaut at klubbens øverste sportslige ledere velger å ydmyke seg selv i forsmådd bitterhet. Dette minner jo litt om Haugesunds desperate forsøk på dekke over egen inkompetanse i Horneland-saken. Men der Haugesund tross alt kjempet en desperat kamp for å tyne ut et par ekstra millioner ved å spille dumme og forsmådde, har Starts dysfunksjonelle duo ingen oppside av dette tarvelige skuespillet. De fremstår som bitte små idioter, og mye av den respekten Rekdal fikk etter sin ypperlige lagledelse og mediehåndtering gjennom høsten forsvinner nok når han viser slike begredelige sider.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jeg hadde ikke lest Rekdals kraftsalve på daværende tidspunkt, men sannhetsgehalten i Karlsens uttalelser er nok generelt sett svært lav. Jeg synes ellers det er pinlig at en voksen mann som Rekdal, som har vært i klubben en halvtime, bruker all sin autoritet på å begå karakterdrap av en ung lokal spiller han selv sendte på dør etter knallharde tilbakemeldinger om null spilletid tidligere i høst.

Rekdal har jo dritt på draget her. Det var han som konkluderte med at Start ikke hadde bruk for Salvesen. Nå plukkes spilleren opp av et lag på et vesentlig høyere nivå. Det gamle ordtaket om at tomme tønner ramler mest har vel sjeldent vært mer dekkende.

Jeg har hørt Tor Kristian Karlsen uttale seg om salget av Salvesen flere ganger tidligere. Han har eksplisitt uttalt at Start hadde inngått en avtale med Kisa som kunne gjøre det enklere å hente ham tilbake hvis klubben ønsket det, men at dette også krevde enighet mellom klubb og spiller. Dette står i sterk kontrast med dagens versjon av virkeligheten.

At Start og Salvesen hadde en uskreven avtale om retur etter sesongen er nok rent sludder. Hvorfor signerte Salvesen da kontrakt ut 2019 med Kisa?

Tilbakekjøp var naturligvis tema. Men Start hadde ingen forpliktelser overfor Salvesen etter salget, de fulgte ham aldri opp og ingen hadde reagert om Start hadde latt være å bruke tilbakekjøpsklausulen dersom Salvesen hadde blitt en i mengden i Kisa. Dette går naturligvis begge veier.

Det er trist og flaut at klubbens øverste sportslige ledere velger å ydmyke seg selv i forsmådd bitterhet. Dette minner jo litt om Haugesunds desperate forsøk på dekke over egen inkompetanse i Horneland-saken. Men der Haugesund tross alt kjempet en desperat kamp for å tyne ut et par ekstra millioner ved å spille dumme og forsmådde, har Starts dysfunksjonelle duo ingen oppside av dette tarvelige skuespillet. De fremstår som bitte små idioter, og mye av den respekten Rekdal fikk etter sin ypperlige lagledelse og mediehåndtering gjennom høsten forsvinner nok når han viser slike begredelige sider.
    Enig. Så langt ser det ut som om Salvesen har sitt på det tørre, og at det er klubben som har tabbet seg ut. En ting er å ha en avtale med Kisa, noe annet er å ha en avtale med Salvesen.

Selv med en god opprydding i klubben, vil vi fortsatt ha bra med offensive spiller til å cruise igjennom OBOS. Vi taper ikke så mye på dette rent sportslig.

Dette gir mer et omdømmeproblem enn et sportslig problem.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg lar kommentaren til daglig leder i Ull/Kisa vise hvor jeg tror det står. Han er ikke en direkte part i saken og har ingen grunn til å lyve.

"Samtidig med henvendelsen fra Start kom det også henvendelser fra tre eliteserieklubber. Vi hadde et møte med Lars-Jørgen og agenten, og der kom det fram at han hadde lyst til å gå til en eliteserieklubb hvis det var mulig, sier Cato Strømberg, daglig leder i Ull/Kisa"

Det gjør det ikke vanskelig for meg å trekke et par linjer, så får andre mene noe annet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Salvesen med to mål i treningskamp mot ViF

https://www.sa.no/sa-tv/sport/fotbal.../v/5-46-636137

Typisk dette
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Og nå er ønsker Sandberg seg bort etter at Haugesund har lagt inn bud.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Mg...source=vgfront

Det er rett og slett ganske trist å være Start-supporter om dagen.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Enig, det er kjempetrist!
    Jeg forventet kynisme, men i stedet får vi servert sleivspark, selvmotsigelser og arroganse.

1. Salvesen har ikke gjort noe som helst galt! Start ga han tidsfrist til å svare. Ganske respektløst, med tanke på hvor langt de har strukket seg for andre spillere de siste 12 månedene.
    2. TKK og Rekdal bør legge seg flate, ønske Salvesen lykke til videre og velkommen hjem når som helst!
    3. Sandberg bør få dra. Rekdal har poengtert flere ganger at han ikke ønsker seg spillere som ikke er 100% motivert. Hvis det skal være noe som helst tyngde i ordene til Rekdal, må Sandberg få dra. Han ønsker ikke spille vingback, rett og slett.

Når jeg først er i det kritiske hjørnet, så likte jeg heller ikke Rekdals* kommentarer i Fvn under den livesendte treningen. Han annerkjente ikke Larsens bidrag i det hele tatt: "Det er i realiteten bare Käck og Shala som har forsvunnet til nå". Greit at Larsen ikke hadde en god sesong, men han har alltid vært lojal mot klubben og uttalt seg solidarisk. Han fortjener respekt for måten han dro.

For ikke å snakke om Rekdals kommentar på Eurosport angående Salvesen; "Vi kunne hatt en skriftlig avtale, men det er ikke lov og det var ikke mulig med utlån. Vi kunne ikke lage noen annen avtale enn det som ble gjort, sier Rekdal." - Det vil si at dere gnåler om en ULOVLIG avtale. Den type avtaler er ulovlig nettopp for å gi mennsker vern mot urimelige arbeidskontrakter. Det er helt absurd at de klarer å si "det er ulovlig, men faen heller, han skylder oss!"

Det virker dessverre som at Start fremdeles har mange råtne egg i kurven sin.

(Men jeg har fortsatt troa på "prosjektet". På lang sikt.)
    Sist endret av FredrikH : 01-18-2019 kl 20:45 Årsak: * Rekdals, ikke TKKs

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av FredrikH Vis innlegg
    (Men jeg har fortsatt troa på "prosjektet". På lang sikt.)
    Tja, jeg begynner å få mine tvil. Jeg har hele veien ment at eierne har gjort det meste riktig, og gjør man det lenge nok vil det til slutt gi seg utslag i resultater. Men hvis ikke Karlsen får skikk på det sportslige hjelper det ingenting. Han stod til stryk forrige sesong, og han har startet 2019 på verst tenkelige måte.

Derfor er jeg bekymret for hva vi har i vente. Jeg tror fortsatt det er masse potensiale i stallen, men hullene må fylles og Rekdal må få ut det beste av dem. Akkurat nå virker ikke stemningen i klubben å være helt på topp, og der ligger det en risiko for oss. Vi har rykket opp med langt dårligere kvalitet før, men det blir ikke noe opprykk om vi har en stall bestående av spillere som tenker mer på seg selv enn laget.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg

Det er rett og slett ganske trist å være Start-supporter om dagen.
    Det har det da stort sett vært siden 1980?

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    ...Derfor er jeg bekymret for hva vi har i vente. Jeg tror fortsatt det er masse potensiale i stallen, men hullene må fylles og Rekdal må få ut det beste av dem. Akkurat nå virker ikke stemningen i klubben å være helt på topp, og der ligger det en risiko for oss. Vi har rykket opp med langt dårligere kvalitet før, men det blir ikke noe opprykk om vi har en stall bestående av spillere som tenker mer på seg selv enn laget.
    Jeg deler jo engentlig alle dine bekymringene, men så ser insisterer jeg på å se håpet også inn mot kommende sesongen. (Og nå snakker jeg ikke om TKK, Norges suverent mest meritrente sportsdirektør, på papiret...)

(Tar ugtanstpunkt i 4-3-3, men også 3-4-4)

Hullene må tettes:
    Vi mangler én spiller som kan bekle backposisjonene. Om Lowe drar så har vi fortsatt 1.Jørgensen 2.Berger 3.Robstad 4.Aukland 5.Twum og 6. Hadzic som alle kan bekle midtstopperrollen om det er mer eller mindre skadekrise. Altså trenger vi ikke Acosta. Vi trenger en backup til backplasse. Hvem blir da vår venstreback? Hele byens supermann, nemlig Espen Børufsen! For øyeblikket skadet, men skadefri er han både sterk, løpsvillig, fotballklok og, ikke minst, en fighter! He we deliver.
    Han må få det beste ut av dem.
    Jeg er villig til å gi Aron Sigurdason - fjorårets desidert størte skuffelse (sammen med Skaanes) - en ny sjanse. Han kan, med RIKTIG TRENING og RIKTIG OPPFØLGING av Rekdal, bli en av ligaens farligste spillere. Skal vi gi han ett år på å bevise at fjoråret bare var et blaff? Jeg er som sagt villig. Og den samme sjansen burde Skaanes få (selv om jeg personlig ikke har troa på han...
    Stemningen i klubben er...
    ...naturlig nok EKSTREMT dårlig akkurat nå. Laget rykket ned , mange spillere ryktes vekk, ingen spilere på vei inn. Jeg vil mye heller ha kaos i begynnelsen av januar, enn kaos april-november, slik det var i fjor. Enig i at ALLE som vil selges, bør selges. Det kommer til å sitte igjen mange gode spillere, flere enn vi ha hatt noen gang (i 1.divisjon)! F.eks var Robstad i en kortere periode ansett som en av våre beste spillere. Nå er han "det svake leddet". Ting snur fort i fotball...
    Spillere som tenker på seg selv
    Jeg er nesten mer redd over at vi har en trener som tenker mer på at spillere skal være lojale mot han og klubben, enn at han egentlig vet hva å være lojal betyr. For å lojalitet og respekt så må man først gi og vise lojalitet. Angående Sandberg og Salvesen så vet de godt hvilket yrke de deltar i. Én dårlig start, én liten skade, og så er alt det gode glemt og en sitter på benken resten av sesongen... Nå høres det ut som jeg vil gi Rekdal sparken. Og nei, jeg vil ikke gi han sparken. Men jeg savner Jan Halvor Halvorsen... Han var en likandes fyr!

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil kommentere noe mer kritisk mot Rekdal, TKK eller resten av ledelsen, til etter de har kommet hjem fra første treningsleiren (ca midten av februar?). Men etter det, hvis det fremdeles er like kaos, så er det fritt vilt

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av FredrikH Vis innlegg
    J(Tar ugtanstpunkt i 4-3-3, men også 3-4-4)
    Tviler på at sistnevnte formasjon blir brukt særlig mye i år.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sandberg vil bort fordi han er forespeilet vingbacken, mens Salvesen var ønsket fordi han visstnok kunne bekle alle de tre offensive posisjonene: Alt tyder på at Start fortsetter i høstens 5-4-1.

Det er en spennende formasjon, men den uthever jo troppens ekstremt skjeve sammensetning. Det er klønete å spille med fem bak når det kun er seks rene forsvarsspillere blant troppens 26 utespillere, og selvsagt uholdbart å ha tyve spillere som kjemper om fem offensive posisjoner.

Til tross for at troppen er altfor stor og Rekdal ønsker å redusere med 5-6 spillere, er enkelte lagdeler og posisjoner for tynt besatt. Dette er nok en spiker i den velfylte kista til sportsdirektør Karlsen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •