Side 10 av 10 FørstFørst ... 8910
Viser resultater 181 til 191 av 191
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva var begrunnelsen for at eierne ville overta klubben? Var det ikke noe om at klubben ikke skulle selge sine lokale talenter før de var ferdig utviklet - og da til større klubber, jf Mathias Rasmussen?

Er ikke dette salget minst like sårt, selv om en svenske på lånt tid og en islending fra fryseboksen kan overta posisjonen hans?

Jeg sier ikke at salget nødvendigvis er feil. Til det kjenner jeg ikke alle detaljer. Men tydelig at verden er annerledes enn det eierne troddd da de kjøpte klubben. Sannsynligvis har de ikke hatt snøring i det hele tatt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Dette salget bunner i en spiller som nekter å signere ny kontrakt fordi han mener han er "for god" for Start. Det ser man enkelt på historikken av intervjuer FVN har gjort med Tobias det siste året.
    Egoet til Tobias kommer nok litt i veien for fremtidsvurderingene hans tror jeg, som også var noe Rekdal var inne på tidlig etter at han overtok. Han sa vel noe slikt som at han jobbet med å få Tobias til å gjøre grunnarbeidet, og ikke flyte på talentet sitt. Jeg leser det som at Tobias er en mini-Zlatan, som muligens kan bli kjempegod, men som setter seg selv foran enhver klubb han måtte være i.

Å få 4M + vidersalgsprosenter for et talent som kun har vist glimt i Obos og ville signert gratis for andre klubber om noen måneder, er god butikk.

Kabran er også en bedre spiller enn Tobias etter min mening, så vi er i hvert fall ikke svekket i forhold til før sommeren. Å ha hatt begge to på banen med motivasjon til å spille for klubben i fremtiden også hadde selvfølgelig vært det beste, men med Tobias var det aldri et alternativ dessverre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er ikke lett å drive fotballklubb - kjipt at Tobias vil dra, men da er det bra at vi har fått tilbake Kabran. Tror ikke vi er så veldig svekket. Synd at et lokalt talent drar når det endelig har løsnet i spillet.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Sannsynligvis har de ikke hatt snøring i det hele tatt.
    Selve begrunnelsen - salget av Rasmussen - var jo i seg selv et tydelig varsel om at eierne ikke har snøring. For salget av Rasmussen var jo en nobrainer. 5 millioner friske og helt avgjørende kroner for en spiller som knapt hevet førstelaget, og som neppe har høynet markedsverdien sin som venstreback i en middels superligaklubb.

Et salg av Christensen er betydelig sårere. Det innebærer en reell svekkelse av laget og sjansene for opprykk, klubben mister sin største og tilnærmet eneste profil og spilleren med overlegent størst markedsverdi når man ser bort fra kontraktssituasjon.

Det er ingen fjær i hatten for Start om Christensen går til Molde. Han kunne nok fått mer lønn og forhåpentligvis samme kamparena i Start de neste årene. Det overrasker meg om han forlater Start til fordel for Molde.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Selve begrunnelsen - salget av Rasmussen - var jo i seg selv et tydelig varsel om at eierne ikke har snøring. For salget av Rasmussen var jo en nobrainer. 5 millioner friske og helt avgjørende kroner for en spiller som knapt hevet førstelaget, og som neppe har høynet markedsverdien sin som venstreback i en middels superligaklubb.
    Salget av MR kom i en periode det vi var tvunget til å selge unna alt av verdi.
    Asante, Ajer, Viljhalmson, Sarr og sikkert fler røk unna på kort tid. Vi sto ribbet tilbake. Husker selv at jeg opplevde det som dråpen når MR måtte selges, selv om summen i seg selv var god. Situasjonen i klubben er en annen nå. Vi er ikke tvunget til å selge Lowe, Aron og Aremu

[/QUOTE]Et salg av Christensen er betydelig sårere. Det innebærer en reell svekkelse av laget og sjansene for opprykk, klubben mister sin største og tilnærmet eneste profil og spilleren med overlegent størst markedsverdi når man ser bort fra kontraktssituasjon.[/QUOTE]

Uenig. Synd at han drar, men med Kabran tilbake er vi like bra tror jeg.
    Det går ikke an å se bort fra kontrakssituasjonen.

[/QUOTE]Det er ingen fjær i hatten for Start om Christensen går til Molde. Han kunne nok fått mer lønn og forhåpentligvis samme kamparena i Start de neste årene. Det overrasker meg om han forlater Start til fordel for Molde.[/QUOTE]
    Det er synd, men TC er sulten og utålmodig. Han ønsker å bevise at han kan spise kirsebær med de store. Dessverre tror han veien ut er kortere via Molde. Lite å gjøre med det for Start nå. En gretten TC tror jeg er et mareritt å ha i troppen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg

Et salg av Christensen er betydelig sårere. Det innebærer en reell svekkelse av laget og sjansene for opprykk, klubben mister sin største og tilnærmet eneste profil og spilleren med overlegent størst markedsverdi når man ser bort fra kontraktssituasjon.

Det er ingen fjær i hatten for Start om Christensen går til Molde. Han kunne nok fått mer lønn og forhåpentligvis samme kamparena i Start de neste årene. Det overrasker meg om han forlater Start til fordel for Molde.
    Jeg opplever vel reaksjonen mot salget av Rasmussen som mer frustrasjon mot situasjonen klubben hadde kommet i, at det var nødvendig å gjennomføre et slikt salg. Det var jo tross alt ikke presset frem av spilleren selv den gangen.

Jeg klarer ikke helt å følge deg på at salget av Christensen skal påvirke våre sjanser til opprykk i noen særlig grad. Han har for all del hatt en god sesong, men jeg opplever ikke at han leverer på et nivå som gjør at vi er avhengige av han på den måten. Jeg tror tapet er større på lengre sikt enn akkurat nå. Ellers overrasker det meg ikke i det hele tatt at han velger å forlate Start. Han fremstår som en veldig utålmodig type, og ser nok at en overgang til Molde nå vil gi store muligheter for et seriemesterskap i høst. I tillegg kommer han inn i en klubb med stort nettverk, som de siste årene har sendt mange spillere ut til større ligaer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Eman Markovic skal visst være klar for Start. Det er en spennende signering!

https://www.fvn.no/start/i/y3GoeR/Em...-Start-spiller

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Jeg klarer ikke helt å følge deg på at salget av Christensen skal påvirke våre sjanser til opprykk i noen særlig grad.
    Jeg mener Christensen har vært lagets soleklart viktigste offensive spiller sammen med Sigurdarson, og at det er en alvorlig svekkelse å miste ham. Så kan det selvsagt være at klubben erstatter ham med bedre spillere. Men isolert sett er dette i mine øyne et stort tap rent sportslig.

Kabran kan selvsagt bidra med mye av det samme, men lønna hans gjør nok at både klubb og spiller håper på at det dukker opp alternativer i løpet av vinduet. Markovic er selvsagt også en svært spennende erstatter.

Det er på ingen måte overraskende om Tobias Christensen forlater Start, men jeg hadde ikke trodd at han skulle gå til Molde.

Kontraktssituasjon er naturligvis helt avgjørende for markedsverdi. Men de fleste spillerne på Start er tilnærmet verdiløse uavhengig av kontraktslengde. Tobias Christensen er en av svært få det kunne være mulig å tjene litt penger på om han bare hadde vært villig til å forlenge avtalen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Eman Markovic skal visst være klar for Start. Det er en spennende signering!

https://www.fvn.no/start/i/y3GoeR/Em...-Start-spiller
    Artikkelen er låst bak betalingsmuren til fvn. Det er veldig synd at fvn konsekvent låser artikler om Start - det bidrar jo ikke akkurat til å øke interessen rundt Start.

Start burde i større grad kreve at fvn åpner artikler om dem, slik at flere kan få lese. Jeg skjønner at fvn skal tjene penger, men fotballinteressen hos ungdom er større enn betalingsvilje/-evne, og det er ofte sport som er inngangsporten til å gidde å lese aviser, så i det lange løp tror jeg fvn hadde tjent på det også.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    Artikkelen er låst bak betalingsmuren til fvn. Det er veldig synd at fvn konsekvent låser artikler om Start - det bidrar jo ikke akkurat til å øke interessen rundt Start.
    Da er det i hvert fall flott at klubben selv legger ut en fin artikkel om signeringen:
    http://www.ikstart.no/nyheter/stortalent-valgte-start

Spennende spiller dette! Og enda en sørlending som raser inn portene. Det er gledelig!

Nå venter vi vel bare på å se hva som skjer med engelskmannen som imponerte på prøvespill, og på om det går noen flere enn Tobias ut fra klubben.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Samtidig er overgangsvinduet fortsatt åpent ut måneden. Start-treneren sier dette om sine tanker for resten av vinduet:

– Vi er jo fortsatt våkne med tanke på forsterkninger, og har et par uker igjen. Samtidig føler vi ikke at det er noe «must» nå. Vi er på tærne hvis det skulle dukke opp noe, sier islendingen.

– Ingen spesielle posisjoner hvor du føler du må ha forsterkninger?

– Vi har jo ikke dekning på backene. Vi kan rotere og flytte litt, men det er kanskje der vi er tynnest, sier Hardarson, som allerede får merke det til neste kamp hvor Henrik Robstad er suspendert.

Denne sommeren har engelskmannen Alfie Beestin trent med klubben, men han blir etter alt å tyde ikke Start-spiller.

– I og med at vi fikk inn Eman og Kevin blir det nok ikke noe med han. En god spiller, så litt kjipt at det ikke ble noe med han, men nå har vi spillere i de posisjonene, sier Hardarson.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •