Side 2 av 9 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 172
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    Finner du plass i troppen til både Segberg, Shala, Aremu, Twum, Christensen, Hadzic, Sandberg, Skaanes, Sigurdarson og Børufsen (pluss en ny ballfordeler slik jeg ønsker meg)?.
    Joda, vi har mange midtbanespillere, men av disse du nevner her vil jeg tro at Christensen, Shala, Sandberg, Sigurdarson og Borufsen regnes som kantspillere/vinger/spisser - og er i en egen kategori. Dette avhenger at vi fortsetter med 3-4-3. Dersom vi går ned til 4-3-3 kan vel alle disse spille på kanten på midtbane - noe også Skaanes kan gjore.

Sandberg kan nok også spille vingback (kjempe med Kack).

Det kan se ut som man er i ferd med å omplassere Twum til midtstopper (spilt der for Start 2 i det siste) - så da er det vel egentlig Segberg, Aremu, Hadzic som kjemper om 2 plasser sentralt på midten (i 3-4-3) eller den ene sentrale midtbaneplassen i et 4-3-3 system. Bytter vi til 3-5-2 - så kan vel de fleste av disse spille indrelopere...

Jeg tror det fort kan komme en ny ballfordeler som kan kjempe med Segberg om plassen. Da vil Hadzic kjempe med Aremu om den andre plassen på midten..

Mye kommer ann på hva slags system vi spiller - men jeg tror det er plass til alle disse som er nevnt her. Tror derimot det blir vanskelig for en spiller som Mensah å få spilletid - så regner med at han blir lånt ut. (også med tanke på utlendingskvoten).

Framme tror jeg heller ikke det blir plass til Floki - og tror han forsvinner - enten på nytt utlån eller blir solgt. Da kommer det nok inn enn ny spiss som kan kjempe med Akinyemi/Bringaker.

Det blir uansett en utrolig spennende vinter - spesielt om vi redder plassen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det ligger vel i kortene at klubben i hvert fall ser etter følgende:
    Midtstopper, høyre vingback, sentral midtbane og muligens spiss. Det siste kanskje minst viktig.

Selv om Jørgensen er på vei, tror jeg ny midtstopper er viktigst. I hvert fall hvis vi fortsetter med tre bak.

I tillegg trenger vi en kreativ, sentral midtbanespiller som holder nivået til Lowe og Shala. Noen som har gode forslag til kandidater?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Det ligger vel i kortene at klubben i hvert fall ser etter følgende:
    Midtstopper, høyre vingback, sentral midtbane og muligens spiss. Det siste kanskje minst viktig.

Selv om Jørgensen er på vei, tror jeg ny midtstopper er viktigst. I hvert fall hvis vi fortsetter med tre bak.

I tillegg trenger vi en kreativ, sentral midtbanespiller som holder nivået til Lowe og Shala. Noen som har gode forslag til kandidater?
    Vi er helt enige i behovsbeskrivelsen!

Bismar Acosta har havnet på benken i Brann og sagt at han vil vurdere et klubbytte. Han fyller 32 før jul, og kan gjøre en bunnsolid jobb for oss i et par år. Dessverre tror jeg fort Wormgoor blir solgt i stedet for, og da må Brann holde på Acosta.

Thomas Rogne i Polen og Gustav Valsvik i tysk 3. Liga er nok longshots. Nicolai Næss sitter på benken i Heerenveen, uten at jeg vet hvilket nivå han egentlig holder. Skal Steffen Hagen endelig ta til fornuft, eller vil han besegle legendestatusen sin i Odd?

Jeg frykter at Damion Lowe kan bli solgt til en større klubb, og i såfall trenger vi to nye midtstoppere (med dagens system). Det blir en tøff oppgave for TKK!

Hvis vi fortsetter med dagens system, kan det være en mulighet å dyrke Kasper Skaanes som Wichne-konkurrent på høyre vingback. Han har hurtigheten og arbeidskapasiteten som skal til, og er høyrebeint. Så da er det bare å sette i gang med å øve på innlegg og defensiv markering!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Gjermund Åsen i Tromsø, offensiv sentral midt. Tromsø må selge i vinter med minus 10 millioner og på rød liste fra før., selv om vi har midtbane pr idag får jeg litt gode drømmer om Segberg Åsen på midtbanen.
    Eventuelt
    Segberg Åsen og Aremu i 4-3-3.
    Åsen da i fremskutt indreløper posisjon.
    Han har 9 Assist på 18 kamper.
    Go4it

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Tromsø må selge i vinter med minus 10 millioner og på rød liste fra før.
    Stemmer. Ser for meg at Gjermund Åsen heller vil til en toppklubb eller for eksempel Danmark. Simen Wangberg virker bestemt på at han skal til utlandet.

Kanskje den 22 år gamle midtstopperen Jostein Gundersen kan være noe for oss?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Gjermund Åsen i Tromsø, offensiv sentral midt. Tromsø må selge i vinter med minus 10 millioner og på rød liste fra før., selv om vi har midtbane pr idag får jeg litt gode drømmer om Segberg Åsen på midtbanen.
    Eventuelt
    Segberg Åsen og Aremu i 4-3-3.
    Åsen da i fremskutt indreløper posisjon.
    Han har 9 Assist på 18 kamper.
    Go4it
    Trond Mohen redder Tromsø igjen, sann mine ord.

Vi må lete andre steder.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvis vi fortsetter med dagens system, kan det være en mulighet å dyrke Kasper Skaanes som Wichne-konkurrent på høyre vingback. Han har hurtigheten og arbeidskapasiteten som skal til, og er høyrebeint. Så da er det bare å sette i gang med å øve på innlegg og defensiv markering!
    Jeg liker Skaanes godt, men en slik omskolering har jeg ikke tro på. Jeg mener de to offensive plassene i dagens system passer ham som hånd i hanske. Når han bare i marginal grad brukes der, er det liten grunn til å tro at han vil lykkes andre plasser.

Sentral midtbane kunne kanskje vært et alternativ. Endel offensive spillere flyttes bakover på banen når de mister noe av hurtigheten. Det mest kjente eksempelet er kanskje Ryan Giggs. Men da snakker vi om spillere som har vært blant klubbens beste i mange år.

Jeg mener derfor at Skaanes må satses på i den posisjonen han kan best - i hvert fall så lenge Kabran er skadet. Ellers må han selges.

Jeg har mer tro på å bruke Simon Larsen som høyre vingback i kamper der vi enten har defensiv tilnærming, eller stiller med enveisspillere fremover på banen. I den posisjonen tror jeg Larsen kan tilby mye defensiv trygghet, samt bidra med muskler på offensiv dødball. Han kunne uansett vært en back-up for Wichne.

Dermed er det nok midtstopper som er viktigst, deretter sentral midtbanespiller, før vingbak og spiss havner på de neste plassene.

Jeg håper Start denne gangen følger en behovsprøvd tilnærming, i stedet for å kjøpe inn talent for fremtiden.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg liker Skaanes godt, men en slik omskolering har jeg ikke tro på. Jeg mener de to offensive plassene i dagens system passer ham som hånd i hanske. Når han bare i marginal grad brukes der, er det liten grunn til å tro at han vil lykkes andre plasser.

Sentral midtbane kunne kanskje vært et alternativ. Endel offensive spillere flyttes bakover på banen når de mister noe av hurtigheten. Det mest kjente eksempelet er kanskje Ryan Giggs. Men da snakker vi om spillere som har vært blant klubbens beste i mange år.

Jeg mener derfor at Skaanes må satses på i den posisjonen han kan best - i hvert fall så lenge Kabran er skadet. Ellers må han selges.
    Uenig!

Den posisjonen som passer Skaanes best er indreløper i en midtbanetrio. Det finnes ikke i dagens system, men blir kanskje en mulighet til neste år. Som ving i dagens system mangler han sluttprodukt.

Han er 23 år gammel, så jeg tror ikke det er fare for at hurtigheten forsvinner med det første, men han er for lite ballsikker til å spille i en toer sentralt. En helt annerledes spillertype enn Giggs.

Skaanes' fremste egenskaper er arbeidskapasitet og hurtighet – kanskje de to viktigste egenskapene en vingback trenger.

Jeg har mer tro på å bruke Simon Larsen som høyre vingback i kamper der vi enten har defensiv tilnærming, eller stiller med enveisspillere fremover på banen. I den posisjonen tror jeg Larsen kan tilby mye defensiv trygghet, samt bidra med muskler på offensiv dødball. Han kunne uansett vært en back-up for Wichne.
    Uenig!

Larsen mangler nesten alt en vingback skal ha, og så ut som en fisk på land mot Sandefjord. Larsen er midtstopper, eventuelt høyreback hvis vi skal ligge med en flat firer/femmer i sluttminuttene. Men forhåpentligvis spiller han i Jerv i 2019.

Dermed er det nok midtstopper som er viktigst, deretter sentral midtbanespiller, før vingbak og spiss havner på de neste plassene.

Jeg håper Start denne gangen følger en behovsprøvd tilnærming, i stedet for å kjøpe inn talent for fremtiden.
    Enig!

Junior Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Uenig!

Den posisjonen som passer Skaanes best er indreløper i en midtbanetrio. Det finnes ikke i dagens system, men blir kanskje en mulighet til neste år. Som ving i dagens system mangler han sluttprodukt.

Han er 23 år gammel, så jeg tror ikke det er fare for at hurtigheten forsvinner med det første, men han er for lite ballsikker til å spille i en toer sentralt. En helt annerledes spillertype enn Giggs.

Skaanes' fremste egenskaper er arbeidskapasitet og hurtighet – kanskje de to viktigste egenskapene en vingback trenger.

Uenig!

Larsen mangler nesten alt en vingback skal ha, og så ut som en fisk på land mot Sandefjord. Larsen er midtstopper, eventuelt høyreback hvis vi skal ligge med en flat firer/femmer i sluttminuttene. Men forhåpentligvis spiller han i Jerv i 2019.

Enig!
    Hvorfor tror alle at Skaanes er rask, det lurer jeg på?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Østane Vis innlegg
    Det lurer jeg også på. Da er han i så fall veldig flink til å skjule det.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Østane Vis innlegg
    Skaanes har ganske bra tempo, men hovedstyrken er kanskje at han er veldig utholdende. Jeg synes det virker som han har en bra motor og arbeidsinnsats og aldri gir opp. Men jeg synes også at han er ganske rask, selv om han nok ikke er like rask som Akinyemi og et par andre..

Junior Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Skaanes har ganske bra tempo, men hovedstyrken er kanskje at han er veldig utholdende. Jeg synes det virker som han har en bra motor og arbeidsinnsats og aldri gir opp. Men jeg synes også at han er ganske rask, selv om han nok ikke er like rask som Akinyemi og et par andre..
    Bra frekvens på beina, så det er nok derfor folk tror han er rask, men toppfarten er heller laber.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Den 24 år gamle midtstopperen (og back-up på høyrebacken) Daniel Granli er på utgående kontrakt i Stabæk. Hvis vi holder plassen, kan kanskje han være interessant? Jeg leser at han har en god pasningsfot og har vært en av deres beste spillere i år. Noen som har sett han spille mer enn det jeg har?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Nå som vi vet hvilken divisjon vi spiller neste år, blir det kanskje et litt enklere overgangsvindu for klubben. Store navn kan vi se langt etter, så det blir heller et spørsmål om hvem fra dagens stall det skal satses på og hvem som kommer til å forlate klubben for å spille i en bedre liga. Antall utenlandske spillere (U) blir også en faktor, siden det ikke kan benyttes mer enn 9 stykker i den totale troppen.

Her er stallen vi "vet" har kontrakt per 1.1.2019 og mine tanker rundt den enkelte av dem:

Keepere
    Deumeland (U): Blir garantert med videre siden han nettopp har skrevet ny kontrakt
    Boujar: Kommer tilbake fra lån. Tviler på at han blir satset på som fremtidig førstekeeper. Andrelaget eller utlån.

Forsvar
    Lowe (U): Forsvinner nesten garantert. Har allerede pratet om å forlate klubben i sommervinduet. Nedrykk fører nok til at han forsvinner tidligere.
    Jørgensen: Kommer og blir
    Larsen: Ingen endring og kommer muligens mer til sin rett i Obos. På vei ut etter neste sesong
    Robstad: Som Larsen. Mulig backup på venstre back avhengig av status på Käck
    Hammer Berger: Blir nok satset hardt på neste år
    Wichne: Blir nok satset hardt på neste år
    Käck (U): I tvil om han forsvinner eller ikke. Virker ikke som den mest ambisiøse spilleren og kan være fornøyd med å bli og være en del av et bedre lag i 2020.
    Aukland: Aner ikke nivået hans, men har mine tvil om han går inn i laget neste år. Nytt utlån?

Sentral Midtbane:
    Aremu (U): Tror han blir værende. Trenger en sesong til for å blomstre skikkelig
    Twum (U): Som Aremu, med mulig satsing som Midstopper ref Start 2 kampene
    Hadzic: Blir værende.
    Segberg: Kaptein neste år også under Rekdal. Satses på.
    Ogungbaro (U): Nytt utlån eller selges
    Ugland: Nytt utlån. Tror ikke han har nivået til knokkelligaen

Kantspillere:
    Christensen: Tror han har ambisjoner om en annen liga. Mulig solgt, men bør nok bli værende
    Sigurdarson (U): Selges. Har ikke vært i nærheten i år og større talenter er foran han i køen
    Tryggvason (U): Tror han blir satset på i Obosligaen.
    Børufsen: Blir, som alltid
    Skaanes: I tvil. Tror ikke klubben holder hardt igjen dersom en annen klubb vil hente han
    Sandberg: Blir og kjemper stort sett om venstre vingback

Angrep:
    Akinyemi (U): Forsvinner. Altfor dyr spiller for Obos og hadde etter ryktene andre større klubber etter seg i sommer
    Mensah(U): Blir. Trenger ett år i norsk fotball for å tilpasse seg, og deretter vurderes nivået hans
    Kabran (U): Forsvinner til Sverige
    Bringaker: Blir værende og rundt førstelleveren
    Finnbogason (U): Kommer tilbake og blir satset på i to-spann fremst
    Lidberg (U): Nytt utlån, eller slippes til annen klubb
    Antwi (U): Slippes/selges

Dersom Käck blir værende er vi da nede i 7 utenlandske spillere. Det åpner opp for å beholde noen av de andre, uten at det går utover kvoten. Det er et mye bedre utgangspunkt enn denne sesongen der folk ble nærmest kastet ut dørene på grunn av utenlands- og lånekvoter.

Vi har behov for en bedre andrekeeper enn Boujar. Det er ikke prekært neste sesong, men det er en fordel å få dette på plass kommende sesong for å slippe usikkerhet før 2020.
    Høyre back kan Larsen spille i Obos, men å få etablert et bedre alternativ innen 2020 er å foretrekke.
    Midtbanen savner rutine når Shala forsvinner. Vanskelig å få inn et godt alternativ her som har erfaring, er villig til å spille i Obos og god nok for Eliteserien i 2020.
    Kantspillerene er en miks av veldig nye, relativt nye, og Børufsen Regner med at Mensah trekkes ut hit. Bør være gode nok for Obos med mulighet for utvikling.
    I angrep savner vi en solid etablert spiller som scorer mål. Tror det er bra for Bringaker og Finnbogason å spille i Obos neste år, men de må vise utvikling og score mål over tid. Bringaker har vist at han kan.

Summert: Behov for neste år er en keeper og en midtbanespiller med rutine. Alt annet er bonus. Egenutvikling uten hundre-og-ørten spillere på utlån bør være fokus!

PS: Jeg har ikke glemt Salvesen, men jeg er usikker på om han kommer tilbake til klubben i Obos. Kanskje blir han "kjøpt" tilbake før 2020 hvis han har utviklet seg og er interessert. Har jeg glemt noen andre?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er enig i mye her, men tror Akinyemi blir i klubben. Han ble bedre og bedre utover sesongen synes jeg og selv om det er mye å gå på så tror jeg klubben vil ha han med videre. I såfall tror jeg han vil score mange mål og vaere mye mer forberedt for eliteserien i 2020. Han har tross alt bare vaert i klubben siden i sommer og skrev vel 3.5 årskontrakt.

Da tror jeg heller at Floki forsvinner. Han fikk det ikke til i Start og fikk det heller ikke til i Sverige. Akinyemi har et mye storre potensiale enn Floki synes jeg..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Er ikke uenig i Akinyemis fremtidsutsikter. Jeg er bare usikker på om eierne faktisk er villige til å la en "10-millioners mann" spille i Obos. Det er luksus i så fall. Kanskje han blir lånt ut til en av klubbene i Eliteserien?
    Floki tror jeg har muligheter dersom han blir brukt riktig. Det er potensial i han, men det må dyrkes på en annen måte enn hva var tilfellet under Dempsey. Han er ikke en spiller som skal ha ballen i beina, men heller være først på innlegg og stusse videre til en annen angrepsspiller. Hos oss ble han altfor alene, men jeg aner ikke hvordan han ble brukt i Sverige.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Intervju med Rekdal i FVN i dag:
    Hvis alle spillerne kommer tilbake fra lån så blir vi nesten 30 stykker her. Det blir det ikke snakk om, sier Rekdal, som sier tre keepere pluss et sted mellom 18 og 20 spillere er målet.
    Stemmer ganske bra med tallene min over dersom ingen nye kommer inn. 18-20 er vel akkurat tallet dersom man ser på Käck og Skaanes som usikre kort. Dersom flere enn de jeg har nevnt forsvinner må det nye inn for å få tallene til å gå opp. På Rekdal høres det ikke ut som om dette tallet fylles fra bunn, med Aukland og Ugland for eksempel, men heller utenfra med riktige typer, med riktig mentalitet!
    https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...t-265158b.html

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det positive med mange på lån i år, er at man ikke er like avhengig av å kjøpe mange nye spillere etter nedrykket, selv om mange forsvinner. Ikke lett å kjøpe mange, gode spillere etter nedrykket.
    Det betyr at man kanskje kan fokusere på to kvalitetskjøp.

Noen som vet om noen av de utlånte spillerne har gjort det bra i låneperioden?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Noen som vet om noen av de utlånte spillerne har gjort det bra i låneperioden?
    Tror egentlig den eneste som har gjort det greit er Mikael Ugland som var i Floy... De fleste andre har vel slitt med å få spilletid i sine nye klubber. Tror ikke det er mange av de utlånte som har noen fremtid i Start. Nevnte Ugland er nok et unntak, men er mulig han blir lånt ut en sesong til...

Blir spennende å se hva slags opprydding som skjer de neste ukene...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Antwi har 6 mål ipå 24 kamper i OBOS.,det holder ikke nivå.
    Lidberg gikk til hamkam, det skulle vise seg å være totalt misslykket.
    Det må være noe i en avtale som sier at spilleren er tiltenkt ca mye spilletid.
    Ihvertfall, det ble med få kamper, 82 minutter sent i September, etter det ble det benktilværelse og svært få minutter.
    Totalt ubrukelig statistikk til neste sesong.
    Floki har som samtlige strevet godt, jeg er i tvil om det blir en som skyter Start tilbake.
    Generelt er det bare fjas på utlån.
    Akinyemi må bli, OBOS blir ingen spasertur. Den er jevn. Sandefjord, Start, Aalesund /Sogndal, Stabæk, sandnes Ulf og Hamkam.
    Joa dette blir tøft nok.
    Det skal bli spennende å følge Bringaker og Mensha.
    Ingen utlånte får tillit, ergo må det inn en ny keeper som prio1.
    SHALA regner jeg med signeres og så lånes ut til høyt nivå.
    Samme med Tobias, kanskje utlån til Nederland..
    Hollingen er ute, som forventet. Aron følger nok og kanskje Lowe. Synes han lyser av litt utilpasshet.
    Litt av en kabal

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •