Vis avstemningsresultater: Kommer vi til cupfinalen?

Stemmere
5. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • JA

1 20,00%
  • NEI

4 80,00%
Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kris81 Vis innlegg
    i andre rakner det dessverre og vi greier ikke omsette en del gigantsjanser til vår fordel, mens Molde scorer på sine.
    Molde brenner nok vel så mange sjanser som Start, så det vel ikke kun effektiviteten som skiller lagene. I tillegg ble jo Molde snytt for en klokkeklar straffe og et tilbakespill. Så resultatet reflekterer nok kampen ganske bra. Men jeg er enig i at Start spilte en ok kamp, og ga Molde en del trøbbel.

Vanskelig å si om Molde giret opp i andre, eller om Start falt sammen. Det er umulig å kritisere Rekdal for byttene all den tid Bringaker stort sett alltid scorer i innhoppene sine, men jeg skulle gjerne sett at Christensen og Akinyemi fikk noe mer spilletid for de er i mine øyne vesentlig bedre dem som kommer inn selv om sluttproduktet er så som så. Akinyemi så farlig ut helt til han måtte forlate banen.

Start må nok ha en seier til for å slippe kvalik. Dermed er nok Sandefjord-kampen mer betydningsfull enn semifinalen på Lerkendal. Det blir spennende å se hvordan Rekdal tenker med hensyn på laguttak. De to siste seriekampene blir trolig knallharde, så ideelt sett bør seieren komme i neste runde. Hvis ikke blir dette fryktelig spennende.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes laget viser en del gode tendenser. Særlig i første omgang da laget kunne ligge dypt og satse på kontringer eller å spille seg gjennom et tafatt Molde-lag som sto høyt.

Etter at Molde snudde kampen, ble Starts mangler mer synlige. Vi har ingen Wolf Eikrem. Eller Strømstad. Eller Myggen. En sentral playmaker som kan styre det oppbyggende spillet bakfra. Segberg og Hadzic er gode, men én av dem skulle vært mer kreativ. Hjelper ikke med Aremu på plass heller.
    Skjønner naturligvis at dette ikke er en luksus Rekdal kan unne seg nå. Men et lag som er avhengig av så mye defensiv kynisme, vil slite når det skal føre kampene.

Sånn sett en fordel at vi møter Sandefjord borte.
    Tror vi trenger fire poeng for å unngå kvalik, så tre poeng i den kampen vil være viktig. Men ett kan også vise seg å være verdifullt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vinner mfk og Haugesund taper i neste så har Haugesund lite å spille for mot Start, da er 3 plass utilstrekkelig for Haugesund

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Vinner mfk og Haugesund taper i neste så har Haugesund lite å spille for mot Start, da er 3 plass utilstrekkelig for Haugesund
    Hvis RBK vinner neste, og Brann avgir poeng, har heller ikke RBK noe å spille for.
    Og Sandefjord er for alle praktiske formål nede allerede.
    Start kan altså få tre motstandere uten noe å spille for på slutten.
    I så fall har Start vært klubben med mest flaks i årets tippeliga.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Ja, gårsdagens tap øker nok sannsynligheten for at siste runde er uten betydning for Haugesund. Men de er sterke hjemme på naturgresset i høststormen.

RBK er nok også i praksis seriemester når de kommer sørover med europacup i beina. Men de har ikke for vane å slakke på tempoet selv om serien er i boks, og mot Brann virket de tilnærmet skadefrie og toppet for første gang på lenge. De skiftet fem spillere fra torsdagens kamp mot Salzburg til seriefinalen mot Brann, og spillere som Søderlund, Vilhjalmsson og Jebali startet ikke noen av kampene, så bredden er ekstremt bra.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg var forhindret fra å se kampen i går, men ut fra det jeg fikk med meg av oppdateringer underveis virket dette som noe av det bedre vi har prestert offensivt under Rekdal. Totalt sett virket det likevel som om Molde var hakket bedre, noe som strengt tatt var å forvente. Med Lowe og Aremu tilbake mot Sandefjord håper jeg vi kan snøre igjen defensivt, og så håper jeg de offensive taktene fortsetter. Da sikrer vi plassen til helgen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    En merkelig kamp. 1.omgang var oppimot årsbeste når man ser hvem vi spiller mot. Vi har en kjempesjanse til å gå opp i 2-0 og da kunne det blitt en helt annen kamp. I 2.omgang scorer Molde og får selvtillit - men vi har jo en kjempesjanse til å utligne til 2-2 ved Akinyemi.

Akinyemi leverer trolig sin beste kamp så langt. Glimrende scoring og virket farlig hver gang han fikk ballen. Jeg tror fort han kan få minst et par scoringer på de siste 4 kampene. Ellers så var savnet av Lowe spesielt merkbart i 2.omg. Tror ikke Molde hadde sluppet til å mange sjanser om Lowe hadde spilt. Nå har vi Lowe tilbake både mot Sandefjord og mot Rosenborg i serien - uansett om han får nytt gult i Sandefjord. Og unngår han gult i en av disse kampene, er han med også mot Haugesund. Han blir viktig i sesonginnspurten. Aremu vil også heve laget..

Jeg tror mye er gjort om vi vinner i Sandefjord. Da kan jeg i allefall ikke se at Stabaek vil ta oss igjen, og det er gode sjanser for at 32 poeng vil holde siden det er mange lag i bunnen som spiller mot hverandre i de siste rundene. Taper vi dog i Sandefjord blir det vanskelig...

Men forst er det cupfinalebillett som det skal spilles om...

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •