Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

29. Serierunde: START - ROSENBORG (kamptråd)

TID: Søndag 11 november kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena

TABELLEN
    1. Rosenborg....28....18-6-4....49-23...60 poeng
    13. Start..........28....8-5-15....29-50...29 poeng

ROSENBORG BALLKLUBB
    Rosenborg styrer mot seriegull nummer 26 og det 4 på rad - og kvalifiserte seg også til cupfinalen på bekostning av Start, MEN alt er ikke som det skal i Trondheim. Ting eskalerte når Kåre Ingebrigtsen ble sparket 19 juli og Rini Coolen tok over. Dette var noe spillerne ikke likte og et allerede anstrengt forhold til styreleder Ivar Koteng ble enda verre. Klubben mente at manglende sportslig utvikling var årsaken til at man kvittet seg med Kåre Ingebrigtsen, men laget har slettes ikke imponert etter trenerbyttet, selv om man har skaffet seg nok poeng til å vinne serien igjen.
    Etter semifinalen mot Start så uttalte Koteng at laget spilte som et 5.divisjonslag og det ble mer bråk og forholdet til spillerne ble enda verre. Da Alexander Søderlund avgjorde kampen på overtid, så var det ingen jubel og ikke en gang et smil fra spissen. Det var trolig mangel på spilletid som var årsaken, men det var tydelig at noe ikke var som det skulle.
    Det må også nevnes at det var så vidt Lerkendal-publikummet jublet for seieren i semifinalen og det viser bare at man begynner å bli blaserte og kravstore i Trondheim.

Ellers så har Rosenborg levert pinlige resultater i Europaligaen i år. Der Sarspborg har sjarmert de fleste, har Rosenborg blitt avkledd i flere kamper og tapte senest på torsdag med 2-5 på hjemmebane mot Salzburg. Det er trolig den verste hjemmekampen Rosenborg har spilt på mange mange år.

I tillegg kom bråket med Nicklas Bendtner's angrep på en taxi-sjåfør - som endte med at dansken må sone 50 dager i fengsel, så ingen tvil om at de har hatt en turbulent høst i Trondheim, til tross for suksess i serie og cup.

Rosenborg har slitt med endel skader og sykdom denne høsten, men ting har bedret seg nå. Tore Reginiussen stod over kampen mot Salzburg, men er ventet å spille mot Start. Pål Andre Helland, Anders Trondsen og Vegar Eggen Hedenstad ble spart i denne kampen - men er alle aktuelle for kampen i Kristiansand. Isaak Jebali er derimot ute med skade. Laget har heller ingen karantener.

Toppscorer for Rosenborg er Alexander Søderlund med 8 scoringer mens nestemann er Mike Jensen med 6 nettkjenninger. Birger Meling leder statistikken over flest målgivende (7) mens Tore Reginiussen er deres beste spiller denne sesongen i følge børsen til altomfotball. Reginiussen har et snitt på 5.89.

Den omvendte kampen i Trondheim endte med 2-0 til hjemmelaget - etter scoring av Tore Reginussen like etter pause og en scoring av Anders Konradsen like før slutt.

Start har tatt i mot RBK 35 ganger på hjemmebane. Start har vunnet 12 kamper, Rosenborg har vunnet 16 kamper og 7 kamper har endt uavgjort. Målforskjellen er 56-63

ROSENBORG'S 5 SISTE KAMPER
    25 oktober: Salzburg - Rosenborg 3-0 (Europaliga)
    28 oktober: Brann - Rosenborg 1-2 (serie)
    1 november: Rosenborg - Start 2-1 (cup)
    4 november Rosenborg - Odd 3-1 (serie)
    8 november: Rosenborg - Salzburg 2-5 (Europaliga)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Rosenborg har mange gode spillere - og har Norges beste keeper i Andre Hansen. Offensivt blir Samuel Adegbenro viktig å stoppe, men en av årets beste spillere er venstrebacken Birger Meling. Meling har en scoring og hele 7 målgivende denne sesongen og er meget god offensivt. Det er viktig at høyresiden til Start er oppmerksomme på den kjappe venstrebacken til Rosenborg.

IK START
    Hos Start kan Rekdal nå velge fra nesten en skadefri tropp. Det er bare Børufsen, Kabran og Hollingen som nå er uaktuelle. Etter den meget svake kampen i Sandefjord vil det helt klart bli noen endringer både bakover og framover og selv om laget nok ikke er helt bestemt, er det mye som tyder på at vi starter slik: (3-4-3)

Jonas Deumeland

Espen Hammer-Berger
    Damion Lowe
    Henrik Robstad

Eirik Wichne
    Erlend Segberg
    Adnan Hadzic
    Elliot Kack

Herolind Shala
    Adeleke Akinyemi
    Niklas Sandberg

I FARESONEN
    Mange spillere har nå fått flere gule kort, og dermed er det interessant å se hvem av våre spillere som er i faresonen for å måtte sone i neste runde om de pådrar seg kort i denne kampen. Jeg har også tatt en titt på hvem av vår kommende motstander etter denne runden - som har spillere i faresonen.
    Vår siste kamp spilles borte mot Haugesund.
    Følgende spillere unngå kort i denne runden for å unngå karantene:
    Start: Isaac Twum, Tobias Christensen, Simon Larsen, Erlend Segberg
    Haugesund: Torbjørn Kallevåg

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter at Start har levert gode prestasjoner og fått mange poeng de siste månedene var det mange som trodde at kampen mot Sandefjord for alvor skulle få oss ut av nedrykksstriden. Man hadde spart spillere i semifinalen i cupen og hadde reist rett fra Trondheim til Sandefjord for å få god oppladning til kampen - og spilte mot et lag som kun hadde en bitteliten teoretisk sjanse til å beholde plassen. I tillegg var vi sikkert et par hundre Start-supportere som dominerte på tribunen. Alt lå til rette for at vi skulle ta 3 poeng og si mer eller mindre farvel til bunnstriden. I stedet ble vi regelrett rundspilt i 1.omgang og var heldige som kom til pause med 1-3. Det var litt bedring i 2.omgang, men uten at vi klarte å score. I stedet scoret Sandefjord en gang til på overtid og vi måtte reise hjem med nok et 1-4 tap mot Sandefjord. Det var ingen tvil om at vi virket slitne og at Sandefjord både ville og kunne løpe mer enn oss. Om ikke annet så var den kampen en verdifull påminnelse om at man ikke får noe gratis i denne ligaen. Leverer man ikke 100% så taper man.

Nå har gutta fått en uke hvile fra kamper, og det var viktig. For søndag kveld kommer det som nesten garantert er årets seriemester til Kristiansand. Jeg tror Rosenborg kommer til å få problemer - og her er hvorfor:

1. Start-spillerne er nok fryktelig revansjesugne etter fadesen i Sandefjord. Kjetil Rekdal vil kun bruke spillere som er villige til å gå i krigen og de som får sjansen må kjempe som løver.

2. Rosenborg opplever uro både på og utenfor banen. Masse utenomsportslig bråk med Bendtner, styreleder, sparking av trener +++

3. RBK spilte kamp torsdag kveld - som var ferdig nesten kl 23 på en tung gressbane i Trondheim. Den kampen vil nok sitte i bena til flere spillere og jeg tror det vil merkes utover i 2.omgang... (Det er i tillegg meldt om masse regn - og søkkvåte sko er ingen god kombinasjon med trette ben.)

4. Rosenborg sliter sportslig og det er langt mellom høydepunktene. De var gode i Bergen da de slo Brann, men har spilt fryktelig i europaligaen. Etter 2-5 hjemme for Salzburg er det ikke mye selvtillit i RBK-gruppa.

5. Selv om RBK kan avgjøre seriemesterskapet her, så tror jeg de får hjelp av Kristiansund. Dersom det blir meldt om at Kristiansund tar ledelsen mot Brann, så kan det påvirke hvordan RBK opptrer. I tillegg vet de at de har hjemmekamp mot Glimt i siste runde så det er ingen krise om det blir tap i Kristiansand.

6. Start spilte helt jevnt med RBK i cupen (med et redusert lag) og da hadde RBK hatt en hviledag mer enn Start. Nå er det Start som kommer uthvilte til kamp.

7. Start har levert mange gode prestasjoner på hjemmebane etter at Rekdal tok over. Vi tapte mot Molde, men var fullt på høyde med bortelaget i den kampen. Rosenborg spiller i tillegg normalt på naturgress, og dermed er det fordel Start at vi her spiller på kunstgress.

Dette er alle grunner til at jeg gir Start gode muligheter til poeng, men da må gutta levere noe helt annet enn det vi så i Sandefjord. Da må det kriges, kjempes og løpes som gale. I Sandefjord ropte Start-fansen "Blø for drakta" mot slutten av kampen og jeg håper og tror at Start-gutta virkelig vil vise seg fram i denne kampen. Det blir ikke enkelt, men jeg har en god følelse. Jeg tror vi vinner, men tror samtidig at Kristiansund slår Brann og at både Start og Rosenborg kan juble etter kampen. Hvis vi i tillegg får hjelp av Odd og Strømsgodset, så kan vi feire ny eliteseriekontrakt søndag kveld. Det langtfra utenkelig, men det blir ulidelig spennende.

La oss håpe at Rekdal får gutta til å hente fram årsbeste - slik at vi kan reise til Haugesund neste helg uten noe som helst press.

Til slutt: Dette er siste hjemmekamp for sesongen (med mindre det blir kvalik). Det blir trolig en jevn og tett kamp der publikum kan utgjøre en forskjell. Det kommer helt sikkert mange Rosenborg-supportere og dermed er det ekstra viktig at vi mobiliserer. Vis at du bryr deg om hvilken divisjon Start spiller i neste sesong og kom på stadion og gi DITT beste bidrag fra tribunen. Start trenger oss i denne kampen!

Vinner vi her kan vi trolig inviterer Rosenborg tilbake i 2019, men blir det tap er det mulig det blir lag som Ham Kam og Strømmen som kommer neste sesong. Vi har alt i egne hender.

Dette er årets viktigste kamp. Vi sees på Sparebanken Sør Arena.
    Sist endret av Frankieboy : 11-10-2018 kl 22:31

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Blir spennende om RBK stiller revansjesugne eller preget. Mulig det at de kan avgjøre hjemme mot Bodø kan spille positivt inn, men tror vi møter et heltent lag imorgen.
    Uansett motstander må start i motsetning til forrige søndag møte opp til kamp både fysisk og mentalt. Reka har nok tatt knallhardt tak i det. Men uansett dette, er jeg ganske usikker på om vi klarer å utnytte de få sjansene vi trolig får. Akinyemi ser ut til å trenge mange sjanser, og Bringakers målbonanza ser også ut til å ha gått over. På midten synes jeg den eneste i denne lagoppstillingen som jevnlig truer motstanderens mål er Shala.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    fvn.no spekulerer i dette laget:

3–4–3: Jonas Deumeland; Eirik Wichne, Espen Berger, Damion Lowe, Henrik Robstad, Elliot Käck; Adnan Hadzic, Erlend Segberg; Herolind Shala, Adeleke Akinyemi, Niklas Sandberg.

Altså - Larsen ersttes av Robstad. Aremu erstattes av Hadzic og Sandberg erstatter Christensen. Dvs slik Frank tippet.

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...t-264268b.html

Virker fornuftig det.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, basert på prestasjoner den senere tiden høres det fornuftig ut. Synes også Skaanes bør være nære en plass.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Aremu er for viktig til å ikke starte.
    Men man kan jo spekulere i om Rekdal ønsker seg Aremu og kanskje til og med Akinyemi på i 2omg.
    Jeg ser heller ingen grunn til å sette simon ut, som spilte godt mot rbk sist og heller ikke gjorde seg bort mot Sandefjord, mer enn andre.
    Om robstad er å foretrekke vil nok Simon dukke opp for Wichne.
    0-0 i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes ikke Aremu er så viktig. Han har ikke briljert så mye i det siste. Og synes Adnan viste greie takter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Rart ikke NFF bruker en bedre dommer til et oppgjør så viktig for både topp og bunn. Wichne skulle hatt frispark før scoringen, og 50/50-situasjonene går konsekvent i RBKs favør.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Rart ikke NFF bruker en bedre dommer til et oppgjør så viktig for både topp og bunn. Wichne skulle hatt frispark før scoringen, og 50/50-situasjonene går konsekvent i RBKs favør.
    Wichne veier 10 kg for lite til å drive med kontaktidrett. Han har en bra innleggsfot, men er ikke i nærheten ang duellstyrke. Når han har seriens beste driblekant mot seg, blir han hengende i tauene.

Ellers går absolutt alle resultat mot oss nå. Vi kan være på direkte nedrykk ved sesongslutt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Dett kan fort være snipp snapp snute for denne drømmen, kampen under et sett var ikke så gal, vi har seriemesteren i knestående de siste 20 minuttene, men spisskompetansen vår er dessverre ikke god nok og vi er ikke med med nok spillere inne i boksen når innleggene kommer. Dessverre går nesten alle andre kamper mot vår favør, og nå har vi bare halmstrået igjen borte mot Haugesund hvor vi nok må ha minst 1, kanskje 3 poeng. Både Stabæk og Lillestrøm har hjemmekamper igjen Fadesen i Sandefjord kan være det som feller oss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi må ha minst poeng mot Haugesund nå tror jeg. Stabæk tar oss på målforskjellen om vi taper og de klarer uavgjort. Og jeg føler meg ganske trygg på at de klarer uavgjort. Minst.

Det er to ting som taler for oss. Haugesund ender på fjerdeplass uansett resultat mot oss, og Godset må spille for plassen. De rykker faktisk ned dersom de taper og vi samt Lillestrøm vinner.

Men jeg er stygt redd for at dette ender med mageplask, Haugesund på naturgress er vrient uavhengig av om de har noe å spille for eller ikke.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jaja. Orker ikke å skrive så mye om kampen. Føler at den spillemessig gir håp om at Start kan ta poeng i kampen mot Haugesund, særlig hvis vi unngår tidlig mål i mot. Vi kan vinne hvis vi kan kontre mot et førende lag.

Synes Christensen gjør et oppløftende innhopp. Også Aremu visste hvorfor han normalt er i startelleveren. Begge er nok med fra start i siste kamp.

Er vel en fordel med landslagspausen nå. Haugesund blir nr 4 uansett, og kan nå konsentrere seg om neste sesong i 14 dager inn mot kamp. Start kan bruke 14 dager på å konsentrere seg om kampen.

Fortsatt er dette i Starts hender. Vinner vi kampen, får vi minst kvalik. Sannsynligvis også sikker plass.
    Taper vi, er det fortjent hvis vi rykker ned.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ja, dette var en grusom runde. Gudene vet hvordan dette vil ende, men jeg har ikke veldig stor tro på seier i Haugesund, så vi er vel fort avhengige av hjelp. Men hverken LSK eller Stabæk har overbevist hjemme mot laber motstand i det siste, så Start har vel en fair sjanse selv med tap eller uavgjort i Haugesund.

Er usikker på hva tapet av Segberg vil bety. Føler vel at han spiller en viktig rolle i dette laget, og er usikker på om Aremu og Hadzic har samme egenskaper. Alternativet er å flytte Shala ned, men da mister nok laget mye offensiv slagkraft. Ellers hadde vel Lowe er svært stygg albue på Mæling i kveld, så om NFF tar en titt på den, ryker vel fort han også ut av laget.

Jeg har ikke fått sett de to siste kampene, men ble ikke veldig imponert over dagens prestasjon. I første omgang styrte RBK det aller meste. Etter pause var Start det beste laget, men primært fordi RBK ble veldig baktunge, og viste overraskende lite vilje til å holde på ballen og utnytte rommene som åpnet seg slik Molde gjorde forrige hjemmekamp. Start fikk etterhvert bra trykk, men RBK virket aldri særlig ukomfortable.

Haugesund har ingenting å spille for, men moralen har vel vært deres varemerke til nå. Hjemme på mosen i stormkastene i havgapet blir nok dette en knalltøff oppgave. Kristiansund er også ferdigspilt, og for slike lag er det nok lettere å slippe seg litt ned på bortebane dersom ting går litt i mot. Men Kristiansund er normalt ingen enkel oppgave. På Nadderud tipper jeg Godset er godt fornøyd med det ene poenget som kreves for å holde Stabæk bak seg, spesielt dersom Start havner under i Haugesund. Derfor er det nok viktig at Start står imot så lenge som mulig for å sikre at hverken Godset eller Stabæk kan spille på resultat.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er vanskelig å vite om Stabæk spilte godt eller om ODD var planlagt dårlige.
    Man vet aldri etter Fagermo sin uttalelse..
    Kampen i går lander silkemykt inn blant kamper start henger godt med i men som avgjøres av 0.5 sekunder med rbk flaks.
    Jeg er sikker på at halve eliteseriens keepere hadde tatt den, men det får være spekulasjoner.
    Rbk hadde vel kun denne sjansen og ingen større.
    Det er akkurat her vi blir til et nedrykkslag, ufarlige offensivt.
    Akinyemi, bare surr og tull. Jeg orker ikke å se på dette mere. Det gjør vondt.
    Latvisk dukketeater er liksom ikke min greie.. Nei gi meg Kabran, han putta mål ihvertfall.
    Segberg ute, men med børufsen og Kabran tilbake.
    At vi får Adnan og Aremu sentralt er nok sannsynlig.
    Børufsen, kabran, shala på topp kunne vært moro å sett. Eller shala og kabran på hver sin kant og Akinyemi sentralt er å en variant. Vel, jeg tror Rekdal har mange valg å ta av og Segberg sktt fravær BØR være av mindre betydning.
    Så nå må vi vente 13 dager på siste serierunde, Berg har uttalt det som koko, her er det bare å underskrive.
    Haugesund er stort sett kompiser, har troa på seier borte.
    Nedrykkstriden gir meg hodepine så den orker jeg ikke spekulere i. Mange kombinasjoner.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser at det spekuleres i om Lowe kan få rødt kort i ettertid pga. en albu i ansiktet på Meling. I så fall var det vel et par episoder til NFF bør se på. Helland hadde vel en albu som kvalifiserer, samt slaget Adegbenro hadde på Deumeland når han lå nede. Meling slo vel etter Shala i en situasjon også? Lowe ute i siste kamp hadde vært helt krise.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    På Nadderud tipper jeg Godset er godt fornøyd med det ene poenget som kreves for å holde Stabæk bak seg, spesielt dersom Start havner under i Haugesund. Derfor er det nok viktig at Start står imot så lenge som mulig for å sikre at hverken Godset eller Stabæk kan spille på resultat.
    Enig i den vurderingen. For oss er det helt essensielt at Godset har noe å spille for, Godset kommer helt garantert til å slippe seg ned om de ikke må ha poeng. De har tross alt en cupfinale kort tid etter.

Jeg tror forøvrig ikke at vi får hjelp av noen i siste runde, vi må klare dette på egenhånd. Og det betyr at vi må vinne. men oddsen er definitivt ikke på vår side. Nå må spillerene vise at de kan prestere når det virkelig gjelder, ellers må vi bare erkjenne at taperkulturen fortsatt sitter godt i veggene på Sør Arena til tross for titalls millioner i investeringer. Jeg lurer på hvor mange som gidder å følge laget ned i OBOS nok en gang. Både av spillere og tilskuere.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    lig.
    Børufsen, kabran, shala på topp kunne vært moro å sett.
    Borufsen blir ikke klar. Han har ikke trent på lang tid, så er rimelig sikker på at han er ferdigspilt for sesongen - selv om det skulle bli kvalik. Men, Kabran var med på deler av treningen denne uka og med 14 dager til kampen mot FKH er nok han veldig aktuell. Hvis han finner formen han hadde da han ble skada, så er det en klar forsterkning.

Samtidig så er Lowe et stort tap - så får håpe at ikke NFF foretar seg noe her.

Ang Akinyemi, så er det mye nesten, men han går som regel litt for lenge, og mister da ofte ballen. Jeg tror han hadde passet bedre i en formasjon med 2 spisser. Kanskje en 3-5-2 med Kabran og Akinyemi på topp hadde vaert noe. God fart og de burde skape litt vanskeligheter for motstanderen. Er nok ikke utenkelig at Rekdal ponsker ut noe nytt til de siste kampen..

Det passer bra at det er 13 dager mellom kampene. Både i forhold til at Haugesund må holde sesongen i gang, når de ikke kan ende på noe annet enn 4 plass. Kan ikke se for meg at de vil jobbe altfor hardt på treningsfeltet fram til kampen. For Start er det bra at man kan få Kabran tilbake fra skade og at man kan forberede seg optimalt foran siste kampen. Det blir nok ikke lett, men FKH er ikke like gode som Molde og RBK som Start har spilt jevnt med i det siste. Flausen i Sandefjord setter jeg på kontoen for utslitte spillere - samt en motstander i god form og som også denne helgen leverte en solid kamp (1-1 borte mot SA08).

Jeg håper også at Rekdal bruker Fagermo i sin peptalk. Makan til usmakelig type skal man lete lenge etter. Han har lov til å mene det han mener, men det er jo fullstendig latterlig å komme med den uttalelsen foran en viktig kamp som betyr mye for Start - og så blir utspilt og latterliggjort på egen bane! Han kunne pratet om dette etter sesongen - eller inn mot neste... Han er nok også litt misunnelig at Start har mye mer penger til rådighet enn det Odd har... og som Shala sa - kanskje han er gretten og misunnelig for at Shala havnet i Start og ikke i Odd!

Uansett hva slags divisjon vi spiller i neste sesong, håper jeg virkelig vi strekker oss langt for å få Shala med oss. Utrolig herlig type og Starts beste i går!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Uansett hva slags divisjon vi spiller i neste sesong, håper jeg virkelig vi strekker oss langt for å få Shala med oss. Utrolig herlig type og Starts beste i går!
    Shala er vel i så måte ganske lik Fagermo. En herlig type sett med hjemmesupporternes øyne, men kanskje ikke fullt så herlig for alle andre.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Blir for lite sting i angrepet til Start. Slås mange høye baller inn i feltet, som Start ikke klarer å utnytte.Jeg synes ikke det var bra at Floki ble leid ut, kunne vært bra med hans luftstyrke. Egentlig er det kun Lowe og Simon Larsen som er gode nok på hode, og en Floki mot slutten hadde vært god å ha. Synes også at vi burde risikert mere i går mot slutten, og satt opp Lowe som spiss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Kjipt å spille to relativt ok kamper mot serievinneren, og komme ut av det med null og niks. Og i tillegg bli rævkjørt av den klare tabelljumboen, uansett hvor godt de har spilt i det siste.

Håpet finnes enda, men etter kampen i går kjenner jeg at det begynner å forsvinne. Vinnerkulturen sitter ikke i veggene på SSA, og selv ikke Rekdal har klart å endre dette enda. Litt forskjell har han gjort, men ikke nok til at det er stabilt.

To uker til siste og avgjørende runde. Haugesund borte er en tøffere kamp enn RBK hjemme. RBK kom tross alt rett fra en hard kamp i Europaligaen på torsdag, og hadde ikke behov for å vinne i går for å ta serien. Haugesund har heller ikke noe å spille for, en det er på deres hjemmebane og det er serieavslutningen. De ønsker nok å avslutte med stil.

Håpet ligger dessverre i at Godset ikke tør å gå for uavgjort, og slår Stabæk. Så får vi heller sørge for å slå AAFK i kvalikken

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Akinyemi virker dessverre konstant feilplassert inne i boksen, nesten utrolig at en spiss til 9 millioner kan ha så ussel posisjoneringsevne. Som jeg ser det er han mer en bakromsspiss som kan få til en del på stikkere og i løpsdueller mot motstanderlagets stoppere. Slik som vi spiller nå hvor det er tydelig at Rekdal vil ha mye innlegg fra kantene mot en targetspiss er det klart at Akinyemi ikke er særlig hodesterk(noe merkelig, siden han er nesten 190)og at en Floki hadde passet mye bedre.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •