Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes Adeleke beveger seg ganske bra. Derimot er jeg skuffet over at han har avslutningsferdigheter på nivå med en gjennomsnittlig midtstopper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes og at hans største svakhet er utrolig dårlig avslutningsegenskaper. Gang etter gang har han fått ballen på fot innenfor 16 meteren og bommet på ball, eller fomlet den bort. Igår klarte han sågar å treffe ballen med stamfoten.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Synes det er veldig merkelig at Lowe selv går ut og sier at det var soleklart rødt kort. Dersom det er riktig sitert, er jo det ganske så talentløst. Synes selv ikke dette er soleklart rødt. For det første er RBK spilleren bak han, han treffer med hånda og ikke albuen. Virker mere som det var en duell først mellom disse to, og så veiver Lowe med høyrearmen. Eventuell skade på Mehling tror jeg bestemt kom senere i kampen. Lowe legger ihvertfall opp til at dette skal behandles strengt av NFF. Lowe er og blir for heit i hodet, det koker. Han må legge bak seg dette.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg synes det er ok med en Ramos inni der, Shala viser ekte balkan temperatur.
    Vi klarte oss utmerket uten lowe mot Mfk og rbk, det er ingen krise for han sov jo på Samuel sin heading og hadde ingen wow kamp mot rbk.
    Men kan NFF ilegge straff utover denne sesongen?
    Jeg ser ikke lowe sin slenger som farlig spill

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva sier regelverket i slike saker? Er det nok at en komité mener en dommer burde gitt rødt, eller må det være et soleklart rødt kort?

Selv mener jeg situasjonen med Lowe var mørkeoransje. Ville ikke klaget på rødt der og da, men synes listen for å straffe i etterkant bør ligge høyere. Dette ut fra tankegangen om at mest mulig bør avgjøres i selve kampen. Men er altså usikker på regelverket. Det skal naturligvis følges.

Jeg synes slaget til Kristiansund-spilleren er langt mer alvorlig. Her ville jeg ikke reagert på fem kamper. Dvs én i år og de fire første neste sesong.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er ganske sikker på at straffen kommer siden en rbk spiller var offeret. De er haugevis av slike situasjoner, og hadde dommeren i forrige kamp vært rettferdig hadde aldri Meling spilt mot start. Men når fløten blåses i, kort utdele og straff bedømmes har det i lang tid vært meget fordelaktig å være helt hos folk med bart og forkjærlighet for karsk.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Har lest regelverket nå. Tror det koker ned til at hvis disiplinærnemda mener det er slag, blir det to kamper. Dvs at også første kamp neste sesong i så fall ryker.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Har lest regelverket nå. Tror det koker ned til at hvis disiplinærnemda mener det er slag, blir det to kamper. Dvs at også første kamp neste sesong i så fall ryker.
    Betyr dette at du mener det kun gjenstår en kamp av sesongen?

Mener Lowe også tidligere denne sesongen har uttalt rødt kort når han har blitt konfrontert med tvilsomme episoder. Det er kanskje ikke så smart, men veldig befriende ærlig. Jeg har imidlertid ikke vært enige med ham ved tidligere tilfeller.

Søndagens albue er imidlertid soleklar etter mine begreper, og burde gi lengre karantene. Dette er vold, og jeg kan virkelig ikke se at det kan ende med noe annet enn karantene nå som NFF har bekreftet at de vil vurdere episoden.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Betyr dette at du mener det kun gjenstår en kamp av sesongen?
    Godt poeng. Tenkte et kort øyeblikk på annet enn kvalik.
    Vil jo være langt verre å miste ham i kvalik enn første serierunde.

Blir spennende å se utfallet. Straffes Lowe hardt, bør jo Kristiansund-spilleren straffes desto hardere. Tror skalaen fort sprenges hvis Lowe får mer enn to kamper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Merkelig at de bare ser på situasjonen med Lowe og ikke Helland sin albu, Adegbenro sitt slag på Deumeland og Meling sitt slag etter Shala. Skulle nesten tro at det var forskjell på lagene her...

Lowe ute i en så viktig kamp hadde vært krise, og en latterlig avgjørelse av NFF. Det er ikke på et kontor i Oslo eliteserien skal avgjøres

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Regner med at Lowe slipper soning av kort, ettersom det ikke er kommet frem noe til nå. Synspunkter??

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Regner med at Lowe slipper soning av kort, ettersom det ikke er kommet frem noe til nå. Synspunkter??
    I så fall slipper vel også Aliou Coly unna med drapsforsøket på Teniste. Jeg tviler på at manglende informasjon fra NFF kan tolkes som frikjenning, men vi kan jo håpe.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Det får da være grenser på hvor lang tid man skal bruke på slikt. Jeg tror ikke det blir noe, men fatter ikke hvorfor Lowe kan ha sagt at det var soleklart rødt kort. Det var det ikke, og det var en foranledning, og så må man vurdere om det var med hensikt eller mere et utilsiktet uhell. Men Lowe må under alle omstendigheter bli mye renere i spillestilen sin, han lever på grensa hele tiden, og setter laget i fare med sjanse for utvisning m.m.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er åpnet sak mot Lowe og Coly nå, og trolig ender det med 2 kampers karantene for Lowe...

Kjiipt det, men vi klarte oss greit uten Lowe i kampene mot Molde og RBK. Da må Larsen, Hammer Berger og Robstad virkelig levere mot Haugesund.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Er åpnet sak mot Lowe og Coly nå, og trolig ender det med 2 kampers karantene for Lowe...

Kjiipt det, men vi klarte oss greit uten Lowe i kampene mot Molde og RBK. Da må Larsen, Hammer Berger og Robstad virkelig levere mot Haugesund.
    Balle!

Det var det siste vi trengte mot kanskje det sterkeste dødballaget i ligaen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Utrolig at Lowe blir utestengt. Spesielt med tanke på alle de andre situasjonene som var i denne kampen. Her håper jeg Start anker - og at Lowe da kan spille mot Haugesund i påvente av en evt. avgjørelse.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I realiteten straffes Lowe fordi Start er en småklubb og NFF ønsker å statuere noe. Om man gikk gjennom kampene ville man finne mange betydelig verre situasjoner. Men det ermange en utestengelse av vår desidert beste stopper passer utmerket, og ingen betydningsfulle mennesker som er villig til å sammenlikne.
    Eksempelvis skulle aldri Meling fått spille denne kampen, men rbk har 2/3 av nff som forvarer de uansett.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •