Vis avstemningsresultater: Hvor ender Start til slutt?

Stemmere
5. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Redder plassen

0 0%
  • Kvalik

2 40,00%
  • Rykker rett ned

3 60,00%
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

30. Serierunde:HAUGESUND - START (kamptråd)

TID: Lørdag 24 november kl.1800
    STED: Haugesund Stadion

TABELLEN
    4. Haugesund...29....15-5-9....42-32...50 poeng
    14. Start..........29....8-5-16....29-51...29 poeng

FK HAUGESUND
    Haugesund har hatt en veldig god sesong. Det er liksom aldri noen som tar Haugesund skikkelig på alvor, og laget blir som regel tippet rundt midten av tabellen, men laget har kjempet rundt 3-4 plass hele sesongen. Vinner laget mot Start så ender de på 53 poeng og det er 2 poeng mer enn de noen gang har tatt på øverste nivå. Det er så sterkt at trener Eirik Horneland har blitt nominert som en av kandidatene til årets trener i norsk fotball. (sammen med Ranheim's Svein Maalen og Kristiansund's Christian Michelsen.)

Toppscorer for Haugesund er David Akintola med 8 scoringer. Samme mann har også flest målgivende (6 stk) sammen med Alexander Stølås som har samme antall målgivende.

Best på altomfotball's spillerbørs er derimot Vegard Skjerve med et snitt på 5.45. Dette er forresten Skjerve's siste kamp for klubben. Han har spilt 11 sesonger i Haugesund-trøya og blir kalt "verdens beste trønder" av Haugesunds supportere.

Laget har ingen med karantene og jeg kjenner heller ikke til noen spesielle skadeproblemer, så de vil helt klart mønstre sitt sterkeste lag i serieavslutningen mot Start.

Den omvendte kampen i Kristiansand endte med 1-0 seier til Haugesund - etter scoring av Frederik Gytkjær etter 49 minutters spill.

Haugesund har tatt i mot Start 7 ganger på hjemmebane. Haugesund har vunnet 5 av disse mens Start har vunnet 2.Ingen kamper har endt uavgjort. Målforskjellen er 16-10

HAUGESUND'S 5 SISTE KAMPER
    6 oktober: Strømsgodset - Haugesund 0-1 (serie)
    21 oktober: Haugesund - Odd 2-0 (serie)
    28 oktober: Sarpsborg - Haugesund 2-1 (serie)
    4 november Haugesund - Ranheim 2-0 (serie)
    11 november: Molde - Haugesund 2-0 (serie)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Det er umulig å ikke nevne Babajide David Akintola. Den 22 år gamle nigerianeren eies av FC Midtjylland men har blitt lånt ut de siste to sesongene. I fjor var han i Jerv hvor han scoret 8 mål på 24 kamper, mens han denne sesongen som nevnt har 8 scoringer og 6 målgivende på 26 seriekamper. Det er veldig sterke tall og Akintola er definitivt en av hjemmelagets beste offensive spillere. Klarer vi å få kontroll på han på lørdag vil jeg si muligheten for poeng er betydelig styrket.

IK START
    Hos Start må Erlend Segberg og Damion Lowe sone karantene. I forsvaret blir det nok ingen overraskelser, men framover er det mange muligheter. Kabran er jo tilbake og aktuell for en plass på laget. Med lukkede treninger i det siste er det vanskelig å vite hva Rekdal tenker men Fevennen tipper at disse starter : (3-4-3)

Jonas Deumeland

Simon Larsen
    Espen Hammer-Berger
    Henrik Robstad

Eirik Wichne
    Adnan Hadzic
    Afeez Aremu
    Elliot Kack

Tobias Christensen
    Adeleke Akinyemi
    Herolind Shala

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter en lang periode med gode resultater, har vi nå tre tap på rad i serien. Mot Molde og RBK var vi helt på høyde mot lag som har vesentlig bedre mannskap enn oss, mens vi mot Sandefjord hadde en kollektiv kollaps i en kamp der vi rett og slett virket slitne. Ingen tvil om at mandagskamp mot Molde og cupkamp i Trondheim 3 dager senere ble slitsomt for våre gutter - og det er nok en god del av grunnen til at vi var så svake.

Mot Rosenborg ble det skapt lite sjanser begge veier, men Rosenborg scoret på en av sine få sjanser og dro hjem med 3 poeng og nytt seriegull.

Nå er derimot den kampen historie og ingenting vi kan gjøre noe med. Det eneste som nå betyr noe nå er kampen mot Haugesund. Vi har fremdeles alt i egne hender og er ikke avhengig av noen andre enn oss selv. Vinner vi i Haugesund er det store sjanser for at vi redder plassen uten å måtte spille kvalik. Det er viktig at vi her fokuserer på det vi kan gjøre noe med - og det er å ta 3 poeng mot Haugesund. Skulle det gå galt, så har vi muligheten til å klare kvalik, men da er vi avhengige av hjelp fra Godset.

Det er mange som spekulerer i at Haugesund ikke har noe spesielt å spille for (bortsett fra ny poengrekord), men på klubbens hjemmeside står det at de har hatt noen veldig intense treninger med høy temperatur denne uka og at spillerne er veldig innstilte på å avslutte med seier. Det blir definitivt ikke enkelt mot et av landets beste hjemmelag. På Haugesund stadion har FKH 9 seire, 2 uavgjorte og kun 3 tap. Tapene kom mot RBK, Molde og Brann, så det er ingen tvil om at vi ikke får det enkelt her.

Samtidig så har Start vist i høst at de kan spille jevnt med alle lag. Bortsett fra tapet mot Sandefjord så har vi ikke blitt utspilt av noen lag. Vi var vel så gode som Molde i Kristiansand og vi spilte helt jevnt med RBK både i Trondheim og i Kristiansand - uten å få med oss noe. Men spillemessig har vi tatt store steg - og det er ingen grunn til at vi ikke kan få med oss et godt resultat i fra Haugesund også.

Ellers så vet vi at det alltid skjer noe dramatisk og uventet i siste serierunde, og dermed er det mulig at Rekdal må endre taktikk underveis i kampen - avhengig av hva som skjer i de andre kampene. Da er det godt å vite at Rekdal er en god taktikker.

Uansett hva som skjer i denne kampen så har høsten blitt en opptur for oss Start-supportere, og fremtiden er utrolig spennende - uavhengig om vi må ta en kjapp tur ned i OBOS-ligaen eller ikke. Vi selger drøssevis av sesongkort, mange og nye sponsorer kommer til og vi har eiere som har vist igjen og igjen at de mener alvor. Start vill garantert bli en klubb som vil bli å regne med i årene som kommer, og så får vi se om det blir allerede i 2019 eller om vi må vente til 2020.

Svaret på det har vi lørdags kveld ca kl.1950. La oss håpe at Start da har minst 2 lag bak seg på tabellen.

Lykke til alle Start-venner!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    LSK slår et KBK som ikke har noe særlig å spille for. STB og SIF er begge happy med uavgjort, så lenge vi taper.

Om ikke vi går opp i ledelsen ganske tidlig, kommer ikke STB til å risikere noe som helst, de vet vi er underlegen FKH over 90 min selv om FKH ikke har noe å spille for.

80% sannsynlighet for at vi går rett ned.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er det full "krig" i FKH om dagen:

https://www.eurosport.no/fotball/eli...52/story.shtml

To sentrale spillere er regelrett kastet ut, fra trening. Det må da være gode nyheter.

Ellers ble Käck pappa for noen timer siden, så det skal vel godt gjøres om han blir mentalt klar til kamp. Han er fortsatt i Kristiansand, til tross for at spillerbussen har kjørt. Blir han erstattet av Aron Sigurðarson eller kommer han opp ila kvelden?

I tillegg nevnte Rekdal at Kabran skulle "få en rolle" i kampen. Hva det betyr kan vi jo bare spekulere i.

Jonas Deumeland

Simon Larsen
    Espen Hammer-Berger
    Henrik Robstad

Eirik Wichne
    Adnan Hadzic
    Afeez Aremu
    Aron Sigurðarson

Tobias Christensen
    Adeleke Akinyemi
    Herolind Shala
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    To sentrale spillere er regelrett kastet ut, fra trening. Det må da være gode nyheter.
    Bråtveit er førstekeeperen deres, så det er en fordel for oss. Velde derimot har ikke startet en eneste kamp i år, så han er ikke sentral i laget.

Ellers ble Käck pappa for noen timer siden, så det skal vel godt gjøres om han blir mentalt klar til kamp. Han er fortsatt i Kristiansand, til tross for at spillerbussen har kjørt. Blir han erstattet av Aron Sigurðarson eller kommer han opp ila kvelden?
    Tenker Sandberg tar plassen til Käck. Sigurdarson har jo knapt vært på banen i en seriekamp under Rekdal. Har blitt byttet inn en håndfull ganger hvis jeg husker riktig.

Lurer litt på om Ræka trekker en kanin opp av hatten og setter Shala inn i midten for å skape mer trykk sentralt, og dermed mer rom på sidene. Skaanes gjorde seg ikke helt bort mot RBK da han fikk sjansen, så han er nok aktuell. Og så avhenger det selvfølgelig av når Kabran er aktuell. Jeg tror han kommer inn som innbytter tidlig i andre omgang.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg føler meg av en eller annen grunn ganske trygg på at Start holder plassen. I mine øyne er det liten tvil om at Start fortjener å gå ned. Men jeg synes de har hatt så gjennomgående griseflaks denne høsten at det ville vært merkelig om alt var forgjeves.

Det er naturligvis en stor fordel å møte et lag uten noe å spille for. At keeperen er vraket kan også bli avgjørende. Nivået på andrekeepere i eliten er skremmende - det vet vi alt om. Samtidig er Start så svake at mye skal bikke riktig vei om dette skal ende med seier.

Men Stabæk har jo skuslet bort den ene matchballen etter den andre på hjemmebane denne høsten. Dessuten har de hatt en elendig oppkjøring med masse spillere ute på landslagsoppdrag. Jeg tror Stabæk havner bak Start uavhengig av hva Start får til i Haugesund.

I tillegg tror jeg fort LSK kan få trøbbel med Kristiansund. Så med ett poeng i Haugesund tror jeg Start har en brukbar mulighet for å slippe kvalik.

Det meldes svak vind i Haugesund i morgen. Normalt sett er vel alle ekstremvarsler til fordel for laget som ikke kan spille fotball. Men Haugesund er jo eksperter på vilt vær, så her har nok Start gudene på sin side.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er ikke enig i at vi er så svake som du vil ha det til, Peder. Men jeg deler heller ikke optimismen din, paradoksalt nok. Jeg tror Start må vinne, for jeg sitter med en følelse av at de andre lagene får akkurat de resultatene de trenger i forhold til Start.

Alt ligger egentlig til rette for at vi skal vinne. Haugesund har ingenting å spille for, og det er antakelig vanskelig å opprettholde energien i to uker etter at sesongen egentlig er over for dem. Men det er opp til oss å utnytte den fordelen, og det er her jeg tviler på at vi klarer presset. Jeg håper jeg tar feil.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg

Alt ligger egentlig til rette for at vi skal vinne. Haugesund har ingenting å spille for, og det er antakelig vanskelig å opprettholde energien i to uker etter at sesongen egentlig er over for dem. .
    Virker ikke som de har tatt helt ferie....

http://www.fkh.no/nyheter/hoy-temper...treningsfeltet

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Ooooh!!
    Shala inn på midten som Kaptein, Skaanes og Kabran på hver sin kant, Sandberg inn for Käck!
    Kantspillerene så jeg ikke komme, selv om jeg nevnte Skaanes tidligere her.

Spennende dette! Håper Kabran holder til i hvert fall rundt 70 minutter spilt.
    http://www.ikstart.no/nyheter/leder-...ieavslutningen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Käck er på benken, men huet er nok fortsatt på fødestua.

Gøy med Kabran!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    KBK stiller med andrekeeperen (Sean McDermot er ikke skadet), og lar også en gammel hjelpetrener få lede laget. Hovedtreneren sitter på tribunen!

Det skal fa.. ikke være mulig!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det med KBK må jo være mat for NFF. Langt stykke unna Fair Play! 😡

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Den var verdt 10 mill alene!!!!!

Gud så ufortjent,men Gud så deilig!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå har jo Haugesund også benket sin førstekeeper ... Dette må Start klare selv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Nå har jo Haugesund også benket sin førstekeeper ... Dette må Start klare selv.
    Jo, men det var av disiplinære årsaker. Det er noe helt annet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    For Haugesund er det KBK gjør, noe helt annet enn det de gjør. For Start og Lillestrøm er det helt likt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    For Haugesund er det KBK gjør, noe helt annet enn det de gjør. For Start og Lillestrøm er det helt likt.
    KBK går veldig utenpå Haugesund. Treneren er på tribunen, i tillegg til å sette innpå andrekeeper. De oser det "bryr seg ikke" og uprofesjonalitet av! Det er ikke likt for oss og LSK, for Haugesund har i det minste sin antatt beste til å styre kampen fra benken!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Anyway. Skummelt nå.
    Trenger scoring. Sier ikke nei til mål til KBK, RBK og Godset nå ...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Snipp snapp snute, drømmen er ute. Rekdal har gjort så bra han kan, men tapermentaliteten oser i veggene på Sør Arena.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå er det vel snart bare Godset som kan redde oss. Dette Start-laget er det vanskelig å tro på.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    For en gjeng, virker som de vil rykke ned. Dette må jo være en av tidenes mageplask og bruke så mye penger og få så lite utav det.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •