Vis avstemningsresultater: Hvor ender Start til slutt?

Stemmere
5. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Redder plassen

0 0%
  • Kvalik

2 40,00%
  • Rykker rett ned

3 60,00%
Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Der utlignet Godset. Med det resultatet hadde vi reddet kvalikk om vi bare hadde klart uavgjort. Men selv med ledelse til pause har vi ikke sjans i andre. Det er et fullt fortjent nedrykk desverre. Og ett av de største mageplaskene i norsk fotballs historie. Tragisk.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Shala stikker vel nå, men hvem andre stikker? Finnes jo nok av leiesoldater her som ikke er interessert i å spille i førstedivisjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Kris81 sa det vel best; mentaliteten i klubben virker å gjennomsyre alt, uansett hvem som trener eller spiller på laget
    Når det ikke er mulig å spille 90 minutter med god fotball uten kollaps, holder man dessverre ikke plassen.

Nå er det øl på timeplanen, og ikke mye mer å si. Trist dag. Sees i Obos 😢

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kris81 Vis innlegg
    Shala stikker vel nå, men hvem andre stikker? Finnes jo nok av leiesoldater her som ikke er interessert i å spille i førstedivisjon.
    Lowe, Käck, Shala og Kabran forsvinner nok. Opdal er jo allerede avgjort forsvinner. Tipper fort Adeleke, Aremu og Twum også forsvinner. Sistnevnte fikk jo aldri tillit i klubben, mens de to førstnevnte har ambisjoner høyere enn OBOS. Jørgensen inn blir jo en forsterkning. Antageligvis den eneste sammenlignet med årets lag. Regner med at TKK fyller på med noen middelmådigheter kjøpt dyrt og lønnet høyt

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    TKK forsvinner vel også snart kjenner jeg han rett, blir vel ikke det samme og rote rundt nede i Obos med et langt strammere overgangsbudsjett å leke med.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Tviler sterkt på at TKK forsvinner. Obos passer han nok langt bedre enn Eliteserien, med tanke på at det blir hentet talenter som skal vokse. Obos er knokkelligaen, men også en bedre arena for lovende spillere å utvikle seg på.

Lowe, Shala, Kabran kan vi se langt etter neste sesong. Muligens også Käck, men det er jeg ikke sikker på. Likeledes med Akinyemi, siden han kom seneste i sommer. Dersom andre forsvinner ut er det ikke fordi de er for gode, men fordi klubben ikke ser at de har talentet/evnen til å spille i Eliteserien i 2020 og vil satse på andre spillere.
    Det er veldig få på dette laget som er "for gode" for Obos, selv om de kanskje tror det i hodet sitt.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Har vaert noen tunge timer etter at kampen var over og nedrykket var en realitet.

Her er noen av feilene jeg mener Start/TK gjorde denne sesongen:

1. De la altfor lite vekt på verdien av erfaring. Vi så det når Shala kom - at det hevet laget ganske kraftig. Foran sesongen ble det stort sett hentet talenter uten erfaring fra eliteseriefotball.

2. Både foran sesongen og i sommer var det ganske utrolig at det ikke ble fokusert mer på å hente noen erfarne midtstoppere. Joda, vi hentet Joachim Jorgensen fra og med neste sesong, men når det ikke var mulig å hente han tidligere, så burde man hentet minst en solid midstopper til. Ingen av de 3 i midtforsvaret har vaert stabilt gode nok, selv om flere har hatt enkeltkamper som har vaert OK.

3. Behovet for en skikkelig målscorer var enormt og alle trodde vi ville hente en erfaren målscorer i sommer, men hentet i stedet en ubeskreven unggutt uten erfaring fra norsk eliteserie. Akinyemi viste i glimt at han kan bli bra, men det var helt feil å satse "eksistensen i Eliteserien" på han. Regner ikke med at Mos var aktuell, men kanskje man burde strukket seg lenger for Skålevik? Eller en annen spiss med mer erfaring fra norsk toppfotball?

4. Mark Dempsey ble også helt feil - selv om han var veldig sympatisk og han hadde gode hensikter - men hans stahet når det gjaldt å spille seg ut fra forsvaret kostet oss veldig mange poeng. Det var riktig å skille lag, men jeg er rimelig sikker på at vi hadde hatt et helt annet utfall om vi hadde hatt Rekdal fra starten...

Men, nå er det ikke noe å gjore med det. Jeg tror Starts ledere, TK og alle andre laerte mye denne sesongen - selv om det ble kostbart. Jeg tror vi kommer til å ha et mannskap som vil rykke opp ganske greit neste sesong og da tror jeg vi er mye bedre rustet for det som mQter oss i eliteserien 2020. Vi må ikke glemme at dette Start-laget rykket opp uten å imponere noe spesielt i fjor så ingen bombe at vi ville slite i perioder - selv med okonomi til å hente nye spillere.

Selv om dette er en tung dag, så er det ting vi kan glede oss over også:

1. Vi har en mye bedre stall nå enn da vi rykket ned sist. Mye mer talent og en bedre trener. I tillegg kommer Joachim Jorgensen og vil styrke forsvaret vårt. Selv om noen forsvinner så tror jeg nok at mange også er motiverte for å spille laget rett opp igjen.

2. Eierne er med for fullt og laget vil nok bli ytterligere styrket. Det vil forsvinne noen spillere, men jeg tror nok samtidig at Start kan vaere attraktive for endel spillere - da det er okonomi og vilje til å satse og at de fleste vet at oppholdet i OBOS blir veldig kortvarig. Selv om vi ikke kan hente på helt overste hylle, så kan vi nok hente spillere som er gode nok til å styrke stallen. (det vil også forsvinne veldig mange spillere tror jeg - bl.a mange av leiesoldatene)

3. Vi har solgt mange sesongkort, og selv om disse var så billige at mange nok ikke kommer til å gå på alle kampene, så vil det etterhvert dra endel folk når Start scorer mange mål og vinner kamper.

4. Kjetil Rekdal er veldig motivert for å bygge et slagkraftig lag i OBOS - som er rustet til å komme rett opp og kjempe minst rundt midten av eliteserien 2020.

5. OBOS-ligaen i 2019 blir nok svakere enn i år. Viking og Mjondalen rykker opp og virker sterkere enn Sandefjord som rykker ned. Start har også helt andre ressurser enn Sandefjord og selv om vi tapte begge kampene mot dem i år, tror jeg de skal slite med oss til neste år. I kvaliken blir det Stabaek og de spiller vel gjerne mot Aalesund vil jeg tro. Om Stabaek rykker ned, så forsvinner nok Boli og Ohi, og selv om de har mange gode unge spillere, så tror jeg de skal slite med å rykke rett opp igjen. Og Aalesund har også variert veldig denne sesongen. De vil nok bli en av favorittene (hvis de ikke rykker opp) men kan ikke se at de har mulighet til å forsterke så veldig mye de heller.

Tida går fort, og om noyaktig ett år fra nå kan vi vaere klare for eliteserien igjen. Det er kun et par måneder til oppkjoringen til 2019-sesongen starter og jeg tror både Rekdal, ledelse og spillere vil vaere enormt motiverte for å slå tilbake.

Jeg er fryktelig skuffet nå, men gleder meg til ny sesong starter opp igjen.

Jeg vender ALDRI ryggen til klubben i mitt hjerte!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Personlig trenger jeg mye mer enn noen timer før jeg kommer til å klare å se positivt på noe som helst. Uker, eller mer sannsynlig måneder, er det som må til. Minst.

Selv om nedrykket ikke kommer som noen overraskelse etter hvordan sesongen har vært, så føles det denne gangen ekstra ille. Aldri har forutsetningene vært bedre enn i år, dette var sesongen hvor vi for en gangs skyld skulle slippe å være bekymret for nedrykk. Vi skulle se oppover og fremover. Og så får vi servert en sesong som ikke skiller seg vesentlig fra det vi har opplevd på vårt verste under Halvorsen, Wiggen, Bjørneby, Mjelde, og Pedersen. Etter å ha fått tilført mange titalls millioner. Og jeg er helt sikker på at mesteparten av fotball-Norge fryder seg. Noe som forsåvidt er til forskjell fra tidligere fadeser.

Skylda ligger først og fremst på TK, som jeg opplever har hatt frie tøyler. Utenom det mener jeg helt oppriktig at eierne har gjort veldig mye riktig. Og det blir vanskelig å være veldig kritisk til ansettelsen av TK heller, det var vel omtrent ingen som ikke hyllet den ansettelsen.

Spørsmålet nå er hvor veien går videre. Det er helt åpenbart behov for en grundig evaluering. Noe det forsåvidt var behov uavhengig av om vi rykket ned eller ikke. Jeg forventer vel egentlig at TK må jobbe hardt fremover for å overbevise om at han fortsatt kan få dette til. For selv om lommene til eierne er dype, må man få mye mer ut av pengene i fortsettelsen. Jeg må ærlig innrømme at jeg basert på årets sesong ikke klarer å se hvem av kjøpene som faktisk kan bli noe av. Så lite har de vist. Jeg har ventet og ventet på at de skulle vise et potensiale, men det har aldri kommet ut. Selv ikke etter at Rekdal kom inn og fikk inn litt struktur har jeg sett noe særlig til det. Det er først og fremst kollektiv defensiv struktur som har bidratt til den gode poengfangsten i høst. Vi har rett og slett fremstått som et kjedelig og grått lag, blottet for profiler.

For meg blir det tungt lenge fremover. Jeg har egentlig ikke lyst til å tenke eller snakke om fotball på veldig lenge. Og uavhengig av hva som skjer i klubben frem mot sesongstart, neste år blir ren lidelse hvor vi kun har noe å tape.

Faen i helvete.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Har vaert noen tunge timer etter at kampen var over og nedrykket var en realitet.

Her er noen av feilene jeg mener Start/TK gjorde denne sesongen:

1. De la altfor lite vekt på verdien av erfaring. Vi så det når Shala kom - at det hevet laget ganske kraftig. Foran sesongen ble det stort sett hentet talenter uten erfaring fra eliteseriefotball.

2. Både foran sesongen og i sommer var det ganske utrolig at det ikke ble fokusert mer på å hente noen erfarne midtstoppere. Joda, vi hentet Joachim Jorgensen fra og med neste sesong, men når det ikke var mulig å hente han tidligere, så burde man hentet minst en solid midstopper til. Ingen av de 3 i midtforsvaret har vaert stabilt gode nok, selv om flere har hatt enkeltkamper som har vaert OK.

3. Behovet for en skikkelig målscorer var enormt og alle trodde vi ville hente en erfaren målscorer i sommer, men hentet i stedet en ubeskreven unggutt uten erfaring fra norsk eliteserie. Akinyemi viste i glimt at han kan bli bra, men det var helt feil å satse "eksistensen i Eliteserien" på han. Regner ikke med at Mos var aktuell, men kanskje man burde strukket seg lenger for Skålevik? Eller en annen spiss med mer erfaring fra norsk toppfotball?

4. Mark Dempsey ble også helt feil - selv om han var veldig sympatisk og han hadde gode hensikter - men hans stahet når det gjaldt å spille seg ut fra forsvaret kostet oss veldig mange poeng. Det var riktig å skille lag, men jeg er rimelig sikker på at vi hadde hatt et helt annet utfall om vi hadde hatt Rekdal fra starten...

Men, nå er det ikke noe å gjore med det. Jeg tror Starts ledere, TK og alle andre laerte mye denne sesongen - selv om det ble kostbart. Jeg tror vi kommer til å ha et mannskap som vil rykke opp ganske greit neste sesong og da tror jeg vi er mye bedre rustet for det som mQter oss i eliteserien 2020. Vi må ikke glemme at dette Start-laget rykket opp uten å imponere noe spesielt i fjor så ingen bombe at vi ville slite i perioder - selv med okonomi til å hente nye spillere.

Selv om dette er en tung dag, så er det ting vi kan glede oss over også:

1. Vi har en mye bedre stall nå enn da vi rykket ned sist. Mye mer talent og en bedre trener. I tillegg kommer Joachim Jorgensen og vil styrke forsvaret vårt. Selv om noen forsvinner så tror jeg nok at mange også er motiverte for å spille laget rett opp igjen.

2. Eierne er med for fullt og laget vil nok bli ytterligere styrket. Det vil forsvinne noen spillere, men jeg tror nok samtidig at Start kan vaere attraktive for endel spillere - da det er okonomi og vilje til å satse og at de fleste vet at oppholdet i OBOS blir veldig kortvarig. Selv om vi ikke kan hente på helt overste hylle, så kan vi nok hente spillere som er gode nok til å styrke stallen. (det vil også forsvinne veldig mange spillere tror jeg - bl.a mange av leiesoldatene)

3. Vi har solgt mange sesongkort, og selv om disse var så billige at mange nok ikke kommer til å gå på alle kampene, så vil det etterhvert dra endel folk når Start scorer mange mål og vinner kamper.

4. Kjetil Rekdal er veldig motivert for å bygge et slagkraftig lag i OBOS - som er rustet til å komme rett opp og kjempe minst rundt midten av eliteserien 2020.

5. OBOS-ligaen i 2019 blir nok svakere enn i år. Viking og Mjondalen rykker opp og virker sterkere enn Sandefjord som rykker ned. Start har også helt andre ressurser enn Sandefjord og selv om vi tapte begge kampene mot dem i år, tror jeg de skal slite med oss til neste år. I kvaliken blir det Stabaek og de spiller vel gjerne mot Aalesund vil jeg tro. Om Stabaek rykker ned, så forsvinner nok Boli og Ohi, og selv om de har mange gode unge spillere, så tror jeg de skal slite med å rykke rett opp igjen. Og Aalesund har også variert veldig denne sesongen. De vil nok bli en av favorittene (hvis de ikke rykker opp) men kan ikke se at de har mulighet til å forsterke så veldig mye de heller.

Tida går fort, og om noyaktig ett år fra nå kan vi vaere klare for eliteserien igjen. Det er kun et par måneder til oppkjoringen til 2019-sesongen starter og jeg tror både Rekdal, ledelse og spillere vil vaere enormt motiverte for å slå tilbake.

Jeg er fryktelig skuffet nå, men gleder meg til ny sesong starter opp igjen.

Jeg vender ALDRI ryggen til klubben i mitt hjerte!
    Her synes jeg du oppsummerer det ganske bra.

I tillegg vil jeg tilføye at det ble hentet for mange, for like spillertyper før sesongen. For mange var unge, uerfarne, lette, offensive spillere. TKK undervurderte fullstendig kvaliteten på de etablerte spillerne.

For å sitere noe jeg skrev i 2012

"Vi har alle søkt trøst i tanken om å "bygge oss opp" i Adeccoen de gangene vi var nede. Det begynner å bli noen ganger nå. Til tross for mange muligheter for å "starte på nytt" har det aldri fungert. Kankskje byggerforholdene er dårligere når inntektene er dårligere. Kanskje muligheten til å tiltrekke seg ambisiøse og gode spillere er dårligere og kanskje våre lokale talenter ikke er så gode som vi ønsker å tro, jf. innlegget mitt nedenfor.

Øyvind Holte formulerte dette mer elegant enn hva jeg klarer:

"Og til deg som sendte meg en bibelsk lang mail der du argumenterte for at Start hadde veldig godt av ett år i Adecco: I mine ører høres det omtrent like smart ut som å gjøre det slutt med kjæresten for å få bedre tid til å onanere . . ."

http://sport.aftenposten.no/blogg/oi...icle230966.ece"
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Skuffelsen min er enorm.Synes igrunnen ikke synd på spillerne, for føler egenmtlig at de er noen ynkelige juniorspillere som ikke klarer å stå i krigen. Når det gjelder, så rygger de ut og det hele ser tafatt ut. Få av spillerne er til for de store anledningene. For lite toppidrettskultur i hver enkelt spiller. Dette kan selvsagt bli mye bedre.

Veldig bra oppsummert av Frankieboy. Det er brukt penger som fulle sjøfolk på spillere som har langt igjen til nivået. Kanskje like greit at TK tar sin plastpose og reiser. Gi Rekdal hele ansvaret på spillerlogistikken, han kjenner norsk fotball godt. Vi trenger noen voksne karer som tåler en trøkk. Foreløpig er alt bare trist!!At det er mulig å sløse alt bort på slutten slik de har gjort. Sandefjordkampen er jo rene katastrofen, og vi må betale en dyr pris for dette nå! Jeg sier som Stig Hornnes - "Faen i helvete!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Kjipt, men sånn skulle det altså gå, nok en gang...........

Det er ikke annet å forvente når vårt kjære Start har som taktikk å banke ballen opp på Akinyemi så fort de får tak i den. Fører til 10 sekunder pause, før neste Haugesundbølge slår inn over vårt vaklende forsvar. Da er det dømt til å gå galt til slutt. Dersom disse nye spillerne er så fordømt gode, hvorfor kan ikke Start ta tak i kampen, og hold litt mer på ballen?

Siste 4 kampene ga 0 poeng, og likevel var det målforskjellen som avgjorde. 30 mål klarte underholdningslaget Start å lage i 2018, dvs. 1 mål pr. kamp i snitt. Kanskje ikke så rart da man etter å ha tatt ledelsen i kamper, legger seg konsekvent bakpå og skal ri på ledelsen. Sånn sett var det dumt at Start fikk ledelsen om lørdag, for da fikk Haugesund trille ball og bli vant med overtaket. Når så Haugesund utligner, så detter Start sammen, og FKH får gjøre som de vil. Det ble for mye endringer på lagoppstillingen siste 4 kamper, noe jeg tror er grunnen til at alt gikk til h............

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Huff. Dette var tungt å svelge.

Det så så lovende ut i en time. Så ble man kanskje i overkant offensive etter utligningen. Og da viste Haugesund klasse, mens Starts forsvarsspillere ble to nummer for små.

Det er ikke sikkert det er så farlig å rykke ned. Så lenge eierne står oppreist og tar alle tap. Men det begynner nok å svi for dem også etterhvert. For nå bikker man vel fort 100 millioner i minus før man er tilbake der man startet. Start trenger tid til å sette sammen et lag etter veldig mange kjøp, og ledelsen og eierne har nok veldig godt av et år i obos for å lære. De beste Start-årgangene har reist seg asken av et nedrykk.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •