Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24

Tråd: Obos 2019

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Obos 2019

2019 blir i Obos. Det blir kamp mot Sandefjord, Stabæk og/eller Ålesund. Start er vel neppe favoritten av disse.

Shala blir ikke med ned. Han har ingenting i Obos å gjøre. Beholder vi Lowe? Kabran? Skaanes? Og skal vi nok en gang fylle på med lovende tenåringer - som ikke har vist at de holder nivået?

Utrolig synd klubben ikke klarte å hente flere gode, rutinerte spillere i sommer. Shala var blink, men klubben burde kjøpt ut Jørgensen. Andre klubber kjøpte seg poeng med Wolf Eikrem, Smarason, Mifu, Yttergård Jensen m.fl. Dette burde Start gjort bedre.

Om det er TKK eller styret det sto på, vet jeg ikke. Det tenker jeg er noe styret bør evaluere grundig.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    2019 blir i Obos. Det blir kamp mot Sandefjord, Stabæk og/eller Ålesund. Start er vel neppe favoritten av disse.
    Det er altfor tidlig å si hvem som er favorittene av disse. Ser vi etter at Rekdal tok over, så tok vi vel flere poeng enn både Sandefjord og Stabaek. Skulle Stabaek rykke ned, mister de nok både Ohi og Boli og da vil de bli vesentlig svekket. Jeg vil tro at Start har mye mer ressurser enn noen av de andre lagene til å forsterke foran 2019-sesongen, og jeg vil tro at TK har laert endel det siste året når han nå skal gå i gang med å bygge stallen. Han jobber vel tett med trener-teamet når spillere skal hentes og jeg tror at Kjetil Rekdal i så måte er mye bedre til å vurdere hva vi trenger enn det Mark Dempsey var i forkant av 2018-sesongen. Vi har mye kvalitet, og med et par erfarne spillere inn, og under ledelse av Kjetil Rekdal tror jeg dette laget vil bli store favoritter foran 2019-sesongen.

Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    men klubben burde kjøpt ut Jørgensen.
    Her har det jo kommet fram at Start virkelig provde å kjope ut Jorgensen, men at verken klubb eller spiller var interesserte. De spilte E-cup og ville ha en bred stall, og det er forståelig. Jeg tror Start strakk seg temmelig langt her, så mener at det blir feil å klandre klubben her.
    Det man kunne gjort var derimot å ikke satset alt på dette kortet (å få Jorgensen klar) men å brukt midler til å hente en annen midstopper med erfaring. Det var nok spillere ute og i ettpåklokskapens navn så var det klart at forsvaret vårt ikke var godt nok denne sesongen...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hvis tråden skulle handle om Obos 2019 tror jeg man må legge bak seg de tingene som har skjedd, og de tingene som aldri skjedde. Da kan man få en god fortsettelse.
    - Stabæk er altså i ES neste år.
    Start-31.03
    Slutt 10.11
    Bare å glede seg til terminliste som kommer snart

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ja, Stabæk holder altså plassen. Det er neppe noen fordel for Start. For selv om Stabæk nok har potensial til å slå langt bedre fra seg i eliteserien enn det Ålesund ville gjort, ville et nedrykk hatt katastrofale konsekvenser for satsningen. Barberer man spareblussbudsjettet i Stabæk med ytterligere 10-15 millioner kroner, er det knapt noe igjen. Slik sett er nok Ålesund en vesentlig tøffere opprykkskandidat enn hva Stabæk ville vært. Og det er vel også grunn til å tro at Ålesund har et visst forbedringspotensial. De fikk en vanskelig inngang til årets sesong fordi de slet med å få inn mange og gode nok spillere, og hadde for lite bredde i troppen til å stå løpet ut. Det er vel ting de ønsker å rette på til neste år om økonomien tillater det.

Jeg føler meg imidlertid veldig trygg på at Start feier gjennom Obos om satsingen opprettholdes, og Rekdal blir værende. Jeg registrerer at Adressa lanserer Rekdal som en av svært få norske trenere som har pondus til å ta over Rosenborg, og kanskje den eneste som kan være tilgjengelig. Man kan vel ikke se helt bort fra at det kan komme en henvendelse fra Trondheim i løpet av julen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er terminlisten for første halvdel av sesongen klart. Vi får en tøff åpning hjemme mot Aalesund, og får forhåpentligvis en folkefest hjemme mot Jerv 16. mai.

1. Start - Aalesund. Lørdag 30. mars kl. 15.30

2. KFUM - Start. Søndag 7. april kl. 15.00

3. Start - Raufoss. Søndag 14. april kl. 18.00

4. Sandnes Ulf - Start. Mandag 22. april kl. 18.00

5. Start - Sandefjord. Lørdag 27. april kl. 15.30

6. Start - Strømmen. Søndag 5. mai kl. 18.00

7. Nest Sotra - Start. Søndag 12. mai kl. 18.00

8. Start - Jerv. Torsdag 16. mai kl. 18.00

9. Sogndal - Start. Søndag 26. mai kl. 15.00

10. Start - Skeid. Søndag 2. juni kl. 18.00

11. Kongsvinger - Start. Lørdag 15. juni kl. 15.30

12. Start - Notodden. Lørdag 22. juni kl. 15.30

13. Tromsdalen - Start. Søndag 30. juni kl. 18.00

14. Start - Hamkam. Søndag 21. juli kl. 18.00

15. Ull/Kisa - Start. Søndag 28. juli kl. 20.00

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Uansett divisjon - er det alltid morro når terminlisten kommer ut. Viktig med seier mot Aalesund i 1.runde. Da har vi satt standarden.. Deretter er det et par "enkle kamper" fQr vi har 2 nye vanskelige kamper med Sandnes Ulf borte og Sandefjord hjemme. Håper vi sitter med 12 poeng etter de forste 5 kampene. Da er vi i god rute...

Litt over 3 mnd til det starter opp igjen..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Siste intervjuet i FVN med Rekdal lover i hvert fall godt!
    https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...s-266251b.html

Noen av de viktigste sitatene:

En spillergruppe skal ha meninger, men de skal ikke ha makt. Hvis du som spiller sitter og vil vekk, så kan du ikke forvente at jeg skal bruke all min tid på å gjøre deg best mulig. Da har jeg heller 20 andre spillere som trenger min oppmerksomhet
    Min tanke er at jeg må sette sammen en stall som gir 90 prosent sjanse for å rykke opp. Til sommeren skal det ikke være noen tvil. Da kan vi begynne å se mot Eliteserien igjen
    Målet er at Start skal være topp seks i Eliteserien 2020. Det er fortsatt mulig

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Anbefaler å lytte til dagens "Fotballradioen" med Rekdal i studio. Frisk og ærlig Rekdal om spillere i klubben og tanker om spillerstall i sesongen som kommer.
    https://soundcloud.com/fvn/95-kjetil...brigtsen-saken

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Treningskampene i vinter.

6. februar: San Fernando (Maspalomas Stadium) Avlyst

12. februar: Brann (Maspalomas Stadium) kl. 15.00

20. februar: Jerv (Myra stadion, Arendal) kl. 13.00 (fvn sender kampen)

23. februar: Haugesund (Karmøyhallen) kl. 14.00

1. mars: Nest/Sotra (Marbella) Kl. 18.00 på Marbella football center.

4. mars: Jerv (Marbella). Kl. 16.30 på Marbella football center.

8. mars: Inter Turku (Marbella). Kl. 16.30 på Ciudad Deportiva La Dama de Noche

11. mars: Bodø/Glimt (Marbella). Kl. 16.30 på Santa Maria Polo.

23. mars: Strømsgodset (Marienlyst, Drammen). Tidspunkt ikke bekreftet.

Slik ser du kampene:

Fædrelandsvennen har rettighetene til kampen mot Brann.

Amedia eier rettighetene til kampene på Marbella. For å se kampene må du ha abonnement på en Amedia-lokalavis eller Nettavisen Pluss-abonnement (der er det kampanjepris på 1 krone for 1 mnd).

Rettighetene til kampen mot Haugesund har Haugesunds Avis.

Eurosport har rettighetene til kampen mot Strømsgodset.
    Sist endret av Andreas : 02-27-2019 kl 08:57 Årsak: Oppdatert liste

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Ser at Haugesundkampen også vises på Nettavisen. Nye kunder er det kampanje på 1kr for 1 mnd. For tidligere kunder kampanje 75kr 1 mnd.

Var inne og sjekket at under Nettavisens direkte sport, kommende kamper, ligger Haugesund-Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Etter kampen mot Jerv er det vel to ting man har lært:

1. De som er bak den antatte førsteelleveren henger et godt stykke bak. Litt for veike og upresise, selv om de stort sett viser god nærteknikk med ballen.

2. Vi har en meget solid andrekeeper i år! Ikke noe å grue seg til om Deumeland må stå over en kamp eller to. Noen flotte redninger og inngripener, i tillegg til en strafferedning og redning av påfølgende retur.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes mange av ungguttene er for lette. Det virker som de veier 60 kg alle man. De er vel 18-20 år alle sammen, så da er det begrenset hvor mye muskler de har klart å bygget. På den andre side - Lasse Sigurdsen så nesten ut som Xherdan Shaqiri da var 19, og Boujar så ut som Ronaldo allerede som 21-åring. Det virker som om man rett og slett ikke prioriterer styrketrening noe særlig.

Andrekeeperen vår virker klart bedre enn i fjor, ja.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    1. De som er bak den antatte førsteelleveren henger et godt stykke bak. Litt for veike og upresise, selv om de stort sett viser god nærteknikk med ballen.
    Seks av de som spilte hører hjemme på Start 2 til daglig, og er nok et godt stykke bak å være i A-troppen i det hele tatt. Sånn sett var dette nesten mer et forsterket Start 2 enn et redusert A-lag. Vi kunne mønstret et ganske annet lag om poenget var å teste de som ligger tett bak de beste i a-troppen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det er nok riktig Stig. For å være ærlig så ser jeg ikke helt poenget med den treningskampen mot Jerv, med det laget vi stilte. Pedersen, Daland, Hammer Berger, Lidberg, Segberg, Hadzic, Sjøkvist, Bringaker, og Skaanes er vel de som er med i diskusjonen om en plass i troppen. Kanskje også Ugland, men det er vel litt for tidlig for han.
    Så, av 18 spillere i kamptroppen er halvparten rene Start 2 spillere hvis jeg har telt riktig. Av de som er tenkt en plass i troppen er Lidberg fremdeles usikker.

Dersom det kun var for å skaffe kamperfaring til de 8-9 som kanskje skal være i troppen i år, må det finnes andre muligheter enn mot en divisjonskollega. Gøy med lokale kamper, men å stille med et slikt lag virker i det minste spesielt.

Spillerene fra Start 2 ligger alle fra 17 til 19 år, og der er nok mesteparten av forklaringen på manglende styrke. De har noen år igjen før de er fullt utviklet, men det hadde ikke skadet med litt mer brusk i beinet allerede nå

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    PS: Jeg er klar over at Ugland står oppført i A-lags troppen til Start, men med den konkurransen som finnes på midtbanen for øyeblikket, er jeg hardt presset til å tro at han får mange minuttene i Obos i år.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er nok riktig Stig. For å være ærlig så ser jeg ikke helt poenget med den treningskampen mot Jerv, med det laget vi stilte.
    Synes det er helt greit med en slik kamp. Start stilte nesten med et rent 2.lag, mens Jerv også spilte med mange av sine nest-beste. Der Start i 2.omg byttet seg svakere, så byttet Jerv seg sterkere og dermed var Jerv klart bedre i 2.omgang.

Det er bra med kamptrening og ser ikke noe problem av at det var mot en divisjonskollega. I og med at vi stilte med nesten et rent Start-2 lag så er det veldig god trening for dem å spille mot et OBOS-lag.

Men dette var ikke noen kamp som man kan legge noe vekt på når man diskuterer A-lagets treningskamper...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Synes det er helt greit med en slik kamp. Start stilte nesten med et rent 2.lag...

Men dette var ikke noen kamp som man kan legge noe vekt på når man diskuterer A-lagets treningskamper...
    Og der ligger problemet mitt med den kampen; det var ikke en treningskamp mellom Start og Jerv, men mellom et forsterket Start 2 og Jerv sitt reservelag (i store deler av kampen).
    Disse spillerene må også spille treningskamper, det skjønner jeg, men at man kaller det for treningskamp mellom Start og Jerv er å strekke strikken veeeeeeldig langt

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Og der ligger problemet mitt med den kampen; det var ikke en treningskamp mellom Start og Jerv, men mellom et forsterket Start 2 og Jerv sitt reservelag (i store deler av kampen).
    Disse spillerene må også spille treningskamper, det skjønner jeg, men at man kaller det for treningskamp mellom Start og Jerv er å strekke strikken veeeeeeldig langt
    Veel.. Hvis du folgre med på engelsk fotball så ser vi i begynnelsen av preseason, at omtrent alle lag nesten utelukkende spiller med sine reservespillere i de forste kampene - i det minste halve kampene.
    Eller i liga-cupen, der omtrent alle toppklubbene sjelden spiller med sine beste.

Det er også andre klubber i eliteserien som blant annet spiller to treningskamper samme dag, men ikke kaller det 1.lag og 2.lag. Jeg la bl.a merke til at Sarpsborg har spilt 2 treningskamper samme dag - men begge lagene ble kalt Sarpsborg.

Jeg synes det er helt greit å kalle det Start-Jerv... Spesielt Jerv var jo ganske toppet mot slutten av kampen!

Vel, vel... I de siste kampene blir det nok topping, så da kan vi i allefall kalle det START

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Vel, vel... I de siste kampene blir det nok topping, så da kan vi i allefall kalle det START
    Jepp! Og de gleder vi oss til

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Ser at de har lagt til en treningskamp mot Nest/Sotra 1 mars kl 18:00.

Der treningsleiren på Gran Canaria
    handlet om å bygge den fysiske formen så blir Marbella en ren kampleir. Er nok først nå vi kan se konturene av laget, formasjon og taktikk. Selv om de må rotere på laget pga tette kamper. Før brannkampen hadde de ikke trent på det offensive etter hva trener og spillere sa. Håper vi får se progresjon på det området nå som det blir mere fokus på angrep også. Litt gøy at de også tar med litt flere av unguttene.
    Sist endret av Andreas : 02-27-2019 kl 09:09

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •