Viser resultater 1 til 7 av 7
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: BRANN - START

TID: Tirsdag 12 februar kl.1500 (1400 lokal tid)
    STED: Estadio Municipal i Maspalomas.
    __________________________________________________ _____

Snøen er i ferd med å regne bort og vi er bare litt over en måned unna seriestarten - og det som forhåpentligvis blir en parademarsj i OBOS-ligaen. Ingenting annet enn opprykk er godt nok!

Pga elendig banedekke i Sørlandshallen blir det ingen treningskamper i Kristiansand denne vinteren og dermed må folk flest ta til takke med overføringene til Fevennen.

Tirsdag spiller vi vår forste treningskamp og det blir spennende å se hvordan vi ligger ann mot en medaljekandidat i eliteserien. Pga at vi ikke har fått spilt noen kamper tidligere i vinter så har jeg ikke for store forventninger til denne kampen, men det skal uansett bli spennende å se de nye spillerne samt om noen av de andre har tatt noen steg i vinter.

Fevennen antyder at vi starter med disse: 3-4-3)

Jonas Deumeland – Damion Lowe, Isaac Twum, Joackim Jørgensen – Eirik Wichne, Tobias Christensen, Adnan Hadzic, Henrik Robstad – Mathias Bringaker, Adeleke Akinyemi, Kevin Kabran

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...g-268945b.html

Jeg synes det blir spennende å se Isaac Twum i midtforsvaret. Han var visst god der for Start 2 i fjor så forhåpentligvis viser det seg som et godt grep av Rekdal. Ellers er det bare Joachim Jørgensen som er ny i denne oppstillingen, men regner med at vi får se Mikal Ugland og Sander Sjøkvist etterhvert i tillegg til Skaanes og Sigurdarson.

Uansett er det morro at kampene nå er i ferd med å komme igang igjen - og så får vi håpe at gutta spiller på seg masse selvtillit foran sesongpremieren mot Aalesund i slutten av mars!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Den formasjonen med de spillerne, ser veldig ut som klassisk 4-3-3. Twum frem som anker, og Wichne og Robstad ned som backer, så er vi der.

Har tenkt at Christensen er langt bedre som indreløper enn som sittende midtbanespiller. Særlig fordi jeg er usikker på defensiv stabilitet og arbeidskapasitet. Men mulig at han kan få god utvikling i denne posisjonen.

Sikkert nyttig å kunne variere formasjonen med såpass enkle grep, gitt at Twum fungerer som stopper i et knipetak.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Ut fra hva Rekdal sier til FVN, så er det mer aktuelt at Jørgensen går frem som et anker enn at Twum gjør det.

Spent på dagens kamp, særlig med tanke på flytting av spillere som nevnt over.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Dette er startelveren.

Starts lag (3-4-3)

Jonas Deumeland - Damion Lowe, Isaac Twum, Joackim Jørgensen - Eirik Wichne, Adnan Hadzic, Tobias Christensen, Henrik Robstad - Kevin Kabran, Adeleke Akinyemi, Mathias Bringaker

Innbyttere: Aleksander Pedersen, Aron Sigurdarson, Kasper Skaanes, Mikael Ugland, Sander Sjøkvist, Isac Lidberg, Gudmundur Andri Tryggvason.

Kasper Skaanes og Aron Sigurdarson kommer til å spille 2. omgang.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Resultatet er OK og vi scorer et fint mål, men ellers sliter vi med mye av det samme som ellers.

Klareringene i forsvar er søppel. Våre spillere er 10 cm og 15 kg mindre enn motstanderens. Brann skaper fler, og større sjanser enn oss.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Glad for to ting i dag; at det ikke var serieåpningen i Eliteserien

Mye rot og veldig lite struktur i det som gjøres. Flott mål med en nydelig hælflikk av Kabran. Måtte han bli så vi får glede av han neste sesong også!

At vi klarer 1-1 mot Brann er kun Brann sin egen feil. Vi gir dem mulighet etter mulighet til å pynte på det resultatet. Ganske enkelt å se at dette ikke er et samspilt lag (enda), så jeg håper det blir bedre etter litt flere treningskamper.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Glad for to ting i dag; at det ikke var serieåpningen i Eliteserien
    Hadde ikke gjort noe om det var serieåpning i Eliteserien... men greit at det ikke var åpning i OBOS-ligaen

Jeg hadde absolutt ingen forhåpninger eller forventninger til denne kampen. Forste kamp siden vi spilte mot Haugesund i november og som regel pleier disse kampene å vaere mot Vindbjart eller et annet lag på lavere nivå. At vi klarer 1-1 mot et meget solid Brann-lag er sterkt med tanke på at det var forste gang gutta spilte kamp denne vinteren.

Det positive var at vi ikke fikk skader og at vi virket ganske gode bakover - med noen få unntak. En herlig scoring av Tobias, Kabran og Bringaker trekker også opp. Dette var en fin gjennomkjoring - og så forventer jeg vesentlig mer om en måned når vi har fått spilt 2-3 kamper til...

Det jeg leser og ser på ikstart.no og hos Fevennen synes jeg er bra. Virker som om det var en bra treningsleier på Gran Canaria og at det er god moral i klubben. Kan også virke som vi klarer å beholde Kabran og Lowe - og det blir viktig. Joachim Jorgensen er en klar forsterkning defensivt og vi har også fått en sterkere 2.keeper.

Jeg synes ting ser ganske bra ut forelopig og gleder meg til fortsettelsen...

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •