Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Generalprøve: STRØMSGODSET - START (Kamptråd)

Tid: Lørdag 23 mars kl.1600
    Sted:Marienlyst Stadion, Drammen

Da var det klart for siste treningskamp (heldigvis) og det er kun en uke til alvoret starter. Selv om det ikke virker som vi er 100 % klare så skal det bli deilig å bli ferdig med kamper som ikke betyr noe spesielt. Det tror jeg spillerne også mener...

Vi har variert veldig i vinter fra latterlig svake perioder til enkelte perioder der vi produserte flere fine sjanser. Dette så vi i kampen mot Glimt - der vi ble rundspilt i 1.omgang, men hvor vi skapte klart mest i 2.omgang - og burde scoret minst 2 mål.

La oss håpe vi kan fortsette der vi glapp mot Glimt og få til lengre perioder med godt spill mot Godset. La oss håpe vi får se en motivert Kabran vise seg fra en bedre side enn det vi har sett i media og så får vi håpe at forsvaret igjen er solide.

Hos Start er nok Lowe ute - siden han ikke kan spille mot Aalesund, mens Tobias Christensen er opptatt med landslaget? Bortsett fra disse stiller vi nok det sterkeste vi kan. Er nok mest usikkerhet om plassen på venstre vingback der det nok står mellom Hadzic og Sjøkvist. Jeg tipper Hadzic starter men er langtfra sikkert.

Tipper at i starter med disse: (3-4-3)

Deumeland

Hammer-Berger
    Jorgensen
    Robstad

Wichne
    Aremu
    Segberg
    Hadzic

Kabran
    Akinyemi
    Bringaker

Godset har allerede offentliggjort hvem som starter: (4-4-2)

Viljar Myhra - Lars Vilsvik, Jakob Glesnes, Lars Sætra, Jonatan Parr - Kristoffer Tokstad, Yacouba Sylla, Henning Hauger, Stian Ringstad - Martin Spelmann, Mos Abdellaoue

__________________________________________________ _____________________________________

Resultatet betyr lite i denne kampen, men jeg håper vi får til mye godt offensivt spill - og at Akinyemi scorer et mål eller to...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Etter en rotete begynnelse på kampen synes jeg laget hever seg ganske bra. En del småfeil ødelegger helhetsinntrykket, men jeg vil ikke si vi står spesielt tilbake for Godset. De hadde noen store sjanser i begynnelsen av kampen, men etter det er det vel bare langskuddet som er virkelig farlig.

Kabran viser hva han betyr for et lag bare på de få minuttene han var på banen. Konstant trussel, miss på åpent mål og et flott ett litt etterpå. Måtte han bli med opp til Eliteserien neste år! La oss håpe han får noen positive opplevelser på våren og bestemmer seg for å spille med de andre gutta også etter denne sesongen.

Etter dagens kamp er jeg litt mindre bekymret for serien, for det ligger helt klart et Eliteseriepreg over laget selv om det forsvinner i perioder. At vi skal dominere ligaen tror jeg ikke, men at vi er blant favorittene bør være selvsagt.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, jeg synes dette var vår beste kamp i vinter - og ingen tvil om at Rekdal begynner å få satt preg på laget. Tidligere har vi sett tunge ut, men nå virker det som det er litt mer sprut i laget. Forsvaret er stort sett veldig solid, og vi har vår beste spiller i bakhånd (Lowe).
    I kampen mot Godset synes jeg Aremu var god. Han startet litt rufsete men vant veldig mange baller på midten og jeg tror han får en god sesong. Sjokvist var også god synes jeg. Et bra frispark hadde han også..
    Akinyemi scorer fremdeles ikke men i dag var han også god. Han hadde noen fine pasninger og er alltid farlig med farten sin. Jeg gleder meg til å se han når selvtilliten foran mål er der... Da kan det bli mange mål på han.

Vi manglet flere spillere (det gjorde også Godset) så det blir nok noen utskiftninger fram til seriestarten, men dette var en god generalprove og så får vi håpe at vi kan få en god start på sesongen mot Aafk om en uke. 3 poeng der blir utrolig viktig!

Jeg gleder meg til til det hele starter!

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Forsvaret virker til å være vår beste lagdel i år. Vi har fått inn rutine og det synes. Er skeptisk til kantene og midtbanen generelt. Veldig lite kreativitet og det lempes ofte baller inn til motstanders keeper uten mål og mening. Presisjonen er til tider latterlig dårlig. Men kampen sett under ett var likevel ett hakk opp. Jeg fryktet faktisk et braktap her.
    Men Start har dårlig tid nå, de må få spilt den 11 sammen snart. Laget skal ikke samles før til onsdag nå. I overkant lenge til spør du meg. Er det ikke toppidrett vi bedriver????

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har dessverre fått sett lite av treningskampene i år, men det er positivt at det meldes om en stigning i prestasjonene den siste tiden. Normalt sett mener jeg prestasjonene i pre-seasen ikke bør tillegges så mye vekt, men med tanke på fjoråret er det nok likevel viktigere enn vanlig i år.

Men det er fortsatt en del spørsmålstegn ved kvaliteten. Defensivt ser det solid ut, og om vi ikke ender opp som det gjerrigste laget denne sesongen blir jeg overrasket. Sånn sett er utgangspunktet lovende. Men har vi kreativiteten fremover i banen for å skape de sjansene vi trenger for å vinne kamper? På papiret skal vi ha det, men vi har fortsatt til gode å vise det i noen særlig grad. Forhåpentligvis løsner det litt når alvoret sparkes i gang.

Alt i alt er vel følelsen bedre nå enn den var for en måned siden. Men fallhøyden er stor i år. "Alle" forventer at Start skal leke seg til opprykk, med tanke på hvilke ressurser klubben har tilgjengelig. En slik forventning kombinert med en tropp som fortsatt har til gode å vise det potensialet de blir tillagt er litt skummelt. Men det skal bli godt å komme i gang nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Jeg har dessverre fått sett lite av treningskampene i år
    Jeg skal ikke dra det så langt å si at jeg dessverre ikke har sett så mye av treningskampene i år. Det ville vært å juge. Faktum er at jeg knapt har sett noe som helst, og det har jeg levd veldig godt med. For inntrykket er at Start stort sett har spilt med en god blanding av seniorer og juniorer, og vist lite å glede seg over, men samtidig levert helt greie resultater når man tar motstanden og laguttakene i betraktning.

Jeg tror Start er i god rute mot en sesong i toppen av Obos. Festfotball blir det nok ikke, men det er heller ikke Rekdals varemerke. Men med solid defensivt fundament i Obos-sammenheng, og mange talentfulle offensive individualister, er det liten tvil om at Start bør plukke poeng som et topplag.

Og det er det neppe mer enn 2-3 andre lag som kan ha realistiske forventninger om. Sandefjord og Ålesund kan stikke kjepper i hjulene for Start. Sogndal har også muligens spillerstall og ressurser til å være der oppe, men sliter jo under en hovedtrener som ikke virker å ha det som skal til. Av de øvrige lagene i divisjonen, var vel Ull-Kisa best i fjor med sine 43 poeng. Da sier det seg selv at noen av de øvrige lagene må overprestere vanvittig for å blande seg inn i kampen om direkte opprykk.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •