Side 1 av 7 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 133
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Rekdal har fått sparken?

https://www.tv2.no/sport/10510302/
    Dette var en merkelig nyhet å få to dager før seriestart

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    WTF??

Personalsak er noe mer alvorlig enn "manglende resultater", "enige om å skilles som venner" etc etc

Har han banka opp spillere, tafsa på fysioen, dette er alvorlig.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    NB - 1. april er først på søndag
    --

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Herre, noen få dager før seriestarten. Klubben vil jo etterhvert miste all kredibilitet når den gang etter gang fremstår som en bananrepublikk.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva i alle dager...??? Har må det jo være noe alvorlig; manglende resultater i sesongoppkjøringen kan umulig være god nok grunn.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror WTF er beste oppsummering. Håper for klubbens del at dette skyldes noe annet enn surmuling i mediene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Wow fevennen har en artikkel om Start som ikke er bak betalingsmur, så vi får vel lenke til den også
    https://www.fvn.no/start/i/opE95j/Re...ra-klar-himmel

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Skjønner egentlig ikke greia her. Iflg sitatene fra klubben ser det ikke ut som om han har fått sparken, men tatt ut av oppgavene sine så lenge de skal gå gjennom saken. Det er nok ensbetydende med å få sparken til slutt, men det virker ikke som om den beslutningen er tatt 100% riktig enda.

Veldig skuffende nyhet å komme med to dager før seriestart. Det bør virkelig ligge noe graverende bak denne beslutningen, men i denne klubben skal man ikke ta noe for gitt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg skjønner hva som har skjedd på bakgrunn av en kompis som har trent under Rekdal, han har forsåvidt flere eksempler men jeg kan ta han sitt..
    Det han sa til meg når rekdal ble ansatt var at Han i vif var lite på treninger, prioriterte andre oppgaver en treningsfeltet fordi han stolte på med-trenerene, derav fikk kompisen beskjed av Rekdal at han ikke fikk kontrakt.
    Videre brydde han seg om de helt ytterste beste i gruppa.
    -Jeg har tidligere kommentert innbytte politikken til Rekdal som lite inkluderende. Der han ofte benytter seg av 2 bytter, nummer 2 kom sent eller nummer 3 kommer på overtid. Dette bedret seg noe.
    Ja, taktiske disposisjoner tatt i betraktning. Jeg synes det er unødvendig svakt å ikke bruke alle bytter, spesielt mtp at Start lekker som ei åpen pramm siste 15.
    Dette er mine kort som jeg velger å spille ut som linker litt av det vi har hørt i media om misnøyen. Jeg tror det bunner i dette. Inkludering og bli tatt på alvor.

Start på sin side, om Rekdal mangler informasjon om faktum at det er misnøye vitner til totalt udugelighet i ledelsen.
    Har det blitt konfrontert, i såfall på hvilket nivå!
    Hvis ikke så er det brudd på arbeidstakers rettigheter i arbeidsmiljøloven.
    -Arbeidstaker skal ha nok informasjon og skal delta på et møte for informasjon om situasjonen.
    Enten det er Oppsigelse, permisjon eller nedbemanning - Før beslutninger tas.
    Dette møtet har ikke funnet sted virker det som.
    Videre skal man kreve dette skriflig, både innkallingen og beslutninger.
    Altså - Amatørskap.
    Som avsluttende setning synes jeg Riise sin avgang i Malta faller på et tidspunkt som er verdt å bemerke seg.
    Ja, hvorfor ikke

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Nå tror jeg det bare er å slukke lyset på Sør Arena. Bærebjelken og vinnerskallen Rekdal forsvinner og da er det bare Start et mareritt igjen. Dette går rett i dass garantert. Spillerstallen er stort sett noen udugelige høns. Dette var det verst tenkelige som kunne skje sportslig. Det er over nå, beklager å måtte si det!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Som avsluttende setning synes jeg Riise sin avgang i Malta faller på et tidspunkt som er verdt å bemerke seg.
    Ja, hvorfor ikke
    Fremdeles noen dager til 1. april Steinar

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette var en sjokkerende nyhet å få. For Start sin del må vi bare håpe de har alt sitt på det tørre, for det er ikke en liten ting å opprette personalsak. De små dryppene som har kommet synes jeg imidlertid ikke ser veldig lovende ut, Start peker på at det er flere enkelthendelser samtidig som Rekdal hevder dette kom som ut av intet. Hva man kan legge i dette er vel usikkert, men det må være noe stort og alvorlig for at man skal kunne opprette personalsak.

Dette er den verst tenkelige inngangen på årets sesong. Kynismen og vinnerskallen til Rekdal var det som skulle redde oppykket. Det blir mildt sagt interessant å se hvordan spillerne blir påvirket av dette.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, hvorfor ikke
    Da ville sirkuset vært komplett.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg tror det bunner i dette. Inkludering og bli tatt på alvor.
    Nå har jo Start tatt ut personalsak mot Rekdal, så formelt sett er det vel andre ting som ligger bak.

Så kan man jo saktens spekulere på om Start motvillig har gått til personalsak mot Rekdal basert på alvorlige hendelser, eller om mindre alvorlige hendelser har gitt Start en kjærkommen mulighet til å gå til personalsak mot Rekdal. Det vil tiden vise, men dryppene som har kommet til nå tyder vel mest på at Start prøver å bruke formaliteter på å kvitte seg med en uønsket trener. Det tror jeg i så fall er en elendig strategi. Jeg tipper Rekdal ville tatt en minnelig sluttpakke uten å mukke hvis han kunne diktere historien om sin egen avgang. Han har tross alt havnet i Obosligaen - 50 mil fra egen familie - omgitt av idioter. Men nå er det krig. Og Start kommer nok til å tape en eventuell arbeidsrettsak med like stor bravur som de taper sine fotballkamper.

Det er liten tvil om at Rekdals taktiske medieutspill denne våren har falt Tor Kristian Karlsen tungt for brystet. Om konflikt mellom dem er en del av årsaken til Rekdals endelikt, er foreløpig uvisst. Men allerede da Rekdal ble ansatt, var det flere som pekte på at klubben var for liten for begge. Rekdal er en kompetent og erfaren fotballmann som alltid konfronterer udugelighet. Det kunne simpelthen ikke fungere mellom dem. Men jeg var veldig sikker på at Rekdal var den eneste mulige vinneren av maktkampen.

Det er liten tvil om at dette blir et tap for klubben. Rekdal var Starts overlegent største profil. Jeg lurer på hvor mange som gidder å ta turen til Sør Arena denne våren om Joey Hardarson skal lede laget. Dessuten er det neppe gunstig å endre retning to dager før seriestart. Jeg tviler på at Rekdals kyniske og defensive tilnærming til fotball vil bli videreført av etterkommerne.

Men sportslig sett er det ikke sikkert det spiller så altfor stor rolle på kort sikt, og i et lenger perspektiv finnes det nok mange trenere som passer bedre for Start enn Kjetil Rekdal. Spørsmålet er vel hvem som etter hvert gidder å jobbe i Start under nåværende regime.

Foreløpig har Start en drøm vært et nullsumspill for Start. 60 millioner i frisk kapital har så vidt kompensert for alle ravgale avgjørelser og det faktum at klubbens ledelse og styrerom er fylt opp av halv ved og pokertryner uten den fjerneste ide om hvordan man driver en fotballklubb. Dette er jo folk som burde hatt verge - ikke drevet en fotballklubb.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Kan virke som det er en sum av flere småsaker. Kan da spekulere på følgende: Mobing av medarbeider (les TTK sportsdirektør som har søkt ly i Oslo) Videre mobbing av enkeltspillere som ikke er fysisk sterke nok, les Mensah m.m.

Håper for guds skyld det ikke er slike surresaker. Rekdal er en ærlig sjel som prøver å bygge toppidrettskultur. Er det slike "tullesaker" tror jeg det er svært skadelig for klubben, og vi rykker ikke opp i år.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Tror man nå bare må konsolidere. Få lempet ut alle resterende uromomenter, samle troppene og rykke opp. Det klarer vi med de ressursene som er i klubben. Vet ikke hva dette dreier seg om, har ikke noe voldsomt behov for å vite heller.

Men for å få fokuset over på det sportslige må vel luften renses - helst i morgen.

Fotball skal visst egentlig være gøy.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jeg lurer på hvor mange som gidder å ta turen til Sør Arena denne våren om Joey Hardarson skal lede laget.
    Unnskyld meg, men jeg kjenner veldig få (les ingen) som går på Startkamp på grunn av hvem som trener laget. Hvordan laget spiller og fremstår på banen betyr mest for de fleste. Hvem som får det til er irrelevant for om folket går på kamp eller ikke, med et mulig unntak i de første to-tre kampene etter et trenerbytte. Hvis Joey skulle styrt laget til et soleklart opprykk driter folk i det. Om han derimot skulle styrt laget til en midt-på-treet sesong i Obos ville folk dritt i å dra på kamp selv om Rekdal stod ved roret.

Hva som skjer med Rekdal og hvorfor er bare spekulasjoner foreløpig. Det Steinar nevner tidligere her blir tildels gjentatt på FVN under livesendingen deres i dag, at han ikke er tilstedeværende på treningene, mye opptatt av mobilen, og lar hjelpetrenerne styre. Det i seg selv kan derimot ikke være nok til å opprette en personalsak etter min mening. Her må det ha skjedd et eller annet som oppleves som uholdbart av styret. Det virker derimot som om de ikke har hele saken klart for seg enda, basert på uttalelsene i dag.
    Måten klubben uttaler seg i dag fremstår det ikke som en maktkamp mellom Rekdal og TKK. Det fremstår som om Rekdal har oppført seg på en måte som klubben ikke kan akseptere. Så får vi vente og se om dette faktisk er reelt, eller om det er misforståelser eller personlige agendaer som ligger bak.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vanskelig å se for seg hva som er alvorlig nok til å danne grunnlag for en personalsak, uten at det har vart lenge nok til at klubben kunne gi skriftlig advarsel først.
    Særlig når styreleder siteres på at det er flere saker.
    Kan det ha kommet en varslersak om flere tidligere forhold - forhold som klubben inntil i går ikke visste om?

Blir trist og spennende å følge fortsettelsen. Men det er vel slik vi som har fulgt klubben i endel år liker det ...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Unnskyld meg, men jeg kjenner veldig få (les ingen) som går på Startkamp på grunn av hvem som trener laget.
    I mine øyne er det liten tvil om at ansettelsen av Kjetil Rekdal har betydd enormt mye for oppmerksomheten rundt klubben. Og for mange fremstår nok også Rekdal som garantisten for at Start skal sikre opprykket i år. Rekdal var A-lagets største stjerne, og om han erstattes av Hardarson blir det nok vanskelig å få opp entusiasmen som allerede virker å være historisk lav etter en vinter der man knapt fått sett en treningskamp.

Jeg tror det er helt drepende for Start om ikke de erstatter Rekdal med en ny trener som enten har karisma eller CV til å redde troa på prosjektet. Produktet på banen vil aldri være tilstrekkelig til å lokke folk til stadion i Obos.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2019
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg

Jeg tror det er helt drepende for Start om ikke de erstatter Rekdal med en ny trener som enten har karisma eller CV til å redde troa på prosjektet. Produktet på banen vil aldri være tilstrekkelig til å lokke folk til stadion i Obos.
    Men hvilken trener ønsker å ta over en slik kaos-klubb?

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •