Side 4 av 7 FørstFørst ... 23456 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 134
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    FVN melder at Rekdal med advokat er i samtaler med Langeland. Tviler sterkt på at vi får se han på sidelinjen i kampen i dag.

Jeg lever fremdeles med et håp om at klubben og Rekdal ordner opp i dette, kommer styrket ut av det, og at vi har Rekdal som trener fremover også. Håpet er derimot lysegrønt og i den verdenen er jeg redd griser kan fly

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Jeg velger å fortsatt ha tro på Langeland og Reed. Jeg kan ikke gå god for hele styret, da jeg ikke har nok kjennskap om dem.
    Men Langeland og Reed er flotte, lokale gutter med hjertet på rett plass. Reed kommer fra en av “byens rødeste familier”, med moren som er svært aktiv i partiet Rødt. Lengre unna kapitalismen kommer du ikke! Langeland er fotballnerden som var flinkere med hodet enn med ball. De er unge, suksessrike gutter som vet hva det vil si å bygge bedrift.

Men, fotball er noe helt utenom det vanlige. Ballen er rund, som man sier. Alt som kunne gå galt i fjor, gikk galt. Til og med hjertet til Damion Lowe måtte opereres! Selv om det har vært tatt noen klønete avgjørelser, så har vi også hatt en god dose uflaks.
    Det er ingen vits å halshugge eierne.

Det dagens styre eiere mer enn noe annet, er ro og fred. De må bli ferdig med Skalldyrfestivalen og se fremover.
    Så håper jeg at de som kommer i dag, kommer for å støtte laget, og ikke Rekdal.
    Heia Idrettsklubben Start!

(Vi burde vel strengt tatt hete FK Start, etter at håndballdelen ble faset ut, men nå får vi nesten ta et problem av gangen!)

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Hva med Atle Roar Håland oppe i dette. Er han på kollisjonskurs med Rekdal. Er han noe av støtteapparatet som har gått mot Rekdal?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Hva med Atle Roar Håland oppe i dette. Er han på kollisjonskurs med Rekdal. Er han noe av støtteapparatet som har gått mot Rekdal?
    For meg virker det som om assistenttrenerne (Joey og Frode) har gått ut og klaget på at de fungerer som hovedtrenere, mens Rekdal har gått rundt som manager.
    Det er rart, all den tid Rekdal bemerket dette da han gikk inn som trener, og at han hadde blitt mer involvert som trener de siste årene.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    I der lars Bohinen åpner kjeften fant jeg min fremtidige drømmeduo ved roret i IK Start om 3-4 års tid når sårene har begynt å gro:
    Bohinen og Myggen i to-spann.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det rapporteres at Rekdal er i garderoben og står oppført som kampleder.

Kan det hele være en eneste stor PR-jippo ?

For selv Start en drøm kan vel ikke klare å rote det så til?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det rapporteres at Rekdal er i garderoben og står oppført som kampleder.

Kan det hele være en eneste stor PR-jippo ?

For selv Start en drøm kan vel ikke klare å rote det så til?
    Det som er sikkert er at dette er underholdene.
    Jeg er faktisk ikke sikker på at Start formelt har gjort så mye feil i prosessen i denne saken.
    Om de har en god nok grunn for personalsaken vet ingen av oss.
    Mediahåndteringa derimot..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Hvordan funker denne dual-modellen i det daglige i Start?
    Hvem er de som bestemmer i klubbadmin og i sport?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva tror vi? Får Rekdal sparken i dag, eller venter styret helt til i morgen?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Hva tror vi? Får Rekdal sparken i dag, eller venter styret helt til i morgen?
    De venter til tirsdag når drøftingsmøte er berammet.

Jeg fatter faktisk ikke den store støtten til Reka. Dette er kynisk og arrogant spill for å skvise ut mest mulig penger.
    Møte fredag om kunne først til en formell suspensjon ble utsatt etter Rekas ønske. Så benytter han anledningen til å nekte å forholde seg til ordre fra styret.
    Da står styret uten virkemiddler frem til tirsdagens møte.
    Reka bryr seg nå kun om millioner som skal skvises ut.
    Hvorfor denne massive hyllesten på stadion?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Hvorfor denne massive hyllesten på stadion?
    Rekdal er konge. Eller var det Nordlie?

Husker ikke.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er et forsøk på en foreløpig oppsummerende hypotese basert på spekulasjoner, fri fantasi og for mye fritid:

* Klubben ansatte Kjetil Rekdal. Det ble gjort sånn passe forarbeid. Han hadde gode resultater sportslig, men kunne være krevende for miljøet rundt. Pytt, pytt, i verste fall kunne han sparkes.
    * Etter ansettelsen gikk ting bra. Alle var fornøyd. Rekdal var ikke til å kjenne igjen.
    * Når ikke klubben klarte å holde plassen, ble det verre. Rekdal ble Rekdal igjen. Viktige ansatte sluttet i jobbene. Dette ble ikke fulgt godt opp. Pytt, pytt, han kunne jo bare sparkes hvis det ble for ille.
    * Så kom rettssaken mellom Kåre Ingebrigtsen og RBK. Saken endte i forlik, ganske sikkert fordi RBK innså at de ikke kan sparke en hovedtrener uten tilstrekkelig grunn. Han har et oppsigelsesvern siden han ikke er klubbens øverste leder.
    * Når Start sikkert får varsel om at flere vil slutte hvis ikke Rekdal slutter, må altså klubben velge å gå via personalsak i stedet for å velge den gamle løsningen med å gi sparken direkte. Det betyr ikke at Rekdal har gjort noe fryktelig galt, men bare slitasjen er blitt for stor.
    * Når Rekdal stiller som trener, er det for å presse frem en avgjørelse. Han kunne sittet hjemme med like gode kort på hånden som ved å møte til kamp, men han kunne risikert at saken trakk ut i tid. Nå får han avskjedigelse eller et høyt beløp i kompensasjon. Får han en avskjedigelse, vil han ha pressmiddel til å forhandle frem en kompensasjon helt frem til en dommer eventuelt avsier endelig kjennelse i saken.
    * Jeg har litt forståelse for at Kjetil Rekdal synes det er kjipt at det opprettes en personalsak mot ham fordi han har oppført seg som Kjetil Rekdal.
    * Jeg synes det er ekstremt sløvt at ikke klubben har fulgt opp dette før. De kunne benyttet både muntlig og skriftlig advarsel. Da ville de stått mye sterkere. Men når de først er presset til å handle, antakeligvis som følge av ultimatum fra flere, er det mulig at de håndterer dette riktig.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2019
    Hei!

Jeg er ikke en Startsupporter. Men i denne saken har jeg medfølelse med dere alle. En slik start på sesongen i Obos-ligaen fortjener ingen. Jo før Rekdal er ute av klubben, jo bedre. Jeg er ikke psykolog og kan derfor ikke stille diagnose. Men, denne treneren har etter mitt skjønn klare narsissistiske trekk. Selv vil han kalle seg ærlig, snakker fra levra, ambisiøs, vinnerskalle etc etc. Sannheten er; hvis laget hans vinner så er det pga av hans genialitet, hvis laget hans taper så er de rundt han (spillere/støtteapparat) elendige. For han betyr ikke Start en dritt. Det som betyr noe for han er... seg selv. Når han satt seg på benken idag viser han sitt sanne jeg. I dag gjør han seg uspiselig for hele fotball-Norge. Jeg tviler sterkt at en eneste norsk fotballklubb noen gang vil ansette en sånn type. Dette burde han skånet sine foreldre, kone og barn for.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Før dagen i dag hadde jeg et håp om at partene ville sette seg ned og snakke sammen som voksne mennesker. Etter alt som skjedde i dag ser jeg at det ikke er mulig. Joda, klubben har håndtert dette dårlig både med tanke på kommunikasjon utad, forarbeid, timing, og utførelse, det er det ikke tvil om. Men Rekdal viser en side i dag som er relativt uspiselig for meg. Han har ikke vært med på forberedelsene til kampen de siste to dagene, men presser frem å lede kampen likevel. I følge FVNs kilder ble han forespeilet en sum for å tre tilside, men synes summen var for lav, forlot møtet og gikk rett i garderoben for å lede laget.
    Da setter han seg selv foran både spillere og klubben, og det fungerer ikke for meg.

Når jeg står på Ekeberg neste helg er forhåpentligvis Kjetil hjemme med familien sin, for i Start hører han ikke hjemme lenger. Det er synd etter en respektabel fjorårssesong av en trener som hoppet inn i et lag uten selvtillit og spillestil. Men ingen er større enn klubben. Aldri.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jo mer saken skrider frem jo mer ser det ut som at det er klubben som har rett her. De kan ikke uttale seg om saken fordi det er en personalsak, men Rekdal og advokaten hans turer frem i media.

At Rekdal dukker opp på kamp etter at klubben har sagt at han ikke er velkommen, underbygger at Rekdal ikke tar instruksjoner fra arbeidsgiver.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vi kan ikke utnevne noen vinner, jeg vil ikke prøve på det heller, men:

Stusser på at Start nå henviser til arbeidsmiljøloven.
    Men er rimelig sikker på at det utsatte avklaringsmøte som skulle vært på Fredag var et taktisk spill for å kunne gjennomføre dagens kamp, i scene satt av Rekdal og co.
    Frem til avklaringsmøtet er nemlig tilsidesettingen av Rekdal ugyldig iflg arbeidsmiljøloven, av det vi vet av informasjon. *(Rekdal fikk ett kort møte, helt uforberedt og uten særlig grunn ble midlertidig avsatt fra arbeidsoppgaver).
    - Først skal Rekdal varsles og innføres om mistillit / konflikten.
    - Dette kan han kreve skriflig.
    - Så skal arbeidstaker kunne ha tid til å engasjere advokat eller representant fra fagforbund.
    -Avklaringsmøte avholdes
    -Enighet eller uenige, Styret/arbeidsgiver fatter vedtak innenfor loven om arbeidstakers rettigheter og arbeidsgivers plikter.

*Dette møtet utsatte Rekdal og advokaten, frem til møtet som er varslet Tirsdag ER Rekdal førstetrener i klubben.

Hadde klubben hatt dette avklaringsmøte før pressemelding så hadde man hatt et svar å gi, ting hadde uteblitt media i større grad enn i dag.
    Således var timingen forferdelig, Styreleder, såkalt arbeidende styreleder Langeland har bommet grovt, Monica prøver å ro dette i land, motstrøms og det virker som at TK er avkledd i rollen som Sportslig leder. Han må synes dette er forferdelig svakt og ubehagelig.
    Noe igjen som jeg nærmest kan garantere dere at han forsvinner. I alt bråket har allerede Kabran listet seg ut stadion porten,. i det som tilsynelatende skal være en konflikt der nå Monica sier at Rekdal er ansatt, ikke permittert men kun tilsidesatt oppgavene sine, hva nå alt det betyr.
    Trenerforeningen er ikke imponert over Start, jeg mindre imponert.

Det er selvfølgelig helt korrekt å ta uenigheter og personalsak alvorlig som et ledd i HMS.
    Men alle parter skal ivaretas.
    At voksne mennesker kan holde på slik, Rekdal til og med Ledelsen er ufattelig.
    Men slik går det når saken bommer totalt på hoppkanten.
    Jeg trodde man fikk toppen av idioti under Ingebrigtsen saken, jeg er soleklar på at dette blir tatt til retten.
    Når jeg nevner Ingebrigtsen er han hjertelig velkommen, om han tørr.. For hvem vil lede en slik klubb!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    For hvem vil lede en slik klubb!
    Det er jo et betimelig spørsmål.

Hyppige sparkinger - gjerne forhastet og kontroversielle bidrar ikke til å gjøre klubben mer attraktiv for gode trenere.

Samtidig vil sikkert mange mene at potensialet her nede er stort. Økonomien er god, og man har begrenset fallhøyde hvis man mislykkes (fordi det gjør jo omtrent alle).

Enig med PJ i at det er på tide å jobbe frem en sportsplan - hva skal Start være og hvordan skal man komme dit. Håper også man finner tilbake til 4-3-3 og en mer offensiv og attraktiv fotball. Supporterne her inne har etterlyst en 3-er på midtbanen de siste 10 årene. Da er sikkert Joey bra å ha i starten.

Håper man kan finne en type med solid kompetanse, et gemyttlig vesen og som samtidig er sterk nok og har integritet nok til å sette seg i respekt hos ledelse, spillere og publikum.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Men er rimelig sikker på at det utsatte avklaringsmøte som skulle vært på Fredag var et taktisk spill for å kunne gjennomføre dagens kamp, i scene satt av Rekdal og co.
    Jeg tror ikke nødvendigvis det var så veldig viktig for Rekdal å lede gårsdagens kamp. Men så lenge han ikke er suspendert eller avsatt, og ikke mener det er saklig grunnlag for oppsigelse, har nok advokaten anbefalt ham å stille på jobb. Dette er vel ikke uvanlig i arbeidslivet generelt, men blir jo litt spesielt når jobben er en TV-overført fotballkamp.

Det er viktig å huske på at arbeidstaker alltid er den svake part i slike saker. Han står alene mot klubben, og var totalt uforberedt på det som møtte ham torsdag morgen. Enhver advokat ville krevd utsettelse av drøftingsmøtet på fredagen. Både for å få tid til å sette seg skikkelig inn i saken, og av taktiske årsaker vel vitende om at klubben har alt å tape på en uavklart situasjon.

Som supporter kan man være skuffet over at Rekdal setter sin egen kamp høyere enn lagets kamp mot Ålesund. Det beste for klubben hadde jo vært om Rekdal hadde akseptert oppsigelsen uten sluttvederlag, og stilt på supporterfeltet i gult og sort og heiet laget frem til seier. Og kanskje til og med donert litt av formuen sin til klubbens ungdomsavdeling som takk for samarbeidet. For det er jo slike trenere vi ønsker i Start.

Men Rekdal er bare et menneske. Han har visstnok krav på lønn ut 2020 og ett års etterlønn for tort og svie om ikke det er saklig grunnlag for oppsigelse. Det er vel fort 6 millioner kroner. Og han har i motsetning til klubben neppe all verden å tape på en arbeidsrettsak. Jeg synes det er vanskelig å bebreide ham for utnytte situasjonen som har oppstått i kjølvannet av klubbens komplett amatørmessige sakshåndtering.

Det positive med denne saken er at Start en drøm forhåpentligvis innser at de heller ikke har den administrative kompetansen som kreves for å drive en fotballklubb, og får inn noen profesjonelle aktører. Klubben kan ikke leve med Christopher Langeland som styreformann om den har noe som helst mål om å bedre sitt omdømme.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jeg tror ikke nødvendigvis det var så veldig viktig for Rekdal å lede gårsdagens kamp. Men så lenge han ikke er suspendert eller avsatt, og ikke mener det er saklig grunnlag for oppsigelse, har nok advokaten anbefalt ham å stille på jobb. Dette er vel ikke uvanlig i arbeidslivet generelt, men blir jo litt spesielt når jobben er en TV-overført fotballkamp.

Det er viktig å huske på at arbeidstaker alltid er den svake part i slike saker. Han står alene mot klubben, og var totalt uforberedt på det som møtte ham torsdag morgen. Enhver advokat ville krevd utsettelse av drøftingsmøtet på fredagen. Både for å få tid til å sette seg skikkelig inn i saken, og av taktiske årsaker vel vitende om at klubben har alt å tape på en uavklart situasjon.

Som supporter kan man være skuffet over at Rekdal setter sin egen kamp høyere enn lagets kamp mot Ålesund. Det beste for klubben hadde jo vært om Rekdal hadde akseptert oppsigelsen uten sluttvederlag, og stilt på supporterfeltet i gult og sort og heiet laget frem til seier. Og kanskje til og med donert litt av formuen sin til klubbens ungdomsavdeling som takk for samarbeidet. For det er jo slike trenere vi ønsker i Start.

Men Rekdal er bare et menneske. Han har visstnok krav på lønn ut 2020 og ett års etterlønn for tort og svie om ikke det er saklig grunnlag for oppsigelse. Det er vel fort 6 millioner kroner. Og han har i motsetning til klubben neppe all verden å tape på en arbeidsrettsak. Jeg synes det er vanskelig å bebreide ham for utnytte situasjonen som har oppstått i kjølvannet av klubbens komplett amatørmessige sakshåndtering.

Det positive med denne saken er at Start en drøm forhåpentligvis innser at de heller ikke har den administrative kompetansen som kreves for å drive en fotballklubb, og får inn noen profesjonelle aktører. Klubben kan ikke leve med Christopher Langeland som styreformann om den har noe som helst mål om å bedre sitt omdømme.
    Unnskyld, men her var det mye å være uenig i!
    Arbeidstaker har ekstremt mye makt i slike saker, det er veldig vanskelig å fjerne noen fra jobben uten GROVE bevis. Du må nær sagt bevise fysisk vold eller seksuelle overgrep. Å mobbe noen på pauserommet til de tar livet sitt er i denne sammenheng ikke ulovlig (siden det er så vanskelig å dokumentere). Arbeidstaker har kjempemye makt, som bevist i går av stuntet til Rekdal.

At Rekdal bare er et menneske? Det gjelder TKK, Monica, Langeland, fansen til Start, advokaten til Reka og samtlige involverte. Vi er alle mennesker. Det gir ikke Rekdal rett i å ta en hel klubb som gissel, fordi han ikke er fornøyd med sluttpakken. I går viste sosiopaten sitt sanne jeg.

Og du tror vel ikke ærlig talt at Rekdal ikke har fått en eneste varsel? Hvis han ikke har skjønt NOENTING etter at Sandberg, Salvesen, Priest, Djupvik og alle de andre har forlatt klubben på trist vis, vel, da er han EKSTREMT lite reflektert og burde aldri være leder for noe som helst.
    Makan!

Dette er en klassisk "Baker for Smed". Det finnes bare en straffescoring mot Marseille, mens det finnes mange styremedlemmer i Start. Lettere å ta Monica, Langeland og TKK, eller hva?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er visst lagt frem et krav i går som Start ikke kunne godta pga summens store verdi.
    Således har start og Rekdal prøvd å bli enige om å skille lag.
    Her har start kjørt seg skikkelig fast i møkka, ingen tvil om han ble lokket med penger. Samtidig er adeleke ute, å la være å tette dette hullet vil koste en god sum, og eventuelt opprykk.
    Jeg tenkte å se Kåffa kampen på søndag, nå vet jeg ikke helt om jeg har motivasjon, det er tungt

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •