Side 2 av 7 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 133
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg tror både Steinar og Peder er inne på riktig.

Konflikt med TKK og ulike vurderinger av hva som er kvaliter/riktig retning for klubben mtp
    spillerlogistikk har sivd ut gjwnnom media i løpet av vinteren.

Rekdals noe manglende tilstedeværelse på feltet blir nevnt av Jørgenseni fvn og Steinar referee hbordan dette ogaå var en kritikk i enga. Her har nok noe endret seg etter nedrykket.

Og: en ufokusert oppkjøring.
    Vi var mange som reagerte når man brukte Haugesund-kampen til å gi Hulsker spilletid. For et hån mot de som forsøker å kjempe seg inn på laget!

Siste uke før seriestart får spillerne en fridag. Reka bryker til på VGTV og podcastx2 med kompisgjengen sin.

Holder på med ting som dette:
    https://www.instagram.com/p/BvJhAcvI...=127jtwdn6i9vf

Og sutrer over en ung spillestall og snakker ned klubben (det oppleves nok iallefall slil fra TKKs ståsted).

Så er det nok en del spillere som også er lei av å ikke bli satt tilstrekkelig pris på pga (i Reka øyne) manglende fysikk etc (som det alltid vil være i en tropp).

Er vel heller ikke helt utenkelig at Reka kan komme med sleivete nedsettende kommentarer om både spillere og ansatte iblant, men det blir spekulasjoner.

Så begynner altså ansatte å gå lei av at Reka gjør som han vil og virker litt ufokusert.

TKK er en happy trigger som har mye makt og tilsyneltende full tillit i klubben.

Dette var et forsøk på å forstå hvordan dette kunne skje. Ikke et forsøk på å forsvaret håndteringen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Som det nevnes kan en forklaring være at klubben har fått nok av det de anser å ligge utenfor hovedjobben som hovedtrener. Typisk podcaster og andre medieoppdrag.

Ellers har jeg ingen anelser om hva det kan være.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Merkelig saksgang, denne monica må jo være tidenes største nek eller hvem som har dekket dette bordet.Jeg betviler ikke at Rekdal kan få folk til å løpe litt i gangene, men måten Rekdal har blitt satt til veggs er skammelig.
    Virker som om fotballen er fritatt for arbeidsmiljøloven når det kommer til trenere, slik det står seg nå kan det umulig å la deg gjøre at han returnerer, det toget har klubben satt på et sidespor.
    Egentlig venter jeg bare på at Sandberg eller andre som har forlatt klubben åpner opp litt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Vi var mange som reagerte når man brukte Haugesund-kampen til å gi Hulsker spilletid. For et hån mot de som forsøker å kjempe seg inn på laget!
    Helt utrolig. Lurer på om det var klarert oppover i systemet?
    Hadde jeg vært leder i Start hadde dette MINIMUM ført til muntlig advarsel.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Rekdal er en stor profil, men det er prestasjonene på banen som er avgjørende for om folk gidder å komme på kamp.

Jeg ser det spekuleres i Rekdal sin tilstedeværelse på feltet og lignende som begrunnelse for dette. Det jeg har hørt er ikke forenlig med god ledelse, men om det er en god nok begrunnelse for den reaksjonen som er gitt stiller jeg meg tvilsom til. At Rekdal ikke er særlig aktiv på feltet er dessuten godt kjent fra hans tidligere klubber. Jeg håper Starts grunnlag er bedre enn som så.

Etter min mening var Rekdal en viktig brikke i å få dette laget på rett kjøl. Kynismen og vinnerinstinktet kunne hjulpet denne klubben til å komme seg et nødvendig steg videre. På lang sikt tror jeg ikke han hadde vært riktig person. Hvordan dette påvirker klubben og spillerne fremover tror jeg er litt avhengig av hvor godt Starts reaksjon er begrunnet.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Flere har vært inne på det samme, at det handler om veldig mye som har skjedd i vinter. Her er en liten liste over hva som har skjedd siden sesongslutt:
    Mick Priest og Knut Djupvik - de ble plutselig overflødige. Reka var ikke interessert i kompetansen deres. Respektløst!
    TKK - de har snakket mot hverandre i hele vinter. Dette har ligget i lufta lenge.
    Ogungbaro og Mensah - ble ydmyket da de fikk reiseforbud til Marbella. Igjen, Respektløst! Mensah kunne spilt seg i form der nede.
    Larsen - ble nærmest mobbet ut av klubben. De som sitter på O1-feltet har kunnet høre Reka rope "forbanna idiot" til han under kampene. Veldig konstruktivt! Er det rart han fremstod nervøs?
    Sandberg og Skaanes - ble kjøpt inn på falske løfter om å satses på offensivt. Og så nekter Reka de å dra, siden de skal satses på - som back! Jeg har full forståelse for at de vil dra.
    Kabran - på bakgrunn av alt det overstående, så konkluderer jeg med at Reka er de "personlige årsakene" som gjorde at han ikke ble med til Marbella.
    I tillegg - klaginen på sponsormøte, klagingen til avisene, fravær for å jobbe i VG og Eurosport. Listen er lang!

At Reka forsvinner er til det beste for klubben. Vi er kvitt "Norges Mourinho".

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det at Rekdal sier at dette kommer som lyn fra klar himmel stemmer nok ikke. Hvis det er noen med mer enn 20 sekunders opplæring innen arbeidsrett som har håndtert dette fra Start så har det nok kommet skriflige advarsler. Unntaket kan være hvis det har skjedd en enkeltepisode som er så ekstrem at de måtte handle umiddelbart, og da virker det rart at en sånn situasjon skulle komme bardus på Reka.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av FredrikH Vis innlegg
    Flere har vært inne på det samme, at det handler om veldig mye som har skjedd i vinter. Her er en liten liste over hva som har skjedd siden sesongslutt:
    Mick Priest og Knut Djupvik - de ble plutselig overflødige. Reka var ikke interessert i kompetansen deres. Respektløst!
    TKK - de har snakket mot hverandre i hele vinter. Dette har ligget i lufta lenge.
    Ogungbaro og Mensah - ble ydmyket da de fikk reiseforbud til Marbella. Igjen, Respektløst! Mensah kunne spilt seg i form der nede.
    Larsen - ble nærmest mobbet ut av klubben. De som sitter på O1-feltet har kunnet høre Reka rope "forbanna idiot" til han under kampene. Veldig konstruktivt! Er det rart han fremstod nervøs?
    Sandberg og Skaanes - ble kjøpt inn på falske løfter om å satses på offensivt. Og så nekter Reka de å dra, siden de skal satses på - som back! Jeg har full forståelse for at de vil dra.
    Kabran - på bakgrunn av alt det overstående, så konkluderer jeg med at Reka er de "personlige årsakene" som gjorde at han ikke ble med til Marbella.
    I tillegg - klaginen på sponsormøte, klagingen til avisene, fravær for å jobbe i VG og Eurosport. Listen er lang!

At Reka forsvinner er til det beste for klubben. Vi er kvitt "Norges Mourinho".
    Her er du nok inne på noe. I tillegg kommer klovneriet med å benytte Hulsker i en treningskamp, på bekostning av unge talenter.

Som ellers i norske arbeidsrettssaker, blir det spennende å se om de evt har dokumentasjon for at de har gitt Rekdal advarsler for disse forholdene. Om de ikke har det, sliter de i en arbeidsrettssak.
    --

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Sitat Opprinnelig skrevet av egil Vis innlegg
    Men hvilken trener ønsker å ta over en slik kaos-klubb?
    Trond Sollied! Han er ikke fremmed for å ta over en kaos-klubb...
    Ellers håper jeg på Kåre Ingebrigtsen! Da blir det offensiv 4-3-3

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av FredrikH Vis innlegg
    Trond Sollied! Han er ikke fremmed for å ta over en kaos-klubb...
    Ellers håper jeg på Kåre Ingebrigtsen! Da blir det offensiv 4-3-3
    Ingen norske klubber vil ta i Trond Sollied med ildtang, til tross for tidvis ok sportslige prestasjoner. Det er det en grunn til (skål).

Kåre Ingebrigtsen - Hvor god er han uten stallen og resursene til RBK? Vi trenger en som får til mye med lite. Ikke en som får til mye med mye. Sistnevnte er det mange som klarer.
    --

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Ingen norske klubber vil ta i Trond Sollied med ildtang, til tross for tidvis ok sportslige prestasjoner. Det er det en grunn til (skål).

Kåre Ingebrigtsen - Hvor god er han uten stallen og resursene til RBK? Vi trenger en som får til mye med lite. Ikke en som får til mye med mye. Sistnevnte er det mange som klarer.
    Situasjonen i Start er sånn sett ikke så ulik den i Rosenborg. Vi er to av få klubber i Norden som ikke trenger å selge spillere. Sånn sett kan Ingebrigtsen passe, selv om jeg ser poenget ditt.
    Sollied var sagt på fleip, men han er hvertfall ikke fremmed for kaos. Utover disse kommer jeg ikke på ett eneste alternativ...
    Kanskje best å vente til sommeren, når eliteserieklubbene sparker sine trenere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Den mest opplagte kandidaten sitter i Eurosport-studioet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Den mest opplagte kandidaten sitter i Eurosport-studioet.
    Hvem mener du?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Hvem mener du?
    Sikter til Toro.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Sikter til Toro.
    Nok en resirkulert tippeligatrener og ekspertkommentator. Men ja. Sikker flink. Gjorde det bra med Molde og Godset.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Se hva United gjorde—de ansatte en kulturbærer og optimist med slunken erfaring, en ung trener som allikevel er den beste for klubben akkurat nå. Det er derfor Start nå MÅ ansette Erik Mykland, hvis navn og kulturelle karisma er så kjempegigantisk at denne saken glemmes like fort som detaljene i Mourinhos sluttpakke.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Rekdal varsler st han stiller på jobb og leder lager i morgen. Fotball-Norge må jo le seg skakk av oss, om de ikke allerede gjorde det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det å bruke Hulsker noen minutter i en treningskamp, er ikke så farlig. Det kan være med å skape litt moro og litt blest om laget. Det å delta som ekspert i VG og andre steder, er også med på å holde vedlike en interesse, og er helt sikkert regulert i arbeidsavtalen.
    Det må altså være noe helt annet enn dette.
    Bortsett fra det er det godt mulig FredrikH er inne på mye av det sentrale.

Men hvis det er det er saker som har pågått over tid, hvorfor ta opp saken rett før seriestart? Og hvorfor ikke heller bestemme seg for å si ham opp - fremfor å gi han betalt permisjon med maksimal negativ støy rundt klubben frem til han slutter?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Det å bruke Hulsker noen minutter i en treningskamp, er ikke så farlig. Det kan være med å skape litt moro og litt blest om laget. Det å delta som ekspert i VG og andre steder, er også med på å holde vedlike en interesse, og er helt sikkert regulert i arbeidsavtalen.
    Det må altså være noe helt annet enn dette.
    Bortsett fra det er det godt mulig FredrikH er inne på mye av det sentrale.

Men hvis det er det er saker som har pågått over tid, hvorfor ta opp saken rett før seriestart? Og hvorfor ikke heller bestemme seg for å si ham opp - fremfor å gi han betalt permisjon med maksimal negativ støy rundt klubben frem til han slutter?
    Begynner igjen å tro at det må vøre en større sak som ligger bak her. Om ikke er dette vm i kløning.
    Hører at det går mange rtkter i følge fvn og fotballradioen. Personlog har jeg ikke hørt noen rykter om en stor sak.
    Men det virker jo som pål og jesper vet noe de ikke går ut med her. Jesper soer riktignok at "dette var et samarbeid som aldri fungerte optimalt", men hvorfor i huleste er begeret fullt akkuratt to dager før seroestart. Som du skriver Store Tå, det kan da ikke handle om at han er i vg studio og er generelt uregjerlig og ufokusert. Da burde man vel tatt det før, eller gitt kraftig advarsel, ventet på bedring og tatt avgjørelsen ved neste landslagspause eller om resultatene var ræva.
    Om det ikke er en stor sak bak er jo dette bare fullstendig overilt!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Raoul Duke Vis innlegg
    Det er derfor Start nå MÅ ansette Erik Mykland
    Jeg er ambivalent til Mykland. Ikke fordi jeg ikke tror han ville vært en utmerket kandidat, men fordi jeg ikke unner noen, og kanskje aller minst Erik Mykland, å jobbe som trener i Start under nåværende regime.

Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Og hvorfor ikke heller bestemme seg for å si ham opp - fremfor å gi han betalt permisjon med maksimal negativ støy rundt klubben frem til han slutter?
    Godt spørsmål. Et saklig svar krever rasjonelle og fornuftige beslutningstakere. Det er det ikke gitt at man har i denne saken.

Men en mulig grunn kan være økonomisk. Har Start saklig grunn til å avskjedige Rekdal i arbeidsrettslig forstand, har han vel heller ikke krav på kompensasjon. Alternativt er de formelt sett forpliktet til å betale ham full lønn ut kontraktsperioden.

Men nå er det jo foreløpig ingenting som tyder på at Start har sitt på det tørre her, så de ender nok med å betale ham ut til slutt uansett.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •